Lara Croft and the Guardian of Light [PC, PS3, X360]

Dvije godine nakon zadnje Tomb Raider igre stiže nam nova Lara, ali ovaj puta sa malo izmijenjenim imenom. Iako u naslovu igre nedostaje Tomb Raider, to ne znači da je nova igra sa Larom u glavnoj ulozi izgubila sve ono po čemu se ova heroina i proslavila. I ne, ne mislimo na sise. Lara i dalje traga za artefaktima, vješto skakuće, rješava zagonetke i ubija protivnike na svome putu. Samo što to više ne radi s pogledom iz trećega lica, već u novoj, svježoj i apsolutno odlično izvedenoj kameri iz jedne polu-ptičje perspektive.

Odmah u startu, kako to obično i biva, zgodna uvodna animacija objašnjava zašto ćemo još jednom riskirati život u ulozi Lare Croft. Nemojte očekivati od priče nekakvu dubinu, dugačke razgovore, neočekivane zaplete i tome slično – ovo je i dalje akcijska avantura. Na to naravno ne treba gledati kao nedostatak. Kroz kratke cut scene saznati ćemo sve što trebamo znati o priči, a na ovaj način dobivamo više vremena za onaj glavni, akcijski dio igre.

Druga najveća novost u ovoj igri, uz već spomenutu promjenu kamere, je mogućnost kooperativnog igranja. Što zasigurno znači mnogo, mnogo zabave ako imate prijatelja ili bolju polovicu koji bi htjeli igrati s vama. Nažalost ova recenzija će se fokusirati na samo singleplayer igranje, jer autor nije našao nikoga voljnoga da s njime odigra level, dva ili cijelu igru. Ovdje naravno govorimo o jedinom trenutno igrivom načinu kooperativnog igranja, onom za kojeg ne treba konekcija na internet već samo još jedan gamepad. Online co-op u trenutku pisanja ovog teksta još uvijek nije moguć, a obećano nam je da će i ta mogućnost uskoro biti nadograđena na igru.

Lara će i u ovoj igri raditi ono najbolje što zna. Preskakanje prepreka, akrobatske vratolomije, vješte eliminacije protivnika… – Guardian of Light ima sve. Zagonetke nisu nešto pretjerano teške no bitno je da nisu naporne već su zanimljive za rješavanje. Ponekad ćete morati malo zastati i razmisliti kako proći određeni dio ili pak otvoriti udaljeni prolaz. U igri konstantno treba biti na oprezu. Određeni trenuci zahtjevati će brze reflekse i smirenost dok pokušavate izvući živu glavu iz opasne situacije. To naravno povlači za sobom činjenicu da igra treba kvalitetne kontrole koje su precizne i intuitivne, a na tome polju nemamo zaista nikakvih zamjerki. Doduše, ponekad ćete poželjeti da se kamera može okretati, ali na svu sreću, to će biti jako rijetko.

Ono što nas se posebno dojmilo kod ove igre jeste dizajn levela. Iako su linearni to ne znači da su dosadni. Lokacije su prekrasno dizajnirane, možda ponekad jednolične no nikada dosadne. Na taj način, prolazeći kroz levele, očekuje vas red borbe, red rješavanja zagonetki i naravno kombinaciju jednoga i drugoga, a kako budete napredovali tako će se i težina povećavati. Iako lokacije ne dopuštaju previše istraživanja, u levelima ipak ima nekoliko skrivenih dijelova sa bonusima koje možete, a i ne morate otkriti.

Uz postojeće bonuse koje možete dobiti otkrivanjem skrivenih lokacija, tu su i određeni zadaci koje svaki level ima, a isti naravno donose bonuse ili nova oružja. Tako svaki nivo za zadatak ima određeni broj bodova koje morate skupiti za novo oružje te različite zadatke za iteme. Naravno nemoguće je sve zadatke napraviti u prvom prolazu što automatski daje pluseve na igrin replay value. Još ako ste freak koji mora imati sve osvojeno, sve pronađeno i pri tome se jednostavno morate nalaziti negdje visoko na ljestvici najboljih igrača, imati ćete dovoljno materijala za igranje. No ako vam je dovoljan prolaz kroz level bez rješavanja tih dodatnih zadataka, onda ćete zaista brzo proći kroz cijelu igru. Ali gdje je u tome zabava? Izbor je vaš…

Lara nas naravno ni na području oružja nije razočarala. Izbor pucaljki je dovoljno opširan, a u svakome trenutku moguće je nositi tri oružja koja se mogu mijenjati te jedno koje se ne može. Kod itema, odnosno artefakta, je slična situacija – imamo tri slota za njih, od kojih su dva normalna i jedan posebni koji se aktivira kada ubijete dovoljan broj neprijatelja te pri tome ne primite niti jedan udarac.

Lara Croft and the Guardian of Light iznenadio nas je u pozitivnome smislu. Početni skepticizam zbog novog pogleda na igru, brzo je splasnuo nakon što smo prvi puta pokrenutli ovaj naslov. Naravno, igra ima svojih mana poput kratkoće koju će iskusiti vješti igrači kojima nije stalo do sakupljanja svega i svačega. Osim toga, tu i tamo ćete poželjeti da možete vlastoručno okretati kameru, a nekome može i zasmetati što se kontrole ne mogu podešavati po vlastitoj želji, iako na to ne treba imati nikakvih primjedbi budući da su iste odlično sređene. Naravno tu i tamo možete naići i na tehničke bugove koji su opet u veoma malome broju prisutni, ali postoje. No unatoč svemu tome igra briljira na polju zabave, zanimljivosti i tehničkoj realizaciji. Još kada u to ubrojimo i co-op igranje (samo offline za sada) i eto veselja za sve fanove Lare Croft.

A što vi mislite? Ostavite nam svoj komentar o novoj igri sa Larom Croft u glavnoj ulozi, a ne zaboravite ostaviti nam i vašu ocjenu igre…

VIDEO RECENZIJA: Lara Croft, najpoznatija heroina video igara, dobila je novo ruho u kojemu se ponovno predstavlja starim i novim igračima. Koliko je to dobro? Evo našeg mišljenja…

84 Naša ocjena