Left 4 Dead 2 [PC,X360]

Damir Belčić

Još tamo na već pomalo zaboravljenom E3 sajmu Valve je najavio potpuno novi nastavak popularnog zombie multiplayer FPS-a Left 4 Dead. Ono što je izazvala ta najava, može se svrstati uz sam bok snage studentskih prosvjeda. Naime, brdo fanova diglo je glas, reagirajući krajnje uzrujano i zahtjevajući da novi sadržaj ne bi trebao biti nastavak u punom smislu nego DLC. Izdana je čak i peticija koja je brojila popriličan broj potpisa, najavljivani su razni bojkoti itd. Bilo kako bilo, bura se polako smirila, a Valve je otprilike godinu dana nakon originala ispunio svoje obećanje i na tržište izbacio Left 4 Dead 2.

Jeste li spremni na još jedan kooperativni genocid nad zombijima? Mi jesmo, a kako smo se zabavili i proveli uz Left 4 Dead 2 čitajte dalje u našoj recenziji…

Priča u igri Left 4 Dead 2 sigurno se ne može pohvaliti dubinom kakvog hit romana ili pripovjetke. Scenarij u kojem epidemija virusa koji izaziva zombie simptome hara nekom državom, već je viđen nekoliko puta, bilo u igrama, bilo u filmovima. Priča se u dvojci nastavlja tamo gdje je stala u originalnom Left 4 Dead-u. Epidemija virusa se nezaustavljivo širi i iz dana u dan situacija izgleda sve gore i gore. Radnja ovog nastavka smještena je na daleki američki jugoistok u grad The Parish, koji bi trebao predstavljati pikselizirani ekvivalent gradu New Orleans-u. Još se nisu oporavili od Katrine, a zločesti developeri iz Valve-a bi napačenom stanovništvu na vrat još natovarili i poveliku hordu krvoločnih zombija.

No šalu na stranu, Coach, Ellis, Nick i Rochelle (upravljivi likovi) našli su se kao sposobna preživjela četvorka usred sveopćeg kaosa i jedina im je zadaća pobjeći što dalje od zombija te ih pritom poubijati što je više moguće. Broj zaraženih svakim danom raste sve više, a glas o vladinom napuštanju grada sigurno ne ide na ruku našoj četvorki.
Nova postava likova ovoga puta je puno svjesnija svoje situacije, te će vas počastiti komentarima o određenim dijelovima okoline, tokom ili izvan borbe. Samim time Valve nam ukazuje da su u nastavku likovi produbljeni te da će i ovaj put fanovi pronaći nekakvu emocionalnu povezanost s određenim likom.

U novome nastavku zombie koljačine imamo ukupno pet kampanja, dakle jednu više nego u originalu. Sama duljina nivoa je malo kraća od originala, no ovaj put ima puno brojnih mogućnosti kako doći do safe house-a na kraju nivoa. Svaku kampanju je moguće odigrati u punom SP iskustvu no to za shooter kao što je Left 4 Dead 2 predstavlja svetogrđe. Više negoli ijedan naslov trenutačno na tržištu Left 4 Dead 2 od vas zahtjeva da igrate kao tim ukoliko želite preživjeti i pruža veliku dozu zabave. Potrebna je visoka razina komunikacije i participacije. Svaki član vaše četveročlane skupine bi trebao konstantno komunicirati o zdravlju, municiji, health packovima ili jednostavno vikati u pomoć kada mu je ona potrebna. Kvaka je u tome da se nijedan nivo neće odigrati isto bez obzira koji put ga pokrećete. Zombiji mogu napasti u bilo kojem trenutku iz bilo kojeg smjera, a ukoliko se pokaže određena putanja preteškom za vas, umjetna inteligencija igre će vam proračunati novi put, možda onaj u kojem ćete zaobići barem mali dio zombija željnih vaše krvi.

Umjetna inteligencija u samoj igri, koja upravlja nabrojanim aspektima, naziva se Direktor, i svoj posao obavlja više nego odlično. Direktor se doslovce adaptira igračevoj vještini i na taj način generira protivnike, municiju,oružja itd. Dodajte uz sve to i promjene vremenskih uvjeta i dobit ćete doista jedno unikatno iskustvo različitosti svakog pojedinog prolaska nivoa, čime se replay value itekako diže u visine.

Kao i prije, Valve nam nudi odabir težine. Normal težina nudi odličan početak za svakoga, dok expert težina pak zahtjeva tim s odličnim refleksima, odlukama i komunikacijom. Realism mode zadaje još više izazova mičući svjetlo s rubova oružja te stavljajući komunikaciju između suboraca na još višu razinu. U Realism modu definitivno imajte na umu head-shotove. Ukoliko ste šutljivi sramežljivac Left 4 Dead 2 vjerovatno nije igra za vas pošto je potrebna visoka razina suradnje između igrača, što može često dovesti do deranja u mikrofon, pa i opće panike.

Left 4 Dead 2 je jedna od najboljih igara na tržištu za podizanje emocionalnog intenziteta između igrača bilo da se radi o frustraciji zbog poraza/loše komunikacije ili osjećaja uspjeha nakon uspješno prijeđene kampanje. Ukoliko tijekom igre netko od igrača izađe, igra sama nastavlja upravljati njegovim likom, radeći mogli bi čak reći i zadovoljavajući posao, iako naravno nema još te umjetne inteligencije koja bi zamjenila ljudskog protivnika. Iako često znaju trčati ispred vašeg ciljnika ponašanje botova nije loše, te međusobno razmjenjuju municiju, health packove i ostalo davajući dojam optimalne funkcionalnosti.

Osim kampanje koja je dosta duža od originala i nudi nekih 8-10 sati igre u Left 4 Dead 2 imamo varijaciju nekoliko modova.

Versus mode je također segment igre gdje ćete biti primorani pokazati najviše grane svojih mogućnosti u FPS-ima. U versus modu četvero igrača igraju kao preživjeli dok druga četvorica igraju kao moćni zombie bossovi. Uključeni su Tankovi, Boomeri, Smokeri i Hunteri iz prve igre kao i Spitteri, Jockeyi i Chargeri iz nastavka. Svaki ima svoju sposobnost da vas neutralizira, te će se tako Chargeri kao što i sama riječ kaže svom silinom zaletavati u vas kako bi vas bacilli na leđa. U blizini Spitterove kapljične prehlade se definitivno ne želite naći, a Jockeyi pak imaju sposobnost preuzimanja igračeve kontrole kretanja što je posebno zabavno u multiplayeru.

Još jedan novi mode je Scavange mode u kojemu se osmorica igrača bore tko će spasiti više benzina u određenom vremenu. Ovdje također igraju četvorica kao “preživjeli” protiv četvorice “zaraženih”. Igra se do tri, a timovi mijenjaju strane četiri puta. Kao što vjerojatno i nagađate “preživjelima” je cilj skupiti kanistre benzina po mapi i prenijeti ih do generatora, dok je “zaraženima” cilj spriječiti ove druge. Ponovno napomena, pruža mnogo zabave u multiplayeru.

Iako u novome Left 4 Dead-u imamo novu postavu likova, samo upravljanje njima ostaje identično kao i u originalu. Left 4 Dead 2 ponovno predstavlja frenetičnu pucačinu nabijenu brzom akcijom s puno trupala i još više krvi.

Vaš inventorij ograničen je na primarno oružje, sekundarno oružje i mali slot za health packove ili pipe-bombe. Primarno oružje ostaje najmoćnije, dakle sačmarice, automatske puške ili snajperi, dok u sekundarno idu micro SMG-ijevi ili pištolji. Novosti u vezi oružja nisu pretjerano velike. Najviše bismo željeli istaknuti prigušeni SMG i poluatomatski snajper. Ipak, ono što je definitivno novost su hladna oružja. Sjekira, mačeta ili katana pokazat će se i više nego dostojne igračke za proljevanje hektolitara zombijske krvi. Osim njih, u kuhinjama se skrivaju tave, kuće skrivaju raznorazne sportske palice, a garaže razne alate. Najbolja novost kod oružja ipak nisu oštrice ni tavice nego motorna pila. Epski trenutci iz Doom-a se mogu ponovno proživjeti, neću više ništa spominjati. Samo ću dati mig da je motorka posebno učinkovita kada je horda zombija na hrpici. Najmoćniji dodatak je grenade launcher koji je vrlo učinkovit na daljinu, no u blizini je velika prijetnja za suigrače zbog friendly fire-a. Najzabavniji dodatak je pak minijaturni defibrilator kojim ćete oživljavati svoje pale suborce, uz pomalo smiješnu popratnu animaciju i komični komentar suborca.

Što se tiče same pucnjave, ona je identična prvome dijelu. Animacije i dizajn zombija su doživjele blagi remake pa je tako među hordom krvoločnih slinavaca sada moguće vidjeti na stotine njih različito obojanih i obučenih. Ne viđa se svaki dan zombi u punoj policijskoj opremi za nerede.

Sam gameplay je skoro pa u svakome segmentu isti kao i u prvome dijelu, iako se vidi određeni facelifting. Kratko i jasno – tko je volio original, obožavat će Left 4 Dead 2.

Left 4 Dead 2 pogonjen je famoznim Source enginom koji još uvijek može isporučiti solidnu grafiku za današnje standarde. Dodatnim optimizacijama koda koji su programeri koristili u prvome dijelu dobiven je dovoljno primjetan korak unaprijed. Jasno je da PC verzija izgleda bolje, uz nešto bogatije teksture i nekoliko svjetlosnih efekata više, no i Xbox 360 verzija izgleda dovoljno dobro kako bi vidjeli da su animacije i izgled doživjeli malu renesansu. Valve-ova vizija opustošenog juga predočit će nam neke vrlo zanimljive vizualne lokacije, a zombiji izgledaju detaljnije i odvratnije nego ikad.

Neke nove tehnikalije kao Dynamic Weather and Dismemberment Pshyics dodaju jedan dodatan sjaj na novi Left 4 Dead. Dok vam prvi dočarava promjenjive vremenske uvjete pod palicom Direktora, drugi omogućava još detaljnije i groteksnije amputacije “nedužnih” zombija. Ipak, razočaravajuće je vidjeti dva zombija kako rame uz rame padaju na potpuno identičan način, tj. njihova animacija “smrti” je identična. Događa se, no na sreću prilično rijetko.

Uz neke nove, već spomenute dodatke, dodajte i vrlo dobre efekte magle, mesa i kože izgorene zapaljivim sredstvima te, jasno, dijelove tijela koji se razbacuju uokolo uz hektolitre krvi i ples sa zombijima može započeti. Na polju zvuka Left 4 Dead 2 bi mogao zadržati reputaciju vrlo dobrog audio dizajna. Dulji i različiti razgovori između boraca su realni i osvježavajući. A način na koji Direktor kontekstualno manipulira zvucima okoline zaslužuje ništa drugo nego pohvalu. Audio uzbune vas upozoravaju na zombie bossove, a oružja, zapomaganja i vriskovi pridonose već ionako kaotičnoj atmosferi. Ona horor-apokaliptična atmosfera zadržat će se jer je glazba itekako kvalitetna. Općenito, zvuk je čista petica.

Iako nije donio nekakvo mega poboljšanje u odnosu na original, Left 4 Dead 2 uspješno vraća onaj magični osjećaj lova na zombije s novim sadržajem i odličnim multiplayerom koji ima popriličnu bazu fanova. Kooperativno timski orijentirano napucavanje nudi veliku zabavu. Možda će vas neko vrijeme trebati nagovarati da se odlijepite od jedinice, ali vjerujte nam, kada se primite Left 4 Deada 2 nećete se vraćati na prvi dio. Uz sve navedeno i s obzirom na nedavno objavljenu vijest na našem portalu da se samo Xbox 360 izdanje igre prodalo u više od dva milijuna primjeraka u samo prva dva tjedna, ocjena koju smo dali Left 4 Deadu 2 itekako je zaslužena.

A vi? Igrate li već Left 4 Dead 2? Jesmo li vas uspjeli nagovorit i da ga nabavite? Ostavite nam komentar u boxu za komentare ispod i prokomentirajte sa nama ovu igru i našu recenziju iste.

Nastavak proslavljenoga zombie-fragging FPS-a iz Valvea, Left 4 Dead 2, stigao nam je u ruke i još jednom nam pokazao koliko je zabavno tamaniti zombije u co-opu.

89 Naša ocjena