Legend of Grimrock 2

Prije dvije godine nezavisni tim Almost Human odveo nas je na vrh planine Grimrock i prezentirao nam dungeon crawling gameplay 90-ih godina u moder(niziran)ome izdanju. Budući da se radilo o kvalitetnom i zanimljivom naslovu, kako za novake u žanru tako i za stare vukove, određena očekivanja od nastavka zasigurno su postojala kod onih koji su igrali original. No, developeri nisu htjeli izmišljati toplu vodu nego su se vodili onom starom izrekom: ako nije pokvareno – ne diraj. To se u ovome slučaju fantastično odražava na naslov o kojemu upravo čitate. Drugim riječima, jezgru igre i dalje čine kretanje po poljima u prvome licu, borba u stvarnom vremenu te rješavanje zagonetki. No, ista je sada proširena u obliku otvorenijeg dizajna levela, novih klasa i protivnika.

Iako se radi o RPG naslovu u čijem nazivu stoji i riječ legenda, ovdje je radnja ipak sporedna stvar. To ne znači da je nema, nego da je svedena na svega nekoliko pisama koje će se pronaći istražujući mnogobrojne lokacije. Ulogu junaka opet preuzima četveročlana ekipa koja je imala sreće da preživi brodolom te izbjegne zatvor, da bi ih zatim sustigla nesreća jer su se našli unutar drugog zatvora – na misterioznom otoku prepunom zamki i protivnika. Već prvi prizor pokazuje najveću razliku naspram prethodnika. Predivni pogled na nasukani brod nagovještava kako ćemo se kretati po otvorenijim prostorima za razliku od hodnika unutar planine u prošlome dijelu.

Otok Nex je jedno lijepo mjesto unatoč svim svojim opasnostima. Bilo da se radi o početnoj plaži koju polagano upoznajemo nakon što likove oslobodimo okova kaveza, groblju kojeg magla nikada ne napušta ili o močvarnom području sa svojom zelenom izmaglicom – svaki dio otoka ima svoju specifičnu atmosferu. Osim po flori, područja su specifična i po fauni. Plaže nastanjuju kornjače, na groblju su kreature koje ne žele ostati ispod zemlje, a u močvari žabe s dugim jezikom koje mogu oteti oružje iz ruku heroja.

Otok Nex predivna je lokacija unatoč opasnostima koje na njemu vrebaju igrača na svakom koraku.

Da tim kreaturama život ne bude lagodan, pobrinut će se naši zatvorenici koje igrači mogu sami stvoriti ili izabrati unaprijed definiranu skupinu. Uz već poznate klase i rase, stigle su i neke nove poput štakora, a posebno se ističe farmer koji ne dobiva iskustvo ubadanjem i rezanjem protivnika nego samo kada konzumira hranu. Kako su lokacije sada prostorno veće, a kretanje je i dalje ograničeno po poljima u četiri osnovna smjera, tijekom borbe ima više mjesta za izbjegavanje napada koji se odvijaju u stvarnome vremenu.

To je prednost za vas, ali i za protivnike koji se pridržavaju jednakih pravila kao i vi, a iako se o njihovoj inteligenciji ne može pričati u superlativima, ona sasvim solidno odrađuje posao pružajući dovoljno izazova tijekom borbe. To znači da su protivnici brži i da im nije stran pojam okružiti igrača ako im se za to pruži prilika, što onda obično znači i smrt jednog od likova. Nastavak ne bi bio nastavak da s njime nisu stigla i nova oružja od kojih se ističu vatrena poput pištolja, puške ili čak topa, a tu su i nove magije koje zahtijevaju kombinaciju dva elementa da bi se mogle koristiti.

Legend of Grimrock 2 svrstava se u dungeon crawler žanr, a unatoč uvođenju otvorenih prostora, zaštitni znak igre nije izostao. Zapravo, tijekom avanture može se dobiti dojam kako tamnice u svojoj veličini imaju sličan broj polja kao i područja na kojima možemo udisati svježi zrak pa vam kretanje po zatvorenim i vlažnim mjestima neće nedostajati. Smještanje radnje na otok rezultiralo je i nelinearnim dizajnom što u kombinaciji s korijenima stare škole znači da nema vođenja za ruku.

Nelinearan dizajn igre u kombinaciji sa starom tradicijom znači da u igri nema vođenja za ruku.

Ovo se može gledati s pozitivne, a za nekoga i s negativne strane. Pozitivna je sloboda istraživanja koja uz uvođenje druge novine u obliku izmjene dana i noći odaje dojam kako dani na otoku stvarno teku, no negativna strana može dovesti do lutanja u traženju ponekih poprilično dobro skrivenih savjeta kako riješiti mnogobrojne zagonetke.

Zagonetke se kreću od prilično jednostavnih poput označavanja znaka X do onih koje će navesti igrača da se počeše nekoliko puta po glavi dok razmišlja kako riješiti problem pa čak i kada nađe savjet. Na svu sreću, takvih je zagonetki manji broj. Većina njih zahtjeva logičko razmišljanje u kombinaciji s oštrim okom, a nakon rješavanja ostavljaju dojam postignuća i napretka što vas tjera na daljnje igranje te istraživanje. Tu su naravno i nezaobilazne tajne zbog kojih se pregledavaju rubovi napuklih zidova u nadi da imaju mali dio koji na pritisak otvara tajna vrata, ili pak traženje skrivenih teleportera koji onda podlo bace ekipu među hrpu neprijatelja samo da bi se pokupio bolji komad opreme.

Ukratko, sve ono što je krasilo prvi dio, pojavljuje se i ovdje što znači da je zabava zagarantirana. Nakon završetka avanture koju su pripremili developeri, igračima ostaje zabavljanje s editorom tamnica što dodatno povećava trajnost igre. Za one koji nemaju dovoljno mašte ili vremena za pravljenje vlastitih avantura, nove se mogu preuzeti od drugih igrača i nastaviti trošiti sate na ovaj mali dragulj.

Kako se radi o veoma kvalitetnom naslovu, najveća nepravda koju Legend of Grimrock 2 može zadesiti je slabija medijska popraćenost, čime igra može proći ispod radara mnogih igrača. Naime, Almost Human je uspio dovesti indie naslov u razinu nekih AAA RPG igara kojima bez problema parira na najbitnijem polju – zabavi. Kada je igra zabavna i proširuje osnovni koncept dovoljno da bude drugačiji od prethodnika, a u isto vrijeme prepoznatljiv, onda ne treba tražiti nedostatke tamo gdje ih nema.

Ovdje se ugodno mogu osjećati novi igrači koji se tek upoznaju s Grimrockom jednako kao i veterani kojima na raspolaganju stoje opcije stare škole poput toga da se karta neće pokazivati u igri nego je potrebno uzeti papir i crtati. Sve u svemu – jednostavnost, zabava, zanimljive zagonetke i predivan vizualni izgled dobar su recept za stvaranje naslova koji bez problema jede sate i sate slobodnog vremena.

Tmurne i zagušljive tamnice originalnog Legend of Grimrocka u nastavku su zamijenjene predivnim sunčanim otokom. No, ista pravila dungeon crawlinga vrijede i na otvorenome.

87 Naša ocjena
  • zagonetke