LEGO Marvel Super Heroes

Vjeran Nagy

Bez obzira na broj godina koji nas krasi, „legići“ zauvijek drže posebno mjesto u našim srcima. Iako više nismo klinci koji žude za LEGO avionom ili čak čitavim dvorcem ispod bora, tu su mnogobrojni LEGO naslovi koji će nas vratiti u djetinjstvo. Pohvalno – za puno manju cijenu, bez potrebe za pospremanjem ili izazivanjem urlika i psovki roditelja koji nagaze na izgubljenu „ciglu utvrde“ (oprosti mama).

Kroz godine, imali smo prilike zaigrati popriličan broj LEGO naslova. Neki su naravno bili lošiji, neki svakako bolji, ali realno, u društvu su sve LEGO igre jednako zabavne. Osobno sam se najviše zabavio uz LEGO Batman 2 na koji se Marvel Super Heroes zapravo i nadograđuje – strukturom i veličinom.

Marvel Super Heroes ima zadivljujuće velik otvoreni svijet u kojemu ćete provoditi onoliko vremena koliko vi želite – što je odlično ukoliko vas odbijaju igre otvorenoga tipa. Pa ako dangubljenje po ulicama velikoga grada prepunog aktivnosti nije vaša stvar, uvijek se možete orijentirati na glavne misije koje su zatvorenoga tipa. Nadovezuju se jedna na drugu, a u otvoreni svijet ste prisiljeni jedino onda kada morate putovati do lokacije u kojoj se odvijaju. Za njihovo prelaženje potrošiti ćete nešto više od deset sati, a u kombinaciji s čarima otvorenoga svijeta – ukoliko se ipak odlučite pružiti mu priliku, vrlo je lako nakupiti četrdesetak sati i više unutar igre.

U gradu ćete rješavati sporedne misije koje su često humorističnog karaktera, ali i poznatoga dizajna – odnesi, pronađi, štiti i sl. Sudjelovati ćete u raznim natjecanjima poput utrka, skupljati dostignuća, zlatne kocke itd. s ciljem da otključate još više sadržaja i naravno – likova. LEGO igre su poznate po tome da nam daju na kontrolu mnoštvo različitih likova. Marvel Super Heroes je to odveo na jednu sasvim novu, gotovo apsurdnu razinu. Skoro pa svi heroji i zlikovci iz tog bogatog svijeta su vam na raspolaganju. Točnije, moguće je otključati i zatim zaigrati s čak sto pedeset i pet likova.

No, iako je ta brojka impresivna, raznolikost se osjeti samo do jedne određene razine. Naravno, podrazumijeva se da se svi razlikuju izgledom, ali to nije uvijek istina kada su u pitanju i moći. Primjerice, određeni heroj i zlikovac imaju moć stvarati razorne laserske zrake – jedan iz očiju, a drugi iz ruku. Obojica mogu riješiti istu zagonetku zato što su im moći u principu jednake samo različite boje. Kontrola zlobnika i dobričina je općenito jednolična te nije bitno kojeg odaberete, uvijek ćete izvoditi iste radnje – mlatiti neprijatelje, skakati ili letjeti, izbjegavati prepreke itd. Radnje koje će se samo razlikovati u bojama, veličinama i daljinama. Recikliranja iz ostalih LEGO igara ima dosta – ponajviše u dizajnu borbe, levela i zagonetki. Smatram da je Marvel Super Heroes zadnji LEGO naslov kojemu će recikliranje proći te da je vrijeme za ozbiljne promjene u dizajnu i mehanici.

Odlična ideja da u nekim situacijama prebacujete kontrolu između čak četiri superheroja često pada u vodu – upravo zbog jednoličnosti gameplaya. Činit ćete to samo zato da biste riješili zagonetku koja je dizajnirana za jednoga od njih, zatim ćete vrlo vjerojatno prebaciti na onoga koji se vama osobno sviđa vizualno i tematski. Zbog toga LEGO Marvel Heroes svakako ne trebate igrati sami, najbolje je igrati u paru s nekim. Mnogo je zabavnije rješavati zagonetke na taj način, bez pretjeranog prebacivanja na heroje koji vam se ne sviđaju, a vašem gaming partneru možda da. Mnogo je bolji i princip podijeljenih dužnosti zbog kojeg ćete iz Marvel Heroesa izvući mnogo smijeha i zabave. Riječ je o igri za iskusne i neiskusne, mlade i stare što je čini odličnim izborom za obiteljska ili prijateljska zabavna okupljanja.

Jedan od pravih problema predstavljaju kontrole. Podosta su traljave na tipkovnici i teško se na njih naviknuti, ali nije nešto pretjerano bolje ni na kontroleru. Brzi pokušaji skakanja ili izbjegavanja u delikatnim situacijama često završavaju u ponorima ili s raketom u facu vašeg heroja, što ponekad zna izazvati frustracije. Sjećam se da sam na gotovo jednake situacije potrošio živce i u ostalim LEGO igrama. Stoga, krajnje je vrijeme da se malo više truda uloži u preciznost kontroliranja likova, a malo manje u njihovu količinu i veličinu svjetova. Posebno porazan je i model vožnje koji je stvarno ispodprosječan. OK, nisam siguran koliko uopće ima smisla da Iron Man otuđi gradski autobus, ali kada već postoji takva opcija, mogla se realizirati na barem prihvatljiv način.

No, najgora od svega je dinamična kamera koja se aktivira prilikom igranja u paru. Nekontrolirano mijenja vašu polovicu ekrana umjesto da je fiksira, izaziva mučninu, odvraća pozornost i uništava vidno polje – cijela igra bi se vrlo lako mogla završiti i bez podjele slike kada igrate u paru s nekim. Kao i u ostalim LEGO igrama, ne postoji online opcija igranja, samo lokalni multiplayer.

Nešto mi je uvijek mamilo onaj zadovoljni osmjeh na lice u svim LEGO igrama s nijemim modelom prenošenja priče. S LEGO Batmanom 2 taj je model postao stvar prošlosti i sada je apsolutno nužno da svaka LEGO igra ima glasovnu glumu. Svakako je pohvalan trud da se podari glas baš svakom heroju ili zlikovcu, ali smatram da je suvišno i da zbog toga LEGO igre gube svoj jedinstveni šarm. Glasovni glumci su odradili solidan posao, ali dijalozi i monolozi koje izgovaraju su užasno predvidljivi i naporni. Baš svaka druga rečenica se svodi na nekakvu glupu dosjetku ili tzv. „pun“ – što vas jednostavno tjera da zakolutate očima i bolno uzdahnete. Jasno mi je da je ciljana publika LEGO igara mlađa, ali mislim da nikome nije zabavno konstantno slušati jednu te istu šalu.

Priča nije pretjerano impresivna, ali način na koji se prenosi – bez obzira na glupe pošalice, je i dalje u duhu ostalih LEGO igara. Većinu vremena se orijentira na heroje iz Avengera – Iron Man, Hulk, Thor, Captain America, Black Widow, Hawkeye; ali igrat ćete i kao Spider-Man, Wolverine itd. Zajedničkim snagama, heroji pokušavaju spriječiti strašnog zlikovca Dr. Dooma, moćnoga proždrljivca svjetova Galactusa, popularnoga poluboga Lokija te mnoge druge. Dizajn likova je nešto bliži njihovim inkarnacijama iz filmova, zbog čega su više prepoznatljivi široj publici – što je svakako dobra stvar.

U glavnoj kampanji ćete posjetiti i mnoge poznate lokacije – poput Asgarda ili tornja Fantastične Četvorke, koje jednostavno izgledaju odlično. Vizualni stil nikada nije bio detaljniji i privlačniji, što čini upravo ovu igru vizualno najboljom u serijalu. Ugodno su me iznenadili i zvučni efekti koji su autentični i nerijetko moćni – zbilja je impresivno da stvari poput Thorovog čekića M’jolnira imaju jednako bogate zvučne efekte kao i u filmu.

LEGO Marvel Super Heroes je klasična LEGO igra, a ta oznaka zapravo predstavlja jedan problem za ovaj serijal. Zabava je neupitna ukoliko igrate s nekime u paru, ali ne i kada igrate sami. Razlog tomu je taj što ste sve već vidjeli i zaigrali. Dizajn LEGO igara se temelji na jednoj poznatoj formuli u koju se jednostavno moraju uvesti radikalne promjene. Zanimljivi svjetovi i likovi nisu više dovoljni. Potrebne su novine koje će odvesti ovaj serijal na neke nove staze.

Ipak, zabavno kooperativno iskustvo, impresivni vizualni i zvučni efekti te zbilja impozantna količina sadržaja, ističu Marvel Super Heroes kao najbolju LEGO igru do sada. Pa ako možete preći preko njegovih problema i ako uistinu uživate u ovome serijalu, neupitno je da ga trebate zaigrati. Pristojna cijena od 29,99€ ga čini i dobrim poklonom za nadolazeće blagdane, a na taj način si možete i osigurati co-op partnera.

Provjerite zašto mislimo da je Lego Marvel Super Heroes najbolji u serijalu, a u isto vrijeme dobar pokazatelj da su Lego igrama potrebne ozbiljne promjene.

• otvoreni svijet
  • co-op