LEGO Star Wars: The Force Awakens

USILJENO KOCKANJE

Žarko Ćurić

Znam, znam – nova LEGO igra, nova recenzija… a što se ima više reći o tim legićima a da nije rečeno kroz prethodnih 10-ak recenzija? Ista uspješna formula primijenjena na prošlogodišnji nastavak Zvjezdanih ratova samo dokazuje da se razvojni tim TT Fusion ne mora pretjerano truditi da zgrne hrpu novca pretvaranjem popularnih franšiza u dobro poznato kockasto izdanje.
I dalje je ovo akcijska avantura koja se zasniva na skupljanju popularnih Lego kockica u tematskom svijetu, rješavanju laganih platformerskih sekcija sastavljanjem tih istih šarenih blokića, promjenom likova da pomaknemo posebno obojane kocke te borbom protiv neprijatelja.

Naravno, sve ovo možete zaigrati i s jednim prijateljem lokalno na istom uređaju, jer ne daj Bože da se ekipa iz TT Fusiona napokon sjeti uvesti mogućnost da zaigrate ovu igru online s nekime. To očigledno krši nekakva dogmatska pravila Lego igara, jer sigurno će nam se iskustvo igranja preko mreže pokvariti čitav dojam, a dodatni kontroler je sastavni dio svačije konzole.

Još jedna od stvari koje se kod Lego naslova redovito provlače iz igre u igru su propadanja likova unutar tekstura – sad već počinjem misliti da je ovo postao zaštitni znak kojeg svi Lego naslovi moraju imati. Jednostavno  vas usred igranja progutata crna zemlja te se vaš lik neprestano stvara i umire na istom mjestu sve dok ponovno ne pokrenete igru. Da, dobro ste pročitali – da bi nastavili od zadnjeg checkpointa igru morate totalno zaustaviti i ponovno pokrenuti, jer opcija Load last checkpoint ili bilo što slično ovdje naprosto ne postoji, jedino što možete je odustati od cijele misije te ju ponovno započeti iz početka.

Uvođenje mrežnog multiplayera očito bi prekršilo jedanaest godina staru dogmu LEGO igara.

Znam da sad zvučim prepotentno, no stvar je u tome da mi je ovo minimalno peta recenzija Lego igara u posljednjih nekoliko godina te uporno iz recenzije u recenziju navodim iste probleme. Sjećate se definicije ludosti od strane Vaasa iz Far Cryja 3, rađenje iste stvari iznova i iznova uz očekivanje neke promjene? E pa hvala TT Fusion što me činiš ludim! OK, spomenuo sam da nema online igranja s ekipom? Check. Propadanje u objekte? Check. Nema opcije za vraćanje na zadnju spremljenu poziciju? Check. OK, izgleda da sam prešao sve negativnosti koje se ponavljaju iz nastavka u nastavak, idemo sada o novim stvarima koje su zapravo malo razdrmale standardnu formulu.

star-wars-lego-awakens (1)

Jedna od najbitnijih novina je sastavljanje različitih objekata od iste hrpe kockica. U prošlim nastavcima bilo je dovoljno stati pokraj hrpe osvjetljenih kockica i pritisnuti tipku za sastavljanje, no sada imamo opciju sastavljanja na različitim pozicijama te samim time stvaranja drugačijih objekata ovisno o lokaciji. Jednom kada odradite željenu akciju, dovoljno je ponovno razbiti taj objekt te možete iste lego kocke iskoristiti na drugoj lokaciji.

Ovaj dodatak je pravo malo osvježenje u gameplayu, budući da nam sada nudi opciju rješavanja određenih prepreka u misijama kroz niz iteracija s istim predmetom. Osim toga, često ćete smještanjem kockica na malo udaljenije lokacije otkriti i skrivene prolaze te tajne objekte, pa preporučam da uvijek dobro provjerite sva mjesta na kojima možete postaviti objekte.

Zahvaljujući sastavljanju objekata na različitim lokacijama sada je moguće prelaziti prepreke na više različitih načina.

Još jedna zgodna novina je i napucavanje iza zaklona, onako kako nas je Gears of War naučio davnih dana. Segmenti napucavanja iz zaklona uvijek su skriptirani i događaju se samo na određenim lokacijama na kojima je potrebno uništiti X broj protivnika. Iako ovaj sustav je već davno opjevan, čak mi nije ni smetao u novim legačima, čisto jer dolazi kao odličan način da se razbiju uobičajeni platformer-borba-vožnja segmenti.

star-wars-lego-awakens (2)

Kad smo već kod vožnje, upravljanje svemirskim brodovima je krajnje neugodno u pojedinim dijelovima igre, prvenstveno jer se za upravljanje koristi samo jedna gljiva na kontroleru. Ovo je vjerojatno rađeno radi mlađe publike da se mogu lakše snaći, no zapravo je samo stvorilo konfuziju kod nas iskusnijih. Sličan problem prisutan je i kod napucavanja iz zaklona, budući da se pomicanje ciljnika vrši uz pomoć lijeve gljive, kontra svake standardne moderne norme napucavanja. Nemam ja ništa protiv rušenja normi, ali ne na ovakav način, jer je ovo baš kontra-intuitivno. TT Fusion, molimo vas da svoju revoluciju ubuduće pokrećete na drugim segmentima igre.

Kontrole pri letenju i napucavanju toliko su pojednostavljene da su izgubile svoju intuitivnost.

Najveću slast u ovom produktu pronaći će ljubitelji Star Wars serijala, s obzirom da su s ovim nastavkom počašćeni pravim malim poslasticama. Prva od njih su glasovne glume originalne glumačke postave iz filma, tako da ćemo sve krajnje smiješno-neugodne komentare čuti iz usta poznatih faca, uključujući legendarnog Harrison Forda. Glasovna gluma i dijalozi odlično su ukomponirani s onima iz filma uz ubacivanje poznatog Lego humora, koji svaku poznatu situaciju s kino platna na kraju čini novim, i pomalo smješnijim iskustvom.

star-wars-lego-awakens (4)

Za razliku od prethodnih Lego Star Wars igara koje su izdvajale samo najbitnije trenutke iz pojedinih serijala, novi Legići idu laganijim ritmom te nam napokon nude opciju da uživamo u svakom segmentu priče. Igra nije samo niz najvažnijih bitaka iz filma, nego i ostalih progresivnih dijelova koji su često u prošlim nastavcima bili zanemareni.

Scenaristi su čak ubacili i pojedine dijelove koji se ne nalaze u samom filmu, poput lova na Rathtarse koje poslije srećemo u filmu. I zamislite, ovi događaji su kanon, dakle smatraju se pravim objašnjenjem ne samo za ovu igru, nego općenito za čitavu Star Wars franšizu. Mislim da će ljubitelji serijala više uživati u igri nego u izbačenim dijelovima filma s ovom količinom dodatnog kanona.

Upravo zahvaljujući kanonskoj priči i glasovnoj glumi postave iz filma, ovo je neizostavan paket kojeg Star Wars fanovi ne bi trebali, čak i ako su dobro upoznati sa dugogodišnjim manama Lego igara. Lego Star Wars: The Force Awakens zabavan je poput bilo koje druge Lego igre pa za njega vrijedi jednostavno pravilo: ako ste uživali u prethodnim igrama, ni ova vas neće iznevjeriti, pogotovo ako imate kontroler viška i spremni ste za kooperativnu zabavu u lokalnom multiplayeru. Novosti su uvijek dobrodošle, pogotovo novi način sastavljanja kockica na više lokacija koji je prodrmao standardnu praksu Lego naslova, šteta samo što se isti minusi konstantno prenose već jedanaest godina otkako TT Fusion štanca Legiće.

Još jedna Lego igra s dobro poznatim problemima, ali i jednako zaraznim gameplayem u društvu. Također je to vrhunska posveta ljubiteljima Star Wars serijala s pričom čiji dijelovi predstavljaju kanon za cijeli serijal.

78 Naša ocjena
  • slaganje kockica na više lokacija
  • glasove posuđuju glumci iz filma
  • dodatni dijelovi priče su kanon
  • online igranje opet ne postoji
  • propadanje likova kroz tlo

Žarko Ćurić

Štovatelj japanske kulture i energetskih pića. Njegova gaming utočišta su čudni RPG naslovi u kojima likovi imaju šiljaste frizure. Ne nosi šiljastu frizuru, ali jednoga dana želio bi napraviti jRPG igru.