Life is Strange: Before the Storm

MLADOST - LUDOST

Pubertet je razdoblje koje najsnažnije definira osobu za ostatak njezina života. Sve se tada proživljava intenzivnije; svako iznenađenje i svaka nepravda.  To je posebno precizno u slučaju Chloe Price, sporednog lika u igri Life is Strange, odnosno protagonistice prequela te igre, nazvanog Before the Storm.

Chloe je u svojim srednjoškolskim danima prava buntovnica koja prostači, pije, puši, devastira i traži konflikte. Međutim, iza te njezine vanjštine krije se ekspresija boli zbog gubitka oca i najbolje prijateljice, kao i osjećaj da je zapela na mjestu s kojeg joj budućnost ne izgleda optimistično. Sve se to mijenja kada Chloe upozna Rachel Amber, najpopularniju djevojku u školi koja joj demonstrira strast za životom, iako i sama ima probleme koji ju sputavaju.

Life is Strange_ Before the Storm_20170901183418

Ovaj par u potrazi za boljim životom ima neizbježno tragičnu sudbinu za koju znate ako ste igrali originalni Life is Strange. Chloe je tu posebno kompleksan lik jer ne zna alternativni scenarij koji bi nastupio da joj otac nije poginuo; odnosno scenarij koji smo dijelom vidjeli kad je njezina prijateljica Max pokušala promijeniti prošlost u prijašnjoj igri. Ipak, Chloe to u Before the Storm lagano naslućuje kroz svoje snove tako da ponovno idemo prema pouci prihvaćanja neizbježnoga, istoj onoj koja je predivno prezentirana u prvoj igri, iz perspektive drugog lika.

Chloe kroz svoje snove lagano naslućuje pouku koju je Max izvukla na kraju prethodne igre.

Neizbježan scenarij ovdje na sreću igrača nije predvidiv. Iako svi koji su igrali prethodnu igru znaju kako će završiti ova, drago mi je reći kako Before the Storm ima mjesta za manja iznenađenja, kao i reference na poznate stvari iz drugačijeg kuta gledanja. Na primjer, neki likovi u ovom se prequelu još nisu razvili u one osobe koje pamtimo iz originala nego se nalaze u drugačijoj poziciji te se ne ponašaju baš onako kako biste očekivali na temelju prijašnjih iskustava.

Life is Strange_ Before the Storm_20170901184505

Mišljenja sam da priča ne pati zbog toga što nema nikakav znanstveno-fantastični element poput manipuliranja vremenom. Zapravo je osvježavajuće vidjeti hvatanje u koštac s odrastanjem jer to nije konvencionalna tema za medij videoigara. A nije konvencionalna jer je te stvari dosta teško uklopiti u neki kalup, pogotovo ako je riječ o dramskom okviru. Zato moram pohvaliti novi razvojni tim Deck Nine što su napravili dobar posao u prezentiranju mladenačkog beznađa bez da to djeluje pretjerano cendravo ili cmizdravo. Dobro, neki dijelovi prve epizode ostavljaju dojam kao da su likovi na hormonskoj terapiji, ali sve na kraju ipak vodi prema nečemu.

Neki dijelovi igre ostavljaju dojam kao da su likovi na hormonskoj terapiji, ali čitava stvar ipak nije pretjerano cendrava.

Većina igre i dalje se bazira na donošenju odluka, no našao se tu i jedan vrlo emotivan dio u kojemu su sve odluke jedno i svode se na istu stvar, a igra to uopće ne krije. Iako je stvar potpuno banalna, u kontekstu priče je prilično značajna jer predstavlja impresivan trenutak u kojemu vaš lik puca po šavovima, što bi se reklo. Riječ je o vrlo domišljatom iznenađenju unutar zacrtanih granica gameplay mehanike.

Life is Strange_ Before the Storm_20170901184149

Nažalost, to je i jedino proširivanje tih granica koje Before the Storm donosi. Kako ovoga puta nema manipuliranja vremenom, developeri su morali dodati neki novitet u osnovu gameplayja pa su se odlučili za mini-igru backtalkinga iliti nekakve „debate“. Stvar funkcionira tako da se svađate s likovima i da „tjerate vodu na svoj mlin“ odabiranjem snažnih protu-komentara na njihove izjave. To se radi na temelju pojedinih riječi. Npr. ako vam netko kaže, karikiram – „Ti si dijete, idi se igraj.“, dobar odgovor bio bi „Ovo izgleda kao moj tip igrališta.“. Ako ste ikada gledali reperske bitke, taj model najbliže opisuje mehaniku backtalka.

Nova backtalk mehanika kao da je preuzeta iz reperskih bitaka. Samo bez repanja.

Uglavnom, u ponudi uvijek imate tri opcije i morate ih nanizati tako da imate više dobrih odgovora nego vaš sugovornik. Ideja je u principu zanimljiva, ali i krajnje blesava jer ispada da Chloe svađanjem može dobiti sve što joj je potrebno. Dobro, postoje ljudi koji se mogu izboriti za sebe takvom taktikom, ali njihove svađe ne djeluju kao proračunati odabiri što reći kako bi se nadmašilo sugovornika. Na kraju krajeva, ili sam ja toliko dobar u debati ili je taj segment toliko lagan da ja uopće nisam izgubio nijedan argument u čitavoj epizodi. Mislim da je ovo drugo.

Life is Strange_ Before the Storm_20170901100726

Uvjerljivosti glasnih rasprava ne ide u prilog ni ispodprosječna animacija likova. Iako je Life is Strange još i dobar po tom pitanju naspram Telltaleovih uradaka, činjenica je da se igra tehnički nije pomakla dalje od onoga što smo vidjeli 2015. godine. Prvi Life is Strange bio je igra namijenjena prošloj generaciji konzola pa je pomalo razočaravajuće da Before the Storm dolazi samo za aktualne konzole, a pritom ne izgleda nimalo bolje, pa čak niti drugačije jer većinu lokacija ionako reciklira iz originala.

Before the Storm ne izgleda nimalo bolje, pa čak ni drugačije od svog prethodnika kojemu reciklira brojne lokacije.

Na stranu sad vizualni stil igre, česti su prekidi između učitavanja scena, što me izbacivalo iz takta. A trenutna generacija konzola igrama je omogućila upravo to – smanjeni broj učitavanja zbog kojih avanture dobivaju kontinuitet. Npr. u nedavnom Hellbladeu nećete vidjeti ekran s učitavanjem poslije ulaska u igru. Igre se na taj način približavaju prezentaciji priče u stilu filma ili TV serije, ali Life is Strange još uvijek nije na toj razini. Svoju materiju obrađuje dostojno i čak me podsjetio na dragu mi seriju Skins, iako me svakim učitavanjem izbacio iz slijeda svoje priče.

Life is Strange_ Before the Storm_20170901111517

Poveznica sa Skinsima nije samo tematska jer Before the Storm također koristi sličnu glazbenu podlogu britanskih indie rock bendova kao što su Daughter, Lanterns on the Lake i dr. Ako vam se takav stil glazbe sviđa, računajte da ćete u njoj ovdje uživati. Naime, soundtrack je prigodno odabran i posebno snimljen kako bi nadopunio priču, a igra mu kroz nekoliko dijelova prepušta naraciju tako što vam dopušta da slušate stihove dok likovi miruju, a kadrovi kamere se izmjenjuju.

Upravo ti kadrovi otkrivaju da Life is Strange: Before the Storm nema baš mnogo dubine u samom gameplayju jer ćete najvažnije trenutke u igri odgledati uz minimalnu interakciju. U nekim igrama to zna frustrirati igrača jer mu se uzima kontrola. Međutim, mislim da je u ovoj igri takvo što nužno da bi se na dostojan način pristupilo temi bolnog odrastanja.

Označeno sa:

Ostaje nam vidjeti hoće li Before the Storm zadržati kvalitetu nakon dobrog starta prvom epizodom, a o tome ćemo suditi kada odigramo dvije preostale epizode i nadopunimo ovu recenziju ukupnim dojmom.

73 Naša ocjena
  • prigodno dobar izbor glazbe
  • nekonvencionalna tematika