HCL.HR

Recenzija

Lords of the Fallen

Vjeran Nagy

Na ovome svijetu postoje igre i postoji Dark Souls serijal. Činjenica je da Souls ne može prožvakati svatko, a čak i oni koji se hrabro upute u njegove mračne avanture često odustanu zbog teških frustracija i neuračunljivog ponašanja kojeg igra izaziva svojom težinom. Za neke, Dark Souls je najbolja igra koju nikada nisu uspjeli završiti. Za druge, predstavlja najveći trijumf koji se mora podijeliti sa svakom dušom na društvenim mrežama jednom kada i zadnji boss padne. Ako ste kao ja onda pripadate prvoj kategoriji, a utjehu ćete pronaći u odličnom akcijskom RPG-u Lords of the Fallen.

Lords of the Fallen izgleda prekrasno. Ispunjen je naprednim efektima vrhunske kvalitete za što djelomice možemo zahvaliti i Nvidia GameWorks tehnologiji. Da, ovo je još jedna od onih igara koja više vole moderne Nvidia grafičke kartice. Nvidijina kolekcija alata Fallenu daje bolje osvjetljenje, realnije kretanje tkanina u prostoru, realniju simulaciju čestica (magla, prašina, iskre i sl.), vrlo upečatljive efekte čarolija te bolju destrukciju nekih objekata. Da se razumijemo, na AMD hardveru igra također izgleda vrlo lijepo i većina tih efekata na neki je način prisutna i tamo, ali u vidljivo manjoj mjeri. Bilo kako bilo, obećavali su nam next-gen grafiku, a možemo reći da smo to u najvećoj mjeri i dobili.

Svijet Lords of the Fallena proteže se od prostranih hramova ukrašenih gigantskim statuama smještenim u snježne planine do uskih koridora tamnica ispunjenih smrtonosnim zamkama na svakome koraku. Iako je Fallen uvelike vizualno decentniji od Soulsa, manje je misteriozan i dizajnom vrlo zatvoren što Souls čini superiornijim izborom ukoliko volite istraživati te iskusiti istinski osjećaj samoće, odnosno izgubljenosti.


U Fallenu, svako skretanje s putanje predstavlja novi izazov te nagradu u vidu dodatne opreme ili zvučnog zapisa koji proširuje priču. No, nakon toga obično slijedi neizbježno vraćanje na poziciju s koje ste doputovali. Razdvojeni putevi se gotovo uvijek spajaju u istoj točki samo nekoliko trenutaka kasnije što je vrlo evidentno u početku, a nešto bolje zamaskirano kako radnja odmiče. Osobno mi više odgovara kada level dizajn nije pretjerano zapetljan i ne traži od mene previše mozganja. Sama pomisao na to da sam propustio neku tajnu sobu, prolaz, artefakt i sl. stvara u meni nenormalan osjećaj nelagode i frustracije zbog čega je to također jedan od razloga zašto mi Fallen odgovara više od konkurentnog Soulsa.

Više mi odgovara i sama borba koja je ovdje nešto dinamičnija te kontrola nad likom koja je podosta preciznija i spretnija. Ubijati ćete horde kompetentnih demona različitih veličina, sposobnosti te opreme. Kao i u Dark Soulsu umirat ćete poprilično često, ali u granicama normale što Lords of the Fallen čini dovoljno izazovnim bez nepotrebnog gubljenja živaca. Tajna uspješnog uništavanja čudovišta je naravno u vježbi i upornosti, ali i taktiziranju te dobroj raspodjeli iskustvenih bodova.

Na samome početku igre birate između tri klase tj. škola magije – warrior, rogue, cleric/mage te vrstu oklopa – heavy, medium, light. Kombinirati možete na bilo koji način te također odabrati bilo koju vrstu oružja. Igra vas ni u kojem smislu ne ograničava. Svaki je izbor pravi ukoliko odgovara vašem stilu igre. Osobno sam igrao čistog rogue arhetipa s velikim potencijalom zadavanja štete s leđa, ali uz velik rizik gubljenja glave u svega udarac ili dva od strane neprijatelja. Nisam se previše oslanjao na magije iako sam kako je igra odmicala mogao odabrati gotovo bilo što iz sve tri škole magije te stvoriti sasvim unikatnu klasu i lika.


Borba s neprijateljima se svodi na promatranje njihovih pokreta i shodno tome pružanje točnoga odgovora – blokiranje, udarac ili bacanje u stranu. Vaše akcije ograničene su crtom izdržljivosti koju koristite za napade s oružjima te manom ukoliko bacate magije. Oružja su različiti štapovi, mačevi, bodeži, maljevi i ostali srednjovjekovni smrtonosni uređaji koje je također moguće unaprijediti s raznoraznim runama – veća udarna moć, otrovni efekt i sl. Svako oružje se ponaša drugačije u borbi i ima vrlo jasan osjećaj težine. Malj je naravno teži od bodeža i svaki zamah vas na to podsjeća. Slično je i s oklopima čija težina smanjuje ili povećava vašu brzinu odnosno otpornost na udarce. Neprijatelji su nemilosrdni, a nerijetko dolaze i u većem broju što dodatno otežava stvari. Nažalost, već nakon par sati igranja susrest ćete se sa svakim tipom čudovišta nakon čega svi jedinstveni susreti padaju na bossove. Boss borbe su zanimljive i izazovne, ali nejednolike u težini što predstavlja manji propust u inače dobrom dizajnu.

Nadalje, igra vam daje na izbor da si sami zagorčate vaše avanture odnosno povećate izazov po potrebi. Svaki put kada umrete izgubit ćete duše koje skupljate ubijanjem neprijatelja. Kada se to dogodi, morate otrčati do mjesta na kojem ste zaginuli i pokupiti te izgubljene duše – isti princip kao i u Soulsu jedino što ste ovdje vremenski ograničeni. Te duše su vaši iskustveni bodovi koje možete pohraniti odnosno potrošiti za sposobnosti kada naiđete na specijalizirane kristale ili ih možete hrabro ponijeti sa sobom što predstavlja dodatan rizik za vas, ali će vas igra nagraditi bacanjem bolje i rijetke opreme što svakako dodaje jednu novu dimenziju igri. Ponekad ćete naići i na portale koji će vas doslovno poslati u pakao što može biti iznimno pogubno ili najbolja stvar ikad ako ih odradite uspješno.


Nažalost, pogubna je i vrlo nemaštovita priča te nepotreban sustav izbora unutar dijaloga koji ne čini nikakvu razliku osim što donekle kroji karakter vašeg lika (glasom i stasom momak imena Harkyn) u dobričinu lavljega srca ili gada kakvog nijednog majka za zeta ne bi poželjela.

Naime, Harkyn je kriminalac koji treba spasiti svijet od paloga boga i njegove demonske vojske s čime bi zaslužio oprost i slobodu. Na tom putu naići će na mnoštvo likova, totalno zaboravnih i nezanimljivih, a čak i on sam je vrlo dosadan te djeluje priglupo zbog ukočenih facijalnih animacija koje su zapravo jedini veći minus u području inače vrlo snažne vizualne prezentacije.

Ipak uz sve navedeno, Lords of the Fallen zanimljiv je uradak njemačkog razvojnog studija Deck 13 uparenog s poljskim studijem CI games kojeg pamtimo po lošem Sniper Ghost Warrior serijalu. Fallen je obilježio jedan velik pomak za obje ekipe te se iskreno nadam da ću u skorijoj budućnosti imati prilike zaigrati i barem podjednako kvalitetan nastavak.

Dark Souls 2 bacio nas je na koljena, a sada smo pred vratima novog pakla po imenu Lords of the Fallen. Jesmo li izašli s glavom na ramenima i netaknutim živcima ili smo bježali na sve četiri moleći za milost?

80 Naša ocjena
  • grafika
  • borba
  • fleksibilna razina težine
  • facijalne animacije
  • priča
  • glavni lik

Komentari (15)

  • barba_Foka

    18.11.2014 - 21:58

    bolesno dobro ! mogo bi ju nabavit

  • grgoljblaster

    18.11.2014 - 22:03

    Mogao bih se usuditi da kazem da je LoF prva dobra igra iz City interactive. Apsolutno vredi nabaviti, bas planiram da krenem NG+ iako mi nije najsjajnije radila na laptopu :)

    • drazensi

      @grgoljblaster, 18.11.2014 - 22:58

      nakon 1.3 patcha radi sve bez problema..
      ljudi su se potrudili i ispravili sve nedostatke igre i prije nego sto to ubisoft radi sa svojim igrama..
      za takav mali studio, poprilicno malen, za veliku pohvalu..
      s ovom igrom su napravili cisto solidan posao, slazem se s ocjenom i osvrtom..
      sad neka kod nastavka porade malo na prici i razradi likova i facijalnim animacijama koje su ovdje kao kod igara 20 godina starih..
      i bit ce to i puno bolje..

    • grgoljblaster

      @grgoljblaster, 19.11.2014 - 08:47

      Yep, 1.2 i narocito 1.3 su bas popravili stabilnost, meni je za 23 sata igranja samo jednom zabola prilikom tranzicije iz Rhogar realma mada mislim da je tu bio krivac laptop na kom sam igrao jer ima 4GB rama. Usput, jel ti Denuvo zastita pravila neke probleme? Vidjam po netu da ljudi histerisu kako im drlja hard disk dok igraju, nisam to licno primetio ali me bas zanima da li se nekome desilo.

    • drazensi

      @grgoljblaster, 19.11.2014 - 12:27

      nemam nikakve probleme s denuvom..pisu po netu da utjece samo na ssd-e kao..a ja na ssd-u imam samo OS i programe..igre idu na zaseban disk..
      no ja bih rekao da su to vecinom ljudi koji su ogorceni jer igru nisu mogli piratizirati i sad ce izmisliti apsolutno svasta kako bi se ta zastitia uklonila..
      ima je sad i novi dragon age, pa time jos i vece razocaranje ljudi…

  • Ripcordx

    19.11.2014 - 12:53

    Odlična grafika, dobar gameplay odlična zabava. Nikakvih problema nema prilikom igranja ko voli dobru zabavu i dobar akcijski rpg, preporučujem…

  • snooker

    19.11.2014 - 18:31

    čeka se krek

    • xpsc

      @snooker, 20.11.2014 - 18:59

      a nec

  • goldfinger

    19.11.2014 - 21:30

    Dobra reca-i igra djeluje zanimljivo–odigraću ziher….

  • Resycler

    03.12.2014 - 15:20

    Objavljujem radosnu vijest za većinu Hrvatske gaming zajednice – Denuvo, zaštita protiv prčkanja po DRM-u je konačno probijena od strane kineske grupe 3DM, tako da uskoro možemo očekivati cijenom prihvatljive verzije igara Lords of the Fallen, FIFA 15 i Dragon Age: Inqisition na najjeftinijim portalima za preuzimanje digitalnih sadrzaja. Očekujem da i HCL službeno objavi ovu vijest u obliku članka.

    • maxim.x

      @Resycler, 03.12.2014 - 15:35

      Nisam znao da i novi Dragon Age ima tu zastitu. A ja se jos cudim kako nitko na forumu ne komentira igru LOL.

  • RaspudicT1986

    09.01.2016 - 19:59

    ovaj lords of fallen je jos uvijek skup ko otrov!! jel ima negdje za kupit po nekoj normalnoj cijeni?????

  • RaspudicT1986

    01.02.2016 - 13:29

    napokon sam nabavio lords of fallen i preso ga…….igra je savrsena u svim pogledima, dark souls mu nije ni do koljena realno

  • klanfa78

    26.05.2016 - 19:03

    Stvarno se retko kada oglasavam ali sad mi nesto ne da mira !!!
    Kao prvo vas sam naso preturajuci po Youtube-u, iskreno sve pohvale za “posao” koji ovde radite … krivo mi je sto sem “GAME FUN” casopisa u Srbiji nema nesto slicno vama ili ja ne znam da ima .
    A sad malo o vasoj recenziji:
    LORDS OF THE FALLEN je upravo po drugi put izbrisan sa mog PC-a .
    Ne mogu da verujem kakvu ste recenziju napravili za nesto sto samo vizuelno izgleda sasvim dobro . Ozbiljno dosadna , izuzetno ne dinamicna , jako lose osmisljena … Da ne pominjem najveci promasaj sa mapiranjem Gamepad-a pa sve to bez mogucnosti personalizacije ! Negde postoi recenica kako su pokreti ili kontrole precizno uradjene ili tako nesto , strasno ! sem dobre grafike koju sada mozete naci na vecini novih igara ovo je ozboljno bacanje vremena i para !
    Neko sam ko je na teskom nivou prelazio God of War ,Darksiders, Tomb Raider, Mad Max,i jos dosta ” third person-action – RPG” igara .
    Razumem sta je stvar ukusa ali onakva prica i prasina za ovakav promasaj jednostavno ne ide . Mozda ste ljubitelji Dark Souls serijala pa na svaku slicnu temu gledate previse subjektivo , da ne kazem sa amovima,sto je u redu da ne rastete u veliki sajt pa vam je objektivno misljenje mozda , mozda neophodno jer ce neko zbog vase recenzije baciti ozbiljne pare!
    Strozije i ostrije !!! Pzdrav 😀

  • shpeich

    22.10.2016 - 12:35

    igra mi evo stoji na kompu jedno mjesec dana netaknuta, instalirao sam ju, počeo igrati, zapeo na 3. ili 4. bossu i gotovo…nemam živaca igrati dalje ili krenuti od početka, a opet me privlači previše da bih ju obrisao :’D
    sviđa mi se izgled, borbe su odlične, ali neprijatelji su pretjerano overpowered i jako zamorno postane…

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!