HCL.HR

Recenzija

Lost Planet 3

Vjeran Nagy

Nakon komercijalno neuspješnog Lost Planeta 2, razvoj novog nastavka ovog Capcomovog serijala pao je u ruke razvojnog tima Spark Unlimited iz Kalifornije, a ta ekipa odlučila je krenuti od početka. Lost Planet 3 postao je prednastavak, a kooperativno iskustvo i linearan dizajn prve dvije igre, odlučili su zamijeniti snažnim singleplayer iskustvom s fokusom na priču te donekle otvorenim svijetom. Iako su uspješno odradili tu tranziciju, Lost Planetu 3 nedostaju kvalitete tamo gdje su se najmanje nadali – u osnovama.

Lost Planet 3 veliku važnost pridaje svojoj iznenađujuće dugoj singleplayer kampanji za čije će vam završavanje trebati oko petnaestak sati. Za razliku od prvog Lost Planeta čija je priča bila podosta nejasna te nastavka koji je prije svega bio kooperativno iskustvo, ovaj prequel ima pomalo predvidljivu, ali vrlo interesantnu i dobro skrojenu priču. Napominjem da za razumijevanje priče i likova nije potrebno odigrati prve dvije igre iz serijala.

Mjesto radnje je ledeni planet E.D.N III koji su ljudi odlučili kolonizirati nakon što su zaključili da Zemlja više nije dobro mjesto za život. E.D.N III je karakterističan i privlačan zato što se na njemu i u njegovim insektoidnim bićima naziva Akridi, nalazi posebna vrsta energije maštovito nazvana „Termalna energija“. Za njezino sakupljanje i transport zadužena je korporacija NEVEC koja šalje ekspediciju na ledeni planet. Veliki broj članova te ekspedicije čine radnici koji svakodnevno izlažu svoje živote u nemilosrdnim ledenim mećavama i borbi protiv agresivnih Akrida. Jedan od njih je i naš heroj te glavni protagonist – Jim Peyton.

Jim je riđokosi i bradati svakodnevni momak koji je završio u ledenoj Nedođiji da zaradi za pristojan život svojoj ženi i djetetu. Kao i ostali radnici on se svakodnevno izlaže opasnostima i većinu vremena provodi u svojem Rigu – velikom robotskom “odijelu”. Jim je poprilično sposoban i hrabar lik te već odmah u startu spasi koloniju par puta, što drugi radnici kao i njegovi nadređeni izuzetno cijene.


Prije svega, dužan sam pohvaliti glumu likova koja je u Lost Planetu 3 vrlo kvalitetno odrađena. Posebno interesantne su emotivne video poruke koje Jim šalje svojoj ženi iz kojih je lako iščitati sve njegove misli i emocije i bez da izgovori riječ. Jim se uistinu čini živim i zbog toga je zanimljiv lik s kojim se lako povezati. Ipak, ponekad pate izvedbe sporednih likova čije facijalne animacije nisu uvijek na prihvatljivoj razini. No, to bih možda pripisao i određenim ograničenjima Unreala 3 koji je meni osobno i prepoznatljiv po tom nedostatku (sjetimo se primjerice plastičnih likova iz Arkham i Mass Effect serijala).

Od svih ledenih planeta na kojima sam proveo vrijeme, E.D.N. III je uvjerljivo vizualno najimpresivniji. Osvjetljenje, boje i dizajn ledenih koridora i otvorenih prostora stvaraju jednu oku ugodnu sliku. Za baciti nisu ni rijetki segmenti u kojima smo umjesto ledom okruženi lavom, niti snježne mećave koje je užitak promatrati iz prvoga lica tj. sigurnog kokpita Jimovog Riga.

Rig je prilično jednostavan za kontrolirati, a njegov potencijal nije iskorišten onoliko koliko je mogao biti. Nije opremljen destruktivnim oružjima, umjesto toga koristite njegove masivne ruke da udarate i blokirate napade neprijatelja. Osim za borbu, Rig ćete koristiti za radnje poput bacanja kuke za penjanje, sitne popravke NEVEC-ove opreme i sl., ali ćete ga primarno koristiti za putovanje između misija. Putovanja su u početku zanimljiva, ali s vremenom postaju užasno naporna i jedva čekate da završe. Dobro je zapravo dokle god ima neprijatelja koji vas napadaju, ali kada se vraćate putem kojim ste došli, što je često po završetku neke misije, ostajete samo vi, ledena pustoš i čista dosada. Doduše, taj problem je donekle riješen fast travel sistemom koji vam se otključava nakon otprilike četiri sata igranja.


Ipak, najveću zamjerku pridajem učitavanjima. Učitavanja su vrlo česta zato što je prividno otvoreni svijet Lost Planeta 3 ograničen i podijeljena na mnogo manjih regija. Nakon svakih tri do maksimalno pet minuta prelazite iz jedne regije u drugu regiju i tada slijedi učitavanje. Najgora situacija u tom kontekstu je upravo prilikom putovanja sa završene misije prema bazi, gdje od točke A do točke B morate izdržati minimalno pet tranzicija. Zadnji puta sam toliko učitavanja vidio u igrama prije deset i više godina, a to stvarno nije za pohvalu niti u skladu s današnjim standardima.

Kao TPS, Lost Planet 3 je u najboljem slučaju zanimljiv, ali ne donosi nikakve novine. Skrojen je po sada već standardnoj žanrovskoj formuli s kojom sam se susreo uistinu mnogo puta u zadnjih nekoliko godina. Zapravo, najsigurnije je reći da je gameplay Lost Planeta 3, ako ništa drugo – funkcionalan.

Napucavanje je glatko i precizno, a kontrole su jednako responzivne na tipkovnici kao i na gamepadu – što je i za očekivati od jednog naslova dosta visokog budžeta. Sama borba je poprilično repetitivna i brzo dosadi. Svodi se na ubijanje velikog broja neprijatelja i izbjegavanja napada istih, kotrljanjem ili korištenjem zaklona bez ikakvih posebnih mehanika ili nečega što već niste vidjeli u barem svakom modernom TPS naslovu. Od svega se jedino ističu Quick Time Eventi u kojima morate ciljati nožem neprijatelje koji su vam se unijeli u facu.

Neprijatelji dolaze u različitim veličinama i oblicima. Akridi su prilično priglupi i ponašaju se uvijek jednako, ali im ide u korist to što su pa… čudovišta. No nakon par sati igre počinjete se sukobljavati i sa ljudskim neprijateljima koji su zapravo pravi dokaz koliko je umjetna inteligencija ovdje loše izvedena. Ljudski neprijatelji često ne znaju gdje se nalaze u prostoru, a ponekad zapinju za sam zrak. Najgore situacije su one u kojima su izmiješani s Akridima u kojima se totalno pogube.

Na raspolaganju vam je standardni arsenal oružja – pištolji, puške, sačme, granate itd. izgledom prilagođeni vremenu i okruženju ledenog planeta E.D.N III na kojem se odvija radnja igre. Oružja su poprilično slaba, čak i uz sve raspoložive nadogradnje, ali srećom postoji i poseban tip razorne municije do koje možete doći rješavanjem sporednih misija. Specijalna municija dobro dođe, pogotovo za boss borbe koje su u duhu serijala zadržale čudovišta gigantskih proporcija i sposobnosti. Sporedne misije se uvelike razlikuju od glavnih zato što je na vama da odaberete koje ćete odraditi te kada. Često vas vraćaju na mjesta koja ste prošli igrajući glavne misije pa umjesto dodatne zabave predstavljaju teret i djeluju odbojno. Boss borbe su vrlo kvalitetno odrađene i moguće je iz njih izvući interesantne trenutke, a svaki gigant je dosta kvalitetno dizajniran, jedinstven i izazovan na svoj način.


Posebno odbojno je sučelje unutar igre u kojemu se nalaze statusi misija, mapa i tome slično. Prilično je teško navigirati kroz njega i svaki puta morate pričekati par sekundi da se stvori, što nakon par korištenja postaje poprilično iritantno – pogotovo u situacijama kada provjeravate nešto više puta. Nadalje, sustav navigacije je potpuno disfunkcionalan kada su u pitanju sporedne misije što samo doprinosi tome da ih u potpunosti ignorirate.

Ni igrin multiplayer nije posebno privlačan, vjerojatno iz razloga što je napucavanje prilično dosadno. Nisam imao prilike zaigrati ga previše, prvenstveno zato što je vrlo teško naći partiju s punom postavom ljudi. Već sada su serveri prilično prazni što znači da će nakon par mjeseci multiplayer biti doslovno ne igriv.

Ukratko, postoji šest mapa na kojima se igraju standardni modovi – deathmatch, escort, conquest i sl. Meni osobno se najviše svidio mod u kojemu dva suprotstavljena tima pokušavaju uloviti Akrida koji bježi sa zastavom – jedan od zabavnijih pokušaja izmjene standardnog Capture the Flag moda. Postoji i malo drugačiji Survival mod u kojemu se dva tima prvo zasebno bore protiv valova Akrida te se zatim vrata koja ih odvajaju otvaraju i fokus borbe se prebacuje na zauzimanje novo otvorenog prostora. Sve u svemu smatram da multiplayer nije dovoljno dobar ni zanimljiv dodatak, a igra je mogla vrlo lako doći na police i bez njega, možda i uz nešto nižu cijenu.

Lost Planet 3 se podosta razlikuje od ostatka serijala, a razlog tomu nije samo činjenica da je prednastavak. Ekipa Spark Unlimiteda je odlučila radikalno izmijeniti serijal i od njega napraviti prije svega jako singleplayer iskustvo. Ukomponirali su različite elemente koji čine igru raznolikom, ali nažalost ne i posve originalnom. Sličnosti Lost Planeta 3 s drugim igrama iz žanra su očite i proizlaze iz toga što je konstruiran kao mješavina različitih elemenata upravo iz tih igara. Drugim riječima, developeri su igrali previše sigurno, što je rezultiralo okusom već viđenoga.

Naravno, u kontekstu uzora ove igre mnogima od vas sigurno pada na pamet Dead Space 3. Kako i ne kada se radnja odvija na ledenom planetu sličnom Tau Volantisu. Sličnost da, ali ne treba zaboraviti da je Lost Planet serijal imao ledeni E.D.N III za vrijeme kada je prvi Dead Space još bio u ranome razvoju. Čak i fascinantno evoluirana čudovišta sa svjetlećim zadnjicama i dijelovima tijela koji vrište – pucaj tu, pripadaju ovome serijalu. Ipak, igra je dinamična i po tome više podsjeća na brzi akcijski TPS nego na spori survival horor.


No to je pomalo ironično zato što Lost Planet 3 ima i horor segmente u kojima vas pokušava zastrašiti mračnim koridorima napuštenih baza punih Akrida koji podsjećaju na facehuggere iz filma Alien. Što nas naravno dovodi do dvostruke ironije zato što igra u tim segmentima više podsjeća na Alien svijet nego neslavni Aliens: Colonial Marines. Čak i glavna melodija koja se provlači kroz čitavu igru podsjeća na onu od skladatelja Jamesa Hornera za Cameronov film Aliens. Međutim, ti dijelovi igre ponekad nevjerojatno podsjećaju i na razvodnjeni Dead Space, a opravdanja za to jednostavno nemam. Vjerujem da ćete i sami prepoznati mnogo “posuđenih” stvari i situacija iz nekih drugih igara. Sve to me jednostavno dovelo do zaključka da Lost Planet 3 osim velikih čudovišta nema ništa uistinu svoje, uistinu pretpoznatljivo, a za jednu ZF igru to je zbilja žalosno.

Lost Planet 3 je raznolika igra. U jednom trenutku vozite Rig, u drugom ubijate ogromno čudovište, u trećem se tiho krećete po mračnim spiljama gdje vas vrebaju neprijatelji, a u četvrtom gledate Jima kako plače. Iako je to zapravo odlična kompozicija problem predstavlja sam gameplay koji nije inovativan, a njegove osnove nisu kvalitetno odrađene – napucavanje je dosadno, potencijal Rigova je propuštena prilika, sporedne misije izazivaju frustracije, a sam svijet prividno otvorenoga tipa je ograničen te ispunjen neprestanim učitavanjima i praznim hodom. Zbog dosadne mehanike napucavanja pati i multiplayer koji uspijeva samo dodatno pokvariti ukupan dojam.

S druge strane, Lost Planet 3 definitivno vrijedi zaigrati zbog njegove zanimljive priče pristojne dužine, zabavnih boss borbi i odlično okarakteriziranog glavnog lika. Uz to, njegov ledeni planet ima savršeno okruženje i atmosferu za nadolazeće hladne zimske noći. Stoga, ako ste fanovi žanra, preporučam va da pričekate neku Božićnu rasprodaju na Steamu i odradite singleplayer kampanju uz termofor i topli čaj dok vani bijesni snježna oluja.

Ušli smo u velika robotska odijela i okruženi strašnim Akridima, plakali nad svojom sudbinom u ledenim pustošima planeta E.D.N III. Sve o tome saznajte u našoj recenziji prequela serijala Lost Planet.

69 Naša ocjena
  • priča
  • Jim
  • raznolikost
  • učitavanja
  • multiplayer
  • repetitivno
  • bez novina

Komentari (6)

  • ImasKunu?

    12.10.2013 - 17:49

    Bez novina? Jos da i Jutarnji List dobijes uz igru… 😀

  • FelipeMassa

    12.10.2013 - 17:51

    Ne vezano za ovo,samo malo pitanjce na brzinu,znam da sam dosadan,ali:
    Je li u planu recenzija F1 2013,možda video čak? 😀

    Znam da sam pitao na forumu,i to u pogrešnu temu :facepalm: Ali sad već ima ''dosta'' od izlaska igre,možda su neke stvari jesnije i isigurnije po tome pitanju.. 😀

    • Ementaler

      @FelipeMassa, 12.10.2013 - 18:05

      Jup, u planu je… ali inače, za takva pitanja samo nađi temu na forumu za tu igru. F1 je multiplatformska igra pa će imati temu u multiplatform podforumu. Ako neke teme nema, slobodno ju sam otvori.

  • peaNuT_ButTer

    12.10.2013 - 18:52

    Ocemo imat recenzije CoD-a i BF-a kad izidju?

  • Me666

    @Hrv4tin4, 12.10.2013 - 19:19

    Da, ali takve stvari ubuduće pitaj u temama za igre. Ili nemoj pitati jer valjda sam trebaš shvatiti da se te igre obavezno recenziraju radi potražnje :)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!