Lucidity [PC, X360]

.

Kada se sredinom rujna LucasArts oglasio da radi na PC/XBLA 2D avanturi u kojoj ćemo nadmudriti maštu male djevojčice Sofi, većina starih poklonika ove kompanije bila je intrigirana. Igra je prema riječima proizvođača trebala iznenaditi i očarati, što je svakako zvučalo kao dobra formula za uspjeh. Mjesec dana kasnije Lucidity nam stiže i uistinu nas uspijeva iznenaditi, ali u negativnom smislu. Dakle, ne ostajemo očarani već potpuno suprotno tome – razočarani. Što je krenulo krivo i što nas je rastužilo?

Kao što smo spomenuli, igra se vrti oko djevojčice Sofi koja se putem snova upušta u nedorečenu avanturu. U njoj otkriva obrise stvarnih elemenata iz svog života te tako uči o vrijednostima istoga. I to je sve što ćete od priče u Lucidityu dobiti – nema zapleta, problematike, preokreta i slično. No preko toga možemo lako preći ako je gameplay zabavan. Uostalom, manjim igrama poput ove neka previše razrađena fabula nije niti potrebna.

Ali nažalost, gameplay nije zabavan, barem ne za današnje standarde. Riječ je tu o puzzle-platformer avanturi u kojoj kroz 27 standardnih levela idete od točke A do točke B skupljajući orbove / krijesnice / svjetlucajuću prašinu / štogod. Kvaka je u tome što spomenutu protagonisticu Sofi ne kontrolirate vi, već joj postavljanjem raznih objekata definirate put kojim će ići. Drugim riječima, kad Sofi jednom krene hodati naprijed – nema stajanja i nema povratka, a na vama je da pomoću raznih platformi, trampolina, bombi i sličnoga osigurate siguran put maloj djevojčici, pazeći da ne upadne u rupe ili udari neprijatelja. Objekti kojima joj pomažete dolaze u nasumičnom nizu, a kako biste mogli brzo reagirati kada to bude potrebno, jedan objekt možete sačuvati i za kasnije.

Čitav sustav na papiru izgleda primamljivo, no izvođenje u igri je nešto sasvim drugo. Naime, suština tog gameplaya je jako jednostavna, a kada se iz te jednostavnosti pokušava izvući nešto kompleksniji i zahtjevniji oblik igre, dobiva se tek frustracija. Leveli nisu veliki, svaki traje nešto manje od dvije minute, no koncipirani su tako da vas izazivaju metodom pokušaja i pogreški. Upadnete li u rupu, morate krenuti od samog početka te opet skupljati sve ono što ste u prethodnom pokušaju već pokupili. A upadat ćete vrlo često jer igra traži brzo razmišljanje i reagiranje na temelju istog, što je paradoksalno ako je razmišljanje jednako planiranju, a planiranje nemoguće jer je niz nadolazećih objekata uvijek nasumičan.

Nije da smo razmažene kežual njubare, kako bi se reklo u našim krugovima, ali iritantna težina nema apsolutno nikakvog smisla ukoliko igra s vremena na vrijeme ne nagrađuje igrača ili osvježava gameplay. Istina, tu su achievementsi i bonus leveli, ali čemu se truditi oko otključavanja dodatnih razina ako nam one nude isti sadistički tretman kao i obične? Skupljanje svjetlucavih čestica osmišljeno je tako da u jednom prelasku levela ne možete skupiti sve pa ga morate iznova ponavljati i do nekoliko puta. Lijepa fora za produljenje trajnosti, no opet gotovo besmislena jer to na kraju krajeva ne vodi nikuda – završetkom igre ne dolazite do nekakva objektivna zaključka, a iskustvo koje vas ondje dovede vrlo brzo će biti zaboravljeno, što definitivno nije slučaj s drugim igrama u ovome rangu (World of Goo, Braid).

Iako smo ga dobrano nagrdili, valja napomenuti da Lucidity ipak nije ‘loš do bola’ jer pored oštre koncepcije sadrži i simpatičnu prezentaciju. Unikatni grafički dizajn fino ocrtava tematiku svakog levela, a maštovita glazbena podloga savršeno upotpunjuje sanjivu atmosferu igre. PC gameri bit će počašćeni većim rezolucijama i boljim kontrolama za razliku od Xbox korisnika, ali nismo baš sigurni da je procesor od 3 Ghz, koliko igra zahtjeva, prava cijena za malu 2D igru. Bilo kako bilo, Lucidity izgleda lijepo, no ako je vjerovati staroj poslovici, nije zlato sve što sja. I tako završavamo još jednu recenziju u negativnom tonu, jednu kojoj nakon svega što je rečeno zaključak nije ni potreban. Uostalom, ako se igra nije potrudila da ga ponudi, zašto bismo mi.

A vi? Jeste probali Lucidity? Hoćete li ga nabaviti unatoč ovoj ne baš pozitivnoj recenziji? Ostavite nam komentar u boxu za komentare ispod i ne zaboravite dati svoju ocjenu ove igre ( za ocjenjivanje i komentiranje morate biti registrirani ).

LucasArts nas u novoj igri zvanoj Lucidity odvodi u stilizirani svijet snova. Na prvi pogled zaista obećavajući scenarij, no potiče li Lucidity zijevanje i je li njegovu prisutnost bolje ignorirati spavanjem? Saznajte u našoj recenziji dotičnog naslo

50 Naša ocjena
  • simpatičan dizajn
  • glazba