Mad Skills Motocross [iOS]

Srđan Vulić

Vjerojatno je većina vas u začecima svoje gamerske karijere naišla na konzolu imena Nintendo Enterteinment System (NES), koju je svojevremeno obilježilo nekoliko hit naslova, ali nama se urezala samo jedna specifična – Bubble Bath Babes… Ovaj, ExciteBike mislimo, naravno. Side-scrolling motokros igra u kojoj je cilj vašim motorom proći kroz cilj brže od suparnika, zaobilazeći pri tome razne prepreke uz hrpu vratolomija. Sličan princip prati i Mad Skills MX, samo s nešto više sadržaja, boljom grafikom i luđim vratolomijama. Developeri igre, Turborilla, donose 52 staze, četiri različita terena, nekoliko zgodnih power upova i već puno puta viđeni „easy to play, hard to master“ model gameplaya.

Tekst u nastavku opisati će vam u detalje o čemu se ovdje radi, no ovaj put pripremili smo i jednu kraću video recenziju ove iOS igre. Iako smo već prije recenzirali igre za iOS i ostale mobilne platforme, ovo je prvi put da radimo i video recenziju za takve igre. Samo kliknite na ogromno “dugme” ispod i otvoriti će se krasni YouTube player sa video recenzijom, a nakon toga bacite oko na ostatak naših video recenzija na HCL TV YouTube kanalu. Ne bi škodilo ni da se pretplatite na isti, često ga ažuriramo.

Nakon što za simboličnih $1,99 preuzmete igru na vaš iOS uređaj (u našem slučaju iPad) i uz kratko učitavanje pokrenete igru, očekuju vas stavke Play i Options. Unutar postavki možete podesiti upravljanje vašeg motocikla, koje možete odrađivati putem akcelerometra naginjanjem vašeg iOS uređaja ili pak pomoću virtualnih tipki. Kako smo općenito old-skul, preferiramo klasični način, tako da smo mi ipak ostali na (virtualnim) tipkama.

Nakon što prilagodite postavke možete krenuti s igrom, koja u startu nudi Career i Time Attack modove. Career predstavlja svojevrsnu karijeru koja se sastoji od četiri divizije i jednog “Turbocharged” speciala, dok u Time Attacku trebate određenu stazu proći u što boljem vremenu. Kod Time Attacka je specifično to što unutar igrinog sučelja možete uspoređivati rezultate dobivene od strane prijatelja, s kojima se prethodno trebate povezati (OpenFeint).

The Fun Begins, naziv je prve staze kojom ćete po prvi puta proći svojim motociklom. Nešto brežuljaka i slabašan protivnik predstavljaju uvod u igru, gdje se ujedno i upoznajete s kontrolama. Zeleni i crveni gumbić jednaki su gasu i kočnici, a nalaze se s vaše lijeve strane, dok su strelice prema gore i dolje s desne, a služe za upravljanje motociklom u zraku, odnosno za naginjanje. Nakon prve staze igra kreće nešto ozbiljnije, protivnik je brži, koristi se prljavim trikovima, malene brežuljke zamijene brda, a igra vam otkrije i da možete raditi trikove u zraku… Ah, prokleti trikovi. Naime, spomenuti trikovi su ujedno i glavni razlog zašto vašem autoru treba po 10 minuta za svaku stazu, jer svaki višlji skok jednostavno viče „napravi trik, hajde, napravi ga, uspjet ćeš, uspjet ćeš!“. Heh, ne, nećeš.

Fizika motocikla je odlično pogođena, a još usto ga možete i oštetiti. Samim time pri svakom skoku trebate pripaziti na to da pad odradite u pravom položaju, a da pri tome ne ostanete bez prednjeg kotača, onog zadnjeg ili pak samog vozača. Ponekad nam je čak bilo i žao vozača, jadnik pri svakom iole jačem padu napravi neugodan „crack – AUUU“ zvuk.

Kao što ste već iz gornjeg opisa primjetili, osim pomalo dosadnog „drži zeleni gumbić i ne puštaj“ gameplaya tu su i dodatne stvari poput trikova, kojih smo mi uspjeli otkriti čak pet: Backflip, Frontflip, Big Air, Wheelie i neki Nosenešto kojem smo zaboravili ime jer smo ga prestali prakticirati nakon previše padova. Sve spomenute trikove možete bez problema kombinirati, što je ujedno i poželjno pošto vam igra za svaki trik da po jednu zvjezdicu.

Dodatna stvar koja bi u teoriji trebala povećati količinu trikova, a u praksi povećava broj stiskanja „restart“ gumbića, su razni Power upovi. Nakon što vam ih znanstvenik imena Holhshotz predstavi, na vama je zadatak da ih primjenite kako treba i prođete testnu stazu unutar nešto sitno sekundi. Nakon što to uspijete, spomenuti Power up postaje dostupan u svakoj sljedećoj utrci. Dolaze u nekoliko varijacija, poput ubrzanja u brzini, skoku itd.

Easy to play, hard to master… Da, u doslovnom smislu te rečenice. Igra je u jednu ruku tako jednostavna, a opet tako prokleto teška. Smeta nam što je AI neizbalansiran. Pri tome mislimo da će vas u utrci broj tri razvaliti ko dijete, dok ćete u utrci broj pet vi njega. Kako ne postoji odabir težine, morat ćete se nositi s time da će određene staze zahtjevati jako, ali stvarno jako puno ponavljanja – dok napokon ne pobjedite ne odveć pametnog suparnika.

Razlozi zbog kojih ste izgubili variraju od onih banalnih, gdje je frajer na početku prije vas stisnuo gas, te samim time stvorio si prednost, pa sve do onih nadnaravnih gdje protivnik cijelu stazu odvozi bez i jedne pogreške. Razloga je mnogo, ali kako vam je uvijek za pobjedu nedostajalo „ovoliko malo“, u većini vremena stisnut ćete taj neslavni restart i krenuti ispočetka.

Svakako. Osim zaraznog i izazovnog gameplaya ova igra nudi preko 50 staza, četiri divizije, Time Attack mod i poseban Special… „Što je Special“, pitate se? Ne znamo ni mi, već tjedan dana igramo i još uvijek smo zapeli na drugoj diviziji, što ujedno predstavlja prvu manu kod ove igre – neizbalansirana težina. Druga mana, koja u kombinaciji s ovom prvom stvara ujedno i najveći problem, jest kamera. Naime, iako ima pregršt mjesta na zaslonu, kamera je podignuta previše prema gore. Samim time čak i pri manjim skokovima nećete vidjeti što se nalazi ispod vas, što zna biti neugodno kada naletite na neki neplanirani brežuljak i padnete.

No, koliko god ponekad iritantan i težak bio, Mad Skills MX u većini slučajeva predstavlja jako zarazan i vrlo igriv naslov. Ako ste bili fan ExciteBikea, onda svakako bacite pogled i na ovu varijatnu.

Sviđa vam se nova video recenzija? Sviđa vam se igra? Želite nam zahvaliti što smo vas podsjetili na legendarni Excite Bike? Ma nema na čemu, ali svejedno nam ostavite pokoji komentar i svoju ocjenu Mad Skills MX-a.

VIDEO RECENZIJA: Sjećate se Excite Bikea? Evo iOS igre koja se pouzdala u side-scrolling motokros formulu poznatog NES naslova i poboljšala je u mnogočemu.

• odlična igrivost
  • trikovi i power upovi