Mario Party [Nintendo 64]

Matej Majcenović

Na svijetu postoje 2 vrste gamera. Oni koji se kunu u nadmoćnu grafiku PC-a, te oni koji misle da igrivost konzolaškig igara Pc nikad neće moći nadmašiti. No bilo kako bilo Pc će uvijek biti zanimljiv baš iz razloga što ćemo na njemu moći igrati igre iz već sad zastarjelih ali još uvijek igrivih konzola. Mnogi su PC gameri kao i ja, svoju karijeru igranja započeli na konzolama poput SNES-a. Upravo je to bila moja 1. prava konzola, ako ne računam ona sranja kupljena na štandu… 1. Igra koju sam zaigrao na SN bio je upravo Super Mario. Po mom skromnom mišljenju ovo je igra koja je doživjela svoj remake za baš svaku Nintendovu konzolu, uključujući i GameBoy, a da je baš svaki nastavak bio više od prosječnog. Najprodavaniji serijal u povjesti, a po meni igra Super Mario 64 jedna od najboljih arkada ikad, ako ne i najbolja. I naravno da nintendovci žele izmusti lovu radeći igre na temelju ovog lika i njegove ekipe. Po čemu je Mario Party drukčiji? Zašto sam baš ovu igru odlučio recenzirat kad znam da nije ni prva ni zadnja mario igra. Raći ću vam zašto. Zabava, zabava i zabava…

S kojom bi igrom mogli usporediti Mario Party. Evo kako je u ono vrijeme konkurent N64 bio Play Station MP usporedit ću s njegovim izravnim konkurentom Crash Bash-om. I ta bi usporedba izgledala otprilike ovako: Mario Party ima bolju igrivost, puuuuuuuuno više sadržaja, puno je zabavniji, bolju glazbenu podlogu a likovi poput Maria, Luigi-a i co. puno su bolje odrađeni te su šarmantniji od onih u Crash Bash-u. Dakle Mario Party u ovom žanru nema konkurencije. Crash nije ni bljeda sjena jednom naslovu poput ovoga. Dakle sve smo raščistili što se usporedbi tiče. Još uvijek vam nije jasno što je ustvari Mario Party. Pa mogao bi reći da je to spoj Neke društvene igre poput čovječe ne ljuti se, sa hrpom miniigara i ostalog sadržaja koji ovu igru ćine bogom party igara… koje služe za neku vrst party-a… još nisam ustanovio kakvog ali sigurno ne nekog gay…

Upozorenje:

Ovu je igru grijeh ne isprobati u Mp po mogućnosti u 3 ili 4 igrača jer ovako ona pokazuje svoju punu snagu. Ako mislite MP igrati u Single Playar-u slobodno skrenite putem zvanim Mario 64. Ako ste pak željni nešto više zabave preporučam Mario Golf.

As I was saying, igra se sastoji od djela kojeg igramo na stazi (ploči) te djela koji se sastoji od hrpe miniigara. Ukoliko želite mini igre možete igrati posebno no neće biti toliko zabavno kao i prava MP kampanja. Ovisno o broju gamepada moći ćete odabrati broj “ljudskih” igrača. Najveći mogući broj (i jedini) je 4 igrača. Dakle uvijek morate imati 4 igrača na stazi. Dakle koliko Gamepada toliko ljudi a ostatak kompovi. Na odabir vam se daju 6 likova redom: Mario, Luigi, Peach, Yoshi, Wario i Donkey Kong (Meni najdraži). Ukoliko postoje cpu igraći možete im odrediti i nivo težine, koji će se osjećati samo u mini igrama.Broj krugova po igri također će odigrati važnu ulogu i odrediti vrijeme trajanja. Na odabir vam se daju 6 staza (svaka od 1 lika) te 7 bonus staza koja je u vlasništvu Bowsera, a moći ćete je otključati uz dovoljan broj novčića (reko bi frend: Dolara). Nakon iscrpljujućeg odabira svega i svačega igra konačno može poćeti. Uopće ne slutite što vas čeka.

Najveći dio igre odvijat će se na ploči, koja će na svakoj stazi imati druge mogućnosti, druga polja, drugi izgled. Igru počinjete bacanjem kocke (tj. udaranjem glavom u kocku koja se vrti). Dakle ko dobije najveći broj igra prvi. Nakon određivanja pozicije na scenu stupa koopa troopa (poznatiji kao zelena kornjača iz svih super maria) te vam svima dijeli po 10 $. Počinjete igru. Prvo što ćete primjetiti je animacija koja vam kazuje gdje je skriven Toad (meni poznatiji kao gljivić) koji čuva zvijezdu, koju možete kupiti upravo od njega. Stvar je u tome da tko na kraju bude imao najviše zvijezda pobjeđuje, no to nije sve. Ako ste pak u igri imali najviše zvijezda pokupljenih, a u drugome niste bili najblistaviji, može vam se dogoditi da netko drugi preuzme pobjedu, jer se osim ovih zvijezda djele još i zvjezda za najviše love osvojene u mini igrama, najviše love, te najviše stajanja na ? poljima. A ja još nisam ni do polja došao. Postoje različite vrste polja na koje možete stati. Plava su najbrojnija i u slučaju stajanja na njih dobivate +3 dolara… bla bla bla, da ne serem previše jer bi recenzija mogla postat dosadna, jedina polja vrijedna spomena su ona sa !. Ukoliko stanete na njih bit ćete u mogućnosti odabrati koja će osoba dati svoju zvijezdu ili lovu nekoj drugoj osobi. Umjesto Taod-a kao važnog lika za napredovanje tu su još i Bowser koji nes naravno kao u svakom Mariu pokušava spriječiti, zadajućni nam razne glavobolje uz veliku dozu humora. Npr. Kaže da je izumio Stroj koji proizvodi novčiće. Vi dobivate mogućnost nekoliko odgovora. I kažete vi njemu da je genij te da ga treba isprobat. On kaže ok. I upali on stroj, i izađe novčić iz njega, i on keže da ga poklanja vama. Dakle dobili ste jedan novčić i veselite se. No vaše veselje prekinut će sljedeća Bowserova rečenica: Taj novčić košta 20 novčića. Lolčina. Čak i kad mislite da će vam se sreća osmjehnuti kad ste u posjetu Bowseru nešto će poći po zlu. � to god je da je bit će popraćeno vašim psovkama i gromoglasnim smijanjem vaših frendova. Od likova tu je još i Boo Boo duh koji vam daje mogućnost krađe love, a također ako imate 50$ i mogućnost da ukradete zvijezdu nekom od likova. Vidite po ovome da je Mario Party igra u kojoj morate imeti sreće. Vjerujte čak i ako vodite cijelu igru u zadnjih 5 krugova svijet vam se može okrenuti naopačke. Been there, done that. U tome je i zabava.

Kako nebi rekli da je Mario Party čista igra na sreću u igru su dodane i super zabavne mini igre u kojima trebate biti veoma spretni, da bi pobjedili. Djele se na solo igre, 2vs2, 1vs3 i one najzabavnije za 4 igrača tj. svak protiv svakoga. Svaka od ovih mini igara je priča za sebe i mislim da nitijednu nebi trebalo posebno izdvajati jer svaka ima “ono nešto”. Svaka je zabavna, igriva, smiješna jednom riječju: savršena.

Bio sam vrijedan pa sam ih išao pobrojiti. Konačan broj je 54. I recite vi da se ova brojka može usporediti sa Crashovih 7-8 igara.

Kada prijeđete sve staze, odigrate sve mini igre ostaje vam još jedna mogućnost a to je trgovina u kojoj možete kupiti razne bonuse poput, mogućnosti slušanja svih pjesama u igri, papige koja oponaša zvukove, Mecha Fly guy koji mjeri koliko ste puta okrenuli joypad u mini igrama i još nekoliko sitnica. Definitivno nešto što će produžiti vaše (vjerujem) dugo druženje uz ovu igru.

Riječima se ne može opisati koliko je ustvari Mario Party zabavna igra. Nažalost ne toliko dobra u Sp. Mario Party je igra za ekipu, igra u kojoj nikad neće pobjediti onaj tko misli da će biti pobjednik, igra koja će vas u isto vrijeme naljutiti koliko i naljutiti, igra čiji poprilično dječji humor neće otjerati starije igrače – naprotiv nasmijat će svakoga ko ima imalo smisla za humor. Koliko sam je nahvalio igra ne zaslužuje ocijenu veću od 89, iz razloga jer je Mp only. Ako vam se ne sviđa, zaobiđite je, ako volite hrpicu frendova u sobi i nekoliko gamepada viška, ovo je igra za vas. Nintendo je na tržište izbacio još jedan izvrstan proizvod, na vama je da uživate u plodovima rada.

Mario Party je sinonim za zabavu, a svoju pravu stranu pokazati će tek u multiplayeru, po mogučnosti s 3 ili 4 igrača. Igra koja u ono vrijeme jednostavno na svome područiju nije imala konkurenciju, a i danas je redo igrana.