Marvel vs. Capcom Infinite

KRIZA IDENTITETA

Serijal borilačkih igara Marvel vs. Capcom nikada nije imao ogroman utjecaj na generalnu skupinu gamera kao što je bio slučaj sa Street Fighterom, Tekkenom ili Mortal Kombatom. Ipak, u malo užoj skupini ljubitelja ovog žanra imao je kultni status te je i dan danas Marvel vs. Capcom 3 super zanimljiv za pogledati na Evo turnirima, čisto zbog fanatične količine događanja na ekranu, ludih upada likova i bolesnih kombo poteza.

Gledanjem prvog trailera za Marvel vs. Capcom: Infinite prošlog prosinca ostao sam blago rečeno lišen uzbuđenja, čisto zbog vizualnog identiteta igre koji nije imao puno dodirnih točaka s prethodnim dijelovima. Nadao sam se da je to bilo produkt rane verzije te da će sve bolje izgledati u konačnom izdanju. S velikom tugom u srcu mogu vam reći da su moja nadanja umrla prvim pokretanjem igre.

Marvel-vs-Capcom-Infinite_2017_09-19-17_002

Nekad prekrasni, rukom crtani likovi s početka serijala, ili cel shaded prikaz iz Marvel vs. Capcom 3, uvijek su imali neodoljiv šarm, pogotovo u kombinaciji s mnoštvom efekata na ekranu prilikom borbe. Nažalost, tome je došlo kraj s Infiniteom koji se pokušao okrenuti realnijem prikazu likova, no na kraju smo dobili plastičnu hrpu neinovativnosti. Osjećao sam se slično kada sam prvi put vidio nove Ninja Kornjače – mali dio djetinjstva ponovno je umro u meni.

Infinite se za razliku od prijašnjih dijelova pokušava okrenuti realističnijem prikazu likova, a na kraju izgleda vrlo plastično.

Osjećam da je glavni krivac za ovo Marvel Cinematic Universe koji je vjerojatno želio vjerne prikaze likova iz njihovih blockbuster naslova radi bolje promocije, zbog čega su na kraju patili i Capcom likovi. Također, zbog okretanja prema modernim likovima iz Marvel filmova, neki od legendarnih boraca iz prošlih dijelova, poput X-Men postave, totalno su izbačeni iz rostera, iako su Wolverine, Magneto i ostala ekipa bili među glavnim akterima.

Marvel-vs-Capcom-Infinite_2017_09-21-17_009

Valja spomenuti da igra trenutno nudi 30 likova na izbor, odnosno po 15 likova iz oba tabora. To zvuči kao velika brojka, no ako pogledamo prethodnike koji su u startu imali 50-ak boraca na raspolaganju, ovdje se osjetim malo zakinuto. Vjerojatno će to Capcom popuniti DLC-ovima, naravno – plaćenim. Samo se nadam da u DLC-ove ne dodaju pretjerano jake likove koji će srušiti metu, onda ću znati da je Capcom dotaknuo dno.

Ponuda od 30 likova ne čini se loša, ali prijašnji dijelovi u startu su imali skoro duplo toliko boraca.

Vjerojatno bih Infinite već prekrižio sa svog popisa dobrih igara, izbrisao s konzole i pravio se da je posljednji nastavak u serijalu Ultimate Marvel vs. Capcom 3, no Infinite ima užasno privlačan gameplay i odlične mehanike borbe. Prijašnje 3vs3 šore zamijenjene su sada s borbama 2 na 2, što je značajno izmijenilo način pristupa borbi.

Marvel-vs-Capcom-Infinite_2017_06-12-17_021

Više ne postoji sustav asistencije trenutnom borcu; umjesto toga, sada imamo tag sustav koji nam nudi da bilo kojeg trenutka zamijenimo aktivnog borca te produžimo svoj kombo. Ovo će zahtijevati malo privikavanja za ljubitelje serijala, no sustav donosi bezbroj prilika za stvaranje komboa te žongliranja s protivnikom. Zamislite samo izvođenje nekog napada koji baca projektil prema protivniku, izmjenu lika te otvaranju njegovog garda prije nego projektil dođe do njega. Perverzije!

Više nema sustava asistiranja, a umjesto njega imamo Tag kojim mijenjamo aktivnog borca da produžimo svoj kombo.

I sami pristup kombinacijama za napad je izmijenjen, primarno radi privlačenja malo većih masa prema serijalu. Uvedeni su neki jednostavni automatski one-button komboi te specijalni napadi s dvije tipke, čisto da uvedu nove igrače u sustav borbe. Ipak, oni iskusniji se neće koristiti ovakvim potezima jer isti uzimaju mali dio energije, već će se okrenuti učenju dugih kombinacija koje će vezati u rapsodiju udaraca na ekranu. Ono na čemu sam posebno zahvalan jest sličan smjer spajanja komboa kod svih likova, što mi je uvelike pomoglo u tranziciji s jednog lika na drugi te po prvi put ne ovisim toliko od par uvježbanih boraca.

Marvel-vs-Capcom-Infinite_2017_06-12-17_001

Ako mislite da je ovo dobro, čekajte tek da dodam potpuno novu mehaniku zvanu Infinite Stones. Cijeli sustav vrti se oko šest komada specijalnog kamenja, s tim da prije svake borbe biramo jednog koji će znatno utjecati na naš način borbe i taktiku prema protivniku. S obzirom na koji smo kamen izabrali, možemo izvoditi različit Infinite Surge napad; ako odaberete Space kamen možete privlačiti protivnika prema svome liku, dok izborom Mind kamena možemo baciti neprijatelja u stanje zbunjenosti te ga napasti punom snagom.

Infinite kamenje uvelike mijenja način borbe i taktiku prema protivniku.

Svakim Surge napadom punimo Infinite bar koji se može aktivirati za izvođenje specijalnih Infinite Storm napada koji se opet razlikuju od kamena do kamena. Ovo su prilično moćni napadi koji znaju značajno utjecati na tijek borbe, budući da mogu oživiti vašeg palog borca ili zatvoriti protivnika u skučeni prostor te tako ograničiti njegove napade. Infinite Stone sustav je pun pogodak, pogotovo jer je dobro izbalansiran te do sada još nisam naišao na zloupotrebu jednog od kamenja.

Marvel-vs-Capcom-Infinite_2017_06-12-17_024

Ako gledamo modove, možemo reći da su standardni za žanr te da ne donose ništa novo što još nismo vidjeli. Za lokalne igrače tu je arcade mode za borbe u nedogled te Story mod koji nosi priču o ujedinjavanju Ultrona i Sigme u pokoravanju svemira ili čega već. Sve što mogu reći o priči je da većinu animiranih scena prije borbe nisam ni ni pratio zbog jednolične priče, natrpanih loših fora, užasnog praćenja usana u odnosu na govor te dugim učitavanjem prije borbe. No hej, barem sam uvijek imao vremena da povirim na mobitel ima li išta novo do sljedeće borbe.

Sustav tutorijala također ne briljira. Nudi baš neke puke osnove te nema nikakav fin način upoznavanja neiskusnijih igrača s kompleksnijim napadima. Na online strani imamo standardne rangirane, nerangirane i lobby mečeve, što je ponovno očekivano, no ništa specijalno niti vrijedno spomena. Srećom, barem im je netcode dobar te zna uspješno pridružiti igrače s jednakom kvalitetom mreže, što se nije moglo reći za prethodni Capcomov popularni borilački serijal.

Sve u svemu, Marvel vs. Capcom Infinite na kraju ispada kao čudan miks odlične borbe te svega ostalog… recimo lošeg, da ne vadim sada neke grublje termine. Infinite Stones i Tag sustav su definitivno doprinijeli odličnoj dinamici u borbi, no plastičan izgled likova te mali izbor modova ponovno ograničavaju ovaj serijal unutar uskog kruga kompetitivnih igrača.

Marvel vs. Capcom: Infinite donosi mnogo dobrih stvari u samu borbu, no izvan ringa udara u prazno s očajnim story modom, plastičnim likovima te malom količinom sadržaja.

69 Naša ocjena
  • Tag sustav izmjene likova donosi svježinu u borbu