Mass Effect [X360]

Ivan Renić

Kad govorimo o Mass Effectu, teško je ne spomenuti Knights of the Old Republic, igru koja je na originalnom Xboxu napravila isto što Mass Effect radi na Xboxu 360 – popunila rupu u RPG žanru. Na sreću, na Xboxu 360 ipak je nešto više RPG-ova, no to ni u kojem slučaju ne znači da je Mass Effect imao itekako težak zadatak. Ne brinite, Mass Effect je definitivno uspio.

Prva stvar kojoj ćete vjerojatno posvetiti nešto pažnje jest kreiranje lika. Iako vizualni izgled lika ne ovisi ni o čemu ( osim jednoj stvari, ali sad zbilja nije trenutak da se osvrćem na to ), modificiranje lika izvedeno je odlično pa vam to vjerojatno neće biti gnjavaža. S druge strane, odabir vaše prošlosti i klase bitni su i nikako ne preporučujem da ih na brzinu odradite tek toliko da prije uletite u akciju, jer bi se moglo dogoditi da ta akcija bude kratkog vijeka. Klase su: soldier, engineer i biotic, kao i sve kombinacije tog troje. Soldier će se, jasno, najviše oslanjati na borbu vatrenim oružjem, engineer će brže otvarati zaključana vrata i slične stvari, dok će biotic razvijati svoje moći koje bi se najjednostavnije mogle opisati kao mješavina klasičnih magija i Sile. I nemojte pomisliti da je svejedno koju klasu odabrali i da nedostatke određene klase možete nadomjestiti razvijanjem lika – odabravši vojnika, odabrali ste u potpunosti različit način borbe od igrača koji je odabrao biotika. Ali na sreću, borba je sa sve tri klase odlična i zabavna, tako da ne možete baš ni pogriješiti. Oni neiskusniji mogli bi naići na neke probleme, s obzirom da tutoriala gotovo da i nema te bi prvih nekoliko sati često mogli loadati igru – sve dok ne savladaju borbu.

Vjerojatno ćete se svi složiti da svaka igra mora imati nešto što vas tjera da igrate dalje, nešto zbog čega ne želite prekinuti igru. U ovoj igri, priča će vas voditi za ruku kroz cijelu igru, a njen stisak je toliko ugodan da ćete ostati pod dojmom još dugo nakon što igru završite. Sama priča i nije baš toliko originalna da bi vas zalijepila za ekran. Da, rekao sam da će vas priča voditi kroz igru, ali uvidjet ćete da je način na koji je priča ispričana vrlo važan. Također, o svakoj rasi i mjestu kojeg posjećujete možete pročitati iscrpne pozadinske informacije. To je ono što pravi RPG-ovci znaju cijeniti. I tu na scenu stupaju famozna socijalizacija unutar igre, o kojoj ste sigurno već čuli pokoju. Više-manje klasičan conversation tree koji smo vidjeli u KOTOR-u ovdje je uzdignut za nekoliko razina, prije svega zbog osjećaja da ovo više sliči pravom razgovoru nego ikada prije. Emocije koje likovi pokazuju, facijalne ekspresije, pokreti i odličan voice acting zbilja pridonose atmosferi pri razgovorima. Iako donosite odluke koje ovise o daljnjem razvoju priče, te odluke više nisu podijeljene na dobre i loše, već se svaka odluka može opravdati kao dobra. Jedina je razlika u tome što odabiranjem određenog puta gubite na nečemu drugom. Primjerice, posvađate se sa članom posade i on odbija slušati vaše naredbe. Zanimljivo je da je taj sustav toliko razrađen da nikad, kao ni u stvarnom životu, ne možete donijeti odluku koja će se svima svidjeti.

Seks. Da, seks. Znate ono kad se mama i tata jako vole i… OK. Uglavnom, prisutan je i u ovoj igri. Istina, na kapaljku, no prisutan je. Zapravo, ovisi o vama hoće li ga biti. Kao i u stvarnom svijetu, morate reći ono što druga strana želi čuti (ne, žao mi je no-liferi, neću odati što treba reći… loadajte). Developeri očito nemaju predrasuda, s obzirom na to da, ovisno o spolu vašeg lika, ta scena seksa može biti i… homoseksualna (e da, pozdrav kolegi beaveru). 1:0 za ISKORAK.

Spomenuo sam facijalne ekspresije i pokrete? Jesam li rekao da su odlični? Baš kao i ostatak grafike, koja jednostavno bliješti. Lica likova puna su sitnih detalja poput nekoliko dana stare brade. Također, kamera je očito pažljivo postavljena u svakoj sceni. Tu se definitivno nema što poboljšavati, jer je u ovoj igri to bolje izvedeno nego u mnogim filmovima. Ne morate mi vjerovati. Probajte. Nažalost, svi ti detalji i efekti se naplaćuju. Naime, igra trza. Doduše, nikad me nije spriječilo da nastavim igrati, no ponekad užasno iritira, isto kao i pop-up. Nadajmo se da će prvi patch ispraviti ovakve pogreške jer bi zbilja bilo šteta da se ova igra zapamti po ovakvim stvarima, a ne po dobrim stvarima…

…kojih je definitivno puno više. Zvuk je jedna od njih. Glazba je fantastična (svojim synth dionicama neodoljivo podsjeća na stare SF filmove), a voice-over još bolji. Hmmm, primjećujete li da u posljednjih nekoliko recenzija jako hvalim glazbu? Uglavnom, svaka linija teksta koja se pojavljuje u igri je popraćena glasom, što je za pohvalu, a u kombinaciji sa već spomenutim facijalnima animacijama i lip-syncom daje nevjerojatan spoj. Gameplay je novčić. Ima dvije strane. S jedne strane, RPG elementi su odlični, a s druge, koče ga već spomenuti tehnički problemi, kao i AI, koji na trenutke zna nasmijati (u negativnom smislu). Vaši suborci također imaju tendenciju odlaska iz krajnosti u krajnost – od sasvim dobrih odluka i poteza pa sve do gluposti poput istrčavanja pred hrpu neprijatelja. No, i u tom slučaju ih možete iskoristiti. Ako ništa, barem da odvlače pažnju od vas. Ni sustav naredbi nije toliko dobar kao ostatak igre. Možete narediti suborcima da napadnu, čekaju, sakriju se ili odu na određeno mjesto, no taktiziranje izostaje jer ne možete svakom posebno izdavati naredbe, već samo svima zajedno.

U igri se javlja i jedno vozilo. I ne, mudrijaši, ne mislim na Normandy, već na Mako – buggy-like vozilo kojim ćete se vozikati po raznim planetima. A planeti koje posjećujete zbilja su raznoliki i maštoviti, no šteta je što nije moguće spustiti se na sve planete. Također, planeti koje morate posjetiti zbog main questa puno su detaljnije napravljeni od onih na kojima obavljate neki od side questova. A vjerujte mi, obavljat ćete side questove. Jer main quest je zanimljiv i zabavan te vas tjera da igrate dalje. A to dalje nažalost i nije puno dalje, jer je glavna priča prilično kratka za jedan RPG. No, zato su tu side questovi, koji će desetak do petnaestak sati koliko traje glavna priča produljiti na solidnih 30-ak.

2007. godina donijela je mnogo odličnih naslova, kako u cijeloj gaming industriji, tako i na Xbox 360 konzoli. No, unatoč šarolikom spektru igara koje su dolazile, RPG fanovi ostajali su zakinuti. Mass Effect je igra koja neće razveseliti samo RPG fanove, već sve vlasnike Xbox 360 konzola. Ukoliko ste jedan od njih, ne znam što još uopće čekate. Čeka vas izlet u svemir. Kreće zadnji bus. Jeste li toliko hrabri da ga propustite?

Ako vam nešto nije jasno oko ove igre, imate kakvo pitanje ili jednostavno želite raspravljati o igri dođite na HCL forum i pridružite nam se.

A long time ago in a galaxy far, far away…. Svi znamo otkud nam je to poznato, zar ne? Star Wars, kultna SF saga. Kako dobiti kultni status u SF žanru? Jesu li dečki iz BioWare-a pronašli zlatnu forumulu?

88 Naša ocjena
  • Priča
  • filmski momenti