Medal of Honor: Airborne

Grga Petrović

Medal of Honor valja pamtiti po jednoj stvari: serijal koji je počeo najezdu naslova o Drugom svjetskom ratu. Na početku, bila je to odlična igra, kupila je odlične ocjene i svi igrači Playstationa-a su guštali. No, čim se konkurencija malo pojačala, MoH nije imao puno toga za reći. CoD je došao, pokazao što se može i ostavio MoH daleko iza sebe. Nakon toga, svaki novi nastavak blijeda je kopija CoDa, te pokušaj vraćanja na staru slavu, na koju se MoH, objektivno, više nikada neće vratiti. Naravno, to ne znači da Airborne nije jedna zabavna i tu i tamo inovativna igra.

Ono što čini igru posebno zanimljivom je skakanje s padobranom te odabiranje mjesta slijetanja. Naime, prije svake misije, vi ste u avionu zajedno sa svojim suborcima i čekate skok. Kada skočite, ispred vas je cijela razina, tako da možete birati gdje skočiti, što prvo raditi itd. Pa iako uvijek imate «safe zone» označene zelenim dimom, uvijek možete izabrati skok iza njemačkih linija kako biste ih iznenadili. Ili možete skočiti na neki od mnogobrojnih krovova kuća i krenuti u svoj pohod korištenjem snajpera. Naravno, to ne znači da igra ima više završetaka, nego tek da se razni primarni i sekundarni ciljevi mogu izvršavati u bilo kojem redoslijedu. Gdjegod da skočite, akcija se nonstop odvija, bez obzira na vas, i tako daje jedan (lažan, donekle) dojam nelinearnosti. Igra broji šest doista velikih misija…. Ali problem je što ih je ipak samo šest. Tako da očekujte dosta brz prijelaz. Misije su većinom napravljene na isti kalup tako da ne očekujte ništa genijalno. Većinom ćete morati uništavati neprijateljske građevine, mašinerijska gnijezda i takve stvari. Ali eto, glavno da ima akcije…

Usto što je i kratka, Airborne je i prilično lagana igra. Iako su autori napravil «realno i teško» nišanjenje, ako ste prošli Brothers in Arms ili igrali Red Orchestra, više ništa nije teško. Čim se naviknete razvaljivati ćete. Jedna novost što se tiče WWII shootera je upgrejd oružja. Pa tako na svoju najdražu puškicu možete namontirati nišane, hi-cap magazine i razne pizdarije kojima nema mjesta na WWII oružjima. Al hajde, neka im je. Naoružanje je klasično za ovakvu vrstu igre te nema smisla nabrajati pucaljke. Protivnički AI zna biti pametan i brz, no ima svojih glupih trenutaka te ga ne bi ocijenio vrhunskom ocjenom. To vrijedi posebno za vaše suborce. Ali nismo ni očekivali bolje. Mora se spomenuti odličan i raznolik level design. Igra također ima i priču, koja je ispričana kroz zanimljive sekvence na kraju misija.

Grafički Airborne zaslužuje pohvale. Usto što izgleda prilično dobro, nije zahtjevan. Teksture i različiti modeli izgledaju vrhunski. Razne eksplozije su klasične, no nećete se žaliti. Nažalost, dizajneri kao da su zanemarili fiziku. Ništa u igri nije uništivo, te čak neke stvari kao što su daske ili kutije i slično, ostaju na svome mjestu nakon eksplozije granate. Već sam spomenuo da je dizajn odličan kao i cijela atmosfera. Zvuk i glazba su standardni za jedan MoH, znači vrhunski. Oružja zvuče realno, no nekako nedovoljno snažno.

Multiplayer je standardan, no ima svojih fora. MP sadrži tri vrste scenarija: Team Deathmatch, Team Deathmatch Airborne i Objective. Kod TDMA jedna strana čeka na tlu dok jedna napada iz zraka. Objective je vrsta CTF-a – cilj je pronaći i zadržati tri zastave razbacane po mapi.

Kao većina shootera, MOH: A ima svojih mana. To su većinom one klasične boljke koje će valjda trajati do kraja svijeta… AI te kratkoća. U svakom slučaju nema se što posebnoga reći o Airbornu. Jedna klasična igra, a i sumnjam da je netko očekivao nešto previše genijalno. Obožavatelji WWII su ovo već odigrali, a svi ostali – probajte.