HCL.HR

Recenzija

Middle-earth: Shadow of War

SJENA CRNČENJA

Zoran Žalac

Middle-earth: Shadow of War je najambiciozniji produkt koji je proizašao iz Tolkienove Lord of the Rings franšize. Ne baljezgam gluposti i sasvim sam svjestan da to zvuči pomalo neozbiljno pokraj ogromno skupih filmova Petera Jacksona. Stvar je u tome da nam LOTR/Hobbit filmovi samo dočaravaju Tolkienovu fantaziju dok nam igra Monolith Productionsa daje potpunu kontrolu nad njom. Ovo je avantura u kojoj slažete svoju vojsku za rat protiv Saurona, pojedinačno regrutirajući njegove orkove licem u lice. Tamo gdje nam filmovi pokazuju tek najzanimljivije trenutke Aragornovih pustolovina, Shadow of Mordor nas ne pušta iz rendžerskih čizama Taliona, prikazujući nam Međuzemlje u najpotpunijem izdanju do sada. Takav pothvat nije nimalo lako izvesti.

Shadow of War uspijeva u tome zahvaljujući temelju kojega mu je postavio njegov prethodnik. Radi se tu o vrlo sličnoj igri s napretkom u svakom segmentu. Više mapa, više vrsta neprijatelja, obogaćena borba i produbljen jedinstveni Nemesis sustav. Meni najdraži pomak je u tome što igra nije frustrirajuća kao prethodna. Jest da se borba i dalje svodi na udaranje po jednoj tipki, istina je da za 30 neprijatelja redovito trebate minimalno 150 udaraca. Međutim, uvedene su tri postavke težine, egzekucijski napadi, više slabosti koje kod neprijatelja možete iskoristiti, kao i sustav nadogradive opreme. Kretanje okolišem je brže nego u prošloj igri, a dodatne mogućnosti (npr. jahanje zmajeva) daju igraču više kreativnih načina za okretanje situacije u svoju korist.

Middle-earth™_ Shadow of War™_20171007103915

Talionove sposobnosti čine gameplay zanimljivim i kad su zadaci u misijama nemaštoviti, tipa ubij određeni broj orkova / oslobodi određeni broj zatočenika. Ako ste ikada igrali Prototype, ovdje imamo slučaj slične igre u kojoj uživate u nadmoćnim vještinama svog lika, ali znate da niste nepobjedivi. Otključavanje dodatnih vještina možda je i najzanimljiviji dio igre jer vam svaka doista čini razliku u gameplayju. Npr. imate misiju u kojoj morate otrovati bačve s pićem bez da vas neprijatelji spaze, pa ako imate sposobnost da ih otrujete na daljinu, sama misija bit će vam drugačija nego da tu sposobnost nemate.

Otključavanje dodatnih vještina je najzanimljiviji dio igre jer vam svaka čini razliku u gameplayju.

Nažalost, te glavne vještine otključat ćete već do 20. levela ili otprilike do trećine završene igre. Nakon toga svaka vještina ima 2-3 nadogradnje od kojih istovremeno možete koristiti samo jednu. Otključavanje istih više nije toliko zanimljivo, pogotovo zato što ih nije ni praktično mijenjati. S obzirom na količinu vještina na raspolaganju, lako je zaboraviti koje sve nadogradnje imate otključane, a još se teže sjetiti kada bi koju trebalo iskoristiti i gdje ju uopće naći u meniju.

Middle-earth™_ Shadow of War™_20171005094829

Upravo je u ovome moguće vidjeti da ambicioznost Shadow of Wara ima svoje posljedice. Nije ovo kompleksna igra, ali proći će oko 6-7 sati dok vam Shadow of War objasni sve što ima za objasniti. A to ne radi na najbolji mogući način jer prekidanje akcije, stavljanje hrpe teksta i prisiljavanje igrača da obavi nešto istog tog trenutka baš i nisu pristupačne metode za učenje. Igra općenito pati od pretrpanosti. Pretrpano je sučelje dok ne ugasite polovicu nepotrebnih informacija koje vam iskaču po ekranu, pretrpani su meniji po kojima se sporo kreće, pretrpana je mapa na kojoj od siline ikona za različite aktivnosti teško vidjeti kojim se putem može doći do neke lokacije.

Dok vam Shadow of War objasni sve mehanike igre proći će oko sedam sati igranja.

U čitavoj toj pretrpanosti naći ćete jako malo konkretne priče. Glavna kampanja trudi se biti raznovrsna, no pati zbog toga što su likovi tek povremeno prisutni. Pojave se kada su potrebni za priču, a nakon toga žive kao ikone na mapi. To je promašaj jer Shadow of War ima sustav suboraca koje možete prizvati u pomoć. Znate ono kad u Unchartedu / Dragon Ageu / Mass Effectu povremeno slušate rasprave svojih suboraca dok istražujete svijet? Takvo što bi jako dobro došlo likovima u Shadow of Waru, a ovdje toga nema.

Middle-earth™_ Shadow of War™_20171003100514

Većinu dijaloga Talion vodi sa svojom pratnjom Celebrimborom, i to je uglavnom komentiranje situacije kad se njih dvojica ne slažu oko nečega pa često ispadne da se ne slažu samo zato da umjesto njihovog komentiranja ne bi nastupila tišina. U nekoliko rijetkih trenutaka kad se borite uz suborca imate natjecanje tko će pobiti više orkova, i to je izvedeno toliko sterilno da nije za povjerovati kako pripada istom univerzumu u kojemu su Legolas i Gimli već izmjenjivali genijalne fore na tu temu.

Middle-earth™_ Shadow of War™_20171003100751

Sporednih priča u Shadow of Waru nema. Postoje priče individualnih orkova kroz Nemesis misije, ali ne bih to nazvao narativom nego slijedom događanja. Primjerice, jednog sam orka prilikom borbe toliko preplašio eksplozijom da je postao lud – više nije pričao nego se počeo čudno glasati nakon što je pobjegao kad sam ga htio eliminirati. Kasnije je taj ork išao u bitku s drugim orkom, a ja sam mu iz samilosti pomogao da pobijedi. Poslije sam ga regrutirao u svoje redove kad je prošao inicijaciju u borbi sa zvjerima, a onda sam ga poslao da špijunira svog nadležnog kapetana. Ovi događaji su specifični jer su svi orkovi nasumično stvoreni što znači da vi možda nećete imati takvu situaciju nego nešto sasvim drugo.

Genijalnost Nemesis sustava ne doprinosi priči Shadow of Wara koliko avanturi igranja istoga.

Genijalnost Nemesis sustava ne doprinosi priči Shadow of Wara koliko avanturi igranja istoga. Lov na orkove uvijek je nepredvidiv i pravi je gušt kada ta nepredvidivost ode vama u korist. Na primjer, idete ubiti jednog opakog orka, a tijekom borbe vas zaskoči neki sasvim treći tražeći osvetu za brata kojega ste mu smaknuli, pa regrutirate tog orka i zajedničkim snagama sredite onog prvog. Spomenuo sam da sada možete raditi zasjede i izdaje kapetana, možete im poslati prijetnju smrću pa se oni bolje opreme, a vi dobijete bolji loot kad ih sredite. Možete također trenirati svoje orkove da oni dobiju bolju opremu, pa ih slati da odrade atentat drugih orkova.

Middle-earth™_ Shadow of War™_20171005113953

Sve se to uklapa u opsade prilikom kojih uz izabranu vojsku jurišate na utvrde u namjeri da osvojite dvije točke (morate preživjeti neko vrijeme unutar jednog kruga). Nakon toga slijedi borba s glavnim šefom dvorca, odnosno proces preuzimanja utvrde pod svoju kontrolu. Kasnije tu utvrdu mogu napadati drugi igrači (kao u MGS5), a u završnom dijelu kampanje na vrata vam dolaze i Sauronove trupe.

Nakon što osvojite protivničku utvrdu, valja ju učvrstiti jer vam ju mogu napasti i drugi igrači.

Opsade i obrane utvrda su zanimljiv novitet, ali i mehanika koja otkriva podlosti u dizajnu Shadow of Wara. U ovu igru možete utući pedesetak sati, od čega će tek polovica biti zabavna. Dok traje priča, kakva god ona bila, i dok otključavate nove sposobnosti za svog lika, Shadow of War je itekako zanimljiv i ugodan za igranje. Međutim, druga polovica igre je sasvim drugi slučaj, dizajnirana tako da vas mami na dodatno trošenje novca.

Middle-earth™_ Shadow of War™_20171005122654

Završni dio igre bazira se upravo na osvajanju utvrda po svim regijama, a zatim i na obrani istih. To nipošto nije posao koji se obavlja na ho-ruk. Treba vam vremena da pronađete dobre orkove za svoju vojsku te da ih porazite kako bi ih mogli regrutirati. Sve to trebate raditi da biste vidjeli pravi kraj priče. Možete si igru učiniti repetitivnom, pa će vam se ista do kraja zgaditi od grindanja i crnčenja (ako u međuvremenu ne odustanete od nje). No, znate što još možete? Potrošiti stvarni novac da vojsku dobijete odmah kroz tombolu otvaranja kutija!

Middle-earth™_ Shadow of War™_20171001193455

Zgodno je kako vas igra ni u kojem trenutku ne forsira na to, ali vas podsvjesno upućuje prema mikrotransakcijama. Primjerice, svaki put kad dobijete novi komad opreme, stari uništavate za određenu valutu (kao u Destinyju). Obavljanje misija pored iskustva također vam daje istu valutu. Taj novac na početku igre možete iskoristi za nadogradnju opreme, ali kasnije ga više nemate na što potrošiti nego na tombolu otvaranja kutija, s tim da imate izbor hoćete li otvarati kutije u kojima dobivate vojsku ili pak one u kojima se nalazi oprema. Naravno, ta valuta donijet će vam standardne nagrade, a za one malo bolje trebat ćete izdvojiti stvarni novac.

Da, mikrotransakcije su opcionalne, ali igra vam jasno pokazuje koje su pogodnosti trošenja novca tako da vas nagrađuje valutom koja vam to demonstrira.

Drugim riječima, da izdavaču stvarno nije stalo hoćete li potrošiti više od 60 eura ili nećete, sama igra ne bi vam uopće davala valutu koja vas uči instantnom dobitku i vodi prema dodatnom trošenju stvarnog novca, demonstrirajući vam blagodati brzog dobivanja vojske za koju biste inače morali izdvojiti minimalno pola sata igranja. Problem je u tome što se Shadow of War ovime ne produžuje na kvalitetan način. Ako želite vidjeti pravi završetak, morate platiti da vam igra ne postane repetitivna!

Middle-earth™_ Shadow of War™_20171005100802

Negdje na pola puta Shadow of War mijenja zabavnu pustolovinu jedinstvenog lika za obavljanje unaprijed definiranih zadaća, kao da ste uzeli posao rendžera i svakoga dana od osam do pet morate ispuniti određene radnje. Da, radit ćete 101 stvar u ovoj igri, ali će vas mučiti čest problem igara otvorenog svijeta – kada se popnete na jedan toranj, vidjeli ste kako se penje na sve tornjeve u igri. Shadow of War nema nekih varijacija u tom konceptu kao Horizon Zero Dawn, a ne pomaže mu ni to što su mape u igri pune blijedih lokacija koje se ni po čemu ne ističu. Sve je toliko lišeno zanimljivosti da je najinteresantnija stvar koju možete vidjeti ork koji piša (a zvuk pišanja dolazi vam s DualShock 4 kontrolera).

Međuzemlje pokazuje znakove života jedino kad vidite orka kako piša izvan kampa.

Grafička prezentacija pokraj svega toga ne impresionira. Što će mi 4K rezolucija ako kosa likova izgleda kao da im je na glavi mokra slama? Stvarno je žalosno da rastezanje rezolucije ima prioritet u iskorištavanju hardvera – pa čim je rezolucija viša, jasnije se vide sve manjkavosti grafičkog prikaza! Naravno, jasno mi je da je podršku za 4K lakše odraditi od pravilnog animiranja kose, ali hoću reći da Shadow of War nije atraktivna igra nego tek vizualni prosjek onoga što bismo danas očekivali vidjeti.

Middle-earth™_ Shadow of War™_20171005104256

Kod ovakvih igara lakše mi je izračunati ocjenu nego ju opravdati riječima. Ne mislim da je Shadow of War lošija igra od svog prethodnika, no to se brojčano nigdje neće vidjeti. Također ne smatram ni da je 60 eura za 20-ak sati pristojne zabave bačen novac.

Žalim samo jer je Shadow of War rađen kao igra u kojoj je sve podređeno mehanikama koje su komercijalno isplative ili bolje rečeno – podložne iskorištavanju. A ispod svega se nalazi jedan odličan Nemesis sustav s kojim bismo dobili čuda da nije okovan mikrotransakcijama.

Nintendo je slična čudesa izveo sa sustavom prirodnih elemenata u nedavnoj Zeldi, a otkrivanje kako isti funkcioniraju u kombinacijama je divota kakvu je mogao imati i Shadow of War. Ovako pak imamo jednu proceduru koju ponavljamo od početka do kraja igre, najdosadnije lokacije Međuzemlja i pretrpane menije iz kojih viri ta nesretna trgovina s tombolama. Najslađi je grijeh što se u svemu tome možete čak i zabaviti.

Talion i Celebrimbor su u stalnom neslaganju, jednako kao što se Shadow of War ne može odlučiti želi li biti epska fantasy pustolovina ili zamoran rendžerski posao. U većini slučajeva je i jedno i drugo.

77 Naša ocjena
  • Nemesis sustav i dalje je jedinstvena mehanika
  • zanimljivo napredovanje lika i ugodnija borba nego u prošloj igri
  • regrutiranje vojske je zabavno, u početku
  • završni dio igre je rastegnut kako bi potaknuo igrača na mikrotransakcije
  • igra je pretrpana svime i svačime, a neke stvari joj više odmažu nego pomažu

Zoran Žalac

Dežurni urednik. Voli kad igre filozofiraju, gunđa oko estetskih rješenja u sučeljima. Preferira fantaziju nad fikcijom, framerate nad rezolucijom.

Komentari (60)

  • Jokerhere

    07.10.2017 - 19:40

    Yeah 😉

  • MoGaming

    07.10.2017 - 21:18

    Lošija ocjena nego što sam očekivo,ali ću svakako zaigrat 🙂

  • delight353

    07.10.2017 - 21:25

    Znači čekam neku rasprodaju.

  • josipk

    07.10.2017 - 21:38

    moram to da igram, izigrao prvi dio zasto nebi i dvojuku

  • darijoman

    07.10.2017 - 21:43

    Po ocijeni je mnogo lošiji od prethodnika, a donio je toliko novina. Neću davati ocjenu jer ga nisam igrao, ali mislim da zaslužuje puno više. Čekam popust ali i termin za Shadow of War

    • funky0308

      @darijoman, 08.10.2017 - 11:58

      Kao sto si i rekao, tesko je biti pametan dok ne probamo sami ali… ako su stvari ovakve kakve Zoki kaze da jesu, a ne vidim razlog zasto mu ne bih vjerovao. Ne prica o osobnom iskustvu nego o mehanikama i dijelovima igre koje je prosao i vidio. Ako su stvarno stvari takve, ja bi joj dao jos i manju ocjenu i to bas iz razloga sto ocito nista nisu naucili iz prvog dijela igre nego su ladno nastavili po svome, gledajuci samo kako oteti jos para igracu. Meni je prvi dio bio prepust, repetitivan i dosadan, vidjeti cemo sta je ovo za dva dana ali ova recenzija mi je spasila 50ak eura jer sam stvarno imao namjeru kupiti igru. I da…opet je tu 4K koji je nista vise od visoke rezolucije. Ja bih radije igru igrao u 720p nego u 4K sa usranim animacijama i objektima. Treba se boriti protiv tog nametanja mikrotransakcija (kada se uvedu na ovako bezobrazan nacin) – jedino ce se tako stvari promjeniti. Ako ovako nastavimo i sutimo na ovakve fore , uskoro cemo imati igre koje ce kostati 500 eura radi jbnih mikrotransakcija. Da se razumijemo, nemam nista protiv toga da se omoguci brze napredovanje, neke stvari bi mozda i sam kupio radi nedostatka vremena za igranje ali bas se vidi (u nekim igrama) kako je igra nepostena i kako ti zapravo i ne da puno izbora osim kupnje…. grrrr

    • darijoman

      @funky0308, 08.10.2017 - 14:05

      Zoran isto ne smatra da je 60 eura bačen novac a tebi će ipak uštedjeti novac. Shadow of Mordor je igra koja je imala svoju oštro podijeljenu publiku. One koji su kenjali po njoj i one koji su našli neki čin zadovoljstva. Zoran je rekao svoje ali to ne znači da se ja moram ravnati po tome. Tebi se sviđa Division a drugi ljudi kenjaju. Meni se sviđa Hellblade, imam dva puna prelaska a ti si je nakon sat vremena vratio. Ajde reci mi kako da mi započnemo konstruktivnu raspravu ? Žao mi je što su sjebali sa tim mikrotransakcijama i što ljudi negoduju jer su narušili normalan gameplay, ali mene zaboli đoka jer neće dobiti ni kune više. Gradit ću vojsku 20h ako treba kao što bi i bilo normalno da gradiš vojsku jedan duži period. Sve u svemu ne žuri mi se sa igrom. Odigrat ću je za nekih 3-6 mjeseci. Ako Bloodborne kao ljubitelj souls serijala nisam još odigrao, onda znaš koliko je moje strpljenje

    • funky0308

      @darijoman, 08.10.2017 - 22:54

      Kazes kazi mi kakp da raspravimp i onda izneses hrpu nepovezanih stvari… jer shvacas razliku izmedju nepostenog odnosa i nametnutih mikrotransakcija i s druge strane postenog balansa gdje se u nekom normalnom vremenskom okviru da doci do istog itema. Kako netko moze reci da je ovo u Shadowu korektno i posteno? Daj mi molim te pokazi tu slamku da se i ja za nju uhvatim jer ja stvarno ne vidim razloga braniti ovakve odvratne poteze koji sve vise uzimaju maha i gade nam gejming. Naravno da ne mozes imati sve na pocetku igre, koji k… bi je onda igrao ali de jbte kako ovako nesto mozes prihvatiti pod normalno? Ne bih se ni slozio s time da je je na prvom dijelu bila podjela na svidja mi se i ne svidja mi se, bilo je tu i puno sivih podrucja ali nije to sada ni bitno. Mene ovakve izjave iznenadjuju. Nije normalno grindati 20h za nesto sto se prodaje za 1 euro. Ako tebi je onda OK ali ovdje je i malom djetetu jasno koji je cilj. Da ce biti tvrdoglavih koji nece kupiti nego ce crnciti (savrsena rijec Zoki, jer to je rad, to nije zabava koju smo platili i trazili) sigurno da hoce ali reci da ti je svejedno i prihvacati to mi je ipak nedopustivo. Za par godina cemo se pitati gdje je poslo po zlu…eto gdje je otislo..u popustanju ovakvoj pohlepi i to od izdavaca koji se gusi u parama. Ma fuj.

    • darijoman

      @funky0308, 09.10.2017 - 00:26

      Pa rekao sam ti da mi je žao što su narušili igru sa tim mikrotransakcijama i što su pokvarili normalan gameplay. Jesam li rekao ? Nisam ja toliki glasnogovornik i kritičar poput tebe. Zapravo nisam nikada niti naletio ,a možda ne igram take igre gdje je to uobičajena praksa, pa bi možda i dramatizirao na sve to. Čisti pogled iz subjektivne perspektive. Objektivno gledajući ti si u pravu

    • funky0308

      @darijoman, 09.10.2017 - 16:41

      Naravno i upravu si ali ja ipak mislim da se s puno malih glasova rade velike stvari i da nikada ne treba pristajati na ovakve fore. Mozda sam se blesavo izrazio pa je ispalo da sve treba dobiti free i to u prvih pet min igre ali bas su poceli pretjerivati. Ogromni izdavaci zicaju novce kroz Early access, uvaljuju nam mikrotransakcije na super neposten nacin i sl. Znam da laprdam stalno i o svemu ali super mi je ekipa ovdje i bas se lijepo druzimo pa zasto ne 😉

    • funky0308

      @darijoman, 08.10.2017 - 23:01

      I da…nema veze sama igra s time. Niti Division niti Shadow, problem je usrani izdavac(i) koji rade ovakve stvari. Ono sto ja u takvom slucaju radim – ne kupim i ne igram igru. A to kome je Hellblade dobar ili nije, kome je division dobar a kome nije nema nikakve veze s ovom temom. Ma da je najbolja igra u zadnjih 30 god – pred ovakvim stvarima se ne smije zatvarati oci. Pa sto je iduce? Hice mi lik biti bos i gol pa cu odmah morati izvaliti jos 50 eura da ga obucem jer gol ne moze nigdje?! Karikiram situaciju ali ekipa iskusava i testira reakciju zajednice i sve vise pomice granice. Nije to normalno, to sto se to prihvaca i nekako kao presutno trpi jednostavno nije dobro. I tu se moze reci da nisu svi u istom polozaju, tu trkeljajte o ljudima koji si ne mogu priustiti bacanje para i para… ali svi se uskokodacu kada igru treba platiti – igre se trebaju kupovati, mikrotransakcije i placene DLCe treba zakonom zabraniti.

  • L3gi0naR

    07.10.2017 - 22:24

    Izgleda isto ko prijašnja igra al samo sa malo više sadržaja.Čeka se sniženje.

    • nikola65478

      @L3gi0naR, 08.10.2017 - 09:51

      Obicno cijena padne nekoliko mjeseci nakon izlaska igre..

    • funky0308

      @nikola65478, 08.10.2017 - 12:00

      A bilo bi malo cudno da padne nekoliko mjeseci prije izlaska igre 😛

  • Brajan D.

    08.10.2017 - 00:29

    A bar 80? 🙂

  • Zvonimir Komar

    08.10.2017 - 08:35

    Što se ocjene tiče, drago mi je da je Zoran barem simbolički dao nižu ocjenu (77 od 100 je još uvijek debelo nadprosječno, a to što se danas generalno daju prepozitivne ocjene je šira priča), budući da je balansiranje igre podešeno prema lootboxovima, mikrotransakcijama i sl. apsolutno neoprostiva stvar koja ako se ozbiljno ne istakne kao manjkavost (a kako drugačije to učiniti nego nižim ocjenama) može ozbiljno dugoročno ugroziti igre. Dizajnirati igru tako da igrači požele plaćati da ju ne igraju je apsolutno groteskno i nevjerojatno je kako je ovaj princip prošao ovako dobro. Ima par kritičara koji su ovo uzeli kao ozbiljnu stvar, ali većinom stvar prolazi.

    • delight353

      @Zvonimir Komar, 08.10.2017 - 09:54

      Vise se ne mogu s tobom sloziti.

    • funky0308

      @Zvonimir Komar, 08.10.2017 - 12:04

      Odlicno si to rekao. Placamo izdavacu kako bi se sto prije rijesili igre..haha…koji paradoks. Kao da kupis igru i onda placas nekoga da ti odigra neke dijelove. Potpuno promasena ideja, rijetki su oni koji danas igru rade radi zabave i zelje da je naprave, sve je podredjeno brutalnom otimanju para. Naravno da izdavac, developer i cijeli tim mora zaraditi ali da li nam bas moraju otimati novce na ovakav nacin?? Ako se ovako nastavi, cini mi se da cu poceti i ja podrzavati torrente. Ovo ne ide u dobrom smjeru i sve je gore i gore.

  • vojnovic4

    08.10.2017 - 09:21

    ocjena me iznenadila ali opet jedva cekan utorak i svoju kopiju igre ako bude dobra ka i prva ja san zsdovoljan.

  • deanHR

    08.10.2017 - 09:22

    Postaje interesantno gledati te niske ocjene 😀

    • deanHR

      @deanHR, 13.10.2017 - 22:03

      Da je sama igra na razini cgi animacije iz iste bila bi odlična. Ne kužim zašto su radili tako lijepi svijet i atmosferu a kroz sve prolazim toliko brzo da ne uživam u istom. Neprijatelja je premalo, na normal težini je igra previše lagana, priča je previše brzopleta, da ne igram stealth što više mogu ne bi vidio niti metar kvadratni od same igre. Ne znam, nema mi sama igra niti pola dubine kao što to imaju ove odlične cgi scene. Dobra igra, za sada ali ono… kao što Wyzard kaže, nije vrh ponude. Čeka se RPG otvorenog tipa u LOTR svijetu koji neće biti brzoplet i u kojem ću imati vremena uživati a ne ovaj brzi vlak. Fali dubine, fali neki faktor X, nije to to. Dobro jeste ali LOTR je LOTR, nešto posebno a ova igra to nije. Recenzija se slaže sa mojim mišljenjem.

  • HCM2A

    08.10.2017 - 09:28

    u ovo vrime za godinu dana…ide ova igra za 50 kuna

    • L3gi0naR

      @HCM2A, 08.10.2017 - 12:28

      Da,mož mislit.

  • baDarmageddoN

    08.10.2017 - 09:31

    Wassup beaches? Znam da piše plaža. Još jedna odlična recenzija. Vidim da se svi žanrovi polako ocjenjuju sa istim segmentima. Isti vrag da li se radi o RPGu ili simulaciji. Genijalno

  • Virty

    08.10.2017 - 09:43

    Prvi dio mi je odličan, svakako kupujem i ovaj naslov.
    Meni kao vulgaris igraču, ocjena će vjerojatno biti barem +80 🙂

  • Brajan D.

    08.10.2017 - 11:53

    Koliko sam ja skužio da nema mikrotransakcija igra bi dobila bolju ocjenu?

    • Zoran Žalac

      @Brajan D., 08.10.2017 - 12:04

      A moglo se isto napraviti i bez mikrotransakcija, minus bi opet bio isti za taj zadnji dio igre, s tim da bi ne bi imao taj dojam da te žele orobiti. MGS5 je recimo imao *dva* kraja i drugi dio igre je isto bio katastrofa, ali je hrpa sadržaja bila opcionalna. Ovdje taj endgame sadržaj s grindanjem baš moraš proći da bi vidio kraj. U MGS recimo nisi trebao ponavljati sve misije na subsistence težini da vidiš pravi kraj.

    • mili1985

      @Zoran Žalac, 08.10.2017 - 12:28

      Ako me sjećanje dobro služi, u MGSu se ponekad trebalo grindati po side ops-ima da bi se otvorila sljedeća misija.
      Grind je jeftin potez prikrivanja praznoce igre i to je jedan od razloga zašto je po meni MGS V donekle podbacio.

    • Brajan D.

      @Zoran Žalac, 08.10.2017 - 14:21

      Zar nije endgame uvijek isti na kojoj got postavci težine igrali?

  • Cro_echo88

    08.10.2017 - 15:05

    Trenutno prelazim Shadow of Mordor i krenuo sam igrat s velikim očekivanjima jer sam fan lotr svijeta ali je odusevljenje brzo splasnulo iz istih razloga zbog kojih Zoran kritizira i nastavak a najvise da citiram “kao da ste uzeli posao renđera i svaki dan od 8 do 5 morate ispunit odredjene radnje” upravo se tako osjecam dok igram…?

    • darijoman

      @Cro_echo88, 08.10.2017 - 15:59

      A kako bi ti to napravio prijatelju moj. Imaš primarne i sekundarne zadatke ?

    • Cro_echo88

      @darijoman, 08.10.2017 - 21:00

      Pa svakako bi napravio to na neki nacin da je prica zanimljivija, da su likovi pamtljiviji da imaju vise krvi, da svijet nije toliko pust, da misije nisu toliko primitivne i repetativne da su mastovitije malo, taj sustav grindanja i perkova za oruzje je isto prenatrpan, zbunjujuc neznam…meni se igra ne svidja, a vidim da je i u nastavku ista prica

  • Cro_echo88

    08.10.2017 - 15:06

    Poanta price je da mislim da me nastavak nece vidjeti

  • crolink07

    08.10.2017 - 18:38

    Dobra recenzija,hvala na još jednoj uštedi novca,ovo neću igrati ni na popustu,tako su i Crash B. Remastered ulickali i budalaši navalili na igru s lošijim kontrolama od originala ( da igra duže traje !).Shadow of Mordor odigrao triput,na trojci i na četvorci + GOTY,igra mi je super,3 lake i zabavne platine.

    • Igor Belan

      @crolink07, 09.10.2017 - 00:24

      Ako ti se Shadow of Mordor toliko ekstremno svidio da si platine skupio, odigrao na raznim platformama više puta itd… onda stvarno nema smisla da ovo ne kupiš i zaigraš. Ovo će ti sigurno bit zanimljivo i zabavno više nego neće, ako ti se jedinica toliko svidjela, jel.

    • crolink07

      @Igor Belan, 09.10.2017 - 13:44

      Jedinica mi je super,sad mi dolazi da je ponovo počnem po četvrti put,ali vjerujem Žalcu i čak mislim da bi dao i manju ocjenu s obzirom kako je napisao recenziju ali eto,nije.Čitam strane recenzije za dvojku,sve su daleko povoljnije nego Žalčeva i ne sumnjam da će igra namlatiti milijune pa onda i još koji dodatni milijunčić za mikrotransakcije,ali ne od mene.

    • darijoman

      @crolink07, 09.10.2017 - 15:03

      Stvarno ne vidim razloga da ne odigraš ovaj nastavak a toliki si fan keca. Pa nije valjda da si pokleknuo pred recenzijom i da su te mikrotransakcije toliko ubile u pojam

    • crolink07

      @darijoman, 09.10.2017 - 15:57

      ako se predomislim,tebe i Igora ću prve izvijestiti

    • crolink07

      @darijoman, 28.07.2018 - 23:05

      Eto da i tebe izvijestim,odigrao je,odlična igra.

    • crolink07

      @Igor Belan, 28.07.2018 - 23:04

      Evo odigrao je,mislio da neću nikad.?

  • Mojoo

    08.10.2017 - 22:08

    40 eura po engleskim shopovima na dan izlaska i nije preskupo

  • Eldar Tutnić

    09.10.2017 - 07:21

    Razočaran sam ovako niskom ocjenom. Nisam je još poigrao, ali ako je suditi po vašim zadnjim recenzijama mislim da je i ova subjektivna. Ne znam zašto, ali stvarno imam osjećaj da su vam prije recenzije bile daleko objektivnije. Nažalost, sada vaše recenzije većinom pročitam nakon što odigram željenu igru, jer kao da je većina njih izgubila na naučnosti.

    • Zvonimir Komar

      @Eldar Tutnić, 09.10.2017 - 08:18

      Naravno da su ocjene djelomično subjektivne. Ako govorimo o brojčanoj ocjeni, kvantificiranje kvalitete je ionako nemoguća misija i u najboljem slučaju aproksimacija koja bi mogla prema određenom algoritmu pokušati kvantificirati razne kategorije u igri (davno prije su to časopisi radili na način grafika/zvuk/gameplay (igrivost)/zabava i sl., pa onda ukupno izvedeno iz svega toga). Ali i to je opet samo djelomična objektivnost jer dio u kojem se vrednuju same ove kategorjie je opet (nužno) subjektivan, jer kako možeš čak i tehničku kategoriju poput “grafika” prevesti u broj sa 100%tnom objektivnošću? Da ne govorim da je važnija stvar u grafici art dizajn, što onda pogotovno ne možeš prevesti u broj. Za zvuk, gameplay i zabavu da ne govorim. Meni su recimo igre poput Shadow of Mordor/War dosadne da si poželim pucati u glavu. Nekome je to pak vrh zabave.

      S druge strane, subjektivnost ocjena ne smatram nikakvom manom, već naprotiv, ukoliko se radi o recenzentu koji je iskusan u igrama, zna ih kritički promatrati i onda artikulirati svoje razloge zašto je nešto dobro/loše – to je savršeno legitimno, a često i realnije od hipotetski savršeno kvnatitativne reprezentacije igre. Kategorije poput razumijevanja, smisla, umjetničke dimenzije igre i sl. su ionako one koje se baš nikako ne daju kvantificirati i objektivizirati, a integralni su dio onoga što čini ovaj medij. Zato nemoj olako pričati o “objektivnosti” i “subjektivnosti” ocjenjivanja.

      Također, ovo što sam gore napisao je za mene i najveći razlog za tvrdnju da se recenzija sastoji u cjelini teksta koju je recenzent napisao, a ne u ocjeni za koju svi tako zapnu.

  • siblyx

    09.10.2017 - 09:28

    Previsoka ocjena po mom misljenju. Zasto nagradjivati igre (i developere) visokim ocjenama ako cu ocito zasrali igru s loot boxevima i forsiranim grindom?
    Stvari nece ici na bolje ako ce se i dalje takve igre masovno kupovati i poklanjati im dobre ocjene.

  • JADRO

    09.10.2017 - 10:37

    Nije loša, ali nije ni tol’ko dobra kao što su svi očekivali.

  • moordrak

    09.10.2017 - 15:52

    Nema jebene šanse da kupim i zaigram ovo. Opisati ću moje iskustvo sa prethodnom inkarnacijom Middle Eartha-a.
    Prvih par sati nisam znao tko pije, a tko plaća. Nisam znao što trebam raditi, koga trebam ubiti, čime i na koji način, kojim komandama. U jednoj rečenici: Što ova igra ‘oće od mene?! Nakon dva sata mučenja, shvatio sam kako se radi o button masher-u bez glave i repa, očajne, nepostojeće priče smještene u svijet LOTR-a. Izvadio sam disk iz plejke i izbrisao svaki trag postojanja. Sreća moja da sam je iznajmio, a ne kupio jer bi od muke disk završio u mikrovalnoj. Onda pročitam, citiram: “Dok vam Shadow of War objasni sve mehanike igre proći će oko sedam sati igranja” i “Sve je toliko lišeno zanimljivosti da je najinteresantnija stvar koju možete vidjeti ork koji piša (a zvuk pišanja dolazi vam s DualShock 4 kontrolera)” i “Da, mikrotransakcije su opcionalne, ali igra vam jasno pokazuje koje su pogodnosti trošenja novca tako da vas nagrađuje valutom koja vam to demonstrira”. Smeće obično.

  • SanKa

    10.10.2017 - 15:35

    Ako mislite da je ova ocjena loša, pogledajte komentare na metacriticu. ali od usera, ne od pro recenzenata koji su očito plaćeni da lijepo pišu. izgleda da je ovaj problem s mikrotransakcijama još gori nego što je tu navedeno. jebem blizzardu sve po spisku jer su oni počeli sa tim sranjima i sad imamo microtransakcije u svakom AAA naslovu. to uništava gaming i ubija duh gaminga. duboko sam razočaran jer se igra iz trailera, demoa činila super, ali ako se bazira na tome ko ima više para, onda ovo nema smisla.

  • napaljeon

    10.10.2017 - 22:04

    Mogu rec da sam igrajuci prvih par sati jako zadovoljan igrom, sto se tice story dijela srednje odradeno, ali ako ste fan lotr cak ce vam se cinit i zanimljiv jer je solidno uklopljen u tolkien svijet i dobro osmisljeno no ovo se ne kupuje iz tog razloga. Nemesis sustav je dignut na vecu razinu puno je veca raznolikost i svijet je puno veci i brojno stanje orkova se udvostrucilo. Sto se tice gameplaya nekad zna doc do kaosa u borbi, kombinacija olog hai, orka, orka sa stitom i nedaj boze graugom, wargovima cesto ce vas odvest u smrt, malo je to moglo bit bolje izbalansirano jer nekad imam osjecaj da se svi fokusiraju nas vas, a manje na vase drugove orkove. Jest da sam igro na Nemesis sto je “hard”, ali frend kaze da je taj kaos i na normal. Sto mozda nije ni tako lose jer ce te opreznije pristupit neprijatelju i bit ce vam vazna svaka informacija o njima da ih se sto lakse pobijedi. Igra je po meni medu 85-90 samo zbog Nemesisa koji je unaprijeden i stvara jos vecu povezanost sa likovima koje stvarate i daje jedno drukcije iskustvo koje necete vidit u drugim igrama.

    • X_wing2

      @napaljeon, 12.10.2017 - 01:51

      Igra sam prvi dio, drugi ne mislim kupovati jer sam dosta gleda na stranu i iskreno nije mi toliko bitno unaprijeđeno da je vrijedno kupnje, uz to mikro transakcije su stavile tocku za ne kupnju. Sam Nemesis sustav je jedino što ovu igru cini po necemo posebnom, zapravo je odlična ideja. Ali ostale stvari vrlo jednostavno nisu ni blizu ocjene 80 ili više. Sve je nekako raštrkano da stoji samo da je tu, od dijaloga, grafike pa i do same borbe, nekako mrtvog okoliša u kojem nema nikakvih događanja. Nisam pretjerani fan brojčane ocjene, vise u obzir uzimam tekst i apsolutno se slažem sa svim navedenim. A igru cu vjerojatno uzet na nekom debelom popustu u daljoj budućnosti isključivo radi Nemesisa, ocekiva sam igru puno bolju.

  • napaljeon

    10.10.2017 - 22:11

    I htio bi naglasit da ovakav sustav bi volio vidit u jos igara zamislite da mafija ima taj sustav di bi imali svoje capo, soldiere i donove kojima bi vladali gradom i takav sustav sa izdajama i obracunima izmedu mafijasa. Bila bi to vraski dobra igra 🙂

  • Darcoolio

    12.10.2017 - 16:15

    Meni ova igra uopšte nije toliko loša, a vi što se libite da uzmete igru onda skinite lepo sa neta i testirajte.
    Nakon toga ako vam se svidi kupite, jednostavno.
    Sve imam utisak da se 70% njih vodi onim “rekli su mi da je sranje, pa je sigurno da je tako”.

  • Ciri of Rivia

    16.10.2017 - 10:14

    Ja sam igrala jedinicu. Odlicna igra za jednog fana LOTR-a. Isla sam na platinum ali nisam mogla da otvorim onu kapiju da prodjem. Da li neko zna kako da se otkljuca kapija?

  • PsiHoGujaR

    18.10.2017 - 12:49

    Ono kad ti nekad zatrza na : i5 6600k, 16gb, gtx 1080 :S :S:S:S

    • makinamarko

      @PsiHoGujaR, 26.10.2017 - 15:11

      Zatrza? jesi skino friske drivere? ja imam isto to samo i7 5820k i do ibera sve ide preko 60 framova i niti jednom ni trznulo?

  • makinamarko

    26.10.2017 - 15:13

    Po meni preniska ocjena. Osobno mi u niti jednom trenutku nije bilo dosadno klat orkove, pogotovo one koje su veći level od mene, online sieges mi je super, borba genijalna, fluidna, grafika na nivou, prica ko prica (nis specialno), ali sve u svemu zanimljivih 40ak sati igranja.

  • Asmirr

    21.12.2017 - 23:12

    Odigrao sam prvi dio. PO MENI najbolja igra godine bar sto se 1.dijela tice. Cekam drugi dio za PC nadam se da cu moci da je nabavim za svoj PC. Ovakve igre najvise volim jer ima svega u njoj spoj betmana i AC na neki nacin ,ne znam mozda grijesim.

  • Patrick98

    30.12.2017 - 10:29

    Ja sam zaigrao igru, negdje sam na 50 % i uglavnom je zabavno…

  • crolink07

    28.07.2018 - 23:02

    Prošle godine sam napisao da je zbog mikrotransakcija iz principa neću igrati ali nikad ne reci nikad.Evo odigrao nakon što su ih uklonili,odlična igra,zabavna kao i Shadow of Mordor.

  • lukakeanu

    02.04.2019 - 20:57

    Od mene cista 0 jer i nakon 2 godine jos uvijek nemozes zaigrat DLC na PS4.sramota.da sam platio igricu bio bi ljut ovako samo razocaran

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?