Mini Ninjas [PC,PS3,X360,NDS,Wii]

Damir Belčić

Igra vas na početku stavlja u ulogu jednoga od šest minijaturnih ninja, zapravo jedinog preostalog u selu, Hiroa, najmlađeg od šestorice i najmlađeg u selu, ali definitivno velikih sposobnosti. Priča je sama po sebi podosta prožvakana, no sasvim solidna. Nekoć davno zli samuraj master podigao je crne dvorce i kule koje je njegova vojska koristila kao baze za pljačku i stvaranje kaosa. Ipak, zlom samuraju su stali na kraj, te je prognan, crni tornjevi su propali, tajna Kuji magije je skrivena u tajne hramove, a carstvo je živjelo sljedećih 300g. u miru…I nikom ništa. No, kako već biva da zlikovci ne ostaju tamo gdje im je mjesto, zli samuraj ponovno ustaje.

Počinju se događati čudne stvari, kao nestanci životinja (od kojih glavni negativac zapravo gradi vojsku), potresa te strašnih oluja. Glavni ninja master (Mr. Miyagi, jel op.au.) u svoj svojoj mudrosti prokljuva da tu nešto ne valja kako god se okrene, te šalje svog najboljeg ninju na tajnu misiju. Prolaze tjedni, a od ninje ni traga. Šalje drugog, trećeg, četvrtog, ista priča. U strahu da je pogubio sve svoje ninje, master šalje Vas, mladog Hiro-a. Iako vaš trening nije dovršen on gaji puno povjerenje u vas, te vas šalje na vrijednu misiju pronalaska vaših ninja prijatelja. Nakon završetka svojeg treninga, u kojem upoznajete osnovne kontrole, upućujete se na veliki zadatak spašavanja svojih prijatelja te naravno cijeloga svijeta.

Eidos kao da jednostavno obožava 3rd person stealth naslove pa je naravno takav i ovaj. Iako bitno drugačiji od primjerice Hitmana. Igra naravno nije toliko krvoločna niti mračna, no balans između stealtha i akcije je savršeno izveden. Kamera iz trećeg lica iliti kamera preko ramena boluje od prastarih boljki u kojima ne vidite jedan dio ekrana ili kamera jednostavno neće tamo gdje ju vi “gurate”. Primjerice na vrhu ste krova, želite nešto napraviti no kamera se “izokrene” i padnete dolje. Događa se, no dosta rijetko.

Moram napomenuti da me igra neodoljivo podsjeća na prošlogodišnju Kung-Fu Pandu, a čini se da je u gotovo svakome segmentu slična, od priče pa na dalje. Tamo ste naravno bili veliki, debeli panda dok ste ovdje mini ninja. No nemojte da vas zavara njihova veličina. Ove male Ninje su itekako žestoki borci, a kako napredujete u igri tako oslobađate ostale mini ninje iz sela čije sposobnosti možete isprobati u skoro svakome trenutku pritiskom na tipku 1.

Uz glavnog protagonista igre Hiroa tu je i veliki Futo sa maljem, odličan za veće protivnike. Suzume je ninjica sa frulom i brzim potezima koja će “uspavati” protivnike, zatim Tora koji je zabrijao da je tigar pa ima i takav par oružja – par ultra brutalnih, vrlo efektivnih tigar kandži. Shun koristi luk i strijelu te će vam on biti prvi odabir za nekoliko killova iz daljine. Kunoichi je majstorica koplja, dok vaš heroj broj jedan tj. Hiro koristi mač i jedini ima moć korištenja Kuji magije od cijele skupine.

Kako igra slovi za stealth – akciju vidjeti ćete da obojega ima poprilično. Tako ćete se moći u pravom ninja stilu prišuljati neprijatelju s leđa kroz visoku travu i efektivno ga ukloniti, ili pak se šuljati po skliskim krovovima i skočiti u skupinu protivnika i napraviti pravi dar-mar. Da budem iskren ne znam da li je taj stealth toliko potreban jer je igra prilično lagana, čak i na najtežoj razini, no ipak su to ninje, a ninje se vole šuljati.

Uz raznolike Kuji magije i standardna oružja tu je i specijalan potez, poseban za svaku od ninja. Protivnici koji nažalost izgledaju gotovo jednako u kakvoj god inačici da su (kopljanik ili pak streličar) te pritom donose jednu dozu linearnosti u svom jednakom samuraj outfitu, padaju vrlo lagano i pritom se u oblačku dima pretvaraju u životinjice, koje zatim možete opsjednuti putem Kuji magije kako bi došli do teže dostupnih mjesta ili savladali protivnike na malo drugačiji način.

Tamaneći zlikovce dobivamo exp. bodove kojima, pogađate, svog ninju unaprijeđujemo. Ovoga puta to se odvija automatski i pri svakom novom nivou dobivamo više energije, stamine itd. Razbijanjem bačvi po nivoima nalazimo novčiče kojima kupujemo iteme koje zatim stavljamo u fini inventorij koji se otvara pritiskom na tipku 3. Tipkom 2 pak otvaramo mini inventar u kojem može biti šest magija ili itema istovremeno, a sve u svrhu što boljih i ekspolozivnijih kombinacija. U inventoriju ima svačega, od dimnih bombica pa sve do health potiona, te se uz leveliranje svog ninje dobiva taj blagi RPG štih.

Proizvođači su ubacili na svaku razinu mnogo biljaka, gljivica i kipića kako bi malo produbljili gameplay. Brzim comboima, magijama i itemima omogućeno vam je dosta kombinacija te sve ovisi o vama i vašem stilu igre, a vaš mali ninja pritiskom na tipku 4 na glavu stavlja veliku šeširčinu koja će ga zaštititi od strelica ili će mu poslužiti kao čamac za plovidbu nizvodno niz rijeku. Uz boss fight sekvence koje stvarno nisu teške, velike ćemo bossove sređivati kombinacijom određenih tipki u određeno vrijeme. Spomenut ću samo God of War serijal i znat ćete o čemu pričam. Što se gameplaya tiče to bi bilo to, a ukoliko vam dosadi hardcore tučnjava možete otić malo pecati. Da, pecati… Jer to je jedan od načina za obnavljanje vaše energije. Uz health potionse, možete protresti i koje drvo jabuke ili grm kupina i također tako obnoviti vaše zdravlje. Zdravo se hrane te mini ninje nema šta.

Treba prije svega napomenuti da igra koristi razne japanske umjetničke elemente u svome grafičkome stilu, ali ne toliko u anime stilu nego više vuče na neki Warner Bros. crtić. Grafika nije ultra nabrijana i prepuna efekata, kao neki noviji next gen. naslovi, no za ovakvu igru to ni ne treba biti i ovakva kakva jest djeluje dovoljno dobro. Cool nacrtane kulise predstavljaju vizualnu poslasticu i opća šarenilost može lijepo poslužiti kao odmor od mračnih stealth i krvavih naslova koji nas očekuju uskoro. Uz crtanu grafiku japanska feudalna glazba savršeno paše u prostor i vrijeme igre te nabija dodatni ninja ambijent. Hud je šaren, ali i lagan za navigaciju. Zvučni efekti su solidni, ništa spektakularno, a gameplay, kao što ste mogli i zaključitii iz prijašnjeg poglavalja, odiše prije svega zabavom i akcijom.

Velika zamjerka igri je nedostatak bilo kakvog multiplayer ili pak co-op načina igranja. Igra ima šest ninji kvragu, pa mogli su barem neki co-op mod napraviti, naročito na Wii konzoli gdje bi to bilo još zabavnije, no nažalost ništa od toga. Igra tako ostaje čisto singleplayer iskustvo, što je šteta.

Igra je zabavna, ugodna oku te uz primjese humora djeluje kao odlična zabava za igrača, pogotovo ako je igrač nešto mlađi. Replay value nije bogzna što, nema nikakvog multiplayer moda i neće vam trebati dugo da završite igru. Ipak, igra stoji kao preporuka, kao zabava za cijelu obitelj sa naglaskom na njene mlađe članove. Ljubitelji “crtanih” igara i ninja će doći na svoje, a vrijeme izlaska je baš da se odmorite od žestokih naslova ili da se pak pripremite za njih. Sve u svemu mini ninje, ali maxi zabava.

DEMO: Mini Ninjas VIJEST: Mini Ninjas datum izlaska i traileri

Mini Ninjas je nova igra koja nam dolazi od kreatora Hitman serijala, studia Io Interactive, i služi kao čisti dokaz da dobre stvari dolaze u malim paketima.

83 Naša ocjena