HCL.HR

Recenzija

Monday Night Combat [PC, X360]

Zoran Žalac

Monday Night Combat debitantski je naslov razvojnog tima Uber Entertainment. Prvo pojavljivanje doživio je sredinom prošle godine na XBLA servisu, a PC igrači dočekali su ga krajem siječnja na Steamu. Riječ je o mrežnoj pucačini iz trećeg lica koja uz kompetitivni multiplayer nudi i kooperativni mod te nekoliko varijacija mečeva za jednog igrača. Tematski se oslanja na sport, dok stil i inspiraciju vuče iz uspješnog Team Fortressa. Što se tiče samog koncepta, on je začudo originalan do određene mjere, a kako sve to izgleda opisat ćemo u narednim rečenicama, ali i u video recenziji.

Igra ne donosi SP kampanju u pravom smislu riječi, stoga se ekshibicijski, sezonski i sudden death / enduarance mečevi mogu promatrati kao trening za znatno zanimljiviji multiplayer. Zadatak je naizgled jednostavan – potrebno je oduprijeti se navali robota i obraniti svoju kuglu s novcem, tzv. moneyball. Kako bi to učinio, igrač mora izgraditi, a onda i nadograditi niz različitih topova u blizini kugle, što bi trebalo usporiti prodor raznolikih neprijatelja. No kako ta linija obrane neće biti dovoljna sama po sebi, neophodno je tamaniti robote pomoću vlastitog oružja.


Oružja se pak razlikuju ovisno o odabranom liku, odnosno klasi. Njih je sveukupno šest komada (assault, tank, support, gunner, sniper i assassin), a kako svaka ima dva unikatna primjerka pucaljki, konačni broj dostupnih oružja je dvanaest. Iako je streljivo uvijek neograničeno, sama oružja zapravo i nisu u fokusu. Njih zasjenjuju tri osobine, također specifične za svaku klasu. Sposobnosti variraju od napadačkih (aktivirajuće bombe, gaženje neprijatelja) do obrambenih (nevidljivost, letenje), fino su balansirane, a to znači da su i same klase dosta zanimljive.

Tome treba dodati i podatak da se svaka osobina može nadograditi na tri razine, što rezultira pogodnim bonusima. Nadogradnje se vrše pomoću novca zarađenog ubijanjem neprijatelja te napucavanjem maskote koja uskače u pauzama između rundi. Istom procedurom punimo i tzv. juice bar nakon čije aktivacije igrač ulazi u svojevrsni frenzy – nakratko postaje neranjiv, dok mu se kretanje i pucanje ubrzavaju. Sve to tvori interesantnu cjelinu, ali obzirom da je cilj uvijek isti, a dostupni se modovi razlikuju tek po broju rundi te intenzitetu neprijateljskih nasrtaja, jasno je kako Monday Night Combat svojim single-playerom ne može zabaviti igrače, barem ne na neke razumno duže staze.

Srećom, ovoj igri to nikada nije ni bio izvorni plan. Isti koncept postaje zanimljiviji i napetiji kad se u areni pojave još trojica igrača kako bi kooperativnim djelovanjem odbila još jaču navalu kojekakvih botova. Ipak, izuzev težine koja se prilagođava broju igrača, razlike između SP igranja i co-opa nema, što je pomalo razočaravajuće. Interakcije se tako svode na instinktivno pomaganje onome tko je zaglibio među neprijateljima, pružanje zanemarivih beneficija support klase, te na banalnu chat funkciju. Kooperativni Blitz mod stoga nije previše popularan, čemu svjedoči i relativno malen broj servera za njega.


S druge strane, situacija kod kompetitivnog multiplayera u vidu Crossfire moda nešto je bolja. U tim mečevima sudjeluje maksimalno 12 igrača, šest u svakom timu. Cilj je i ovdje isti – uništiti moneyball neprijateljskog tima, ali s razlikom da to igrači ne rade direktno, već prate svoje robote i čiste im put do neprijateljske baze, istovremeno pazeći na protivničke igrače. Koncept je iznimno zabavan, međutim, iskustvo igranja uvelike će ovisiti o spremnosti drugih igrača na timski stil borbe

Nažalost, to je ujedno i jedini mod kompetitivnog MP-a, a MNC-u u prilog ne ide ni broj mapa. Obzirom na cijenu, pet mapa je pristojna količina za jednu igru, no u obzir treba uzeti činjenicu da su te mape relativno male i jednolične, kako po izgledu, tako i po prostornom dizajnu. Moneyball je tako doslovno „iza ugla“, a onaj tko uz igru provede više vremena, imat će znatno veću prednost nad vama jer će mapu zapamtiti do najsitnijeg detalja.

Napredak u multiplayeru stoga praktički pada u vodu – jedine nagrade koje se nude zapravo i nisu nagrade jer se prvo moraju osvojiti, a onda i kupiti. Konkretno govoreći, riječ je o Pro Tagovima koji služe samo za hvalisanje, što znači da se napredovanjem zapravo ne mičete dalje od početka. Jedini pravi bonus su custom klase kod kojih je moguće odabrati 3/10 perkova kao što su regeneracija healtha, više streljiva, brže kretanje itd., ali igra vas nikad neće isključivo vući na to da morate napraviti šest custom klasa – jedna će biti sasvim dovoljna.

Što se tiče prezentacije, radi se o tipičnom predstavniku Unreal Enginea 3, a uz već otprije spomenutu inspiraciju u Team Fortressu, jasno je što možete očekivati. Lijepe strane enginea ponovno su tu, a zajedno s njima i boljke poput zaostalog učitavanja tekstura, na što smo već naviknuti. S druge strane, zvuk kao takav ničim se ne ističe – glazbena tema je uvijek ista, a glasovne sinkronizacije zapravo i nema. Repetitivni komentator jedina je stvar koja ulazi u uho, pa bi svakako pozdravili opciju njegovog stišavanja.

Iako Monday Night Combat nakon ovog opisa može zvučati kao totalan promašaj, u ovom cjenovnom rangu nameće se kao dobra zabava za sve one koji žele odmak od niza CoD / Battlefield imitacija. Istina, sadržaj je poprilično sažet, ali budući DLC paketi su u planu, a ako je suditi po dosadašnjoj praksi kod XBLA verzije, neki od njih mogli bi biti i besplatni. Ukoliko ste ljubitelj žanra igra će vas vjerojatno zabaviti do nekog većeg hita, dok svim ostalim gamerima ostavljamo prosudbu isplativosti. Ako ništa, preporučamo vam da Monday Night Combat nabavite u slučaju sniženja cijene ili jednom kada uz njega bude dostupno nekoliko proširenja.

Da ga niste možda već zaigrali? Sviđa vam se naša nova video recenzija? Mjesto za komentare je dolje, ostavite pokoji…

VIDEO RECENZIJA – Nije ponedjeljak, a nije bome ni noć, ali donosimo vam (video) recenziju novog TPS naslova zvanog Monday Night Combat.

72 Naša ocjena
  • zanimljive klase
  • zabavan multiplayer
  • samo dva MP moda
  • malo mapa

Zoran Žalac

Dežurno čangrizalo. Primarno je na PC-u, no konzolaškog je porijekla. Voli kad igre filozofiraju, gunđa kad ne idu u 60 frejmova. Najtekstualniji recenzent HCL portala, a u slobodno vrijeme magistar opskurne znanosti koja se naziva kulturologijom. Nije isključiv, ali...

Komentari (8)

  • snowblind

    10.02.2011 - 17:59

    Dobra reca, no igra me ne privlači baš. Nego kada će Duje opet davati glas u video recama?

  • Pajko

    10.02.2011 - 18:07

    Dobra. Igra i reca.

  • Ementaler

    10.02.2011 - 18:12

    @snowblind
    Moguće da ćete Duju slušati već u sljedećoj video recenziji 😉

  • Sheby

    11.02.2011 - 00:59

    Niste sponuzli da je koncept dosta sličan doti, samo je TPS!

  • Ementaler

    11.02.2011 - 08:55

    Što znači “sponuzli”? Nema veze, shvatiti ću to kao “skužili”. I da, skužili smo da malo baca na DotA-u, ali ipak je ovo u suštini dosta drugačije, unikatno samo po sebi.

  • Sheby

    11.02.2011 - 15:08

    Spomenuli*, brzo tipkanje mi nije baš naj :), pa se dogode ovakve stvari! Ako bude na nekakvoj akciji za par eura na Steamu ipslati se uzemti IMO!

  • HCL fan

    11.02.2011 - 21:18

    ah…da je bar besplatno…da provam

  • Armor

    12.02.2011 - 11:45

    Malo podsjeca na Crash Commando, samo kaj je on u 2D i ponesto se razlikuje sam koncept

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!