HCL.HR

Recenzija

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 Full Burst

Žarko Ćurić

12.778 minuta! Upravo sam, prije pisanja ove recenzije, izračunao vrijeme provedeno gledajući Naruto anime seriju i dobio ovaj broj. 220 epizoda „običnog“ Naruta i 336 Shippudena je trenutni konto epizoda koje sam pogledao, no sljedećeg petka će se ova brojka sigurno povećati za jedan. Sad se sigurno pitate kakve veze ovaj podatak ima sa samom recenzijom Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 Full Bursta? Nikakve, samo me je malo zaprepastila ta statistika pa sam to imao potrebu s nekim podijeliti.

Eh, sad kada sam olakšao dušu, vrijeme je da iznesem i svoje dojmove o novoj Naruto tabačini koju nam je CyberConnect2 pripremio za PlayStation 3, Xbox 360 i (po prvi put) PC.

Za početak idemo razjasniti ovaj pomalo dugi naziv. Ultimate Ninja Storm je serijal Naruto Shippuden 3D tabačina za sada već staru generaciju Sonyjevih i Microsoftovih konzola. Njegov dio označen s brojkom 3 izašao je 5. ožujka ove godine za Xbox 360 i PlayStation 3, a „obnova“ s dodatkom Full Burst u nazivu donosi nam i PC verziju, poboljšane CGI animacije, 38 novih kostima za likove, dodatno poglavlje u Story modu te novog igrivog lika.

Kao i svi njegovi prethodnici, novi Ultimate Ninja Storm u svom Story modu vjerno prenosi priču iz anime serijala, koja se ovaj put vrti oko 4. velikog ninja rata. Priča će svim poznanicima serijala već biti poznata, no sigurno će uživati u ponovnom proživljavanju avantura ovoga puta upravljajući brojnim likovima iz Naruto svijeta. Ipak, iskusni poznavatelji Naruta uputiti će malu zamjerku samom završetku Story moda koji nije u sklopu kanona, zbog čega će im se ovaj nastavak činiti pomalo nedorečenim.


No još veći problem bi mogli imati igrači koji se prvi put sreću sa svijetom Naruta, budući da nas igra baca u ovaj serijal s pretpostavkom da poznajemo priču iz prethodnih dijelova. Kada na to nadodamo CGI animacije s pričom koju novi igrači nisu pratili od samog početka, a koje znaju trajati i po 15-ak minuta između borbi, možemo zaključiti da novi Naruto i nije toliko prijateljski raspoložen prema pridošlicama. Ipak, sve CGI animacije je moguće preskočiti, a sama priča i nije toliko bitna za sam prelazak, no ipak ostaje osjećaj da se ovaj problem mogao elegantno riješiti s jednom uvodnom animacijom koja bi početnike upoznala sa samim svijetom Naruto serijala.

Kada smo već kod tih animacija, moram se osvrnuti na prekrasno odrađenu cel shading grafiku koja me je poneki put znala (pozitivno) zbuniti budući da sam se osjećao kao da gledam još jednu epizodu Naruto Shippudena. Ako ovome dodate i mogućnost izbora japanskog jezika čije su glasove snimili glumaci iz same anime serije, ljubiteljima Naruta neće trebati bolji razlog za kupovinu.

Iako je ova tabačina zaključana na 30 sličica po sekundi čak i na PC-u, to ne uzimam kao neki velik minus jer su animacije za vrijeme borbe dosta fluidne i nema neopravdanog pada frame ratea, što bi bilo pogubno za ovaj žanr. Za sve one koji posjeduju napredne PC mašine tu je i mogućnost igranja u Full HD rezoluciji s anti-aliasingom kao određena kompenzacija za zaključani broj sličica po sekundi.


Ono što pak ostavlja gorak okus su predugi i prečesti loading ekrani koji nas konstantno prekidaju, bilo da je u pitanju samo šetanje izbornikom ili prelazak s ekrana na ekran.

Zanimljiva i pomalo neuobičajena ideja za žanr tabačina je mogućnost kretanja izvan borbe. Naime, prilikom igranja Story moda imamo mogućnost šetanja po poznatim mjestima poput Konohe ili Samurai mosta, kupovanja raznih potrepština za borbu u lokalnim dućanima i otvaranja novih misija nakon prelaska glavne priče. Iako je ovo jako zanimljiva ideja i dobrodošlo osvježenje u pomalo jednolikom žanru, ostaje osjećaj da su prostori po kojima se možemo kretati dosta isprazni i dodani na brzinu, što je zbilja šteta jer je potencijal ovakvog pristupa zapravo ogroman.

Dolaskom do određenih mjesta na mapi pokrećemo animacije nakon kojih obično slijedi borba. Same kontrole za vrijeme borbe su izvedene dosta jednostavno, iako je preporučeno korištenje kontrolera za sve vlasnike PC verzije. Osim standardnih tipki za napad, obranu, bacanje shurikena i skok, tu su i brojne druge mogućnosti koje će nam pomoći prilikom borbe.

Jedan od najvažnijih elemenata je takozvani replacement jutsu koji nam omogućuje nestajanje na drugu lokaciju prilikom protivničkog napada. Ovaj potez je bitan u izmicanju ubojitim protivničkim komboima, no imamo ga priliku, baš kao i naš protivnik, iskoristiti samo određeni broj puta označenih na pokazivaču ispod energije i chakre, zbog čega je pametno korištenje ove mogućnosti jedan od krucijalnih elemenata borbe.


Chakra nam omogućuje korištenje jačih napada i ultimate jutsua koji odnose ogromnu količinu energije. Chakru je moguće skupljati za vrijeme cijele borbe uz jednostavan pritisak tipke, no prilikom prikupljanja ove energije ostajemo otvoreni na protivničke napade, što ostavlja dosta prostora taktiziranju i pametnom punjenju chakre.

Same borbe su dosta brze i napete, a tome pridonose i support likovi (maksimalno ih možemo imati dva) koji će nam na pritisak tipke uskakati u borbu i čupati nas iz ponekad nezgodnih situacija. Osim standardnih borbi jedan na jedan uz support likove, u Story modu ćemo se sresti i s borbama protiv više laganih protivnika. Kontrolna shema za ove borbe je nezgodna, budući da glavni lik ponekad neće napasti onog protivnika kojeg smo željeli, zbog čega sam često puta dobio par nezgodnih udaraca i bio izbačen iz komboa.

Ipak, najviše zadovoljstva u Story modu su mi donijele borbe protiv bossova, koje su odrađene uz najbolje quick-time evente koje sam do sada sreo. Navedeni eventi se obično događaju kada protivničku energiju smanjimo skoro do kraja, nakon čega slijede animacije borbe s već spomenutim quick-time eventima i teatralnim završecima. Izvrstan primjer toga je prvi meč u kojem se borimo s krovova zgrada protiv ogromne zvijeri koja uništava grad, da bi poslije uz par QTE-a pozvali sve nindže u masovni napad kojim ćemo dokrajčiti ovu beštiju.

Mali problem kod prve borbe je nepostojanje tutorijala na početku gameplaya, već smo odmah ubačeni u vatru samo s priručnikom koji dolazi uz ovaj naslov. Osim toga, ne postoji nikakvo namještanje razina težine zbog čega će iskusni borci ovu tabačinu prijeći bez nekog prevelikog uzbuđenja i uloženog truda, što je zbilja šteta budući da samim time ovaj Ultimate Ninja Storm ne ostavlja nikakvu vrijednost ponovnog prelaska.

Svi napredni igrači mogu iskušati svoje znanje i umijeće protiv drugih boraca u offline i online multiplayer modovima. Pronalaženje online boraca je dosta brzo, iako nije toliko rijedak slučaj pucanja veze za vrijeme samog dvoboja što često zna dovesti do frustracije, pogotovo ako su u pitanju rangirane borbe u kojima ste bili bolji. Osim standardne online borbe jedan na jedan postoji mogućnost organiziranja turnira s četiri ili osam boraca i postavljanja automatskog traženja novog borca nakon završenog meča.


Borbe u multiplayer modovima su dosta nebalansirane, najviše iz razloga što na raspolaganju imamo ogroman broj boraca (čak 80) koji nisu podjednako dobro odrađeni, zbog čega je vidljivo često korištenje brzih boraca s dalekometnim napadima kod boljih igrača u online mečevima. Možda najveći plus ove tabačine su jednostavne kontrole koje Full Burst čine izvrsnim materijalom za nezaboravne gaming večeri s društvom koje i nije toliko često u kontaktu sa svijetom videoigara. Jasan pokazatelj ovoga je i moja rođakinja, inače medicinska sestra, koja umalo nije zakasnila na posao zbog cjelonoćnog igranja.

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 Full Burst donosi upravo ono što fanovi Naruto serijala očekuju od njega: brze i epske borbe s poznatim likovima iz ovog svijeta, prekrasnu grafiku s japanskim glasovima koja izgleda poput animirane serije, mnoštvo likova te dovoljno jednostavne kontrole da svakoga privuku barem na jedan meč. Ipak ni ova igra nije bez svojih mana, koje će najviše osjetiti “profesionalni” borci u prejednostavnim singleplayer borbama, prečestim loading ekranima i nebalansiranim multiplayer mečevima. Tu je i neiskorišteni potencijal kretanja po mapama za koji se iskreno nadam da će u budućem nastavku biti ispunjen s mnogo više događanja. Možda će upravo takvim potezom ovaj serijal privući dodatnu publiku koju definitivno zaslužuje.

Popularni borilački serijal Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm stigao je i na PC. Nindže i svi koji se tako osjećaju, ušuljajte se u našu recenziju.

80 Naša ocjena
  • animacije
  • kontrole
  • epske borbe
  • prezentacija
  • prelagan sp
  • nebalansiran mp
  • loading ekrani

Žarko Ćurić

Želja mu je jednog dana izdati vlastitu igru, na čemu naporno radi. Osim raznih retro konzola trenutno posjeduje PS4 i X1. Štovatelj japanske kulture i energetskih pića. Njegova gaming utočišta su oni čudni RPG-ovi gdje likovi imaju šiljaste frizure.

Komentari (12)

  • The Shitmaker

    05.11.2013 - 19:06

    Brzo je stigla recenzija, još je i kvalitetno napisana… jučer sam se uhvatio igranja, zabava garantirana za sve koji žele probati 😀

  • R4iden

    05.11.2013 - 19:19

    Ako nakon ovog ne recenzirate DBZ Battle of Z koji izlazi iduce god, bit cu razocaran :)

    • kaisersephirot

      @R4iden, 05.11.2013 - 19:33

      Šteta što ne izlazi za PS4, recenzirao bih je sigurno, no nemam PS3, X360 ili Vitu :(

    • R4iden

      @R4iden, 05.11.2013 - 19:55

      ja cu svoju trojku cuvat jos jako jako dugo. Samo se nadam da nece biti lose kao ultimate tenkaicihi i da ce biti blize budokai tenkaichi 3, ako ne toliko po gameplayu barem po rosteru likova :). Najvise zelim igrat sa ssjg :)). Za sad mi je na ovoj generaciji najbolji Burst Limit (gameplay, i najbolje mi je izgledao tijekom borbe, iako graficki cut scene lose izgledaju)

  • armin221186

    05.11.2013 - 20:04

    necu igrat,jer nisam iz generacije naruta vec one dragon ball-a …

    • kaisersephirot

      @armin221186, 05.11.2013 - 20:38

      I ja sam iz generacije Dragon Balla, no to ne znači da ne možeš pogledati i Naruta :))))

    • armin221186

      @armin221186, 05.11.2013 - 21:55

      da ostarim gledajuci naruta xd ima vise epizoda nego spanske sapunice xd

    • kaisersephirot

      @armin221186, 05.11.2013 - 21:59

      Jednu epizodu po danu i pogledaš ga za 2 godine :)

    • Apocalypse4987

      @armin221186, 05.11.2013 - 22:22

      ka i sa dragon ballom, nemoguće je pogledat samo jednu dnevno :)

  • Naruto

    05.11.2013 - 20:24

    E ovo sam dugo čekao naruto igra za PC jedva čekam odigrati čim me malo ova stiska sa faksom prođe. Jedino što mi ne paše kod ovih naruto igrica koji prate anime je to što priča nije gotova tj. stalno dođe do jednog djela i onda se prekida i nastavlja u sljedećoj igri. Za mene koji čitam i mangu od naruta to s vremenom od igricie do igrice postaje malo frustirajuće. Jedva čekam kada se Naruto serijal završi pa naprave igricu sa svime kompletno u njoj. Ali zasada i ovo je ok.

    • kaisersephirot

      @Naruto, 05.11.2013 - 20:39

      A da, pogotovo ovaj nastavak je totalno izvan kanona, no bolje i to nego da mi je spojlao seriju :)

  • dr94

    06.11.2013 - 08:24

    Obožavam Naruto anime i video igre. Veliki sam fan i pratim ga već godinama. Prošao sam sve naruto video igre i moram priznati da mi se veoma svidio full burst, ali sto se putovanja po naruto svijetu tice, tu je po meni definitivno najbolji ultimate ninja 4. Putovanja su brža, dinamičnija i izazovnija. Nadam se da će u novom nastavku ispraviti taj igrin element i onda će naruto serijal biti jedan stvarno zanimljiv naslov široj publici.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!