NBA Playgrounds

USKO IGRALIŠTE

Sjećam se dana kada sam jednu školsku godinu proveo stanujući kod bratića čijom je gejmerskom kolekcijom dominirala tadašnja Nintendo 64 konzola. S obzirom da sam ja bio u PlayStation kampu, Nintendo 64 doslovno nisam mogao smisliti zbog odvratnog dizajna kontrolera i generalno dosadnih igara (jer bratić iz nekog razloga nije imao Nintendove igre). Međutim, imali smo jednu igru koja nas je zabavljala skoro čitavu godinu i po kojoj N64 ipak pamtim kao zabavnu platformu.

Bio je to NBA Jam 2000 – arkadna košarka koju smo mogli igrati kontrolirajući Dennisa Rodmana i Dinu Rađu. Ali naravno da nismo igrali s njima već kao dvojac vukodlaka na parketu, što je bilo urnebesno. Nažalost, izdavač te igre je bankrotirao pa sve do 2010. nije bilo nastavka dok Electronic Arts nije nakratko oživio serijal. Radost je trajala kratko, prošlu generaciju konzola zamijenili smo novom, a za arkadne košarkaške igre nije bilo posebnog interesa. Ipak, gotovo niotkud pojavio se NBA Playgrounds, a ja sam se ponadao da će me barem malo podsjetiti na NBA Jam serijal i igranje s vukodlacima na parketu.

NBA Playgrounds najvećim dijelom „pogađa tricu“ u onome kako bi jedna arkadna 2-na-2 košarka trebala izgledati. Pretjerani skokovi pri zakucavanju, nadnaravni elementi poput goruće lopte, udaranje koje se ne sudi kao prekršaj i komentator koji nasmijava svojim izjavama – sve je tu. Igra izgleda lijepo, animacije su glatke, a prostor oko terena je živ. Zvuči kao san, još samo da su pogodili mehanike i kontrole!

NBA Playground pogađa tricu u onome kako bi jedna arkadna košarka 2-na-2 trebala izgledati.

Jednim dijelom jesu – kontrole se brzo pohvataju usprkos loše postavljenom tutorialu, a sustav gađanja koša i zakucavanja je sasvim solidno prekopiran iz NBA 2K serijala. U principu morate držati tipku dovoljno dugo, ali ne previše kratko prije nego bacite loptu / zakucate. Za to nemate nikakav indikator, možete jedino procijeniti po putanji svog košarkaša – pravi trenutak je obično na najvećoj visini na kojoj se nađe tijekom skoka.

nba-playgrounds (2)

Na moju i vašu žalost, tu dobre stvari prestaju. U početku ta mehanika dobro funkcionira, radite atraktivne akcije da biste si napunili mjerač za posebnu vještinu. Ona se bira u „lutriji“ od pet bonusa od kojih svaki donosi nekakvu prednost. Primjerice, možete dobiti posebnu vještinu da uvijek pogađate tricu, da vam zakucavanja vrijede duplo više bodova ili recimo da vam se igrači ne umaraju pri trčanju i oduzimanju lopte.

Posebne vještine koje vam daju prednost nisu sve jednako vrijedne pa vam njihov nasumični odabir srećom definira kako ćete igrati.

Problem u toj lutriji je taj što nisu svi bonusi jednako vrijedni pa na kraju ispadne da vam uspjeh u težim mečevima diktira čista sreća, a ne vaša vještina. Može se npr. dogoditi da vi tijekom meča dobijete samo prednost da vam se igrači ne umaraju, što nije jednako vrijedno kao prednost duplog bodovanja zakucavanja s kojom vam protivnik u svega dvadesetak sekundi može doći na +8 razlike. U početku je ta lutrija ok, ali kako napredujete s mečevima tako veći utjecaj na njih imaju ti dodatni bodovi na sreću, umjesto da najvažniji utjecaj imaju bodovi koje osvojite svojom vještinom.

nba-playgrounds (3)

Igra ima licencirane sve timove NBA lige, te većinu aktualnih igrača uz nekoliko legendi. Igrače otključavate igranjem, nasumično kroz paketiće, a tu vam napredak opet diktira element sreće. Ako npr. rano izvučete nekog dobrog igrača, onda vam generalno ništa ne znači što kasnije stalno otključavate nove s kojima možete igrati – jer zašto biste ako su lošiji od onoga kojega već imate. Postoji doduše i otključavanje dodatnih zakucavanja koje otključavate napredovanjem uz stalno korištenje nekog košarkaša, no promjena je uglavnom samo vizualnog značaja – praktički vam ništa ne znači koliko je atraktivno zabijanje ako za njega dobijete isti broj bodova kao i za svako drugo.

Na raspolaganju imate samo jedan turnir i samo samo jednu vrstu utakmica.

Najveći minus NBA Playgroundsa je manjak sadržaja. Otključavanje paketića s kartama košarkaša je okej pristup, no igračima se mora ponuditi više od jednog moda igre. Na raspolaganju imate samo turnirski mod u sklopu kojega otključavate terene i dodatne lopte, no to su samo kozmetički dodaci pa sami turniri nisu posebno napeti. Ionako se igraju po jednakim pravilima i jedina razlika je što se težina povećava kako napredujete dalje. Jednom kad završite s turnirima možete samo igrati obične utakmice – offline i online. Ligaška natjecanja obećana su za online multiplayer, no ni developer još ne zna reći kada će biti dostupna. Nema nikakve mogućnosti da igrate sezonu, 1-na-1 mečeve, eliminacijske mečeve, dominaciju ili mečeve „Amerikanca“ tj. 21.

nba-playgrounds (1)

Poseban propust je što u online mečevima za sada možete igrati jedino protiv nepoznatih, nasumičnih ljudi, ne i protiv prijatelja koje imate na Steamu, PSN-u itd. Možda tu opciju dobijemo jednog dana, zajedno s dodatnim terenima, modovima i varijacijama mečeva. Međutim, za sada vas u NBA Playgroundsu može zaraziti samo glazba koja toliko lako ulazi u uho da ćete se uhvatiti kako ju pjevušite čitav dan. No, možda ćete ju upamtiti baš zato što je to jedina glazbena tema u meniju, ujedno i nagovještaj toga da igra za cijenu od 20 eura nudi tek minimalnu količinu sadržaja, dovoljnu samo da ju ne bismo nazvali pokušajem krađe.

Označeno sa: ,

Prava je šteta što u igru nije uložen veći budžet. Onda bismo osim dobrog temelja imali i više sadržaja za dugotrajniju zabavu. Ovako ispada da je više novca potrošeno za licencu NBA natjecanja nego za razvoj same igre.

61 Naša ocjena
  • dobar osjećaj arkadne košarke
  • animacije su super, glazba je zarazna