Need for Speed

Underground 3 koji to nije

Žarko Ćurić

Još od prvog prikaza novi Need for Speed označen je kao nasljednik Underground serijala, primarno radi svog noćnog okruženja, mogućnosti unaprjeđivanja automobila te prikazivanja priče kroz videozapise snimljene uz pomoć živih glumaca.

Dva nastavka Need for Speed Undergrounda imaju poseban prostor u mom srcu primarno vezan za malu zagušljivu igraonicu te ekipu koja je tu provodila svoje slobodno vrijeme za vrijeme praznih sati. OK, nećemo se lagati, znalo se nekada i pobjeći sa sata, no ne radi igre koliko radi nadolazećeg ispita. U toj igraonici su se konstantno vrtjele tri igre, Call of Duty 2, Counter Strike 1.6 i Need for Speed Underground kojeg je poslije zamijenio Most Wanted. Svatko od nas je imao svoje računalo s uređenim automobilom, a glavna prijetnja u tom razdoblju bila je brisanje tuđeg automobila.

Upravo iz ovog razloga bio sam sretan kada sam vidio da se novi Need for Speed okreće korijenima Underground dijelova, a koliko su uspjeli prenijeti magiju ova nastavka pročitajte u tekstu ispod, a prije toga možete baciti pogled i kako je „rođo“ Igor ušminkao svog Golfa keca. Umjetnost, ništa manje.

FIST BUMPS… FIST BUMPS EVERYWHERE

Priča novog Need for Speeda vodi nas u Ventura Bay, imaginarni grad kojemu je očigledno Los Anglesa uzor u životu. U njemu naš neimenovani šutljivi junak upoznaje škvadru od pet dosta različitih individua, kako po pitanju ponašanja tako i po pitanju vrste utrka koje prakticiraju. Petorka ima želju zadiviti svoje uzore, a najjednostavniji način za to je kroz vas, iskusnog vozača koji ne pregovara puno nego svoju riječ mijenja ludim potezima na ulicama grada. Inače zanimljivo je da su navedeni uzori stvarne osobe iz svijeta uličnih i auto-moto utrka koji se pojavljuju kroz snimljene scene igre.

Kad smo već kod snimanih scena, moram priznati da sam zapravo uživao u njihovoj pomalo ridikuloznoj izvedbi. Osjećao sam se kao da gledam neki trash film te onog časa kad sam sve prestao shvaćati ozbiljno počeo sam uživati, čak su mi likovi u njihovom pretjerivanju postali zabavni. Pogotovo je odlično odrađen prijelaz sa snimanih videa na prikaz vašeg automobila, doslovno imate osjećaj kao da je video sniman vašim vozilom. Igor očigledno ne dijeli moje mišljenje po pitanju scena u videu ispod, no on je vjerojatno izgubio svoj humor dok ga je proganjala banda dinosaura.

Jedina stvar koja mi je zapravo smetala je pretjerano korištenje hashtaga i popularnog udaranja šakom od šaku poznatog kao fist bump, osjeti se pretjerano davanje do znanja da su oni cool i poznaju moderne načine komuniciranja mladih. #ludiGhostGames #pretjerivanje #viditeŠtoSamOvdjeUradio

AND THERE WAS LIGHT

Već spomenuti Ventura Bay inače izgleda prekrasno, primarno zahvaljujući dosta dobro odrađenom osvjetljenju budući da se igra odvija samo u noćnim i ranojutarnjim satima. Ovo je pogotovo vidljivo prilikom situacija kad je cesta mokra pa je na njoj moguće vidjeti svu paletu odlično odrađenog osvijetljena. Moram priznati da ovakvo dobro osvjetljenje u otvorenom svijetu sam vidio još samo u novom Infamousu. Najveći problem kod samog prikaza je smiješan prijelaz s noći na jutro i obratno, budući da nema postepene promjene vremena dana nego se prijelaz događa instantno. Osjećaj je kao da u igri postoji jedna osoba koja stoji pokraj prekidača i povremeno upali ili ugasi jutro, ostavljajući vas s WTF facom svaki put kad se to dogodi.

Još jedna od razočaravajućih stvari je soundtrack igre koji je blago rečeno nezanimljiv te vam nijedna pjesma neće ostati u pamćenju za razliku od Underground serijala čiji miks rapa, rocka i metala je činio savršenu kombinaciju. I dan danas znam barem par stvari iz dva Underground nastavka, što vjerojatno neće biti slučaj za ovaj novi nastavak. U čast obrane audio strane igre srećom staju iznenađujuće dobri zvučni efekti vozila, dajući svakom vozilu njegov zvjerski urlik koji plaši okolne životinje.

Osjećaj je kao da u igri postoji jedna osoba koja stoji pokraj prekidača i povremeno upali ili ugasi jutro, ostavljajući vas s WTF facom svaki put kad se to dogodi

Šteta samo što je raznovrsnost zvjerki dosta slaba po mom mišljenju; da, ima tu automobila sa sva tri bitna kontinenta i iz različitih desetljeća, no ipak i dalje imam osjećaj da se pojedine marke automobila nalaze na svakoj trećoj poziciji poput Forda, Nissana, BMW-a ili Porschea, dok u igri ne postoji niti jedan Audi ili Aston Martin. Znam da je to stvar licenci, no barem su se mogli onda potruditi i ubaciti puno veći raspon automobila od dostupnih marki, a ne samo jednog Mercedesa ili VW-a.

TOO PRO FOR YOU

Svakom automobilu moguće je unaprijediti performanse te do određene razine izmijeniti izgled. Kod izmjene izgleda nekim super-automobilima je moguće izmijeniti samo boju što je po meni promašaj jer je Underground serijal uvijek i bio najzabavniji u izradi svojih pretjerano nabrijanih automobila sa spojlerima većim od krova te proširenjima koja bi od našeg malog četverokotača napravili Transformera. Ono pak na čemu se dosta radilo je mogućnost podešavanja čak 16 različitih kliznika koji određuju ponašanje našeg ljubimca na ulici.

Namještanje pritiska prednjih i stražnjih guma, snaga kočenja ili širina skretanja samo su neke od opcija, a izmjenom svake vidljiva je promjena ponašanja vozila na ulici. Za one koji ne žele previše ulaziti u dubinu postoji opcija za namještanje koja više teži stabilnosti ili proklizavanju vozila. Mora se priznati razvojnom timu da su dobro pogodili s ovom mogućnošću te je zbilja zabavno zaigrati se u ulozi mehaničara prije svake utrke.

Sama vožnja je dosta arkadna i nažalost nije pretjerano teška, pogotovo kada unaprijedite svoja vozila. Volio bih da postoji opcija težine, jer sama kampanja traje dosta kratko i može se doslovno prijeći u jednom cjelodnevnom igranju. Nakon toga ostalo nam je samo izvršavanje dnevnih zadataka i utrkivanje s drugim igračima, što je dosta naporno budući da ne postoji opcija brzog pronalaska protivnika nego je potrebno gnjaviti ljude po mapi u nadi da će netko prihvatiti vaš poziv za utrku.

LOGIKA? NEMA LOGIKE

Kad smo već kod mrežnog igranja, važno je napomenuti da igra zahtjeva da ste stalno povezani na mrežu ako želite igrati. Da, always online glupost je tu i u ovom slučaju nema nikakvog razloga za postojanje, budući da je svaku misiju moguće prijeći sam, a postojanje drugih igrača ne pridonosi ničemu bitnom što se nije moglo postići opcijom paljenja i gašenja mrežnog načina igranja. Upravo iz ovog razloga dolazi do još jedne od najvećih gluposti, a to je nemogućnost pauziranja igre!

Jasno je da nema pauziranja za vrijeme mrežnih utrka, ali kada igram sam želim da imam tu mogućnost da se javim na mobitel ili popijem gutljaj tekućine.

Da, dobro ste pročitali, nije bitno jeste li unutar utrke, kružite li gradom ili vas policija proganja, niti jednog časa igru nije moguće pauzirati. Ovo nema baš nikakvog smisla te je doslovno uvrjedljivo kako je netko mogao misliti da će ovo biti nešto što igračima neće smetati. Jasno je da nema pauziranja za vrijeme mrežnih utrka, ali kada igram sam želim da imam tu mogućnost da se javim na mobitel ili popijem gutljaj tekućine.

Dosta je vidljivo da netko nije previše razmišljao o logici za vrijeme izrade igre, jer ovakvih gafova se nalazi na još dosta mjesta. Za početak tu je dosta loš sustav tutorijala koji vam iskače za vrijeme utrke, kreiranje automobila na nemogućim pozicijama nakon sudara… Sudari su posebna priča za sebe; ponekad je moguće udariti u ogradu dok idete 300 km/h bez posljedica, ali se nekada zna dogoditi da vam se auto okrene 57 puta u zraku kada naiđete na malu izbočinu uz rub ceste pri zanemarivim brzinama.

Meni možda i najsmješniji dio svega je teleportiranje na sceni; dakle moguće se teleportirati do željene utrke te tamo pritisnuti tipku za početak utrke umjesto da se automatski pokrene ta utrka. Apsurdnost ovoga vidljiva je prilikom restarta utrke kada nas igra umjesto pravog ponovnog pokretanja utrke vraća samo na poziciju gdje je potrebno ponovno pokrenuti utrku. Logika?! Cijela otvorena mapa gubi smisao s mogućnosti teleportiranja, budući da od vas ne traži ni kilometar prelaska igrinog svijeta. Znam da je glupo da se uvijek morate voziti do određenog događaja, no mogli su ubaciti mogućnost teleportiranja samo ako ste već prošli tom stazom.

FINISH LINE

Novi Need for Speed na kraju utrke dolazi izudaran raznim glupostima, no ipak stiže do cilja svojom zabavnom vožnjom i dosta dobrom grafikom. Igra definitivno ima potencijala, pogotovo odlično odrađen sustav podešavanja vozila koji može biti dobra podloga za nastavak. Ono na čemu je ipak potrebno poraditi su gluposti poput nemogućnosti pauziranja, teleportiranja ili loše odrađenog sučelja koje ćemo prepisati vjerojatnom požurivanju izdavača da igra izađe, jer ne mogu zamisliti da bi bilo koji normalan producent ovo želio postići. I da, obavezno je potrebno izbaciti uvijek online, pogotovo ako to nisu opravdali nikakvom mogućnosti bez koje ovaj način igranja neće raditi.

Označeno sa:

Možemo se samo nadati da Ghost Games neće odustati od tuning scene u NFS igrama i prirediti nam nastavak bez gluposti koje su učinile ovaj Need for Speed poprilično iritantnim.

71 Naša ocjena
  • podešavanje ponašanja vozila
  • solidna vožnja
  • uvijek online
  • kratka kampanja
  • hrpa nelogičnosti

Žarko Ćurić

Štovatelj japanske kulture i energetskih pića. Njegova gaming utočišta su čudni RPG naslovi u kojima likovi imaju šiljaste frizure. Ne nosi šiljastu frizuru, ali jednoga dana želio bi napraviti jRPG igru.