HCL.HR

Recenzija

Need for Speed: Payback

VRATI MI PARE!

Zoran Žalac

Prije izlaska Need for Speed Paybacka šalio sam se kako bi to mogao biti NFS Refund ili NFS Retrovizor. Nakon što sam u tu igru uložio više vremena nego što je zaslužila, mislim da bi joj prikladnije stajao NFS Payoff. Naime, sve se u novom NFS-u vrti oko isplaćivanja. Za svaku moguću stvar, čak i onu najbanalniju, igra vam isplaćuje neke bodove. Malo si zadriftao autom, makar i slučajno? Evo plaće, sjeda automatski! Malo si poskočio autom i razbio neki plakat koji ti nije bio ni kriv ni dužan? Stiže isplata, kao da ti je račun na Kajmanskom otočju! Ironija u svemu tome je što se na kraju igranje Paybacka – ne isplati.

Igra prati neugodno ozbiljnu priču o osveti, ispričanu pomoću likova koji su karizmatični koliko i njihovi nabrijani automobili. Sama radnja odvija se kroz nekoliko misija u kojima vozite bijesna „kola“, obično tuđa, i radite neke lude stvari po cestama Fortune Valleyja. Da budem precizniji, te lude stvari češće obavlja sama igra kroz animacije, zbog čega akcija u NFS-u brzo gubi na adrenalinu. Primjerice, morate se približiti kamionu da iz njega ukradete auto. Umjesto da vožnjom morate održavati korak s kamionom dok vaša prijateljica pokušava skočiti na njega, u Paybacku je dovoljno da se kamionu približite, a igra će obaviti sve ostalo kroz animaciju. Bogohulit ću, ali je tužno kako je GTA: San Andreas iz 2004. imao više akcije tijekom vožnje nego igra koja se u 2017. deklarira kao „car racing action game“. „All we had to do was follow the damn train CJ!“

Narativni je element Paybacka podbacio, a ostatak igre još je gori. Utrke su uglavnom dosadnjikave jer u njima nema skrivenih prečaca niti policijskih potjera. Raznovrsnost je pritom solidna – osim poznatih disciplina klasičnog utrkivanja, drifta i draga sada su tu i off-road natjecanja, premda ona ni po čemu nisu drugačija od ostatka ponude. Vozni model im se malo razlikuje, ali to je sve. Zanimljivi su sporedni zadaci na čije se obavljanje možete kladiti prije utrke, no u konačnici nisu nužni jer utrke možete ponavljati. Pa sve i da izgubite okladu, novac svejedno možete vratiti.

Zapravo, Need for Speed Payback računa na to da ste uporni i spremni na grindanje. Sam napredak je razvučen i prepušten sustavu lutrije, ne morate dvaput pogađati zbog čega. Istina je da vas igra nagrađuje za praktički sve što radite (i naplaćuje stvari poput brzog putovanja po mapi), ali u konačnici je manje važno kakav automobil kupite. Važne su nadogradnje za isti, a one funkcioniraju preko tzv. speed kartica.

U konačnici je manje važno kakav automobil imate. Bitno je kakve su nadogradnje prijavljene za isti.

Umjesto automobila, u Paybacku nasumično osvajate speed kartice za nitro, kočnice, skakanje i sl. Svaka kartica ima svoj level i proizvođača, pa ako npr. uparite nekoliko istih proizvođača dobivate određeni bonus. Sustav ne bježi od činjenice da je dizajniran kako bi igrača potaknuo na dodatno trošenje putem mikrotransakcija. Najbolje speed kartice dobit ćete ako one osvojene na utrkama zamijenite za tokene, a tokene iskoristite za automat na kojemu osvajate nove speed kartice. Znači, doslovno automat – kao u kockarnici.

Naravno, tokene možete kupiti i stvarnim novcem, a ako se pitate zašto biste to radili, evo odgovora. Ako speed kartice ne želite osvajati na automatu, imate opciju koristiti one loše koje dobijete na utrkama ili kupiti nove virtualnom valutom u Tune-in trgovini. Stvar je u tome da ta trgovina nema stalni repertoar nego se ponuda mijenja svakih deset minuta. Dakle, ako trgovina nema nadogradnju koja vam treba da biste bili konkurentni u sljedećoj utrci, preostaje vam čekati deset minuta i nadati se da će se nakon toga u inventru naći ono što vam je potrebno. Ili, dakako, umjesto čekanja možete iskeširati malo stvarnog novca za garanciju da ćete odmah dobiti nešto što će vam sigurno koristiti.

Ako trgovina nema nadogradnju koja vam treba da biste bili konkurentni u sljedećoj utrci, preostaje vam čekati deset minuta i nadati se da će se nakon toga u ponudi naći ono što vam je potrebno. Ili možete platiti da čekanje kompletno izbjegnete.

Vezivanje napretka uz vremenski limit, što je inače mehanika koju koriste besplatne igre za mobitele, bilo je još gore po izlasku NFS Paybacka. Tih 10 minuta čekanja koje spominjem tek je nedavno zamijenile prvotnih pola sata. Developer Ghost Games ažuriranjem je potiho povećao i nagrade tako da grind ne bude toliko nesnosan. No, pošten balans ovdje je teško pogoditi upravo zbog toga što speed kartice izravno utječu na brzinu, odnosno gameplay. Da je ovo kojim slučajem multiplayer igra, čitav koncept bi se jako brzo urušio. Ovako u singleplayeru stvar može preživjeti uz nuspojavu rastegnutog napredovanja, odnosno grinda.

nfs-payback-story

Još bi se to moglo zanemariti da je Fortune Valley u NFS Paybacku zanimljiv svijet za vožnju. No, situacija je skroz suprotna – ovo je jedna od najdosadnijih mapa u NFS igrama. Interakcija sa svijetom svedena je na razbijanje velikih plakata i brzinske izazove koje rješavate usputno da biste zatim mogli otključati vizualne nadogradnje poput spoilera, neonki i borića od vanilije. Tako to u svijetu Paybacka funkcionira – nema tih novaca kojima biste mogli kupiti zatamnjena stakla, ali ima tih novaca kojima biste mogli kupiti nadogradnje za brži automobil. Umjesto da se mikrotransakcijama kupuju kozmetičke stvari, u racing igri poput ove njima se kupuje brzina.

nfs-payback-heist

Najzanimljiviji dio igre zapravo su Derelict vozila koja morate pronaći na mapi, a zatim ih dovesti u red otkrivanjem njihovih dijelova. Lokacije vozila i dijelova nisu vam precizno prikazani na mapi već sami morate prepoznati gdje bi se trebali nalaziti, što daje zanimljiv „detektivski“ štih istraživanju. Kad malo bolje razmislim, znate li zašto je to najzanimljiviji dio igre? Zato što nema nikakve veze s mikrotransakcijama i ta vozila (za sada) ne možete kupiti tako da iskeširate dodatni novac, nego se za njih baš morate potruditi.

Najzanimljiviji dio igre je onaj koji nema veze s lutrijom nadogradnji ni sa sveprisutnim mikrotransakcijama.

Ujedno je to i jedini dio Paybacka koji iziskuje nekakav mentalni posao. Sve ostalo je prolazak kroz polukružne nizove checkpointova. Iz nekog nepoznatog razloga utrke u Paybacku su poput skijaških spustova i slaloma. Ako promašite jedna vrata – morate se vratiti natrag i proći kroz njih. Ako mislite da je u igri s ilegalnim utrkama blesavo to što morate prolaziti kroz nekakve izmišljene polukrugove, čekajte tek da vam kažem što su genijalci napravili od policijskih potjera.

nfs-payback-pc-1

Dajem ruku u vatru ako Payback nema najgori sustav policijskih potjera u čitavom NFS serijalu. Prilikom istih uvijek imate vremenski limit i on vam diktira hoćete li pobjeći policiji ili nećete. Možete vi razbiti desetke policijskih automobila, ali ako ne stignete na vrijeme do idućeg polukruga, gotovo je! Svaki polukrug vam daje +nekoliko sekundi na ukupno odbrojavanje i ako u zadanom vremenu dođete do zadnjeg polukruga, uspjeli ste pobjeći policiji sve i da su vam prije nekoliko sekundi bili za vratom. Ne zna se što je gore – to što su potjere svedene na ovaj kretenski sustav ili što su rezervirane samo za određene misije pa ih nećete vidjeti tijekom slobodne vožnje niti prilikom utrkivanja.

Ukratko, tužna su ovo vremena za Need for Speed koji je Electronic Artsu postao krava muzara. Imali smo i ranije nesretnih eksperimenata poput Pro Streeta i Undercovera, ali Payback je zbog isforsiranog grinda i podlog sustava monetizacije sasvim novo dno za ovaj serijal. Žao mi je što je tako jer u njemu ima i nekih zgodnih ideja poput Derelicta, vozni park je širok i šarolik, a priča je toliko loša da bi pod drugačijim uvjetima bila smiješna kao dobroćudni trash. Ako vam je do oživljavanja duha Need for Speeda, radije se vratite Most Wantedu ili Undergroundu, a Payback što prije pokušajte zaboraviti.

Bi li vas naljutilo kad biste za konačnu ocjenu ove recenzije morali čekati dodatnih 10 minuta, ako nam ne želite platiti deset kuna? Ako je odgovor potvrdan, klonite se NFS Paybacka.

55 Naša ocjena
  • Derelict sustav
  • široka ponuda vozila
  • fura se na akciju, a oduzima kontrolu taman kad akcija treba početi
  • nadogradnje se baziraju na sustavu lutrije
  • policijske potjere su utrka s vremenom
  • općenito razvučen napredak

Zoran Žalac

Dežurno čangrizalo. Primarno je na PC-u, no konzolaškog je porijekla. Voli kad igre filozofiraju, gunđa kad ne idu u 60 frejmova. Najtekstualniji recenzent HCL portala, a u slobodno vrijeme magistar opskurne znanosti koja se naziva kulturologijom. Nije isključiv, ali...

Komentari (50)

  • Fry

    20.11.2017 - 20:51

    Iskreno malo sam šokiran ukupnom ocjenom ali necu suditi jer nisam igro.

  • matyX6

    20.11.2017 - 20:53

    Jel bilo koja igra u povijesti HCL-a dobila manje?

    • Dukindra

      @matyX6, 20.11.2017 - 22:17

      Jeste.

    • Susjed

      @Dukindra, 20.11.2017 - 23:57

      Jel ima način izlistat recenzije po njihovim ocjenama? Kada odem na njih imam opciju po popularnosti i datumu

    • Igor Belan

      @Susjed, 21.11.2017 - 09:33

      Imaš filter po developerima, izdavačima, ocjenama, platformama i žanrovima s desne strane. Samo izaberi rang ocjena od 10 do 55 recimo i udari “filtriraj”.

    • Susjed

      @Igor Belan, 21.11.2017 - 17:33

      Aa vidim sada na PC-u, hvala :)

    • VEK1NG

      @matyX6, 23.11.2017 - 01:06

      Dva PC trasha su dobila ocenu 15. 😀

  • Agent

    20.11.2017 - 20:54

    slažem se,najveći minus oduzimanje kontrole kad je akcija

  • hyperion

    20.11.2017 - 20:56

    Ho hoooo, ne znam kad je neka visokobudžetna igra ovako loše prošla na hcl-u, Zoki revolucijo !

    • _Someone_

      @hyperion, 21.11.2017 - 10:47

      Opraštam studiju i režiji na banu, nadam se da samo ne čitaju s razumijevanjem. Ja ću svejedno ponoviti svoj komentar, a idući put molio bih i neko obrazloženje. Ili ćemo se igrati na ovaj način tko ima većeg?

      “Kakve veze ima koliki budžet igra ima? Igra ili valja ili ne valja. Ne vidim ništa revolucionarno kad govnetu kažeš da je govno. “

    • hyperion

      @_Someone_, 21.11.2017 - 14:09

      Chill the fuck down, tu sam da opušteno komentiram, ne da se svađam za svaku sitnicu, dakle “revolucijo” shvati kao humor. A da ti odgovorim na pitanje, ima veze jer obično visoko budžetne igre nas zaslijepe dobrom grafikom koja često krije dosta igrinih mana ali one ionako dobiju dobre ocjene. Ovdje koliko god igra bila lijepa i koliko god je NFS veliko ime, dobila je 55 ocjenu i negativne kritike, što je dobro ako je to uistinu i zaslužila.

  • GAMEmaher

    20.11.2017 - 21:07

    Šteta igre onda… ostaje nada da brzo dođe u Origin Access ili Ps Plus da se odigra free u sklopu pretplate.

  • DjokaBA

    20.11.2017 - 21:11

    Zorane, koliko igara ti igras istovremeno ? U poslednje vreme recenzije ovog NFS-a, Football Managera, novog COD-a, a videh da igras i AC:Origins i usput odgledas i recenziras Justice League, Stranger Things.. Svaka cast matori. 😀

    • Zoran Žalac

      @DjokaBA, 20.11.2017 - 21:27

      CoD nisam igrao multiplayer, AC: Origins odigrao manje od desetak sati, stranger things iskreno nisam gledao drugu sezonu.

    • DjokaBA

      @Zoran Žalac, 20.11.2017 - 21:35

      Nesto sam istripovao da si recenzirao i drugu sezonu Stranger Thingsa.. Nebitno, stoji pohvala i dalje.

    • _Someone_

      @DjokaBA, 21.11.2017 - 11:03

      Bolje da drugu sezonu i ne dira, nakon onakvog vrhunskog posla s prvom.

    • SanKa

      @_Someone_, 22.11.2017 - 16:02

      storytime?

  • FOYE

    20.11.2017 - 21:13

    Jednostavno neznam zast malo ne poslusaju kritike i naprave jednu vrhunsku igru a ne sve vise propadaju dublje i dublje vise se ne vrijedi ni nadat da ce sljedeci nfs bit icem

    • SanKa

      @FOYE, 22.11.2017 - 16:03

      vrhunska igra je DLC kojeg možeš dobiti odmah za 89.99 $

  • Vili Nebitno

    20.11.2017 - 21:14

    Nikad bas nisam volio traje igre

  • Akazo Arodaki

    20.11.2017 - 21:15

    Ocekivao super igru i mislio je kupiti,a sad vidim recenziju (kao i obicno prvo vidio ocjenu pa procitao samu recenziju) i ne mogi vjerovati.Kad sam procitao ono oko sustava policijske potjere i utrka nisam mogao vjerovati na sta je spao NFS!

  • invictum

    20.11.2017 - 21:28

    Ajjjjj, stvarno toliko lose? Bas sam se nadao da ce ovo biti bolje. Jbg, zaobilazimo

  • JADRO

    20.11.2017 - 21:30

    Šokiram sam ocjenom. Dao bi 65, al’ nisam papak pa sam stavio 70 (5 gore, dole… šta ima veze). Žešće podbacila od svih racing igara ove godine. Nažalost, svi mi moramo gledati kako naši omiljeni serijali video igara propadaju. Kao što gore piše: ,,fura se na akciju, a oduzima kontrolu taman kad akcija treba početi” s time se slažem. Igra je puna akcije koja je uzalud. Akcija nije dobro “posložena”, ne daje je igraču već je “čuva” za sebe.

  • vlatko2003

    20.11.2017 - 21:35

    i nek je dobila tak malu ocjenu kad je smece

  • IvanHR

    20.11.2017 - 22:48

    Kod vas je još igra dobro i prošla AngryJoe je dao 2/10
    Zaključak, sve dok se budu menađeri i ta njihova uprava budu pleli u kreativni odjel nema ništa od dobre igre.

    • SanKa

      @IvanHR, 22.11.2017 - 16:04

      jel ja to dobro vidim ili auto ima 16ero kut za kotače ?

    • IvanHR

      @SanKa, 22.11.2017 - 19:44

      Izgleda, ovako samo sramote Frostbite :)

  • Veblar

    20.11.2017 - 23:22

    Cijenim nemilosrdne recenzije jer smatram da se današnjim naslovima previše toga oprašta. Respect.

  • vragec25cro

    20.11.2017 - 23:27

    Realno ja sam to govri na nekom postu kad ste prikazaliprvi gameplay i reako da ovo uopšte ne liči na NFS i da je EA odavno uništila nvs i dosta drugih naslova

  • IvanDado

    20.11.2017 - 23:50

    Odusto sam od ovog serijala davno. Izgleda da sam bio u pravu. A mikrotransakcije opet ne zelim ni spominjat.

  • vexvexius

    21.11.2017 - 00:22

    Odavno nisam pročitao bolju recenziju. Brutalno iskrena, a opet toliko dobra da se skoro osjeti kako Zoranu (a i svima nama) fali jedan pravi NFS.

  • info.hr

    21.11.2017 - 02:54

    Danas većinom samo igre otvorena svijeta dobijaju dobru ocjenu. Budimo realnni u njih se najviše i ulaže i detalje je toliko da nekada ti dodje da samo hodaš i diviš se. Da se tu naći pokoja linearna igra poput Uncharted serijala. Zadnij godina i godina ništa osim The Crew-a nisu izbacili a da se razlikuje od drugik arkadnih utrka.

  • info.hr

    21.11.2017 - 02:55

    Zaboravih…sve pohvale recenziji. Opširna i definitivno me odgovorila od kupnje NFS-a.

  • mokrEE

    21.11.2017 - 03:45

    dat moment when Zoran Zalac turned into Damir Rukavina ; )

  • L3gi0naR

    21.11.2017 - 05:50

    Kao što sam i rekao,smeće od igre i gori NFS od onoga iz 2015.

  • JokeZ

    21.11.2017 - 08:51

    Veliki sam ljubitelj NFS serijala, čak sam i ovaj naslov branio od raznih kritika, ali sada kada sam prešao jedno 15tak – 20 sati igranja, mogu reći da postane jako naporno, mapa dosadi vrlo brzo jer je sve jednolično i nemaštovito, kockarski aparat za performanse je katastrofa, sve što se nalazi van same utrke je nezanimljivo, policijske potjere ne moram ni komentirati, pounda vozila i mehanika vožnje su na razini, pa čak i priča nije loša za ovakvu vrstu igre, grafika također, ali ostatak, eto ja sam kao die fan dao 50eura, tako da vi ne morate, zaobići svakako. Nadam se da će se opametiti dogodine, jer ovaj sustav sa poboljšavanjem performasi jer odvratno ljigav i užasan.

    • pleto

      @JokeZ, 22.11.2017 - 11:25

      Di je onaj JokeZ sad da nam malo pametuje kako je ovo odlična igra i najbolji NFS ikad, jer ima sve što su igrači ikad poželjeli. Ah tu si, a do prije tjedan dana si se htjeo svađat sa svima koji su napisali nešto protiv tvog cijenjenog paybacka.
      Sad pričaš drugu priču. GRAFIKA JE UŽAS!!! Možda bi bila dobra za igru iz 2012. Eto toliko od mene, uživaj u igretini.

  • goldfinger

    21.11.2017 - 09:51

    Sve mi se čini da ovo zaobilazim u širokom luku…

  • chupacabra1

    21.11.2017 - 10:40

    Od toga da zahtijevamo poboljsanu pricu, grafiku, gameplay itd. dosli smo do stanja u kojem smo sretni ako uopce upravljamo igrom. Zalosno

  • ihneacho

    21.11.2017 - 11:24

    odavno je nfs sranje

  • GTI

    21.11.2017 - 11:46

    Mozemo li raspravljati da je ovo najgori NFS u povijesti? Osobno se dvoumim izmedu ovog nastavka i Undercovera.

    • marjanovicut

      @GTI, 22.11.2017 - 19:08

      Zbog cega undercover? Shift je najveca glupost u celom NFS univerzumu.

  • vlatko2003

    21.11.2017 - 13:29

    ta 2 nastavka najgori sigurno,moze im se jos pridodat i ovaj iz 2015.uzas sta rade,fuj

  • Mario112

    21.11.2017 - 15:26

    Neka oni naprave nfs most wanted (2005) remaster i bit ce sve dobro

  • delight353

    21.11.2017 - 17:39

    Ne kuzim bas cemu to srljanje i kompliciranje kada sve moze biti full jednostavno: igra ilegalnog utrkivanja i murije koja te hvata je jedino sto NFSu treba. Dalje oko toga gradis slojeve: auti, tuning, staze, vjerojatno open world, modovi utrka, multiplayer…

    • pleto

      @delight353, 22.11.2017 - 11:27

      da, vrlo jednostavno, a moglo bi biti odlično

  • SanKa

    22.11.2017 - 16:01

    bravo EA. još jedno smeće od igre koji je zapravo kasino igra sakrivena iza lijepe grafike. više se ni ne sjećam kada su izdali dobru igru bez mikrotransakcija? EA je gori od holokausta.

  • Dksaro

    26.11.2017 - 16:06

    Meni je igra ok bolja mi je od prošlog nastavka ima dosta nedostataka ali kako vidim prosla je dobila veću ocjenu. Neznam samo kakvu igru vi svi očekujete?

  • Dksaro

    26.11.2017 - 16:11

    I ovo je racing igra nije gta pa da se izvode akcije i slično.vozis auta napucajes ih i to je to

  • BGB

    10.12.2017 - 23:53

    Več odavno je NFS serial otišao debelo k vragu. Zadnji koji sam igrao, a da sam uživao bio je originalni MW. Ovo sve ostalo ne vrijedi ni spomenuti, a kamoli zaigrati.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!