HCL.HR

Recenzija

Need for Speed: Rivals

Ante Malenica

Promatrajući nekakvu retrospektivu, Need for Speed je pored Super Marija (ne pada mi ništa dugovječnije napamet) jedan od najstarijih i najpopularnijih živućih serijala uopće. U pogonu od davne 1994. godine kada se mnogi od vas nisu još ni rodili, ova arkadna jurnjava došla je na scenu da nam pruži Ferrari iskustvo koje si 99% od nas u stvarnom životu ne bi nikada priuštilo. I bili smo vrlo sretni zbog toga. Zbilja.

Za razliku od današnjih vremena, nekada su trkaće igre bile prilično jednostavno koncipirane (malo generaliziram, al’ nema veze) – uzeli bi svoj omiljeni auto, odabrali nekakav komad asfalta i stisnuli papučicu gasa do kraja. Kada bi pretjerali, pojavila bi se policija jer svi znamo da je prebrza vožnja van pravila igre koje diktira državni zakon. Vjerovali ili ne, bilo nam je to sasvim zabavno i imerzivno. NFS se igrao kompletna dva sata informatike, a izletavanje na zadnjem zavoju se prepričavalo sat kasnije na tjelesnom, umjesto da se odmah krenulo s nogometom.

No dogodio se u međuvremenu taj (vražji) Hollywood – odjednom je postalo bitno da budete badass, da vas na kraju igre okruže tri sisate ljepotice (za ženske čitateljice – nisam ovdje imao seksističke konotacije), da onom policajcu koji vam je s ključevima izgrebao auto stanete na žulj, s time da uopće ne želim isticati one (Pro)street, Carbon i The Run brije za koje bi rado da se nisu nikada ni dogodile. S druge strane, neću ni spominjati famozni Underground koji je nekako dobio i previše simpatija zbog Vin Diesela. Da, bio je dobar, ali još dan danas ima poremećaj vida od siline noćnog blooma.

Hvala svemiru, Ghost Games, novi EA-ov studio koji potpisuje Rivals, odlučio je ne previše komplicirati. Izabrali su ono s čime je Criterion napravio dobar posao te još malo smanjili količinu Burnouta u konačnoj formuli. Evo kako.

Pogledajte kako izgleda natjerivanje s policijom u Rivalsu na ultra detaljima na solidnoj PC konfiguraciji i poslušajte naše prve komentare o igri.

Premisa Rivalsa je jednostavna – vi ste zločesti čovjek željan adrenalina, prkosite zakonu razbijanjem javnog dobra, a policija vas zbog toga želi poslati na besplatni stan i hranu. Ujedno želite i biti popularni pa svoje snimke razbijanja javne imovine stavljate na popularne video servise. Kada počnete zbilja pretjerivati, dogodi se apsolutno neočekivan twist u kojem se pojavi federalna policija s nekim opakim šefom biroa, koji je zapravo gori badass od vas. Gubi se tu onda ona tanka granica između zakona i bezakonja i vas dva rivala se borite za vječnu slavu.

Tako nešto.

Uglavnom, retardirano da retardiranije ne može biti. Al’ realno, i nije da će vas biti briga za tu radnju koja zapravo ne postoji i koja se nepotrebno nastoji prezentirati kroz vrlo kratko video sekvence između poglavlja glavne kampanje. Već na početku igre dobijete na raspolaganje Porsche, jedan od 30-ak pomno ulickanih automobila pa jednom kada se pred vama nađu kilometri pretjerano vlažnog asfalta (zbilja, u igri se smiješno pretjerano forsira eye-candy kiša), jedino o čemu ćete misliti je utrkivanje. I kako ne zamastiti kontroler s čipsom od paprike.

Utrkivanje je zabavno – iako je u pitanju arkada teške kategorije, postoje određena pravila. Ne možete se zabijati od ograde do ograde jer tako drastično gubite na brzini te u kasnijoj fazi igre (izazovi hard težine), instantno gubite utrku. Zabijanje u protivnički promet također vas baca iz takta, a i oštećujete tako limenog ljubimca čije uništenje znači instantan game over. I treće, potrebno je kočiti zbog prve dvije stavke.


Čak ćete zbog policije često biti prisiljeni posegnuti za ručnom koja funkcionira savršeno, da bi na kraju balade zapaprili sve s policijskim alatima – EMP udar koji prži elektroniku automobila, turbo s kojim pretvarate vozilo u ultra-brzo nekontrolirano oružje, a naći će se tu i blokada protivničkih senzora bez kojih je protivnik gotovo slijep… Da ne nabrajam dalje.

Igra nije teška, no bitno je da poštujete ranije navedena pravila i koristite pravovremeno alate koje imate na raspolaganju. U protivnom ćete u ciljnu ravninu rijetko ući prvi. Mogu reći kako je Ghost Games po pitanju voznog modela napravio vrlo dobar posao – imate osjećaj da igrate arkadu, no postoji određeno ALI koje funkcionira bolje od hrvatske korupcije. Još da se malo više uklonilo (Burnout) proklizavanja, tražio bi autograme programera.

Znam da je popularno mrzit EA jer su oni zločesta kapitalistička kompanija koja pljačka igrače poludovršenim khm, Battlefield 4, khm proizvodima, no eto, nekim svevišnjim čudom uspio sam suspregnuti te jake emocije životne nepravde malog hrvatskog igrača bez kinte i ostati iznenađen koliko je ova jurilica podržana s Originom dobro funkcionirala u svojem always-online okruženju. Da, vas troje koji ćete zapravo kupiti igru, primijetit ćete tijekom pokretanja da vam sustav odmah traži hosta za novu sesiju. OK, zašto je to tako?


Rivals je zamišljen da ga uvijek igrate online (iako postoji offline mod, no za njega je najjednostavnije isključiti pristup internetu). Mapu dijelite s četiri do osam drugih igrača koji poput vas obavljaju svoje singleplayer zadatke. E sad, fora je što se u bilo kojem trenutku možete susresti s njima. Na primjer – utrkujete se i drugi igrač se nalazi na cesti u ulozi policajca (igra se inače može prolaziti i kroz policijsku karijeru). Vidi vas, označi vas kao metu i počne vas ganjati. Budući da za razliku od umjetne inteligencije nije mutav idiot, velika je vjerojatnost da će vas razbiti. Ako ste na stazi dva sata i skupili ste oko 300.000 bodova, što je dovoljno za kupnju i nadogradnju dva Ferrarrija, ostat ćete bez toga. Budući da igra, što sam trebao već ranije spomenuti, resetira vaš score na 0 svaki puta kad vas ulovi policija. Vidite foru? Kada dođete na cestu, zbog igrine online prirode nikada ne možete biti sigurni kada će vas snaći kleta sudbina izgubljenih bodova.

Ako imate listu prijatelja možete se udružiti u grupu i s velikim multiplierom skupiti masu bodova pomažući jedan drugome kada svi zajedno bježite od policije. Ili možete biti hrvatski presretač koji će po autocesti ganjati zločeste vozače, uz pomoć drugih prijatelja presretača koji nažalost ne poznaju ravnatelja policije da upadnu među hrvatske plavce.


Dobro zaključujete. Ako imate 10-ak prijatelja, Rivals će vam biti zabavan poput prvog pijanstva. Problem je što ih gotovo sigurno nećete imati što znači da ćete se uglavnom družiti s nepoznatim igračima koji će se držati svojeg singleplayera (tu i tamo će se naći netko naporan tko vam se neće nikako sknuti s vrata dok ne promijenite hosta) i imat ćete gotovo 0 mrežnog iskustva budući da je na toj velikoj mapi pogoditi utrku s drugim igračem jednako pronalasku trijezne glave subotom u tri sata ujutro.

Upravo zbog toga zamišljam kako je igrin multiplayer osmišljen u jednoj od onih nadobudnih sesija kada ljudi zabriju u ovo novo always-online doba – ironija je što nam je ljudiju uglavnom dosta pa u igrama tražimo mir od njih. Možda je to jedan od razloga zašto danas u MMO-ovima svi soliraju.

Ništa, čeka se nekakav doktorat na tu temu.

Ako tražite sigurnu okladu, mržnja prema novoj EA-ovoj igri je nešto bolje od random kladioničarskog komentara na Indexu – naravno da je Rivals u PC verziji došao na tržište nedovršen, normalno da gotovo nikome nije radio kako treba, normalno da su službeni forumi bili zatrpani žalopojkama i normalno da čovjek onda fino zaključi da je igra tehničko smeće.


Ovo gore vrijedi ako ignorirate činjenicu da se Rivals na PC-ju prodao u barem pola milijuna primjeraka i kako na službenim forumima možete pronaći možda 500 ljudi koji su se žalili. Ubrojite još 500 žalopojki koje nisu došle online, još uvijek ste na mizernom postotku onih koji su zbilja imali probleme.

Ja sam eto nekim čudom spao u onih 99% kojima je igra radila normalno pa mogu reći da sam imao stabilnih 30 sličica u sekundi (na koliko je developer nepotrebno limitirao framerate) i to pri ultra detaljima. Pojačani rad žlijezda slinovnica zbog vizualnog aspekta potrošen je na tamanjenje čipsa. Beneficija Rivalsa koje do sada sigurno niste bili svjesni.


Kao tehnički nedostatak mogu navesti samo jednu stvar – budući da ste uvijek online, kada ode host, igra se onako predivno prekine usred utrke i morate čekati pola minute buljeći u loading ekran dok tekuća sesija ne migrira na novog igrača. To se nekad znalo dogoditi samo jednom u tri sata igranja, a nekad čak pet puta u pola sata. U potonjem slučaju bilo je sve to skupa poprilično iritantno, čak ako brijete na zen budizam.

Zamislite Rivals kao odlazak na pivu nakon tri dana druženja s curom – stvarno fantastična igra za pauzu od nečeg konkretnog, no previše vremena uz nju brzo će izazvati osjećaj zasićenja. Kao što osjećate zasićenje s pivom nakon četiri tamne u želucu, dok su vam tri taman da se prisjetite kako imate život van svojeg ljubavnog, također zasićenog gnijezda. Odnosno nekakve BF4 karijere, WoW grindanja ili CoH 2 multiplayera.

Ako imate ekipu za koju znate da voli tamnu pivu (ovaj, ovu igru), kupite Rivals bez razmišljanja. Ostalim fanovima žanra preporučam čekanje neke pristupačnije cijene. No kad malo razmislim, čak i niža cijena će biti problem ako ste skloni trošiti novac na pive. No u tom slučaju možete poput autora ovih redaka postati suradnik na HCL-u s ciljem redukcije životnih troškova i spajanja ugodnog s korisnim. Nađe se onda love i za pive i čips, dok igru dobijete džabe. Čak s vremenom skupite i za novi kontroler, kada se trenutni previše zamasti. Jedini preduvjet je da pišete ovako glupe zaključke relativno elokventnih tekstova.

Nakon bezbroj nastavaka, tuceta promašaja i onog Undergrounda 2 koji nam je srcu prirastao više nego li je trebao, Rivals je za Need for Speed još jedno okretanje izvornom receptu, uz next-gen vizuale.

80 Naša ocjena
  • arkadna vožnja
  • grafika
  • trajnost
  • Ferarri
  • zabavno s prijateljima
  • ideja multiplayera u praksi
  • ajmo mrzit EA

Ante Malenica

Opis nije dostupan.

Komentari (23)

  • IaMarmageddoN

    07.12.2013 - 18:46

    85 od mene za još jedan dobar NFS naslov.

  • Adam Jensen

    07.12.2013 - 20:26

    sviđa mi se taj minus: "ajmo mrzit EA"

    • IaMarmageddoN

      @Adam Jensen, 07.12.2013 - 21:31

      da, stvarno ima veze sa ocjenom igre 😛

    • Deadwalker

      @Adam Jensen, 08.12.2013 - 12:07

      Mislio sam navesti 30 fps lock, al' u duhu casual recenzije casual igre, neka se na negativnoj listi našla i jedna casual misao.

    • IaMarmageddoN

      @Adam Jensen, 08.12.2013 - 13:31

      Sve moje misli su casual, tako da…

  • trulex

    07.12.2013 - 20:46

    Killing me softly

  • kmarkecGamer

    07.12.2013 - 21:05

    Hmm, možda vrijedi kupiti kad bude koštao maks. 20 eura. Problem je što skoro pa nitko niti ne kupuje igre, a tako i moji prijatelji.

    • Me666

      @kmarkecGamer, 08.12.2013 - 07:57

      Zapravo – tvoji prijatelji ne kupuju igre pa radi njih dobivaš dojam da nitko ne kupuje igre. Promijeni prijatelje.

    • MrmAngeluS

      @kmarkecGamer, 08.12.2013 - 11:27

      o brate moj, trebaš onda vidjet samo steam library mene i mojih prijatelja. Ja sam tek nedavno počeo intenzivno kupovat igre, ako išta piratiziram, to je ak je igra skupa i oću vidjet jel vrijedna novaca.
      Kad si nađeš posao više manje ćeš sve igre kupovat 😉

    • RedEy3

      @kmarkecGamer, 10.12.2013 - 16:20

      Kad smo kod toga, preporučujem da si kupite ovaj nedavni humble bundle. Odličan je. 🙂

  • Iron666

    08.12.2013 - 09:21

    Kupio sam igru, i moram priznati da je to najgore bačenih 40$ u zadnje vrijeme. Prvo što sam primjetio je katastrofalnu optimizaciju, 30 lockanih fps-ova i naravno dosadan i naporan gameplay bez priče i nečega što bi me zapravo držalo uz igru. Ne znam gdje mi je uopće bila pamet kada sam mislio da ću zapravo dobiti dobar NFS naslov. Nebi mu dao ni pola od polovice te cijene.

  • maresd01

    08.12.2013 - 10:18

    Kad ce video recenzija ? 😀

    • Ementaler

      @maresd01, 08.12.2013 - 10:31

      Pa očito neće nikad 🙂 Za NFS smo očito pripremili tekstualnu recenziju i video komentar.

  • Emperor Ghaleon

    08.12.2013 - 10:56

    'Ako tražite sigurnu okladu, mržnja prema novoj EA-ovoj igri je nešto bolje od random kladioničarskog komentara na Indexu…' ha ha, ovo me nasmijalo. Dobra recenzija.

  • trulex

    09.12.2013 - 21:04

    I još da kažem svoje mišljenje tjekom igranja ovog nfs-a, svodi se na potrebu za repair station.

  • Rapsod

    14.12.2013 - 10:38

    solidna igra nemogu rec da je odlicna ali nemogu rec da je loša …..nažalost tuning je kak bi rekli prejedan opcije su bjedne fali još dobrih auta oh i da ne zaboravim fali dobra priča u igri rjesio sam prvih 21 lvla na racer cop nisam ni probo jer izgleda dosadno sve u svemu kad bi moro rec ocjenu između 1 i 5 reko bih 3 osim ljepe mape ne pruža mi ono što mi je pružao underground ili most wanted

  • Iron666

    @DevilNikles, 08.12.2013 - 09:18

    Nadam se da je to bio sarkazam, jer gledajući realno ova igra će se svidjeti djeci od 10-15 godina ili ne znam, ljudima kojima se sviđaju repetivni/dosadni/ NFS naslovi bez priče i truda uloženog u samu igru. Ne želim te vrijeđati ili na bilo koji način spustiti, ali mislim da će se sa mnom složiti barem 80% forumaša.

  • ibme74

    @DevilNikles, 08.12.2013 - 10:27

    90%* 🙂

  • IaMarmageddoN

    @DevilNikles, 08.12.2013 - 10:34

    e, bilo bi super da imam između 10 i 15 godina! Ja volim sve što je bio Underground 2 ( obožavam "Brzi i žestoki" prilagođavanje automobila, tajne lokacije, skrivene utrke, kršenje svih pravila, vožnja za uživanje) ali volim tu i tamo odigrati neku igru koja postoji samo zbog zabave, opuštanja i tu je uskočio NFS Rivals i zato sam dao ocjenu 85, zato jer me je igra zabavila. Doživjeti Underground 3 na Forstbite 3 pokretaču bilo bi (kako kažu na reklami za Mastercard :P) NEPROCJENJIVO! To mi je velika želja ali dok se to ne desi ja ću čekati i zabavljati se sa NFSom a dugo od njega ne očekujem ništa više osim zabave jer se ništa osim promjene grafike i mapa novoga ne događa.

  • niksa_91

    @DevilNikles, 08.12.2013 - 11:25

    slažem se u potpunosti x)

  • Cro007

    @DevilNikles, 08.12.2013 - 12:56

    Nemoj trazit Underground 3.. Neće biti kao što je bio i pokvarit će ga kao i Most Wanted.

  • napaljeon

    @DevilNikles, 14.12.2013 - 01:57

    ja se u potpunosti slazem mislim da su ljudi zaboravili da se igra zbog zabave, a ne zbog realnosti. tuzno je to kako su igrice prije bile losije nego dns a opet su bile puno zabavnije i to je ono sto gamingu treba bitna je zabava ako je igrica zabavna sta ce ti prica.

  • ReaLitieS-101

    @DevilNikles, 27.02.2014 - 21:19

    Eto, ja tek sada odigrao N.F.S. R. i mogu reći da si u pravu! Iron666 tebi bi bilo bolje da se upucaš! Ovoj igri bi dao 95/100, jedan odličan N.F.S. nakon dosta godina! HCL- ja ne mrzim EA, nemojte tako, da nema njih, nebi bilo ni Fife, BF… itd…. Znam šala je, ali ono EA dobija ocijene za najgoru tvrtku, a uz UBI su najjači, da nema njih bila bi velika suša igara, pogotovo dobrih.. 😉

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?