HCL.HR

Recenzija

Nier: Automata

KAD SMARTPHONI UTIHNU

Juraj Bevandić

Originalni Nier proizvod je prošle konzolaške generacije, doba koje ja ponekad kolokvijalno zovem „zlatnom erom“ gaminga, ali ustvari je bilo samo jedno jako lijepo doba. Bilo je to doba između ogromnih skokova u tehnologiji i pronalaska optimalnog načina da se taj pomak iskoristi. Doba kada je bilo u redu napraviti igru koja je samo dobra ili još bolje koja je po nečemu fenomenalna, ali onda po nečemu drugome jedva prosječna.

Danas to zbog sve većih ulaganja u projekte više nije dopustivo u tolikoj mjeri pa dobivamo mnogo igara na istu formulu sa sitnim promjenama, jer se developeri boje će njihovim igrama faliti ono što konkurencija ima. A duh Niera imao je ono što mu je trebalo da ispuni svoju viziju, zbog čega je i ostao zapamćen kao nesavršeni klasik, upečatljiviji od formulaičnih igara i onoga što je na kraju krajeva i bio – samo dobra igra.

Nier Automata zadržava temelje koje je fantastični dizajner, scenarist i režiser igara Yoko Taro postavio u originalu. Tome pridodaje pedigre Platinum Gamesa koji nedvojbeno rade najbolje akcijske igre na tržištu. Taj brak garantira kvalitetu zbog koje Automata ne treba najveći svijet ikada, proceduralnu generaciju, tornjeve i slične mehanike koje svaka igra danas mora na neki način imati.

No, prethodno ne trebate znati ništa o prvom Nieru niti o Drakengard serijalu iz kojeg se Nier razvio, jer je Automata kompletna igra. Ima referenci na ostatak univerzuma što će fanovima serijala biti bonus za vjernost, ali netko tko prvi put u svome životu igra Nier igru bit će jednako uvučen jer je to ono u čemu ona briljira.

Za prvi prelazak trebalo mi je dvadesetak sati i naravno da sam to prelomio kroz nekoliko dana, ali imao sam osjećaj kao da sam ju prešao u jednom dahu. Puna je neočekivanih događaja i svako malo pred igrača baca nešto sasvim novo, ali ostavlja i sumnje koje se rješavaju daleko nakon prvog prelaska, pa čak niti onda u potpunosti.

Strah me uopće otkriti previše kako ne bih nekome uništio iznenađenje, jer sam ja uletio naslijepo i ostao bez riječi, ali po završetku glavne priče igri nije kraj. Time me podsjeća na meni jednu od najboljih igara ikada Castlevaniu: Symphony of the Night, za koju nitko nije znao da je prvi prelazak igre tek njezina polovica. Nier Automata ustvari ima dvadeset i šest krajeva od kojih je pet glavnih raspoređeno kroz tri ili četiri različite kampanje.

Dakle kada završite igru, dobijete notifikaciju od Square Enixa da vašoj avanturi nije kraj i ako učitate svoj save igra će krenuti ispočetka. Ovoga puta iz perspektive drugog lika u priči koji je potpuno drugačiji od prethodnog kako po svojim osnovnim mehanikama, tako i po tijeku čitave priče.

A onda kada tako ponovno proživite igru iz novog ugla koji osvjetljava druge aspekte istih događaja te pruža kontekst priči kroz neke sasvim nove dijelove, na kraju se dogodi još jedno iznenađenje za idući prelazak. Stvarno je iznenađenje i ne želim sada nekome uništiti treću potpuno različitu i četvrtu nešto manje različitu kampanju, ali recimo samo da dođe do donošenja određenih odluka koje za divno čudo imaju itekako značajan utjecaj na krajnji ishod igre.

Kvaka je u tome da se ništa od toga ne mora dogoditi, jer vi igru možete završiti u dvadeset minuta. Oko toga ću biti otvoren jer ću vam spoilati samo jedan od dvadeset i šest krajeva, a i ovaj je dostupan u demo verziji. Naime, ako poginete u boss bitci na kraju uvodne misije igra se završava – vaša misija je bila neuspješna i priča je gotova prije nego je uopće avantura započela.

Sustav definiranja kako će igra završiti ima vrlo organički dizajn koji se svodi upravo na vaš izbor i vašu odluku.

To je najbanalniji primjer, ali recimo kasnije u igri postoje određeni ključni trenutci koji se samo dogode u svijetu i toliko su velikih razmjera da vam je prilično jasno kako bojišnica čeka samo na vas kao heroje ove priče. No, kao igrača vas ništa ne zadržava da jednostavno odlučite ne ići tamo, da se okrenete i odete loviti ribu ili surfati pustinjom. Svijet će time propasti, igra će završiti, ali bit će to kraj koji ste vi sami izabrali na jedan iskren i dinamičan način kroz organički dizajn.

Svijet je omanji, ali uglavnom otvoren za istraživanje i slobodno rješavanje brojnih sporednih misija, no mora se naglasiti da je dizajniran s namjerom. Dakle nije hrpa praznog prostora ispunjena sitnicama koja bi trebala simulirati geografsku golemost područja. Stvari su onoliko velike koliko je potrebno da se ispriča u osnovi linearna priča, pogotovo s obzirom da je svijet na početku priče u usporedbi s krajem potpuno neprepoznatljiv.

Svijet nije hrpa praznog prostora ispunjena sitnicama, ovdje su stvari onoliko velike koliko je potrebno da se ispriča u osnovi linearna priča.

Time radnja nije podijeljena kao lista zadataka koje valja ispuniti već ima vrlo tečan razvoj, a ujedno ostavlja istinski dojam napretka. Jer ako ste u nekom trenutku priče spasili čovječanstvo od robota veličine gradskog kvarta onda bi bilo neobično da svijet ostane netaknut nakon vaše bitke. Fanovi animea i SF spektakla bi trebali obožavati Automatu jer se bitni događaji poput ključnih borbi doimaju kao zaista bitni događaji i odražavaju se na ostatak svijeta i likova tako da ih potpuno mijenjaju.

A u svemu tome je prikladno da su junaci priče 2B i 9S androidi koji su robotske kopije ljudi i prilično mudro osmišljena prizma za priču. Primjerice, androidi bi trebali biti strojevi za ubijanje, ali kada pokažu nekakve ljudske osobine ili osjećaje to se ne čini neprirodno već potpuno prikladno u suludom svijetu koji svakom misijom sve više ide k vragu.

Da se razumijemo, 2B i 9S su jako simpatičan i pamtljiv dvojac sa sjajnom glasovnom glumom, ali nisu savršeni. No, te njihove nesavršenosti ne smetaju kako bi to smetalo da se neki ljudski lik ponaša kruto ili robotski. Svaka nekonzistentnost s glavnom premisom priče samo otvara dodatna pitanja i teme poput razvijanja robotske samosvijesti, sumnji o vlastitom identitetu ili granici između čovjeka i stroja.

Likovi su nesavršeni, ali s namjerom. Svaka nekonzistentnost u ponašanju samo načima teme razmivanja robotske samosvijesti i sumnji o vlastitom identitetu.

Kada popularna kultura obrađuje takve teme to zna biti prilično neugodno jer nije lako stvari koje ozbiljno muče filozofe i znanstvenike već tisućama godina prikazati kroz razonodu. Ali Automata četvrti zid ruši na poseban način tako da ne postavlja pitanja igraču, već suptilno tjera igrača da si sam postavlja pitanja. A i čitava robotska i računalna estetika omogućuje stvari poput učitavanja memorije u novo tijelo što ponekad muti granicu između radnje u igri i operativnog sustava vaše igraće platforme.

Također znam da će nekima biti drago čuti da je time riješen uobičajeni kulturni jaz kakav često stranim igračima predstavljaju japanske igre. Glavni likovi su strojevi i okej je da budu čudni i ponekad se ponašaju neugodno, dapače još je bolje da je tako jer nisu ljudi. Pa iako su neke stvari u priči čisti japanski klišeji na koje bi mnogi od vas inače kolutali očima, kada to rade androidi i roboti izgleda sasvim uvjerljivo kao da pokušavaju računalno procesirati emocije, a nemaju mogućnost osjećanja.

Tome koliko me čitava priča i struktura igre uzbudila svjedoči da pišem ovoliki tekst o igri Platinum Gamesa, a još se nisam dotaknuo borbe. U zadnje vrijeme Platinum je imao nekoliko mlakih igara, ali ako je itko posumnjao u njihov nos za zabavne borbe onda znajte da su se Automatom vratili u punom naponu. Nakon nekoliko prelazaka shvatite da se ne radi o njihovom najdubljem sustavu ikada, ali mislim da je nekoliko prelazaka igre sasvim prihvatljiva količina uživancije prije nego vam neke sitnice dojade.

Dosta je zanimljivo vidjeti kako su Tarove ideje natjerale Platinum da osmisle nešto novo, jer oni inače ne rade RPG elemente u svojim igrama niti imaju stvari poput drona koji vam leti oko glave i kojim neovisno upravljate pucajući po neprijateljima. Zbog toga Automata i nema baš neke duboke RPG elemente, pa primjerice pri leveliranju nemate nikakvog izbora, već vam se samo povise brojke. To je zato što igra nije usredotočena na skillove ili statistike likova, već ima dovoljno detaljan i precizan sustav borbe da se umjesto brojčanim izračunima poboljšavate svojom vještinom na kontrolama.

Iako igra ima RPG elemente, o uspjehu i napretku ponajviše ovisi vaša vještina upravljanja pomoću kontrolera.

Mi smo igrali samo PS4 verziju, ali igra izlazi za PC i ja bih iskreno preporučio korištenje kontrolera bez obzira na platformu. Nije da ja volim kontrolere i silim svih da tako igraju, nego je potrebno pratiti i raditi toliko puno akcija odjednom da čak i na kontroleru morate izvoditi suludu gimnastiku rukama. Postoji mogućnost potpunog uređivanja kontrola, pa vjerujem da će se iskusni PC igrači snaći i s tradicionalnim metodama unosa, ali budite upozoreni na potencijalnu izazovnost.

Neprijatelji napadaju raznim napadima sa svih strana i najčešće u ogromnim skupinama, pa se istovremeno morate kombinacijama udaraca i eskivaža boriti s onima u vašoj blizini te kombinacijom pametnog kretanja prostorom i korištenja svog drona s onima koji vas gađaju izdaleka. Povrh toga, kamera se često prebacuje iznad ili pored akcije što igru u tim trenutcima pretvara u mješavinu 2D brawlera, platformera i shoot ’em up žanrova sa suludim kombinacijama napada koji ispune cijeli ekran i zahtijevaju brze reakcije.

No, ako ću biti iskren, igra je mrvicu prelagana čak i na višoj postavci težine ukoliko imate iskustva s borbenim igrama. Doduše postoji najviša težina u kojoj umirete od jednog bilo kojeg udarca što jedva čekam isprobati, ali mislim da bi moglo biti jako izazovno s obzirom da često ni ne vidite svog lika od efekata na ekranu, pa morate igrati po osjećaju za ritam i po sluhu.

Borba nije naročito izazovna, a onda kada i jest onda je to zato što od efekata na ekranu jedva vidite svog lika.

Boss bitke su definitivno najzanimljivije, ali nisu baš sve sjajne. U prvom prelasku ima jedna toliko dobro režirana bitka da je dostojna mjesta u bilo kojoj igri ikada, ali postoje i neke koje su pretjerano jednolične. Većinom su to one koje se najvećim dijelom svode na pucanje, jer je ono osjetno slabije razvijeno od borbe na tlu. Spašava ih jedino to što ne mijenjaju perspektivu i mehanike bez razloga, već je to nužno da bi se prikazala borba protiv apsurdno velikih i snažnih protivnika. Pa iako nisu najuzbudljivije barem su što se kaže „epične“ i imate dojam da stvarno spašavate svijet.

Koliko god bilo zanimljivo vidjeti Platinum Games izvan njihove zone udobnosti, forsiranje nekih mehanika se nije najpozitivnije odrazilo. RPG igre obično imaju inventory sustav, pa ga ima i Automata i vrlo je priprost. Postoji nekoliko vrsta i dostatan broj oružja, ali iako su zanimljiva pozadinskom pričom, očekivao sam više raznolikosti u kombinacijama napada koje nude. Također su tim sustavom ubačeni itemi koji vam vraćaju zdravlje što nije uobičajeno u ostalim Platinum igrama zato što razvodnjavaju rizik i napetost borbe, pa je to problematično i u ovom slučaju.

Ono u čemu očekujem da PC verzija pokaže svoje adute je tehnička strana igre. Glatka izvedba je za ovakve igre ključna i stvarno sam impresioniran što se igra vrti u 60 fps-a na konzoli. No, originalni PS4 mora nažalost žrtvovati razlučivost, pa igru prikazuje u 900p, a i unatoč tome mi je igra par puta štucnula. PS4 Pro verzija se zato vrti glatko u Full HD rezoluciji, ali igra i dalje izgleda isprano.

I prvi Nier je imao sličnu ispranu paletu boja, ali to je bila igra puno manjeg budžeta na puno slabijem hardveru i morala se koristiti trikovima poput pretjeranog osvjetljenja kako bi sakrila svoje nedostatke. Ti prljavi trikovi uz današnju tehnologiju nisu dopustivi, a moram to Automati zamjeriti jer ima kreativne lokacije i puno stila, što je onda potpuno uništeno primitivno modeliranim poligonima, teksturama niske razlučivosti i nezasićenim bojama.

No, kao što preko toga ne mogu olako preći isto tako ne mogu zanemariti činjenicu da je kraj moje avanture u Nier Automati popraćen lavinom osjećaja. Sada sam uglavnom ushićen jer je rijetkost da izađe ovakva igra koja probudi onu iskrenu dječačku strast u meni. Ali po samom završetku sam bio melankoličan kao nakon čitanja dobre knjige i one neizbježne pomisli da to prvo iskustvo više nikada nećete doživjeti.

Nier Automata je hrabra igra koja poštuje inteligenciju igrača, ali ih svejedno nadmudruje na svakom koraku i posebno iskustvo koje bi si morao priuštiti svatko umoran trenutnih trendova u gamingu.

91 Naša ocjena
  • vrlo pametno skrojena igra
  • pamtljivi likovi i radnja
  • Platinasto dobra borba
  • neprestana svježina sadržaja
  • tehničko bljedilo grafike trati kreativan stil
  • neke mehanike su ipak pretjerano plitke

Juraj Bevandić

Vječito mladi anglist i filozof. Pristupačan i nepristran, ali začuđujuće odan Microsoftovim konzolama. Širokog spektra interesa, dok ne igra video igre biva "čaj i razgovor" entuzijastom te sportašem.

Komentari (37)

  • josipk

    16.03.2017 - 20:20

    za mene igra je zakon

  • Lazy

    16.03.2017 - 20:32

    Ovo se cini jako dobro!

  • Vexido

    16.03.2017 - 21:04

    znači nier je bolji od horizona ?

    • Juraj Bevandić

      @Vexido, 16.03.2017 - 21:07

      Ne mogu usporediti, nisam igrao Horizon još uvijek.

    • maremas

      @Vexido, 16.03.2017 - 21:08

      A zašto bi im upoređivao ocene kad su različite igre?

    • ShadowZer4o

      @Vexido, 16.03.2017 - 21:09

      Nemoj, stvarno je dosta vise. Radi se o totalno razlicitim igrama tako da se ni ocjena izdemu njih nemoze usporedivati. Razlika je u 2 boda… Stvarno

    • chupacabra1

      @Vexido, 16.03.2017 - 21:21

      Pocelo je 😂

    • PppPP

      @Vexido, 16.03.2017 - 21:41

      bolji je i od fife, ne mogu vjerovat, za mene više ne postojite :) daj o čemu pričaš čovječe, to su različite igre 😀

    • Dragan[MKD]

      @Vexido, 16.03.2017 - 21:54

      Ma daj, HZD je open world RPG igra, koja za volju istine nije ni cak najbolja open world igra u ovom mjesecu zbog Zeldu i ME:A, nije nesto jako posebno (naravno ako si ljubitelj open worldova ta bi ocjena mogla ic i vise), a vise me zanima onu ispranost bojama, i pokazuje se to sto mnogi su mislili da ce originalni PS4 da kaskati izad Pro, i ovu igru to najbolje pokazala, na originalni PS4 izgleda kao nesto iz PS3 ere, ali u sve drugome to sto ke rekao Juraj sve stoji, potpuno se slazem, za oni koji su igrali DmC i slicnih igara, ovo moraju da nabave.

    • borna8

      @Dragan[MKD], 16.03.2017 - 23:09

      cuj to da ce mass efect bit bolji od horizona😂bit ce flop

    • Dragan[MKD]

      @borna8, 16.03.2017 - 23:39

      i kak si to skuzio, molim te nemoj provocirati, HZD je jako dobra open world igra i nista vise, ijepo sam rekao da me nije impresionirala, meni je ME:A i RDR najiscekivana igra godine, pa tih igri nemozes ni smomenutu i istoj recenici sa HZD, jako me potsecala na Primal, ali najbitnije je to sto je tek pocela i u narednim nastavcima ce ekipa Guerrila Gamesa naravno da nadograduje osnove koje je postavila ovu igru, za da bi dostignala kultni status koji imaju onih fransiza koji sam spomenuo, i implementirati neke stvare, samo nemoj reci da to je open world i to su tih mehanike koji nam je dao Ubisoft i nista se vise nemoze mjenjati, jer Zelda nam je pokazala i dokazala da ima jos vise mjesta za napretka u open world igara.

    • Tony Ghost 1811

      @Dragan[MKD], 17.03.2017 - 08:11

      Vidis, to je kao da ja kazem da je HZD meni bolji od gta sto uistinu i je. Ali HZD sigurno nije bolja igra vec je samo meni i mozda jos nekim bolja. Zasto? Zato sto volim misteriju, volim postapokalipticnu tematiku. Kad smo kod zelde po mom ukusu da imam besplatno switch i igru ne bi je ni upalio. Ali to je stvar osobnog ukusa. Zelda je prekrasna igra. Ali nije za mene. Kao sto se ti radujes i iscekivas ME A i RDR. Iako su open world igre one nikako nisu iste.

    • Juraj Bevandić

      @Dragan[MKD], 16.03.2017 - 23:15

      Još u pokretu (što je 90% vremena) izgleda sasvim pristojno, a i direkcija je dosta dobra, pa se puno toga može prikriti. Ali kad sam pregledavao screenshotove za recenziju koji su uhvaćeni u 1080p iako se igra vrti u 900p… brr debelo PS3 era neke scene. :-(

  • YeYa

    16.03.2017 - 23:42

    Visoke ocijene u zadnje vrijeme :) Proljece je nova jesen u pitanju odlicnih igara.

  • BeLLicus

    17.03.2017 - 00:14

    Nisam znao za ovu igru i onda pogledam video od hcl prije neki dan. Svidi mi se, kupim, i odusevljen sam. Eto naterali ste me da kupim igru za koju nisam ni znao da izlazi do neki dan 😀

    • Juraj Bevandić

      @BeLLicus, 17.03.2017 - 00:22

      A pazi pritom ju je teško prikazati videom, pogotovo nekakvim prvim dojmovima! 😉 Baš mi je drago čuti, igra totalno zaslužuje malo ljubavi.

  • funky0308

    17.03.2017 - 09:59

    Ovo ne loci ni na sto, kako mogu tako nesto pustiti u prodaju? Izgleda kao da je igru radio daltonist. Nabavljam ovo svakako, ako radi nicega drugoga, onda barem radi toga da vidi sto je to toliko dobro u Nieru. Nisam ppanirao nabavku ali ovako ocjenjenu igru jednostavno moram probati. Velika zamjerka radi boja ali ako je to jedini problem – onda cemo nekako pregrmiti to :)

    • Dragon3

      @funky0308, 17.03.2017 - 12:32

      NieR ???

    • l)oolvl

      @funky0308, 17.03.2017 - 19:29

      meni također jako loše izgleda, sve nešto isprano i bljedunjavo, a i sam dizajn likova (neprijatelja) mi se čini jadan. Ipak, ne planiram isprobavati/nabavljati unatoč visokim ocjenama i eventualnom potencijalu. Nekako sam dojma da dobiva visoke ocjene “reda radi” i skoro iz nekog sažaljenja jer ne može biti da baš nitko ne uočava tu paletu boja i dizajn nego isključivo gledaju priču, gameplay ili ne znam što… osobno, ne bih mogao prijeći preko takvih vizuala.

    • funky0308

      @l)oolvl, 17.03.2017 - 22:16

      Bas zato cu je nabaviti, jer se ponovno dogadjaju smijesne stvari. Ispada da je ovo duplo bolja igra od nekih u nazad god dana, a ja to stvarno ne vidim. Meni ovo ne izgleda nikako. Ali necu suditi ovako, idem probati. Kupio sam hrpu smeca, mozda je ovo stvarno dobro – ajde bas da i to probamo. ME Andromedu ne planiram kupovati 😀

  • darijoman

    17.03.2017 - 10:56

    Moram priznati da sam pao na guzicu kad sam vidio ocjenu. Uopće nisam vidio nekog potencijala u ovoj igri ali eto nisam je igrao pa neću previše da brbljam 😉

    • Juraj Bevandić

      @darijoman, 17.03.2017 - 12:40

      Ja sam vidio potencijala i svejedno pao na guzicu kad sam odigrao. :-)

    • darijoman

      @Juraj Bevandić, 17.03.2017 - 13:04

      Drago mi je da si ostao pozitivno šokiran sa igrom :) Kad sam vidio prvi put najavu ove igre uopće nisam osjetio nikakvu euforiju i onaj klik kad odbrojavaš dane kad će stići na police trgovine. Poslije kad sam pogledao video komentar od Igora već mi je bilo podne sa tom tematikom i nekim smiješnim robotima ali ok možda je jednom prilikom i odigram da ne ostanem na ovom površinskom mišljenju :)

  • Czar

    17.03.2017 - 11:13

    Bome visoka ocjena, a glas naroda još šire ruke.
    Inače vidio sam bio ovo u Store, ali sam samo preletio kao “još jednu japanštinu”, mada po recenziji izgleda da je ovo nešto što nebi trebalo ignorirati.

  • baDarmageddoN

    17.03.2017 - 12:46

    Došla recenzija a ja niti demo nisam još stigao odigrati. Drago mi je da igre ove godine stvarno valjaju.

  • Milorad Marjanovic

    17.03.2017 - 14:19

    Ipak mislim da je svet malo ”pust”. Mislim,uvek mozes naci neke neprijatelje i otkriti neke ”kolekcionalne” stvari,ali ipak…
    Mozda ste ipak malo preterali?

  • MoGaming

    17.03.2017 - 17:12

    Tješim se da je u pitanju neki dogovor,oni vama igru pošalju vi njima dobru ocjenu.Ako stvarno mislite da je ovo za 91 onda se trebate dobro zapitat ili bar ovaj što je ocjenjivo.

    • Juraj Bevandić

      @MoGaming, 17.03.2017 - 19:41

      Ne kužim, što bih se trebao zapitati točno?

    • MoGaming

      @Juraj Bevandić, 17.03.2017 - 20:57

      U svoje ocjenjivanje,o tome pričamo.Napisao si kao pozitivne strane da je vrlo pametno skrojena igra za igru u kojoj ideš i udaraš sve što se miče.Igra izgleda neprivlačno i pusto a u plusu je neprestalna svježina sadržaja. Borba je tipična za ovaj tip igre,nekom dobra nekom loša to nije ni bitno al bez neke inovativnosti u tom polju je i to glupo navest kao plus. Postajete pravo priznat i popularan portal,mozda je vrijeme da i ocjenjivanje bude manje subjektivno.

    • Juraj Bevandić

      @MoGaming, 17.03.2017 - 21:31

      Tebi igra izgleda pusto ili znaš da je pusta i možeš objasniti zašto je pusta? Jer nije pusta, stalno se nešto događa i ta su događanja pametno dizajnirana. E da i… ne, ne udaraš sve što se miče, odakle ti to? Jako puno toga ne udaraš ili nekada moraš prestati udarati i to se pokaže kao osnova priče već na samom početku. Čini mi se da netko nema pojma o čemu priča, nego zaključuje stvari po slikama. A da se ne ponavljam da nećeš nigdje na tržištu pronaći priču, a samim time i igru dostavljenu na ovakav način i to odrađeno ovako kvalitetno. Ako nisi siguran o čemu pričam pročitaj ponovno prvu polovicu recenzije. Borba je jako dobra u odnosu na mnoge druge igre, što se ne bi moglo reći kada bi bila “tipična”, a pogotovo ne znam što misliš time “za ovaj tip igre”. Koji je to točno tip igre? Pazi, jedna od posebnosti Automate je što ju je jako teško smjestiti u neki žanr ili tip, a ti samo tako kažeš da ti izgleda pusto i da je borba tipična za taj tip igre. Kakvo bi ti ocjenjivanje htio, koji su to objektivni kriteriji koje bi ti htio da ispoštujem? Ti isti po kojima ti neupućeno govoriš da je igra pusta, samo tučeš stvar, nema svježeg sadržaja, a borba je tipična za ovaj tip igre, pri čemu ništa od toga nije tako kako kažeš? Pa gledaj, pošteno da ti na osnovu toga biraš što je vrijedno tvoje pažnje ili ne, ali meni je ovo posao i u ovaj tekst sam morao uložiti nekoliko dana i na desetke sati svog života, pa sve i da ne želim sam morao dobro razmisliti o ocjeni, ne brini.

    • funky0308

      @Juraj Bevandić, 17.03.2017 - 22:28

      Ja opcenito nisam za jRPG ali stvarno mi se na orvu ovo ne cini kao nesto sto treba dobiti ovako visoku ocjenu ali OK, treba probati, iako meni vec po nacinu borbe vidjenim milion puta i tom cudnom filteru koji je sve izbljedio nikako nije za 90+ , pogotovo kada vidim kako se nekim igrama upravo te stvari zamjerajum. Zapravo, vjerujem da je ovo Zoki recenzirao da joj ne bi dao vise od od 85-87 pa mozda i ovo covjek mora bas voliti da bi igrao (kao neke igre 😛 )

    • Juraj Bevandić

      @funky0308, 17.03.2017 - 22:40

      A stvarno nije viđeno milijun puta, istaknuto je dobra borba , ali ako se tebi nešto ne sviđa jednako kao i meni to je skroz normalno i pošteno. Baci oko na onu “Nepopularna gaming mišljenja” temu u našem Gaming Kultura podforumu. Živnula je zadnjih par dana, pa ćeš se načitati svačega i od mene i od ostale ekipe. :-) A inače, mislim da jedina objektivnost u ovoj industriji koju ja mogu razumijeti i donekle prihvatiti je međusobno slaganje kritičara i igrača, a ako pogledamo recimo Metacritic kao popularan izvor takvih informacija vidimo da je prosječna ocjena kritičara 88, a igrača 8.9. E pa možda bi i ocjena kritičara bila 89 da su uračunali mojih 91. 😉

    • funky0308

      @Juraj Bevandić, 18.03.2017 - 13:24

      Hehe…mozda uracunaju jednog dana, svakako bi trebali . Posteno od tebe, bas zbog toga sto si ti igru igrao, a ja je samo gledao i to ne YTu, oprezan sam sa izjavama. Novog Styxa , recimo, igram. Prvi dio nisam igrao pa reko da probam barem drugi. Zabavna je igra ako volis stealth igre i koliko god mi izgledala ne zanimljivom na prvu (Youtube), dao sam joj priliku i nisam pozalio. Zajexxxx ste vi igraci, predstavite igru na takav nacin da je ne mogu tek tako preskociti 😀 . Nier mi se na prvu ne svidja ni malo ali ne zbog toga sto je RPG, RPGe volim…nema druge, prvom prilikom cu je probati i ako mi se svidi i kupiti. Ne znam kako cu je probati, mozda bude neki demo …

    • Juraj Bevandić

      @funky0308, 18.03.2017 - 13:30

      Ako imaš PS4, onda imaš dostupan demo, ali mislim da nema PC dema što je prava šteta. Mislim da bi stvarno dobro došao u ovom slučaju, imaš pravo :-( Tj. taj demo je samo jedan level pa prikaže samo komadić igre, s obzirom da prvi puni prelazak igre još nije ni polovica možda, ali sigurno bi mogao po demu odmah utvrditi jesi li za to ili ne. Ali stvarno, ako unatoč svim pozitivnim dojmovima i recenzijama još uvijek osjećaš da ti smrdi nešto što je u prvom planu Automate, nemoj bit lud pa se zaletit u kupnju. Pričekaj neko sniženje kada ti neće biti žao niti ako ti igra ispadne najgora ikada.

    • MoGaming

      @Juraj Bevandić, 19.03.2017 - 11:04

      Da ne ulazimo u neku filozofiju šta ja mislim i šta ti misliš da je dobro,zadržimo se na tom da si ti igru ocjenio sa skoro pa savršena.Po ovoj ocjeni ova igra se ne smije propustiti a siguran sam da se ne bih svidila bar polovici,jer ovaj japanski hack and slash/rpg je baš za fanove žanra.Dalo je se odavno primjetit da ste vi fanovi tih igara jer ih uvijek visoko ocjenjujete zato sam napiso ono više objektivnosti.

    • Juraj Bevandić

      @MoGaming, 19.03.2017 - 12:50

      Pošteno, s tim sam okej. Dokle god naši čitatelji mogu prepoznati što ih zanima ja sam sretan. Kao što smo dali Civ 6 ocjenu 95 ili NBA 2K17 90, što ne znači da su to savršene igre koje svatko mora odigrati barem jednom u životu, jer postoji ekipa kojoj se takve igre ne sviđaju. Ali oni kojima se sviđaju ili koje naše recenzije u kojima objašnjavaju ocjenu zainteresiraju znaju da ih čekaju odlične igre. :-)

  • aleksandrinjo96

    24.04.2017 - 16:32

    Igra je prelepa(graficki,iako stoji ovo sto je autor rekao da ima to bledilo,ali meni se to dopada 😀 ),gemplej nije za svakoga,treba biti fan neceg ovakvog,a ja to doslovce jesam,tako da sam uzivao u igri do samog kraja. Od mene 90.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!