HCL.HR

Recenzija

Nioh

Nije Dark Souls

Juraj Bevandić

Prilično sam siguran da sam u barem jednom tekstu već raspravljao o uspoređivanju novih igara s Dark Souls serijalom, vjerojatno u recenziji Salt & Sanctuarya. Nedavno sam na sastanku našem glavnom uredniku Igoru praktički obećao da to ne namjeravam više raditi, ali izgleda da ipak namjeravam. Razumijem uspoređivanje igara ako imaju nekih sličnosti i mislim da je to sasvim korisno za raspravu. Ali, bojim se da nazivanje Nioha „Dark Soulsom u Japanu“ i sličnim nazivima kakvima se internet polako puni nije ni najmanje korisno za ovaj naslov. Najvažnije – Nioh uopće nije kao Dark Souls, a još bitnije od najvažnijeg je što je to dovoljno dobra igra da stoji sama za sebe i svoje kvalitete, bez povlačenja paralela.

Iako, to ću vam reći ja kao netko tko voli izazovne igre s vrlo preciznim kontrolama koje valja savladati, bitkama koje se treba vježbati i proučavati, te loot sustavom po kojem treba puno prčkati. Sve te navedene karakteristike već godinama zadržavaju moj interes u mnoge igre i Nioh prema tome uredno stavlja same kvačice na moju gejmersku šoping listu. Ali samim time, Nioh nije igra za svakoga. Ozbiljno, ako vam ne cure sline na gore spomenute stvari, onda postoji šansa da u Niohu nemate što tražiti, jer igra nudi vrlo jasna pravila i ne baš mnogo toga izvan njih.

nioh-screenshots (1)

Sami developeri su nas upozoravali da njihova igra nije za svakoga i ne namjeravaju štedjeti na igračima, a već imaju iskustva s brutalnim Ninja Gaiden serijalom. Nisu se šalili i to se vrlo lako može provjeriti. Svaki neprijatelj vas ima priliku ubiti jednom do dvije kombinacije udaraca ako se pretjerano opustite. Osim toga, oni ne padaju tako lako već valja pažljivo pronaći rupu u njihovoj obrani i pri napadanju paziti da ne ostavite prostor za protuudar.

Tvorci igre nisu se šalili kad su rekli da ne namjeravaju pošteđivati igrače. Svaki neprijatelj ima priliku ubiti vas jednom do dvije kombinacije udaraca ako se opustite.

No, nije svaki susret s protivnicima adrenalinski tango kako to možda zvuči. Potpuno ste opremljeni pregaziti većinu protivnika do glavnog bossa levela pa ako se domognete oružja s kojim ste vješti i borba s više protivnika odjednom može postati rekreativnom. Zato nisam baš zadovoljan time kako su protivnici namješteni po levelima. Svako toliko ćete se naći u nezavidnoj situaciji i vrlo vjerojatno poginuti, ali većinu vremena, barem na glavnim misijama, možete skoro cijeli level prijeći u jednom dahu dok ne dođete do bossa. Volio bih vidjeti češće borbe s više tipova protivnika odjednom u raznim kombinacijama, pa da smo kao igrači natjerani koristiti svoj ogromni arsenal koji imamo na raspolaganju.

nioh-screenshots (5)

Razmotrite samo pet različitih tipova glavnog oružja s radikalnim razlikama koja se mogu koristiti u tri različita stila s barem tri do pet, ako ne i više vještina koje možete otključati. Onda tome dodajte tri lukove i strijele, puške i topove kao opcije za daljinu, pa opremu poput bombi, lijekova i stimulansa koje pripremate unaprijed i povrh svega potrošnu robu koju pronađete ili kupite. Opcija je na hrpe i svaki izbor ima zadovoljavajuće dubok sustav unaprjeđenja te se barem za sada sve čini prilično uravnoteženo.

Na raspolaganju vam je velika hrpa oprome s dubokim sustavom nadograđivanja.

Ako ste kao ja, većinu igre ćete prijeći samo sa sličnom opremom i ponekad nešto na kratko promijeniti samo jer različita oružja barem nakratko sasvim mijenjaju igru. To vam barem odmah govori da je igra poštena u svojim izazovima i možete se čistom vještinom provući kroz situacije koje i nisu idealne za vaš način igranja. Po meni je osobno to najjača strana Nioha, općenito taj wow-efekt kada prvi puta zaigrate ili isprobate novo oružje i osjetite koliko su kontrole precizne, a sustav borbe čvrst. Za nekoga tko voli mehanički precizne igre ovaj naslov bi trebao biti dio obavezne literature.

nioh-screenshots (3)

Sva sreća da su oružja dovoljno zanimljiva da im je teško odoljeti, jer bossovi nisu ni približno toliko interesantni. Možda ću se gristi radi ove izjave, čini se kao da je većina ljudi koja je imala rani pristup igri bila zadovoljna bossovima, ali malčice su prejednostavni za moj ukus. Ne mislim po pitanju izazova, itekako znaju biti izazovni i često sam morao zasuči rukave, ali čim to napravite iluzija izazova se vrlo brzo gubi. Napadi i mogućnosti su im u većini slučajeva vrlo limitirani te je prejednostavno navlačiti ih da ponavljaju napad koji ih ostavlja ranjivima i onda iskoristiti priliku za udaranje. Borbe samim time tehnički jesu dobro dizajnirane u smislu da ih vještom igrom i iskustvom možete nadvladati što i je bit, ali mogu pri tome biti mrvicu mlake. U nekim bitkama koje su konceptualno prilično zanimljive, vaše se bogatstvo opcija može svesti na ponavljanje jednog udarca koji pali i vrlo malo razloga zašto biste probali išta drugo što ne pali jednako dobro.

Za ovako izazovnu igru, boss bitke u Niohu mogu biti mrvicu mlake zbog toga što neprijatelj često ponavlja jedne te iste napade.

Ali kada sve to sagledate u rasponu jednog levela, Nioh ima vrlo ugodan tok igre. Prvo temeljito istražite lokaciju iživljavajući se bogatim sustavom borbe na običnim protivnicima kako biste pronašli novu opremu i bonuse te prikupili iskustvo i zlato za pojačavanje svog lika. Zatim pronađete bossa, pripremite najprigodniju opremu za tu situaciju i pobijedite ih svojim izvještačeno najjačim trikom. I onda se napokon vraćate u glavni izbornik u kojem se vrlo ekstenzivno pripremate za novu misiju i birate svoj novi pohod. Taj krug koji se ponavlja kroz dvadeset različitih lokacija, preko stotinu misija i posebnih izazova, vrlo je mudro dizajniran tako da svi ključni elementi ugodno surađuju.

nioh-screenshots (4)

Mene je najviše iznenadilo održavanje opreme koje je na razini Diablo serijala. Gotovo svaki neprijatelj ispusti neki novi komad opreme koji može biti bolji ili lošiji od onog koji trenutno imate ili ima potencijala postati bolji ako ga nadogradite nakon misije. Tako da nakon gotovo svakog sukoba otvarate na brzinu izbornik da provjerite što ste dobili, pa sve to filtrirate i pamtite, već planirate unaprijed što ćete i kako. A u bazi onda nakon misije počinje prava stvar gdje možete bez problema provesti i po pola sata u izbornicima uspoređujući brojke i najsitnije bonus efekte poput ne znam… 4% više štete protivnicima s boka ako sja sunce i imate crvene čizme.

U menijima možete provesti i po pola sata dok si naštimavate bonus s 4% više štete s boka ako sunce sja i imate crvene čizme.

Opremu prodajete i kupujete, nadograđujete trgovinu i kovača, rastavljate vrijednu opremu za vrijedne materijale kako biste ih sakupili i napravili još vrjedniju opremu po svojoj mjeri. Super mi je kako nova oprema ne znači nužno da je bolja, jer što se duže koristite jednim komadom opreme te se vaš lik više navikava pa postaje efikasnija i onda ju možete nadograditi da biste i brojke podignuli, pa mijenjati bonus efekte da stvorite svoj idealan oklop ili oružje. Iskreno, ako imalo padate na te stvari poput loota u igrama ili kreiranja ultimativnog oružja, u Niohu stvarno imate što raditi po tom pitanju. Čak je ubačen i sustav mijenjanja izgleda vaše opreme, jer znamo da je unatoč svim brojkama i efektima ipak najbitnije izgledati k’o najveći frajer na bojnom polju.

nioh-screenshots (8)

Nioh na sve to stavlja svoj posebni dodir te ima dosta originalnosti u svojim mehanikama. Primjerice, možete birati koji će duh biti vaš čuvar i shodno tome imati različite bonuse i posebne poteze u borbi. Sličnu stvar rade i klanovi koje otključate i ovisno kome se priklonite dobijete njihove bonuse. To nisu neviđene mehanike, ali u Niohu funkcioniraju na svojstven način i povezane su s originalnim aspektima nekih drugih elemenata poput tri stava u borbi ili vrlo zanimljivog i kvalitetnog pristupa stamini.

Online komponenta za sada se veže samo za pozivanje igrača u svoju igru, ali uskoro stižu i PvP arene.

Također se vežu i uz online igranje u kojem za sada samo možete pozvati igrače u svoj svijet da vam pomognu ili se boriti protiv njihovih trupala ako se pokažu u vašem svijetu. Vidite, to je isto zanimljivo jer vam piše kako su drugi igrači poginuli i koju opremu imaju, pa unaprijed znate nešto o njima, a onda odlučite hoćete li riskirati pozvati u svoju igru potencijalno vrlo snažnog protivnika kojeg je optimalno dizajnirao drugi igrač samo kako biste dobili još malo iskustva ili neki novi komad opreme.

nioh-screenshots (7)

Nioh je vrlo uspješna i kvalitetna igra jer svoje elemente na taj način uspijeva povezati u jednu vrlo ugodnu i prije svega smislenu cjelinu, a da pritom ne obećava brda i doline. Svijet nije otvoren i leveli su prilično maleni, ali su barem vizualno raznoliki i zanimljivi. barem u prvom prelasku na glavnoj misiji. Svaka sporedna misija će vas vratiti na malo drugačije postavljen level što je prilično razočaravajuće, ali igrate pod obećanjem nove uzbudljive opreme što ih čini prilično uzbudljivim iz drugog razloga.

Svijet nije otvoren i leveli su prilično maleni, a sporedne misije samo recikliraju lokacije.

Osim toga, svaka misija bi vam trebala nuditi veći ili manji uvid u priču i njene detalje, jer je Nioh uglavnom vođen pričom. Neka me netko upućeniji možda ispravi, ali je bih rekao da to nije nešto što će vas pozivati nazad u levele. Priča je donekle jasna, klasična potraga za nekakvim snažnim protivnikom koji vam se zamjerio, ali je ispričana na vrlo nespretan način. Ima tu lijepih ideja kao kada uzmete dušu s nekog trupla i onda čujete njihove zadnje riječi pa dobijete dojam utjecaja priče na svijet, ali likovi su totalno zaboravljivi. Čak ni glavni lik William i nemaju gotovo nikakav razvoj kroz priču.

nioh-screenshots (6)

Možda bih čak rekao da mi je priča zanimljiva jedino utoliko što je tematika zanimljiva. Temelji se na japanskoj mitologiji punoj interesantnih duhova i demona što se osjeti i mehanički, ali i vidi po dizajnu. Igra tehnički izgleda sasvim pristojno iako ne i neviđeno posebno. U svakom sluačju, ima puno jedinstvenih protivnika i stilova kakvi se ne viđaju često u igrama pa ju je definitivno zanimljivo gledati i istraživati. Najzanimljivije je opet sve što se osjeti na kontroleru, gdje je Nioh najsnažniji. Pa ako tradicije samuraja i nindža znače da mogu kopljima skakati poput Blanke preko neprijatelja i onda ih probosti s leđa, to je za mene pozitivno.

Možda igra izgleda nešto impresivnije na PS4 Pro konzoli, mi smo ju igrali samo na običnom PS4. Ali mogu vam reći da sam prilično zadovoljan opcijama koje više nalikuju onima kakve viđamo na PC-u nego konzolama. Na primjer, možete birati u koliko fps-a i kojoj rezoluciji želite vrtjeti igru, a onda unutar same igre možete mijenjati toliko detaljnih opcija u izbornicima da dok dođete do kraja liste više ne znate o čemu se radi. Kontrole se mogu podešavati i po gumbima i po različitim potezima koje otključate u igri, a zamjeriti mogu jedino što nisam pronašao načina da uklonim HUD ili barem njegove dijelove, ali očekujem da se to omogući kroz neku zakrpu.

Ne bi me ni čudilo jer znamo da ćemo kroz besplatan DLC dobiti neku vrstu PvP arena što će biti vrlo zanimljivo i za neke igrače ogroman dodatak igri s velikim potencijalom. Također i New Game+ koji će, koliko čujem, funkcionirati nešto drugačije nego što smo navikli jer neće započinjati novu igru, ali će definitivno otežati stvari i produljiti igru kojoj ionako ne nedostaje sadržaja. Stvarno, Nioh ima jako mnogo toga za ponuditi i možete utući opasno mnogo vremena u tu igru. Hrpetini sadržaja pomaže što se smješta na granicu nekoliko vrlo zaraznih žanrova s jedinstvenim pristupom. Ponovit ću još jednom – ovo nije igra za svakoga, ali ako vas je nešto u ovome tekstu uzbudilo, Nioh krije još puno užitaka.

Recenzija je rađena na digitalnoj kopiji igre u izdanju za PlayStation 4. Kopiju igre ustupio nam je njezin izdavač. 

Označeno sa: , ,

Nioh se možda uspoređuje s raznim poznatim naslovima, ali je riječ o vrlo jedinstvenoj igri koja je više nego kompetentna stajati sama za sebe i ponuditi kvalitetne elemente u jednom vrlo bogatom pakiranju.

85 Naša ocjena
  • mehanički izvrsna borba
  • dubok sustav opreme
  • uravnoteženost
  • izazovnost
  • jednostavni bossovi
  • mali leveli
  • mlaki likovi i priča

Juraj Bevandić

Vječito mladi anglist i filozof. Pristupačan i nepristran, ali začuđujuće odan Microsoftovim konzolama. Širokog spektra interesa, dok ne igra video igre biva "čaj i razgovor" entuzijastom te sportašem.

Komentari (52)

  • darijoman

    06.02.2017 - 14:39

    Solidna ocjena. Ipak nije to Dark Souls 😉 Sve u svemu ovo igram :)

    • Juraj Bevandić

      @darijoman, 06.02.2017 - 15:28

      Nije Dark Souls, ali ne u smislu da nije DOBRA kao DS nego jednostavno nemaju dovoljno sličnosti da bi ih se moglo uspoređivati. Definitivno neke stvari u kojima jesu slične izvodi možda čak i bolje, pa već znaš da se isplati probati.

    • darijoman

      @Juraj Bevandić, 06.02.2017 - 15:58

      Daleko od toga da nije dobra. Naprotiv, igra mi izgleda odlično barem ovo što sam mogao vidjeti. Pa ne znam, ja vidim tu neke sličnosti u mehanici borbe, možda više sa Bloodborne nego DS jer je borba dosta brža, ali vidi se iz aviona da je koncipirana na isti kalup. Ok tematika je drugačija i naravno da igra ima svoje neke čari, ali ipak bi se ja složio sa ovom tvojom u recenziji Dark Souls u Japanu 😉

    • Juraj Bevandić

      @darijoman, 06.02.2017 - 16:05

      Isprobaj onda definitivno čim budeš mogao negdje. Kombinacije udaraca su drastično različite, više po uzoru na akcijske igre, prilično su bitna tri različita “stancea” koja potpuno mijenjaju svako oružje, otključavaš posebne poteze opet kao u akcijskim igrama, blokiranje gotovo uvijek sprječava svu štetu, a stamina je odrađena na potpuno drugačiji i vrlo zanimljiv način i tjera na mijenjanje stilova. Borba je slična utoliko što zahtjeva pozornost i svaka bitka je zadovoljavajuća, ali odmah ćeš osjetiti koliko je ovo drugačije i možda čak i bolje ako ti se tako sviđa. :-)

    • darijoman

      @Juraj Bevandić, 06.02.2017 - 16:14

      Hoću naravno. Da to su te neke nove čari koje krase ovaj naslov ali sam pristup protivniku mi je dosta sličan. Gledam evo gameplay kako tagiraju ne prijatelja i onda pažljivo oko njega kruže, izvode napad,dodge itd. Nemoj misliti da ja kritiziram nešto. Ovo je sve pozitivna kritika za igru. Drago mi je što je tako

  • mr.labud

    06.02.2017 - 14:49

    Ova igra po mnogima zalsuzuje ocjenu od 90+ što je naravno i dobila. A ovu igru uspredjivati s Dark Souls je čista glupost. Obje igre imaju ono što ih odvaja od drugih. Po mnogima je NIOH zapravo i bolji od spomenute igre, a i meni osobno. Igra ima priču, odličan setting, likove, lokacije, a bossovi su stvarno vrh. Spominje se kako je Tachibana najteži boss na ovoj generaciji PlayStationa i mislim da to dosta govori

    • Juraj Bevandić

      @mr.labud, 06.02.2017 - 15:21

      Mene najviše brine što je najsnažnije oružje koje možeš imati u boss bitkama u Nioh, pa tako i s Tachibanom strpljenje. Ako trčkaraš na dovoljnoj udaljenosti ne može ti apsolutno ništa, osim ispucati spirit ili baciti noževe, ali to se vrlo jednostavno izbjegne. I onda čekaš da on udari dvaput u prazno i pogodiš ga jednom nečime što ima veliki domet. Problem je u tome što su sve arene slične i najčešće su samo prazan prostor za kruženje oko bossa, pa te ništa ne tjera da koristiš neku drugu taktiku, a i bossovi imaju prilično limitiran moveset. Također, mislim da je release verzija nešto lakša od alpha i beta, barem tako kažu ljudi koji su probali rane verzije. Uglavnom, nisu me baš pretjerano oduševili bossovi, iako stoji da su izazovni i napeti.

    • darijoman

      @mr.labud, 06.02.2017 - 16:03

      Naravno da obje igre imaju svoje čari, nekom može biti bolja nekom lošija i to je sasvim u redu. Samo sam htio reći da imaju neke sličnosti i da to nisu čiste gluposti kako tvrdiš 😉

    • Juraj Bevandić

      @darijoman, 06.02.2017 - 16:09

      Sasvim pošteno, ovisi kako gledaš na obje igre i što ti je bitno u njima. Meni su u DS ključni neki aspekti koje Nioh uopće ne obrađuje (poput otvorenog svijeta), a u Nioh neki koje pak DS nema (duboki loot sustav). Mislim da i gospon Labud dobio sličan dojam kao ja.

  • Czar

    06.02.2017 - 15:14

    A vidi ovog talibana, dao igri 60%, a izlazi tek za 2 dana. :)))
    Bevanda, daj onemogući ocjenjivanje barem dok igra nije službeno vani…

  • blacklist0907

    06.02.2017 - 15:37

    Igrao sam demo i nije mi se svidjelo al ne znaci da je losa igra nego jednostavno nije moj tip igre

    • Czar

      @blacklist0907, 06.02.2017 - 15:48

      Sve je to lijepo, ali ovo je recenzija cijele igre a ne demo levela.
      Recimo meni RE7 demo nije bio Bog zna što ali cijela igra je prejebena.
      Prema tome rasturaš glas naroda kad ocjenu daješ na temelju bilo čega osim cijele igre, a glas naroda meni više znači nego Bevandićeva ocjena.
      Npr. zloglasni No man’s sky je kod recenzenata ovdje jako dobro prošao s obzirom na što je nudio nekih 60%, a Balen je u komentarima lupio i preko 70, ali je glas naroda to srezao u normalne gabarite od oko 30%,tj. u prevodu uzmi jedino ako besplatno daju.

    • Igor Belan

      @Czar, 06.02.2017 - 16:39

      Glas naroda uvijek moraš znati tumačiti, a čini mi se da ga malo krivo tumačiš. No Man’s Sky će od naroda dobiti nižu ocjenu jer narod ne osjeća nikakvu obvezu biti objektivan, a ima i slobodu ostaviti kakvu god ocjenu želi, bez ikakvih posljedica… i to još svaki član “naroda” ima svoju internu skalu po kojoj vrednuje proizvod. Apsurdno i po svakom aspektu neobjektivno niskom ocjenom “narod” kažnjava developere… barem tako misle. Zapravo kažnjavaju sami sebe jer uništavaju sustav ocjenjivanja koji im može pomoći bolje pojmiti vrijednost neke igre.

    • Czar

      @Igor Belan, 06.02.2017 - 17:11

      Nebih se uopće složio s tim jer većina ljudi uzima u obzir tri faktora: što je obećano, koliko je plaćeno i što je isporučeno.
      Prema tome i tih 30% je bilo darežljivih 30, nema tu kažnjavanja, jer smeću reći da je smeće a prevari prevara nije kazna nego fakt.
      Ipak tu su dva momenta koje spominješ i koji su mi savršeno jasni, sloboda i posljedice.
      Točno je da glas naroda ima slobodu i nemora snositi posljedice zato mi je i relevantniji, jer ukoliko glas naroda pokopa kako i treba npr. najprije picek verziju MKX i 3 mjeseca kasnije B:AK koji je bio u još i gorem stanju nikom ništa.
      Ako to napravi neki portal bio to hcl, ign, gamespot ili netko deseti vjerojatno će prestat dobivat materijal od WB.
      Prema tome ta objektivnost koju spominješ je prilično uvjetovana između onog što stvarno jest i vlastitog opstanka.

    • Igor Belan

      @Czar, 06.02.2017 - 18:54

      Moram te razočarati stari ali većina ljudi ne uzima ta tri faktora u obzir :) – većina ljudi samo da ocjenu, ishitreno i bez promišljanja, bez vođenja nekom unificiranom skalom ili bilo čega drugoga. I ta većina uništi korisničku ocjenu jer ona manjina poput tebe koja bi možda i malo promislila prije ocjenjivanja onda ne dolazi do izražaja. A opet, i u toj manjini što zapravo malo promisli prije ocjenjivanja ima ekipe poput tebe što bi No Man’s Skyu iz ljutnje (ne objektivnosti) dalo 30/100, kao i one s potpuno druge strane što bi No Man’s Skyu nakon dva sata igranja (a totalno je OK prva dva sata) dalo 90/100. Što se ovog drugog dijela komentara tiče, onog u kojem spominješ prestanak primanja materijala od izdavača, mogu razumjeti da si ti zamišljaš da to tako funkcionira, ali realno nisi profesionalno prisutan u gaming industriji i ne znaš to što govoriš za činjenicu, iako predstavljaš to kao da znaš. Takve komentare čisto ne volimo vidjeti – o kojoj god temi pričamo. Jer uništavaju rasprave i često djeluju agresivno. Inače, mi nećemo prestat dobivati nikakve materijale od nikoga ako napišemo nešto loše o objektivno lošem proizvodu, niti nas je briga ako prestanemo dobivati nekakve materijale. Godinama nismo dobivali ništa pa smo svejedno pisali o igrama isto kao što pišemo i danas, 12 godina nakon osnutka ovog portala.

    • Czar

      @Igor Belan, 07.02.2017 - 00:33

      Ma kakvi, niti sam agresivan a još manje da sam bio ljut na NMS – nije mi to prva stvar gdje su se obećavala brda i doline pa je na kraju ispao jedan propisan flop.
      Samo iznosim svoje mišljenje koje se jeli nekima može svidjet, a nekima ne i naravno ne tvrdim da je to što napišem sveto slovo, dapače možda sam skroz u krivu.
      Ipak što se tiče NMS, mislim da je jako mala šansa da sam fulao ceo fudbal, jer fotična nije prošla nigdje dobro od strane igrača kako na ovom portalu, preko komentara kod raznih jubitubera, pa sve do steamovih korisničkih recenzija koje još i najviše cijenim jer recenzirati mogu samo oni koji su kupili igru.

    • blacklist0907

      @Czar, 06.02.2017 - 18:16

      Kuzim kaj hoces rec…al demo mi je pokazao da nije moj tip igre i kad vidim one japanske spike sa nekim djecjim mackicama i jos pored toga samuraji jednostavno moram preskocit ovo jer me ne vuce da saznam vise o igri

    • Sick Individual

      @blacklist0907, 07.02.2017 - 12:19

      Pa preskoči je, al ne možeš ni ocjenit igru objektivno ako je nisi odigrao.. Čemu onda lupit ocjenu 60, nisi je odigrao nemoj je ni ocjenit

    • Tony Ghost 1811

      @blacklist0907, 07.02.2017 - 16:04

      Zasto si ocijenio onda igru? Ni menj se ne svidja ali krajno je nekolturno prema samoj igri da ocijenis nesto sto uopce nisi igra. A demo kao demo. Sta dobijes u njemu? Nista.

    • blacklist0907

      @Tony Ghost 1811, 07.02.2017 - 16:21

      Dobro…zamisli si da nisam ocijenio…nebi bilo 7.6 nego 7.7 ocijena

    • Tony Ghost 1811

      @blacklist0907, 07.02.2017 - 21:57

      Ma briga mene. Ali ovako dajes krivi dojam. Das ocijenu onoj igri koju si igrao a ako nisi prepustis ekipi koja je. Meni takodjer igra nije nesto, ja je ne bi kupio ni na popustu.

  • GogoGoce

    06.02.2017 - 15:41

    Igrao sam betu i jako mi se sviđa igra , to govorim sa strane velikog fana dark souls igara. Definitivno kupujem i ova igra bi mi mogla biti zamjena za dark souls, čim riješim zadnji dlc od ds3 😉

    • Juraj Bevandić

      @GogoGoce, 06.02.2017 - 15:47

      Ja trenutno igram obje usporedno. Kad me ubije neki boss jednim udarcem u Niohu, samo se okrenem na PC i malo PVP-am u DS3 da dođem sebi. 😉

    • darijoman

      @Juraj Bevandić, 06.02.2017 - 16:05

      Juraj mogli bi se jednom pomlatiti u DS 3 😀

    • Juraj Bevandić

      @darijoman, 06.02.2017 - 16:06

      Jel igraš na PC? Javi mi se na Steamu onda (freddyhcl1), pa se čujemo kad budem imao vremena.

    • darijoman

      @Juraj Bevandić, 06.02.2017 - 16:20

      Da na PC. Može. Dogovoreno :)

    • GogoGoce

      @Juraj Bevandić, 07.02.2017 - 07:41

      Pa tako ću i sam vjerovatno, samo na PS4 :)

  • MHLBLSC

    06.02.2017 - 16:02

    Stvarno ne razumijem ove što daju ocjenu, a nisu ni igrali igru.

  • fez

    06.02.2017 - 17:43

    Već kod alfe se vidjelo da se radi o igretini. Borba je fantastična i radi kao sat. Malo ovaj geralt baca na loše ali tko igra radi priče?

  • Eldar Tutnić

    06.02.2017 - 18:26

    Igrao sam betu i dobra mi je bila, a nakon ove recenzije mislim da cu 100% da je kupim i igram. Ovo su igre kojima se moras posvetiti. Usput, godinama vas pratim i imam osjecaj da su vam se recenzije “uobjektivile ( 😀 )”, cak i vise nego prije. Takodjer, nekako mi se cini da ste prije spojlali igru dosta sa skrinsotovima i nekim recenicama koje su pazljivim citaocima otkrivale previse, na moju srecu to vise nije tako :) Dobar posao JurajU 😀

  • tothwow

    06.02.2017 - 18:52

    samurai souls 😀 ahhh steta sto nema za pc…..al dobar je i dark souls 3 😀 tko bi htio malo co op ili 1v1 neka mi se javi na steam 😀 -=MTG=-TOTHcore

  • baDarmageddoN

    06.02.2017 - 20:02

    Rekao nedavno jedan lik na ovom portalu da Ps4 za razliku od Nintenda ima samo jednu do dvije ekskluzive godišnje. Nakon manje od dva mjeseca u godini samo se dokazuje neznanje tog lika. Da promijenim temu u onu bitnu- Geralt u DS izdanju. Ovo ne treba previše komentirati a svaki komentar koji bi mogao pasti na pamet bio bi pozitivan. Godina je počela jako dobro. Imat ćemo jako puno vrhunskih i GOTY igara što me jako veseli. Od mene 85

  • borna8

    06.02.2017 - 20:11

    jel svijet poput dark soulsa?

    • MHLBLSC

      @borna8, 06.02.2017 - 20:26

      Ako misliš baš isti svijet – ne, ali općenito govoreći – da, obje igre su otprilike taj neki dark fantasy svijet. Dark Souls je medieval fantasy, a Nioh je neki dark fantasy koji se odvija tijekom fikcionaliziranog Sengoku perioda u Japanu.

    • Juraj Bevandić

      @borna8, 06.02.2017 - 20:50

      Na što točno misliš pod svijet? Funkcionira li kao u DS? Ne, ovdje imaš jednu mapu s dvadesetak lokacija na kojima biraš misije, svaka lokacija je poseban level koji je za svaku misiju malo drugačije raspoređen (raspored protivnika, checkpointova i barikada). Tematski? Pa kao što MHLBLSC kaže fantasy je i mračan je, ali tu većina sličnosti završava. Dark Souls je uvelike gotičkog, europskog i srednjevjekovnog stila, ovo je novovjekovni Japan 1600-tih godina većinom s raznim lokalima.

    • borna8

      @Juraj Bevandić, 06.02.2017 - 23:05

      pod svijet mislim jel ima hub svijet poput bb i ds3

    • Juraj Bevandić

      @borna8, 06.02.2017 - 23:44

      Uopće nije niti kao BB niti kao DS3. Imaš jedan zemljovid kao menu na kojem biraš misije na lokacijama koje otključavaš prelaženjem. Svaka lokacija je onda poseban level, ali čitavi level. Ne možeš iz jednog levela došetati u drugi ili nešto, kada završiš misiju klikneš “End Mission” gumb koji se pojavi i vrati te na taj zemljovid. Dakle imaš primjerice lokaciju “Kuroshima” koja je jedan level i onda na njoj misiju “Ubij sve kotače-demone” (igra to malo zanimljivije zapakira) i kad središ ta misija je gotova i vraćaš se na zemljovid.

  • mokrEE

    06.02.2017 - 20:38

    mrzim ps4 ekskluzive

    • Igor Belan

      @mokrEE, 06.02.2017 - 20:44

      Misliš, ekskluzive općenito ili… baš te samo PS4 ekskluzive nerviraju iz nekog razloga? :)

    • Juraj Bevandić

      @Igor Belan, 06.02.2017 - 20:51

      Vjerojatno jer su prilično dobre, a ekskluzivne. I mene je nervirao Bloodborne više nego Forza Motorsport dok nisam imao konzole s obzirom da volim BB, a ne volim Forzu :-(

    • MHLBLSC

      @mokrEE, 06.02.2017 - 21:09

      Ma ja isto, sve sama smeća. :)

    • Tony Ghost 1811

      @mokrEE, 07.02.2017 - 16:06

      Jesi dobro?

  • metalshegy

    07.02.2017 - 01:14

    “Ako ste kao ja, većinu igre ćete prijeći samo sa sličnom opremom i ponekad nešto na kratko promijeniti samo jer različita oružja barem nakratko sasvim mijenjaju igru.” Nazalost to i ja radim, dark souls 2 i 3, bloodborne, vecinu sam proveo koristeci 1 ili 2 oruzja. igrao sam Nioh na onom free weeku, dobio 3,4 zanimljiva oruzja i jednostavno skuzio da ce se opet desit isto. dobra stvar je sto postoje 3 varijacije za svako oruzje i hrpa arsenala ali cim mi developer omoguci koristenje jednog, gotovo, nema sanse da cu mijenjat, pogotovo u izaozovnim igrama. to je djelomice i mana jer to znaci upravo ovo navedeno u recenziji: doktoriranje trikova sa specificnim oruzjem sto vodi “mlakoj” borbi u povremenim situacijama ili provlacenje (protrcavanje) u nemogucima. iskreno upravo ta monotonija istog oruzja, odnosno isti stil igre (koji je moja krivica xD) u kombinaciji sa malo nedostatka razvoja likova ili jednostavnijih bossova, me odbila da kupim ovu igru. vjerujem da bi bilo zabavno promijenit mentalitet pa isprobat svako oruzje ili ga donekle naucit igrat ali onda bi morao zivit na Nioh-u a to bas i ne mogu xD

    • Juraj Bevandić

      @metalshegy, 07.02.2017 - 17:48

      Ja srećom DS i BB dovoljno dobro poznajem da mi se to više ne događa, ali znam točno na koji mentalitet misliš jer se i meni događalo isto. Mogu ti reći da je Nioh dosta fleksibilan po tom pitanju, jer em imaš dovoljno bodova za nadogradnju i prilika da se posvetiš više tipova oružja bez gubitka, em su respecovi prilično jeftini. Ako išta, oružja su barem stvarno zanimljiva i zabavno ih je mijenjati i isprobavati, pa bi te možda kao i mene čisti interes natjera na to, kad već potreba neće.

    • metalshegy

      @Juraj Bevandić, 07.02.2017 - 20:12

      ako ima vise bodova za upgrade i jeftinih respecova onda super 😀 mozda se i predomislim. stvarno je tlaka bilo takticki planirat koje buildove isprobat u DS zbog ogranicenja…

    • Juraj Bevandić

      @metalshegy, 07.02.2017 - 20:29

      Možeš i u DS 2 i 3 respecat, najjednostavnije u DS3 gdje možeš ja mislim pet puta kod Rosarie jednsotavno. U Niohu kupiš neki item “Book of Recollection” ili tako nešto… neka knjiga uglavnom na početku igre košta 10,000 golda što je stvarno jeftino i svakom kupnjom ide 10,000 više što je prihvatljivo. Mislim da ju možeš i dobiti kao nagradu ili pronaći na misijama. Ali ja nisam respecao i bez toga sam uspio zadoovljavajuće zaći u različite discipline, jer što se tiče skillova imaš više nego dovoljno bodova. Jedino si s leveliranjem malo napet, ali bez problema nađeš barem dva potpuno različita oružja koja se leveliraju istim statsima 😉 Mislim vidim da cijeniš neke stvari koje Nioh stvarno dobro radi, pa bi mi bilo žao da ju barem ne isprobaš. Pričekaj poput iduće zime ako nisi siguran.

    • metalshegy

      @Juraj Bevandić, 07.02.2017 - 20:35

      ma znam i respecao sam kod rosarije 3,4 puta na mainu. da nema ogranicenja bi rado isprobao sva oruzja i magije, ovako mi se neda vise, jos sam ganjao dark soul achievement pa mi je grindanje onih itema za covenante ubilo volju za zivot a kamoli za ponovno prelazenje igre haha sacekat cu popust pa se bacit na Nia. hvala na info

  • Droga

    07.02.2017 - 14:51

    Samo jedno pitanje:Dali je vrijedno mojih para?Ne vidim nista dobro u ovom mjesecu osim ovoga…

    • Juraj Bevandić

      @Droga, 07.02.2017 - 17:42

      Ako tebi u recenziji istaknuti elementi igre koje dobro izvodi zvuče zabavno, onda bih rekao da je vrijedna u slučaju da si ju možeš priuštiti.

  • hpollowda

    07.02.2017 - 15:08

    Odlično što si se u prvom paragrafu udaljio od DS usporedbi jer je totalni deservice ovoj igri kad se uspoređuju jer stvaraju očekivanja pa se tako Niohu zamjeraju neimpresivni bossovi i nedostatak larger than life lokacija kao u DS. No kad ga se zasebno pogleda, on je teška, zabavna, brza i taktička akcijska igra s jako fluidnim kontrolama i za mene must buy ako vas težina ne odbija.

    • Juraj Bevandić

      @hpollowda, 07.02.2017 - 17:44

      Upravo tako. Ne znam baš za ovaj must-buy dio, to neka si svatko sam odluči, ali slažem se da usporedbe na tako osnovnoj razini štete objema igrama. :-)

  • RaspudicT1986

    09.02.2017 - 12:54

    Lik im je isti ko Gerald iz Witchera

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!