HCL.HR

Recenzija

No Man’s Sky

Ispraznost nad ispraznošću, sve je ispraznost!

Zoran Žalac

Prvotni plan bio mi je odraditi recenziju No Man’s Skyja u video obliku. Snimio sam hrpu zanimljivih materijala, ali pregledavanjem istih došao sam do zaključka kako njime neću prikazati ništa što u Igorovim video komentarima niste već vidjeli. Specifičnosti koje sam uspio pohvatati tijekom svoje svemirske avanture u isto vrijeme su sve ono što će svaki igrač doživjeti, kao i ono što na taj način neće vidjeti nitko drugi. No Man’s Sky je igra u kojoj se većina sadržaja stvara nasumično pa nijedan video nije reprezentativan koliko prepričano iskustvo igranja. Stoga sam odustao od video recenzije u zamjenu za ponešto dužu, tekstualnu. Uostalom, o ovoj se igri ima dosta toga za reći.

Ono što vam Igorovi komentari možda neće otkriti jest to da je igra repetitivna do bola. Fascinacija koju on demonstrira u prvom susretu s većinom stvari u igri kratkog je vijeka iz razloga što je čitava igra razvučena na 18 kvintilijuna planeta, ili u prijevodu – pretjerano mnogo previše. Upravo iz toga proizlazi taj problem ponavljanja – pred vama je beskonačno mnogo varijacija planeta s drugačijom faunom, ali sve ono što radite na tim planetima i u svemiru između njih je vrlo identično.

Ima tu taman toliko materijala da repetitivnost ne vidite u prvih pet sati igranja. Zanese vas kad vam se pruži prilika za bogaćenje, a uvijek imate nešto za nadograđivanje. Ipak, jednom kad promijenite brod, upoznate sve ekstremne uvjete na planetima i vidite da nema velikih svemirskih bitaka… teško je pobjeći od dojma da se vrtite u krugu iz kojega nema izlaska. Nakon nekog vremena shvatite da svaka svemirska stanica izgleda isto i da unaprijed znate što ćete naći iza kojih vrata. Za jedan toliko veliki, nasumično generiran univerzum, mogućnost da vas nešto  iznenadi u No Man’s Skyju je abnormalno mala.

Za jedan toliko veliki, nasumični univerzum, mogućnost da vas nešto doista iznenadi u No Man’s Skyju je strašno mala.

Nijedna aktivnost u igri iza sebe nema dubinu. Nadograđujete si oružje da biste se borili protiv dvije vrste jednih te istih neprijatelja koji nemaju nikakve taktike osim što stoje na mjestu i pucaju po vama. U svemiru susrećete druge letjelice jedino kad one nađu i napadnu vas, pri čemu im ne možete pobjeći kad vas spaze. Doduše, u nekim situacijama naletite na brod za kojim je raspisana tjeralica, ali taj brod ni po čemu nije drugačiji od ostalih jer ovdje neprijatelji nemaju levele, a brodovi su jednaki i po brzini i upravljivosti.

Samim time, igra ne postaje teža što vi dalje napredujete. Nećete pronaći opasnije neprijatelje nego samo više protivnika. Možete se komotno prebacivati iz sustava u sustav sve bez da išta nadograđujete. A jednom kad vas ubiju, proći ćete praktički nekažnjeno jer se samo morate vratiti po izgubljene materijale tamo gdje ste poginuli i gdje neprijatelja više neće biti. Zapravo, igra vas više kažnjava ako napredujete nego ako ne radite ništa po tom pitanju, jer kad vam sruše brod na kojemu imate neku bolju nadogradnju, onda će vam ta nadogradnja biti pokvarena. Ako nadogradnje nemate – nećete biti ni kažnjeni.

Igra ne podiže težinu i ne nudi veće izazove bez obzira na vaš napredak.

Na planetima imate četiri tipa lokacija, a sve okolo njih najčešće je pustopoljina u kojoj nemate što vidjeti. Životinje lutaju naokolo bez staništa, bez ikakve ekologije, ne sukobljavaju se međusobno, ne bježe od oluje. Vegetacija je uglavnom identična i nijedno drvo nije grbavije od drugoga. Nasumičnost ovdje igra na sigurno – uz velike praznine koje osiguravaju da objekti imaju dovoljan razmak između sebe kako se ne bi preklapali. Osim skupljanja resursa i nadogradnji možete još tražiti stupove koji vam prevode jezik stranih vanzemaljskih rasa, što u teoriji pomaže lakšem razumijevanju istih i boljem odnosu s njima. Problem je u tome što ni nakon 30-ak sati igre nećete ništa bolje razumjeti te vanzemaljce, a svejedno ćete uvijek imati opcije s maksimalno četiri izbora što napraviti u kontaktu s njima.

Održavanje odnosa s drugim rasama je gotovo uzaludan sustav jer njihova naklonost pri trgovanju ne pomaže ni približno toliko kao sustav ponude i potražnje uz kojega na pravom mjestu možete prodati nešto za duplo veću cijenu, ili pak platiti duplo više za nešto. Nisam  siguran djeluje li i taj sustav nasumično – npr. da je pojedini materijal negdje skuplji jer ga na obližnjim planetima nema u izobilju, ali u bilo kojem slučaju bolje se osloniti na njega nego na izgradnju odnosa s vanzemaljcima. Nijedna od tih rasa ionako nije međusobno zaraćena. Nećete nikada imati opciju da švercate nešto za jednu rasu na štetu druge. Nikada nećete moći presjeći neke trgovačke rute između njih kad one ne postoje. Ekonomski sustav ovdje se vrti samo oko vas, što i nije čudno jer ti vanzemaljci postoje samo kao statični likovi, sporadično razbacani po svemirskim postajama.

Ogroman svemir na okupu drži jedan quest, i to vrlo labavo.

Ogroman svemir na okupu drži jedan quest, i to vrlo labavo. Zadatak vam je pratiti takozvanu Atlas rutu i poslušno skupljati Atlas kamenje. Nije obavezno slijediti tu putanju, ali to je najbliže priči što ćete od ove igre dobiti. Naracija je tekstualna i vrlo kratka, prožeta filozofskom tematikom i lišena događaja koje biste vidjeli. Kraj je posebno razočaranje jer ničim ne opravdava vrijeme koje uložite u igru. Osobno nemam ništa protiv modela “bitno je putovanje, a ne destinacija”, i volim čudne krajeve (svidjeli su mi se završetci Firewatcha i Insidea tamo gdje se drugi zgražaju nad njima), ali ovakvu završnicu jednostavno smatram prevarom, a ukupno “putovanje” apsolutnim gubitkom vremena.

Neki će reći kako No Man’s Sky zapravo nema kraj te da su igrači tek zagrebli površinu njegovog 18-kvintilijunskog svemira. Da oprostite na izrazu – to je sranje, a evo i zašto. Igra u trenutnom stanju nema multiplayera. Tehnički ga nema, nevezano za to možete li vidjeti druge igrače ili ne. Ja ih nisam vidio, a i da jesam, ničim nije najavljeno ni naznačeno da bi igrači mogli dijeliti iskustva sa svojih putovanja. Nemamo zajedničkog neprijatelja, mogućnost osnivanja narodne koalicije ni spilje koje bi mogli raidati samo u društvu.

Teoretski, možda se pravi kraj igre otključava tek kada svi planeti u svim mogućim galaksijama budu otkriveni. Uz napomenu da jedan igrač to za života nikada ne bi mogao postići samostalno. Svi igrači zajedno to možda i uspiju, ali takav kraj ni po čemu ne bi bio dio osobnog iskustva niti odraz onoga što se kroz igru radilo. To je važno naglasiti jer se No Man’s Sky u ovom trenutku ne promovira kao igra u kojoj vi radite doprinos za kraj svih igrača. Ovo nije Molyneuxov (besplatni) Curiousity kod kojega se u startu znalo da će samo jedan igrač nakon nekog vremena moći vidjeti “kraj” čijem su otkrivanju doprinijeli svi igrači. Ovo je igra koju plaćate 60 eura i do daljnjega ju igrate sami.

S obzirom da je No Man’s Sky u suštini igra preživljavanja, poštujem argument da joj priča zapravo i ne treba. Dao bih se uvjeriti da joj ne trebaju preokreti, drame ni višestruki završeci. Međutim, ako ćemo tako gledati, onda joj treba nešto drugo. Treba joj recimo dobar loot sustav, kojega ovdje nema, ali idemo dalje. Treba joj neki sustav posjedovanja stvari, kojega ovdje nema jer (za sada) ne možete graditi baze ni vlastite brodove. Ne možete otvoriti zoološki vrt sa životinjama. Nemate fotić ni album u koji biste pohranili fotografije koje ne možete hvatati na putovanjima. Nemate prepariranu divlju mačku na zidu jer u igri nema ni lova. Nemate zlatnu medalju s intergalaktičkih igara u utrkivanju kroz polje asteroida. Nemate vlastiti planet ni šupu u koju biste parkirali broj kad padne kiša meteora koje nikada neće pasti. Nemate laboratorij u kojemu biste eksperimentirali s različitim vrstama gravitacije. U suštini – nemate smisao što god da u ovoj igri radite.

Priča u ovakvoj igri možda i nije potrebna, ali nema ni pravih sustava koji bi igranju dali drugačiji smisao.

Osnovni koncepti No Man’s Skyja trenutno su pokvareni. Primjerice, novu letjelicu možete dobiti na dva načina – da nađete neku pokvarenu na planetu, ili da kupite neku koja nasumično doleti u svemirsku postaju, pri čemu vaš stari brod uvijek gubi svaku vrijednost. Ako želite kupiti lošiji brod s manje mjesta za inventar nećete dobiti nikakvu naknadu za bolji brod kojega ostavljate. A kad popravljate pokvareni brod, iz onog valjanog ne možete uzeti dijelove koji bi vam pomogli u tom popravljanju. Pokvaren je i sam koncept kretanja – obično hodanje je sporo i beskorisno jer nikad nećete naići na okoliš u kojemu imate neke uske stazice po kojima se morate kretati precizno da ne padnete. Sprint je nešto brži, ali isto tako beskoristan jer je triput sporiji u odnosu na kombinaciju melee napada i jetpacka koja vas lansira u daljinu.

Teško je ne osuditi nespretno sučelje, prvenstveno u inventoryju. Takvo što je vrlo važno u survival igrama jer prikupljanje resursa i craftanje predmeta čine okosnicu gameplaya. Inventory je ovdje nespretno razdijeljen na tri dijela, ima previše praznine koja se mogla pametnije iskoristiti, a mali pod-meniji zahtijevaju dosta vodoravnog listanja kad nakupite hrpu nadogradnji. Automatsko sortiranje po odrednicama ne postoji, a na PC-u recimo nema opcije da si postavite zasebne tipke za inventory broda, lika i oružja. Da ne pričam kako na kontroleru tipka krug ostaje nemapirana i nema nikakvu akciju dok ste na tlu.

Teško je ne osuditi skučeni inventory bez mogućnosti automatskog sortiranja stvari.

Proceduralna generacija sadržaja nije neviđen koncept u igrama, ali na papiru je zanimljivo što iz svemira možete sletjeti na planet bez da vas pri tome prekine ekran s učitavanjem. Međutim, let je u No Man’s Skyju vrlo spor pa se zna dogoditi da do nekog planeta letite po minutu-dvije, što je donekle realno, ali pričamo o igri u kojoj je gravitacija svugdje jednaka – koliko je to realno? Prebacivanje u novi sustav također traje čitavu minutu, s tim da pri tome ne možete ništa raditi, čak ni čačkati po inventoryju.

Time se maskira upravo taj loading, ili bolje rečeno nasumično stvaranje svega, a čak i kad su stvari generirane ne možete ne primijetiti kako se okoliš učitava pred vama dok prelijećete planet. Osobno me taj pop-in efekt nije smetao, ali valja napomenuti da ga se nećete riješiti ni s jačim hardverom jer je jednako prisutan u PC verziji kao i na konzoli.

Sam okoliš na planetima varira po izgledu i funkcionalnosti. Igra vas može počastiti nekim atraktivnim planetom, ali to atraktivno je samo skup svega što vidite na drugim, siromašnim planetima. Ako se nadate nekim veličanstvenim vodopadima i bujnim prašumama kao u Avataru, groblju satelita, plesu mjesečine po poljanama ili tajanstvenim morskim dubinama – ništa od toga. Planeti izgledaju plastično i umjetno, baš kako bi izgledalo nešto stvoreno algoritmom, a ne ljudskim smislom za dizajn i estetiku.

Važno mi je napomenuti da ovo navedeno nisu stvari kakve bih inače očekivao od igre jednog malog nezavisnog studija, ali isto tako ne bih očekivao da se na takvu igru prišije cijena od 60 eura. K tome još žmirim na činjenicu da su igru lažno predstavili kao multiplayer naslov. Iskreno me ne smeta što igra nema tu komponentu pa me valjda i manje smeta što to obećanje nije ispunjeno. Razvojni proces igre je dug i mukotrpan, neke stvari ne stignu se završiti na vrijeme pa je stoga skroz moguće da Hello Games uz najbolju namjeru nije uspio integrirati multiplayer na vrijeme. Igru su već odgađali, a definitivno nije ugodno kada vam fanatici bez životnog smisla prijete smrću zbog odgađanja. Ne mora značiti da su developeri po tom pitanju besramno lagali, ali zbog toga recimo postoji posao glasnogovornika kojega Hello Games nema. Osoba koja se bavi PR-om u trenutku pritiska zna napraviti spin i zna kako reći neistinu bez da to bude laž. Sean Murray iz Hello Gamesa nema tu vještinu pa su mu vlastite ambicije kopale rupu pod nogama.

Multiplayer čak ni ne fali čitavom iskustvu, ali pomalo je licemjerno prodavati igru po 60 eura, a ne dostaviti ono što je obećano.

Bojim se da je ta kontroverza naštetila igri više nego repetitivnost, loš sustav borbe, pokvarene mehanike i tehnički problemi. Dio navedenih problema može se popraviti, ili barem ublažiti, kroz ažuriranja i zakrpe, ali budućnost ove igre visi u zraku. Da bi No Man’s Sky naknadno dobio multiplayer ili bilo kakva druga proširenja, Hello Games mora imati čistu računici za to. Igra je imala dobar start što se prodaje tiče, ali dugoročno gledajući na naplatu će joj doći sav negativan publicitet. S obzirom da igra nema pretplatu, mikrotransakcije ni neki drugi izvor za zaradu od korisnika koji ju već nisu vratili ili prodali, jako je upitno hoće li Hello Games vidjeti dovoljno resursa da od No Man’s Skyja napravi igru kakvu je htio napraviti – znate, onakvu kakvu su na prvim trailerima prikazivali i kakvom smo mi novinari hajpali ljude prenoseći te materijale.

Što se tiče doprinosa čitavoj industriji, vjerujem da će No Man’s Sky ostati upamćen kao nešto sasvim nasumično baš kao i njegov sustav generiranja beskonačno repetitivnog i dosadnog sadržaja. Kada sam počeo raditi za HCL upao sam u zamku naivnog vjerovanja da je tadašnji Spore, konceptualno vrlo slična igra NMS-u, predstavio originalne ideje koje će pozitivno odraziti na druge igre. Vjerovao sam da u tome leži njegova posebnost, ali osam godina kasnije ništa se takvo nije dogodilo, a ja sam igru ipak debelo precijenio. Tko radi – taj i griješi, ali stojim pri izjavi da je Spore i dalje raznovrsnija igra nego No Man’s Sky, a Galactic Adventures ekspanzija je bog i batina za nju. Za nekih godinu dana to možda ne bude tako, što zaslugom Hello Gamesa, što zaslugom moddera u slučaju PC verzije. Ipak, za sada nikako ne bih preporučio lutanje u tom ispraznom univerzumu.

Znate što bi bilo pametnije od igranja ove igre? Pročitati Malog princa, po stoti put ako treba. I to je manje repetitivna aktivnost, a zamislite – knjiga ima samo slova koja se ponavljaju. Barem su putovanja Malog princa po raznolikim planetima puna slikovitih događaja, likova i pouka. Kratka i jednostavna priča je ponekad sve što vam treba. Nije vam potrebno 18 kvintilijuna planeta da prenesete poruku o beskrajnosti svemira. Može se to učiniti i s daleko manje sadržaja, ali sadržaja koji je značajan za avanturu i eventualnu kontemplaciju nakon nje.

Ono što No Man’s Sky ima su obični poligoni na kojima se istraživanje ne odvija prirodno već letom od indikatora do indikatora koji se stvore nakon što skenirate planet. Nakon nekog vremena može se jasno uvidjeti da takva igra ne nudi djetinjastu znatiželju pri otkrivanju novih sustava nego ima birokratski uređen model koji vas fino pozdravi: želite li skočiti u drugi sustav? Nema problema, prvo craftajte suspension fluid. Dobro, a sad electron vapour. To je sasvim u redu, a zatim udarite pečat na antimatter. Tako, sad još warp cell. I još nismo gotovi, sad taj warp cell stavite u hyperdrive. E, sad ste spremni. Ne zaboravite ovo ponoviti još 18 kvintilijuna puta.

Da budem u potpunosti pošten, svidio mi se, doduše, jedan jedini trenutak u igri kad sam u zadnji čas dotrčao do svog broda spasivši se od radioaktivne kiše koja je potom udarala po metalu mog broda dok sam u idućih deset minuta razvrstavao stvari po tijesnom inventoryju. Zvuk je dobar.

Postoji mala šansa da će se No Man's Sky u budućnosti pretvoriti u solidnu istraživačku avanturu ako se na igri bude još radilo. Do tada je ipak daleko pametnije i zabavnije čitati Malog princa, makar i više puta uzastopno.

60 Naša ocjena
  • zabavno u početku dok je sve novo
  • zvuk kiše koja udara po brodu dok ste u njemu
  • možda se popravi
  • dosadno kad se sve počne ponavljati
  • avantura nije vrijedna uloženog vremena
  • neke osnovne mehanike igre su pokvarene
  • tehnički problemi, dok se ne poprave

Zoran Žalac

Dežurno čangrizalo. Primarno je na PC-u, no konzolaškog je porijekla. Voli kad igre filozofiraju, gunđa kad ne idu u 60 frejmova. Najtekstualniji recenzent HCL portala, a u slobodno vrijeme magistar opskurne znanosti koja se naziva kulturologijom. Nije isključiv, ali...

Komentari (60)

  • Toka123

    19.08.2016 - 15:02

    e kako sam predvidio da ce ocjena bit tocno 60

    • Zoran Žalac

      @Toka123, 19.08.2016 - 15:03

      To je uz dobru volju 60, jer nisam na zub uzeo rušenja (koja su frustrirajuća bila) jer eto danas su izbacili kao neku zakrpu, pa možda su popravili.

    • Toka123

      @Zoran Žalac, 19.08.2016 - 15:09

      nisam vidovit :(

    • Cro007

      @Zoran Žalac, 19.08.2016 - 18:11

      Ja nisam imao probleme s rušenjima (da pokucam), koristim trenutno experimentalni patch tako da dosta dobro vrti na mojoj prastaroj HD7770.

      Što se tiče gameplaya, za ono što smo dobili, cijena od 60€ je previše

    • SemirTheChosen

      @Zoran Žalac, 19.08.2016 - 19:52

      Nikada im i nisam vjerovao da ima onoliko planeta, ali ko im i može dokazati da nema kada tako nešto izjave, a evo jedne najbolje od listi čega svega obećanog nedostaje; https://archive.is/V5Zns

    • baDarmageddoN

      @SemirTheChosen, 19.08.2016 - 23:31

      Ova lista je poduga… Znao sam da su se nalagali ali ovoliko? Ubisoft je za njih mala beba.

    • SemirTheChosen

      @Zoran Žalac, 19.08.2016 - 19:59

      Štaviše super a i jeftina igra istraživačkog koncepta NO MAN sky-a, a i bolja igra od njega, jeste Starbound (igra nalik Terrariji samo 20x više svega nego u Terrariji) :)

  • Tony Ghost

    19.08.2016 - 15:43

    Losa igra, previse dosadna i stalno je sve isto samo sa drugim bojama u koje ne mozes gledati. S obzirom da je zasjela na prvo mjesto, da je postala hit, igraci se ne trebaju pitati zasto nas developeri prave budalama i uzimaju lovu na polu zavrsenim igrama.

    • funky0308

      @Tony Ghost, 19.08.2016 - 17:09

      Dobro receno, svaki puta se iznova cudimo, a, manje-vise smo si sami krivi za to. Iako, tko je god igri htio dati priliku, morao je odigrati barem 5-6 sati, znaci, ne mozes je vise vratiti.

    • Tony Ghost

      @funky0308, 19.08.2016 - 17:50

      Pa da. Ja npr. necu kupiti igru ako nije zavrsena nema tih para sto se kaze. Evo silno cekam horizon zero down i naravno ako ne bude na razini ocekivanja nema sanse da im dam i jednu kunu.

  • MoGaming

    19.08.2016 - 15:47

    Meni je igra dobra.Ljudi su malo licemjerni jer očekivat da će igra izgledat kao na traileru je pomalo naivno u današnje vrijeme,svaka skoro igra doživi grafički downgrade.Igra je isto zakazala u nekim tehničkim pogledima i nekim funkcijama al kad se pogleda šta su zapravo uspjeli ostvarit i nije baš za požalit se.Od mene 75 za sad al mislim da ima potencijala velikog za napredak i sve je na njima sad :)

    • Lovac

      @MoGaming, 19.08.2016 - 16:57

      Slažem se s recenzijom i ocjena je čak “in good faith”, a svima koji brane ovaj proceduralni tech demo koji se prodaje po 60e preporučam ovaj video čisto da se prisjete što je sve nalagano (molim vas nemojte maknuti link)

    • Tony Ghost

      @MoGaming, 19.08.2016 - 17:04

      60€ za igru i ti kazes da je dobra. I jos da smo licemjerni. Ja tebe ne mogu razumjeti nikako ali nije ni bitno. I ja volim neke igre sto drugi ne vole ali ako je smece onda je smece i tu nema nikakvog opravdanja. Pa ti pametuj koliko hoces. Sto se tice trailera svaka pametna osoba zna da grafika nece biti ista. Ali ovdje i nije rijec bas o tome nego o nedostacima. Najbitnije igra dopizdi za sat vremena jer je sve ostalo isto. Samo se ponavlja.

    • Filip Galeković

      @Tony Ghost, 19.08.2016 - 21:03

      Ako je njemu okej potrošiti 60 eura na ovo nek troši, šta sad.

    • Tony Ghost

      @Filip Galeković, 19.08.2016 - 23:46

      To sto je idiot ne mora nikoga zvat licemjernim. To me smeta i zbog toga ide ovo idiot.

    • MoGaming

      @Tony Ghost, 20.08.2016 - 19:29

      Ja sam govorio općenito a ti mene direktno vrijedjaš :) Tebi je vjerujem ok dat svake god za COD toliko para iako je isti kao predhodni.Ja sam reko da igra nije za svakog,ja kad nisam neku igru probo jer vidim da nije po mom ukusu ne dodjem ovdje da bi pljuvo po igri i po ljudima koji imaju nešto reći igru iz iskustva.Ja sam već u igru potrošio puno sati a ti vjerujem svoje znanje dobijaš od hejtera na yt :)

    • Tony Ghost

      @MoGaming, 21.08.2016 - 01:21

      Ja taj cod ne igram. Kao ni fifu ni pes. Sva ta remaster sranja. Samo cisti profit. Kao i ova igra. Obecajemo sve za uzvrat a dobijete kur… Meni smeta to sto obecajes brda i doline a i sam znas da to ne mozes napravit. I 60€ je previse. Ja sam poludio jer nas zoves licemjernim. Izvini, hocemo li u buduce prodavat organe da kupimo igru. Ako ovo kosta 60 € onda npr. gta moze slobodno kostat 200 €. Niko im ne moge ni rijec prigovorit. Jer razliku bi i slijepac vidio.

    • MoGaming

      @Tony Ghost, 21.08.2016 - 17:25

      Naravno da je preskupo,ja sam na više tema piso kako gameri trebaju u prosvjed protiv visokih cijena.Ali kad se ovo ne prigovara ostalim igrama nikad ne znam zašto bi ovo bio izuzetak.Takodjer no man sky za mene nije savršena igra,dao sam joj 75 al mislim da neki od minusa nisu ok a neki bi se trebali pisat za sve igre koje to rade (ovo se odnosi na ova silna obecanja)

  • Cr4nky

    19.08.2016 - 15:52

    Dobra reca, sve si nedostatke nabrojao.
    Ima igra masu potencijala, samo sta nije iskoristeno nista.
    Igra vrijedi nekih 5-10€ ni blizu njihovih 60€.

  • RapthorPechina

    19.08.2016 - 15:57

    Svaka ti čast za toliko provedenog vremena uz igru. To se zove žrtva!

  • departed1983

    19.08.2016 - 15:59

    Dadoh joj i ja 60 jer su eto unijeli kao neku novinu i iskoristili dobro matematicki algoritam koji mozda i nije njihov. Sve ostalo sam vec rekao u postovima prije, rekli su i drugi igraci da se ne ponavljamo. Igra sa cijenom AAA igre teba biti tako i tretirana i ova ocjena od 60 joj je previse.

  • delight353

    19.08.2016 - 16:08

    Slažem se sa svime rečenim. Iako mi je ok (za sada), počeo sam uviđati dosta nedostataka i neiskorištenog potencijala. Šteta… O cijeni da ne govorimo…

  • vragec25cro

    19.08.2016 - 16:10

    po meni nije tolko loša osim tih 60euri tolko ne vrijedi.principu sve je isto samo drugačije boje i sve se svodi večinom na grindanje novca ako želite bolji brod i više mjesta u inventoryu..životinje večinom iste makar ima i nekih zanimljivih.mene je ugodno iznenadila pošto ju nisam očekivao al nije nešto posebno.sve u svemu nakon 30-40 sati provedenih u igri moja ocjena 50/100 zbog cijene i jednoličnosti

  • DeusNIikola

    19.08.2016 - 16:17

    Prvi dan kada sam nabavio igru, igrao sam sa bratom oko 2 sata. I tada mi je bilo malo zanimljivo jer kada sam se već umorio i postalo ponavljajuće dao sam bratu, pa samo malo napredovali u igri. Najviše smo se zezali sa imenovanjem planeta i životinja. Prešli 4 sustava i stali iscrpljeni u svemirsku postaju. Ovo mi se nikada nije dogodilo da me igra nakon malo više od sat vremena baš iscrpi, npr. FIFA-u znam igrati po 3-4 sata, GOW Remaster sam u 2 dana prešao, na Uncharted sam znao po cijelu večer igrati dok mi se ne spava. A ovo me nakon malo više od sata izmorilo, da nije brata odavno bih odustao.
    Drugi dan, sam u kući i pokuašavam se natjerati da igram, razmišljam o igri i što više mislim to me umara pomisao da moram opet sve ponavljati na svakom planetu i ona glupa paleta boja. Pogledam par YT videa za skupiti novce i novi brod, te navečer upalim igru, uspio sam se natjerati da odem na 2 planeta i ugasio sam je. Od tada je nisam ni pomislio igrati. Najgore što te sa vremenom sve u igri počne frustrirati, posebno inventory. Nakon svega toga danas sam na YT pogledao šta je u Centru i Atlas i to me uopće nije oduševilo niti mi je palo na pamet upaliti igru. Sva sreća što je nisam kupio. I nevjerujem da će igra se ikada popraviti, šta god oni dodali, opet će svijet biti isprazan i ružan. Sve je rečeno u recenziji. Jad i prevara lešinara koji su zaradili na hypeu.

  • Hazardous Material

    19.08.2016 - 17:01

    Ukratko,igra ima previše planeta bez imalo sadržaja i jako je repetitivna

  • Hazardous Material

    19.08.2016 - 17:01

    Mass effect je puno bolji
    A njemu je trebalo samo par desetaka planeta

    • MoGaming

      @Hazardous Material, 21.08.2016 - 17:27

      a usporedbe hahaha iste igre nema se šta dodat

  • borisbero

    19.08.2016 - 17:02

    ja ne shvacam te nove igre i ti pop in-ovi !?!? cemu sva ta silna grafika i detalji kad se oni doslovno stvaraju pred tobom kad im dodjes blize i to blize je onak jako blizu ? ne znam dal ja previse ocekujem ili kaj al mene taj pop in izludjuje…a o no mans sky necu uopce nis ni govorit to nije igra to je polu proizvod bit ce igra nakon 20 dlc-a

  • funky0308

    19.08.2016 - 17:22

    Odlična recenzija, objektivno si pobrojao sve nedostatke. Igrao sam je dva puta, prvi puta 2h, nakon čega sam presudio da je igra totalno smeće ali nešto me ipak natjeralo da je upalim i drugu večer. Uvukla me u taj svoj svijet i uspio sam odigrati pet, možda i šest sati u komadu i ostao ugodno iznenađen kako ipak nije toliko loša. Sada se dva dana pokušavam natjerati da krenem dalje ali ne ide, baš ne ide. Nema ničega novog ili drugačijeg da me prikuje uz monitor na novih 5-6 sati. Da je glavna misija, uz puno bolju priču, 10ak sati i da igra košta 10ak eura, dao bih joj ocjenu 80, možda čak i veću ali po ovoj cijeni i gledajući što smo za te pare dobili…ne dam joj više od 40 i ta ocjena je previše. Postoji razlog zašto umjetnici i dizajneri rade na igrama, postoji razlog zašto inače developeri ne modeliraju dvadeset modela koje onda računalo spaja i miksa u 1560 drugih modela, bića i svega ostalog. Kako sam i rekao, desetak sati je igra OK, barem je meni bila ali sve preko toga je živa patnja. Nekako mi se čini da ni Hello Games nije znao što hoće dobiti od ove igre. Eksperiment? Igru? Dokumentarac ili sapunicu…u svakom slučaju, već je vidim za mjesec dana na sniženju od 80%. Šteta, – moglo je ovo biti baš dobro.

  • IvanDado

    19.08.2016 - 17:36

    55 od mene. Dobra recenzija, losa igra. Igra je prezentiran potpuno drugacije nego sto zapravo je (ovdje ne govirm samo o grafici, jel ko vise nasjeda na trailere? Lol) Dosadno, jednolicno i zabavno prvih 2 sata i onda skuzite da igrate igru koju ste nedaj Boze platili 500kn. Pouka, nikad ne ocekuj puno od icega u zivotu.

  • Czar

    19.08.2016 - 17:51

    60 je čuda za ovakvu igru, to bi značilo iznad prosjeka.
    Ja sam joj opalio 30, i mislim da sam bio darežljiv jer bi moglo i niže.
    Jednostavno igra bez ikakvog smisla i cilja jer survival i nije neki kao što je u tekstu spomenuto, a bome ni istraživati nemaš što jer je nakon prvih par planeta sve varijacija na istu temu.
    Ovo meni više liči na nekakvu kasnu alfu gdje je baza odrađena a sad treba počet igru punit sadržajem a taj sadržaj si valjda računaju prodavati ko ekspanzije.
    U svakom slučaju, za ono što su ponudili i što mučki naplaćuju 60 EUR, 30% je puna šaka brade.

  • Tony Ghost

    19.08.2016 - 18:10

    Evo i ja bih volio zaraditi. Postovani, jako mi je drago jer se obracam Vama, sa kojima dijelim svoje djetinstvo. I sam sam bio kao Vi u mladosti i jako sam sretan sto sam pronasao ideju za igru koja ce biti glavni temelj i nosilac nove ere u svijetu gaminga. Ali naravno kao i za sve velike mislioce i intelektualce nedostatak je novac. Radimo na jednom projektu, u kojemu ce svijet bit velicine kao 5 puta gta. Moci cete ulazit u svaku kucu, doslovno obecajemo brda i doline(dobit cete kifle). Imat cemo preko 1000 auta, raznih aviona, helikoptera, ogromnu kolicinu brodova. Moci cete u igri raditi sta god zelite. Mi nismo kao kompanije, mi ne mlatimo praznu slamu(doslovno smo mozda i gori) i stoga vas molimo da podrzite nasu ideju. Ovo su samo prve informacije, ubrzo cete saznati o kakvoj je mega igri rijec. S toga Vas molimo da svoje donacije isplatite na ovaj racun…. Primamo samo eure. Tako nesto izgledaju veliki projekti. 😂

  • baDarmageddoN

    19.08.2016 - 18:49

    Dok nisam vidio prve screenshotove mislio sam da će ovo biti nešto. Dok nisam odigrao tri sata u agoniji grinda znao sam da je ovo ništa. Nije me više briga za NoMan’sShit. Nadam se samo da se isto neće desiti jednoj ozbiljnijoj i hyper-hyperiranoj igri StarCitizenu. NMS nije igra po mojem guštu počevši od dizajna, preko sučelja, previše arkada, previše nedorečenosti, previše grinda nizašta, premalo razloga za igranje i nikakav razlog nemam da ikada više zaigram ovo sranje. Priznajem, nisam igru kupio pošto štedim za nešto… Skinuo sam sa torrenta da vidim da li ću je kupiti i kao da sam dobio manji iznos na lotu kada sam vidio da je bolje 60$ uložiti u bilo što drugo osim toga. Da je bila open beta ove igre mislim da bi broj kupaca bio 1000x manji. Molom vas, ekipo iz RSIa, da SC bude barem 50% obećanog jer ovo nije niti 5% obećanog. Najgore od svega što su uz developere i recenzenti dizali igru u nebesa i dalje, prema centru svemira (što je, naravno, Zemlja) da su gori i od Ubisofta. Pojeo bih se da sam umjesto štednje kupio ovu igru. Osim proceduralne generacije koja preočito ima jako loše “granice” generiranja planeta i “života” tu ne vidim ništa dovoljno dobro za sebe. Mnoge EarlyAccess i Kickstarter igre koje sam podupirao i podupirem su bolje od ovoga. Minusevi su redom UI, HUD, grafički dizajn, bugovi, planeti (svi jednojajčani blizanci sa premalo razlike), život na svakom planetu na kojem sam došao (hello. Wtf?!), arkadnost u letjelici, grindanje, grindanje, grindanje! Pozitivno je proceduralno generiranje koje bi Frontier prvi znao bolje iskoristiti, lagani prijelazi sa planete u svemir i vice versa, kriptirani jezici inteligentnijih rasa, sakupljanje resursa prvih 30ak minuta 😀 e da… Minus je i AI s tim da je I u ovom slučaju samo slovo bez značenja jer toga ovdje nema. Neću ocijeniti pošto nisam kupio ali da jesam bilo bi 55. 50 zbog proceduralnog generiranja i 5 za sve ostalo. Hvala

    • RapthorPechina

      @baDarmageddoN, 19.08.2016 - 20:35

      5 za sve ostalo… baš mi je to porpavilo dan ..hahahaha

  • Moostauche

    19.08.2016 - 19:57

    Neopravdana cijena od 75 eura na konzolama ite60 na PC-u. Konacna ocjena: 39/100. Nemogu cak ni reci da sam razocaran. Velika zalost s obzirom da je rijec o jednom SF naslovu. U jednu ruku mi je zao zato sto je ipak rijec o malom timu ljudi s dobrom idejom, ali na drugu ih u potpunosti osudjujem zbog laganja, manipuliranja i nahajpanog medijskog oblaka koji je stvorio Sony i koji su oni tako opusteno uzivali.

  • closingtime

    19.08.2016 - 22:48

    Od početka sam znao da će bit isprazno i dosadno i nikako nisam shvaćao hype koji se stvarao. Ali kad god bi to rekao svi bi me popljuvali i rekli kako je bit igre istraživanje. Ali tko kaže da je istraživanje u ovom ispraznom svijetu uopće zanimljivo?! Nije! Molio bih sve da pogledaju onaj video koji je u komentare poslao Lovac.

  • zlakob

    19.08.2016 - 23:11

    ocjena 65 neznam ni sam zasto ni kako.. uostalom nebo ni trebo dat ocjenu jel nisam kupio igru ali i jebeno mi je drago da nisam dao tu paru za taj ocaj.. izmedju ostalog slazem se sa svima vama i nemam sta nadodat osim toga da sam ja odigro nekih 15h i nemooooguu ju vise upalit.. sama ikona na desktopu me jede i mislim da cu upravo napravit uninstall i doviđorno 😉

  • Slash

    19.08.2016 - 23:52

    Prevara!samo dobra reklama i naivci mi jadni ljudi igraci popusimo staru foru dobrog marketinga!!

  • gogo1207

    20.08.2016 - 01:29

    Oko igre se vec gradi modding community i ne bi se cudio da se nade pojedinac koji ce napisat multiplayer (kao sto je bio primjer sa GTASA nekada). Ova igra treba multiplayer, bez njega ovo nije igra. Treba puno vise sadrzaja, puno vise elemenata za craftanje, treba po mogucnosti building sustav. Bolje rasporedene kemijske elemente po planeti tako da ipak trazi putovanje od planeta do planeta da bi dobio nesto a ne ovako da si sve sakupis na istom planetu, doslovno. Veliko razocarenje ove igre je periodni sustav, rekli su da s napravili nesto custom, ja ovdje vidim svega, ne znam ono 3 izmisljena elementa i 6-7 zapravo postojecih. Prazno, 60 eura za ovu igru je previse i da budem iskren zao mi je tih 60 eura. Mogo sam pocastiti cijeli HCL cevapima i cugom, i jos bi ostalo. 😀 Prazno…al dobro, ja se osobno vise nadam modding zajednici da cemo napraviti nesto kvalitetno od ove baze, jer developeri nece sigurno raditi vise na ovoj igri osim sto ce fixat bugove… :( Moje pareee….moji cevapiii…ah…

  • delight353

    20.08.2016 - 11:05

    Ma mislim da čak nije Hello Games toliko kriv za ovo koliko Sony. Mislim da su im dali “težak” ugovor, dobru lovu, a sa time OGROMAN pritisak i premalo vremena. Pogledajte ovo sa DLCovima. Sean Murray je rekao da će DLCovi biti besplatni da bi neki dan povukao tu izjavu. Developer ima gladnije oči od onog koliko može pojesti? Sumnjam… Mislim da Sony samo želi ugrabit lovu, a ovi se više ne mogu izbavit iz onoga što su potpisali, jer bi ih penali za raskid ugovora koštali fizičkog tijela, duše, slobode, obitelji, prijatelja, kućnih ljubimaca i, uglavnom, svega što posjeduju.

    • Tony Ghost

      @delight353, 20.08.2016 - 12:21

      Kao prvo moras znat sta potpisujes. Kad odes u banku hoces potpisat da nista ne procitas kad dizes kredit? Ako hoces zajebat ce te sigurno.

    • gogo1207

      @delight353, 22.08.2016 - 20:00

      Ovdje se radi o gotovo 4-5 godina rada na igri….vremena je bilo i vise nego dovoljno…

  • BB-8

    20.08.2016 - 14:14

    49 od mene, igra je jednolicna i dosadna,ne mislim dosadna na istrazivanje, nego je taj cijeli svemir dosadan i siromasan, a cijena jos…

  • Vjetar

    20.08.2016 - 20:59

    Slutio sam ovo. Toliki hype oko svoje nove igre ne radi ni Ubisoft. Negdje je moralo zapeti. Sad mi je drago da sam pričekao recezniju ovdje i nisam napravio order. Hvala HCL, ovu igru ću zaobići u velikom luku.

  • goldfinger

    21.08.2016 - 09:22

    Odlična recenzija za jednu totalno precjenjenu i dosadnjikavu igru…

  • Papa6

    21.08.2016 - 11:19

    No Mans Sky je ko ocean koji se proteze tisućama kilimetara i kad ga pogledas mislis da je u njemu tisuce mogućnosti ali kad uđeš u njega shvatis da je dubok samo nekoliko centimetara i jedino na sta ces naletit su morski krastavci

  • Brle

    22.08.2016 - 14:11

    Igrao NMS par dana onako rekreativno ali neznam..privuklo me ono isčekivanje nečega novog ali zapravo shvatiš da nakon nekog vremena igra nije ništa drugo nego grind (kojeg ionako imam previše u Elite:Dangerous),multitool mi je na 35 slotova,brod na 38,skupio atlas pass v1,2,3,naučio Vy’keen jezik skoro potpuno zahvaljujući exploitu i sad jednostavno sto covjeka moze privuć da igra je nadogradit inv i ship inv do maksimuma i to je to.Nikakvog cilja vise osim Atlasa.Čak me i Pulsar:Lost colony ugodnije iznenadio koji je (bio?neznam sad) u pre-alphi i koji sam igrao s ekipom za pijančevanje.

  • lukakeanu

    22.08.2016 - 18:49

    od mene je dobila 10….samo zbog proceduralnog generiranja.obecali su igricu u kojoj istrazujes…sve je to istina ali istrazujes nista.nema niceg zanimljivog,sve se samo ponavlja i jako je frustrirajuce,drago mi je da ju nisam kupio jer ne vrijedi 60 eura.mozda 10…mozda

  • Nathan Drake

    24.08.2016 - 18:26

    Makar nisam zaigrao igru niti ne mislim, vjerujem da tim od 15 (ispravite me ako sam u krivu) ne može imati toliko mašte i volje napraviti 18 kvintrilijuna različitih planeta što je za mene razočarenje. Bolje da su napravili 100 000 planeta ili manje, ali da su svi različiti, a ovako, nakon čitanja rezencije, igra dosadi za par sati. Jednostavno ne vrijedi toliko novaca igra koja dosadi nakon nekoliko sati.

  • invictum

    18.02.2017 - 22:31

    Necu je kupovati, preskupo za ono sto se dobije

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!