HCL.HR

Skejtanje je teško. To vam OlliOlli odmah poruči u svom krakom tutorialu, uz napomenu da ako vam nešto ne pođe za rukom prvi put, nakon jedno sto puta *možda* hoće. Zato se ne treba sramiti tipke za restart. Doista, skejtanje je teško, a na PC-u još i teže ako ćete koristiti tipkovnicu umjesto kontrolera. Zato poslušajte dobronamjerni savjet: ne uzimajte si taj izazov, ma koliko vam OlliOlli izgledao jednostavno i nevino.

Ne dajte se zavarati, ova 2D skejterska igra je prava mala spravica za mučenje. I što je najgore, velike su šanse da će vam se njezina tortura čak i svidjeti pa ćete joj se svjesno i voljno vraćati. Zarazna je zato što ju možete igrati u kratkim intervalima, a mehanika joj je u suštini vrlo jednostavna. Imate level koji traje najviše minutu, točno određena mjesta gdje se možete razbiti, i jasno naznačen set ciljeva koje treba ispuniti.


Ipak, stvari su jednostavne tek u početku kad imate 25 levela podijeljenih na pet tematskih cjelina. Tada vam je cilj samo završiti level i idete dalje. S time možete biti gotovi dosta brzo – u manje od sat vremena. Ali ako želite dalje, stvari se malo kompliciraju. Svaki level ima pet zadataka, tipa highscore, najbolji combo, skupljanje nečega i izvođenje specifičnog trika. Nekada te zadatke možete obaviti odjednom, a nekad su i specifični pa morate prelaziti level više puta (npr. ne smijete grindati, ne smijete se odgurivati itd.).

Kada na levelu ispunite tih pet zadataka otključavate „profesionalnu“ razinu istoga gdje su ti zadaci duplo teži. A kad riješite te duplo teže zadatke otključavate još teži Rad mod. Izazova dakle ima, sveukupno 75 levela + isto toliko „Spots“ levela u kojima se natječete za što bolji rezultat na online ljestvicama tako da napravite što više stvari u jednom combo potezu.

OlliOlli je prije igra ritma nego skejterske kreativnosti.

No što je tu točno „teško“? E pa, OlliOlli je prije igra ritma nego igra skejterske kreativnosti. Dvije su stvari ključne – kad grindate, bolji rezultat i veću brzinu ostvarujete ako tipku za grindanje pritisnete kad je vaš skejter jako blizu objektu, odnosno taman prije nego se njemu približi. Isto vrijedi i za završetak comboa kada se spuštate na tlo – trebate stisnuti tipku za dočekivanje taman prije nego dodirnete tlo. Stisnete ranije – čeka vas standardno slijetanje. Stisnete kasnije – sletjet ćete loše i trikovi će vam propasti.

To je ok mehanika, ali se ne koristi kao nešto što razlikuje vješte igrače od običnih, nego se 90% vremena zapravo traži da bi se u igri nešto i postiglo. Npr. želite li postaviti neki novi rekord, tj. što bolji rezultat, morate to napraviti onako kako je to igra zamislila. I obično znate što za to trebate napraviti, samo vam se treba „potrefiti“ da to napravite kako spada.


U praksi ako radite više trikova (makar i istih) imate veću prednost nego da radite raznovrsne trikove. A birati koliko ćete trikova gdje napraviti zapravo ne možete – jer kad vam igra kaže da skačete, drugačije nema – inače vam vožnja propada. Zbog toga često možete završiti level s jednakim brojem bodova koje ste već ostvarili. Ili još gore – kad usporedite te rezultate s drugima vidite da deseci igrača imaju točno isti broj bodova.

Zbog toga natjecanje u OlliOlliu djeluje čisto mehanički i nema onu mogućnost da najbolji trik/combo izvede onaj tko je hrabar da pokuša nešto novo. Jednostavno, igra ne gleda koliko dugo grindate, nego koliko puta. Ako vas takvo što ne smeta, ovo je zabavan naslov s kojim se može provesti dosta sati, ponajviše u nastojanju da si sami dokažete da možete nešto ostvariti. Jer unatoč frustraciji, kao i kod stvarnog skejtanja – čim padnete, prvo što želite napraviti je opet stati na skejt.

Kad se u dvodimenzionalnoj skateboarding igri OlliOlli razbijete kao palačinka, ne osjećate fizičku bol zbog toga. Ali ona psihička jednaka je kao da ste se stvarno polomili na skejtu.

75 Naša ocjena
  • zarazno i izazovno
  • dosta sadržaja
  • odlična glazba
  • dizajn igre ne potiče kreativnost i raznovrsnost

Zoran Žalac

Dežurno čangrizalo. Primarno je na PC-u, no konzolaškog je porijekla. Voli kad igre filozofiraju, gunđa kad ne idu u 60 frejmova. Najtekstualniji recenzent HCL portala, a u slobodno vrijeme magistar opskurne znanosti koja se naziva kulturologijom. Nije isključiv, ali...

Komentari (1)

  • ivan fabijani?

    01.08.2014 - 19:27

    Ta igrica je za one kojima je stvaaarno dosadno!

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!