Order of War [PC]

Unatrag desetak godina, a i više, imali smo priliku odigrati popriličan broj igara baziranih na tematici Drugoga svjetskoga rata, bilo da su to strategije, FPS igre, simulatori ili nešto drugo poput akcijskih avantura, stealth igara i ostaloga. Zaista, bilo ih je svakakvih. Nakon tolikog broja izdanih igara sa dotičnim “settingom”, moglo bi se pomisliti da se WW2 i sve vezano uz njega, ljudima popeo na onu stvar. No izgleda da nije tako kada i dalje dobivamo igre bazirane na Drugom svjetskom ratu. Sada koliko je to dobro ili loše, sve ovisi o pojedincu koji zapravo igra te igre.

Iz svega ovoga možete pretpostaviti u kojem se vremenu odvija radnja igre Order Of War. To znači da ćete još jednom proživjeti Dan D i oslobađanje Francuske u ulozi Amerikanca. No što je točno Order Of War? Najlakše se može opisati kao mješavina World In Conflicta i Company Of Heroesa. Točnije, igra uzima gameplay WiC-a i pokušava imati atmosferu kao CoH. Naime ovdje nema izgradnje baze i stvaranja jedinica u određenim građevinama, a isto tako nema ni skupljanja resursa. Bolje rečeno, jedini „resurs“ koji koristite su bodovi koje dobivate zauzimanjem određenih točaka. No ovdje je jedna razlika ta da kada vam neprijatelj uništi grupu jedinica bodovi se ne vraćaju nego ih i dalje skupljate ako i dalje držite kontrolne točke. Naravno svaka točka ima određeni broj bodova koji vam se gotovo nikada neće potrošiti do kraja, a određene točke, kada ih osvojite, omogućuju vam nove jedinice koje možete zvati na bojište.

Kada pripremate napad na točke, valja pogledati koje vam se za početak više isplati napasti i zauzeti.Treba spomenuti da igra ima različitih jedinica koje se dijele na pješaštvo, artiljeriju, protuzračne jedinice i tenkove, dok avione (kao i velike topove) imate jedino kao taktičku pomoć, za koju opet naravno trebate određeni broj bodova. No krenimo mi prema bitnom dijelu igre, a to su taktičke mogućnosti. Nažalost igra ne sadržava puno taktičkih mogućnosti, u biti sve se svodi na jednu stvar, a to je tko će imati veći domet pucanja. Svi oni koji su pomislili da ako igra već ima stil igranja poput World in Conflicta, da će imati isto toliko taktiziranja, razočarati će se. Ovdje možete zaboraviti na iskorištavanje terena, postavljanje jedinica da pucaju u stražnji dio neprijateljskog tenka i sve slično tome što se može koristiti kao taktika i prednost u borbi, jer to jednostavno nema nikakvoga utjecaja ovdje.

U igri jedinice kontroliramo u grupama, umjesto da možemo izabrati jedinice jednu po jednu. Nije to naravno ništa novo, dapače to jasno ukazuje na to da igra cilja na masivnost bitaka, ali to opet odnosi određene taktičke mogućnosti, jer ne postoji mikromenadžment niti formacije. Odnosno postoji samo linijska formacija grupe. Unatoč svemu tome igra ima korisnu opciju za prijevoz pješaštva ili artiljerije. Ako kontrolirate sporu pješadiju, a negdje se morate prebaciti nabrzaka, uvijek možete pozvati kamione da vam ubrzaju put.

Iako se na prvi pogled možda čini da je igra izbjegla tank rush, on je moguć iz jednostavnog razloga. Naime, možete osvojiti točku, staviti malo obrane oko nje i sačekati dovoljno bodova da pozovete velike količine tenkova i nešto malo artiljerije da vam pomaže iza vaših linija. No nemojte misliti da možete zvati beskonačni broj jedinica jer ipak postoji limit koliko ih možete odjednom koristiti. Kada sve uzmemo u obzir, dobiva se da kažemo „casual“ strategija, gdje nije toliko bitna taktika, koliko je bitno da okružite neprijatelja i da mu budete van dometa paljbe, a on da bude u vašem.

Prebacimo se sa gameplaya i taktika na kampanju. Kada krenete sa kampanjom možete odmah birati da li ćete igrati kao Savezničke trupe, točnije kao Amerikanci ili ćete igrati Njemačku kampanju. Ovo je inače jedna od rijetkih igara gdje možete igrati kao vojska Wehrmachta. Pa krenimo mi sa Saveznicima, njihova kampanja počinje šestog svibnja 1944. godine slanjem padobranaca iza neprijateljskih linija da pripreme sve za napade na plaže, odnosno za Dan D. Kroz Savezničku kampanju proći ćete kroz Francusku oslobađajući njezin teritorij, da biste na kraju došli na Njemačku granicu gdje ćete morati probiti Siegfried liniju. Misije su standardne sa objektivima tipa zauzmi ovo i ono, obrani ovo i ono, pomozi trupama i sve slično tome. Naravno uz primarne objektive imate po misiji i sekundarni koji možete, ali ne morate izvršiti.

Njemačka kampanja se odvija na istočnom i zapadnom bojištu, gdje ćete morati sprječavati rusku i savezničku vojsku da ne dođu na teritorij Njemačke. U jednoj misiji moći ćete kontrolirati Leopold top koji daje poseban osjećaj moći, no isto tako osjetit ćete njegovu moć kada bude pucao po vama u Savezničkoj kampanji. Nakon svake misije (kojih ima devet u obje kampanje) dobivate bodove za obavljene objektive, učinkovitost i za uništavanje neprijateljske vojske. S tim bodovima možete kupovati poboljšanja za jedinice u smislu bržeg pucanja za pješaštvo, povećavanja daljine pucanja, preciznosti, jačeg oklopa, učinkovitijeg streljiva, bržeg kretanja i da vam jedinice budu jeftinije.

Nakon negativnog prizvuka sa taktikama, mogu reći da je prezentacijski dio odrađen dosta dobro, krenuvši od menija, uvodnih filmova prije misija pa sve do grafike koja je sasvim pristojna. No ipak ima i nekih stvari koje su mogle biti odrađene bolje. Najbolji dio igre u prezentacijskom smislu su svakako uvodi u misije, koji su odlično odrađeni kombinirajući stare snimke iz rata sa prezentacijom i presjekom jedinica gdje ćete ih upoznati u detalje. Tako ćete saznati stvari poput dužine, širine, težine i kapaciteta oružja pojedinih jedinica. Veoma zanimljivo napravljeno i vrlo pohvalno za pristup.

Tehnički dio ima svojih kvaliteta i mana, pod kvalitetom može se spomenuti grafički prikaz. Naime, mape su velike i detaljne kao i jedinice koje kontroliramo, a to ćete najbolje primijetiti ako spustite kameru prema zemlji. No zvučna kulisa, točnije glasovi u njemačkoj kampanji su smiješni jer glumci se nisu ni potrudili barem imitirati njemački naglasak. Ostatak je sasvim u redu što se tiče zvuka, a glazba je standardno „vojna“.

Sljedeća stvar koja je mogla malo bolje biti odrađena je sama optimizacija igre, iako će stariji strojevi pokretati igru, ne znači da će vam uvijek ići potpuno glatko. Pogotovo ako imate ATi karticu, a fizika vam je na full detaljima. A sada da se vratimo na onu usporedbu sa Company Of Heroes, nažalost igra nema tu razinu atmosfere kao dotična igra. Jednostavno nedostaje osjećaja da ste u Drugom Svjetskom ratu, niti igra ne pruža veliko zadovoljstvo kada završite misiju. Za sam kraj prezentacijskog dijela da spomenemo cinematic kameru. Kada kliknete na tu opciju igra će vam sama pokazivati različite kadrove na bojnom bolju, zanimljivo ako želite nekome pokazati grafičke detalje, odnosno ako ih sami želite provjeriti.

Cijeli ovaj dio predviđen za završni komentar mogao bih sažeti u jednu rečenicu – Igra definitivno nije loša za usputnu zabavu, no ako tražite kakvu hard core taktičku strategiju, ovdje toga nema. Ono što treba naglasiti kao dobru stvar je kampanja koja traje solidnih 15-ak sati i koja će vam pružiti dosta užitka i zabave. Što se multiplayera tiče on je isti kao singleplayer. Dakle morate osvojiti sve točke i uništiti neprijatelja, no sa jednom stvari koje nema u kampanji, a to je da možete igrati i sa Rusima. Pravi nedostatak multiplayera su mali broj mapa koje možete ispobati u skirmishu. Sve u svemu igra je grafički malo ispod World in Conflicta, kao i atmosferski ispod Company Of Heroesa, koji su joj očiti uzori. Uz to igra ni nema previše taktičkih mogućnosti, ali je ugodna i zabavna strategija za casual igrače, pa ukoliko upadate u tu kategoriju svakako odigrajte ovu novu stratešku igru na tržištu.

Ne zaboravite prokomentirati sa nama ovu igru putem boxa za komentare ispod, a svakako nam ostavite i svoju ocjenu igre. Kako bi mogli komentirati i ocjenjivati članke na HCL portalu morate biti registrirani.

Order of War je još jedna u nizu strategija baziranih na Drugom svjetskom ratu, a donosi nam je izdavač Square Enix, od kojega nismo navikli dobivati ovakve igre.

75 Naša ocjena
  • filmovi prije misija