Peter Jackson`s King Kong

Matej Majcenović

Kažu da ljubav pokreće svijet. King Kong jedan je od najneobičnijih filmova čija se bit na kraju svega svodi na ljubav. Kažu kako ljubav ne poznaje granice, pa se tako u dotičnom filmu ogroman majmun zaljubi u mlađahnu djevojku nepoznate dobi. Ono što ih uspješno zaustavlja je pohlepa i ljudska želja za novcem. Uglavnom, u ovom se filmu radi o bezvremenskoj temi, i upravo je zato orginal doživio nekoliko manje uspiješnih remake-a. Velika se prašina podigla oko ovog najnovijeg, kojeg je trebao režirati redatelj koji je po mnogima obilježio posljednjih nekoliko godina u svijetu filma. Redatelj Gospodara prstenova Peter Jackson, kvalitetu King Konga nije uspio približiti ni jednom od prva tri nastavka Gospodara Prstenova, no zahvaljujući njemu, gameri su dobili jednu od boljih igara rađenih prema filmovima. Bit ću iskren i reći, moglo je mnogo bolje, no ako ću ponovno o iskrenosti, priznajte, koliko je od vas uopće imalo visoka očekivanja od još jedne ovakve ”filmske” igre? Da, tako sam i mislio…

Ubisoft… Možda je upravo njihovo ime davalo neku nadu o uspjehu King Konga kao igre koja će izaći za apsolutno sve aktualne platforme. Želio bi vas podsjetiti kako Ubisoft u posljednjih nekoliko godina objektivno gledajući stvarno nije izbacio niti jednu lošu igru, što im svakako uvelike podiže reputaciju. Kako je igra izašla nešto prije filma, Ubisoft se morao potruditi da igra ne otkrije previše detalja o samom filmu ( iako već svi napamet znamo što se događa u King Kongu ). Taj je posao odrađen više nego odlično, jer praktički nakon odigrane igre nećete saznati ništa previše vezano za film, još će vas i uhvatiti želja da ga pogledate.

Nakon što ste se uz nekolicinu filmske ekipe uspjeli iskrcati na nepoznat otok, igra će vas polako upoznati sa kontrolama i vaša tri vjerna pratioca. Vaše ime je Jack, i uskoro doznajete kako je otok pun neobičnih kreatura, koje nažalost nisu prijateljski raspoložene. Krećete u potragu za spasilačkim avionom, no putem vaš snimatelj zahtjeva da se snime scene radi kojih je riskirao život i došao na otok. I kako vrijeme prolazi filmska će ekipa umirati, nestajati, vraćati se, ali vaš će zadatak ostati samo jedan – živ otići sa otoka sa kojeg nema izlaza. Ili ipak ima?

Sve sumnje o optimiziranosti igre odmah bacite u vodu, jer engine koji koristi ova igra, pokazuje kako konzole stare generacije još imaju snage za pokrenut nešto lijepo i oku ugodno. PC i X-Box360 verzija ne mogu se pohvalit nekom super boljom grafikom, no promjene su svakako uočljive, ponajviše kod ogromnih kreatura koje nastanjuju otok. Mnogima je već poznata činjenica da u igri možemo igrati sa 2 lika. Jackom, kojim ćemo upravljati iz prvog lica, te samim Kongom, o kojem ću govoriti nešto kasnije. Jedna od najjačih strana ove igre definitivno je atmosfera. Visoke trave, dojam napuštenosti, klaustrofobični tuneli i uski hodnici, veliki prostori na kojima će te uči u koštac sa najvećim zvijerima u povijesti čovječanstva – Dinosaurima, napravljena su toliko dobro da komadići V-Rexovog izmeta samo što ne izbiju kroz ekran, i ostave trag na tepihu. Atmosferi uvelike pridonose i gotovo savršen AI suboraca, koji će uvijek spremni na pomoć, uvijek imati nekoliko riječi za podijeliti s vama, i što je najvažnije, uvijek vam ljubazno ustupiti vlastito oružje. Kada kažu da nas pokrivaju, onda to čine prilično dobro, a kad je naš zadatak pokrivati njih, trude se ne trčati pred rudo. Jednostavno predobro napravljeno.

Jedna od karakteristika King Konga kao igre je ta, da u džungli u kojoj se nalazite neće biti oružja gdje god se okrenete. Ukoliko imate sreće i oko sokolovo uspjet će te vidjeti mjesto na kojem je spasilački avion izbacio kutiju s municijom i oružjem. U mnogo slučajeva ni to nije dovoljno da se pobije sva gamad koja je već odavna trebala izumrijeti… Nije mi jasno zašto još tu žive. Nekad će se ( rijetko) dogoditi da možete birati između čak 2 oružja, i morati se odlučiti samo za jedno, jer samo je jedno moguće nositi sa sobom. Izbor vatrenog oružja nije prevelik, tu je tek pištolj, tommy gun i sniper. Ono što će te vjerojatno upotrebljavati mnogo više od vatrenog oružja su naoštreni štapovi i kosti. Štapovi su korisniji, no ima ih mnogo manje i ograničeni su za razliku od kostiju umrlih kralježnjaka. I štap i kost uvijek će te moći dobiti natrag nakon što odstoji nekoliko sekundi u trbuhu nekog od neprijatelja. Još jedna od posebnosti igre je izostanak HUD-a. Nećete vidjeti svoj health, nećeti vidjeti koliko municije imate. Na ekranu će uvijek biti samo vaša ruka… nikakva slova, nikakve brojke. Da ne bi pomislili kako su health i municiju zaboravili, znajte da je health sistem u ovoj igri otprilike isti kao u COD-u 2. Dakle, ukoliko vas neka zvijer ozljedi, uvijek se možete povući u zaklon i čekati da rane zacijele ( nekih 5-10 sek ). Pri reloadu igrač će vikati koliko mu je još municije preostalo. Izbacivanjem HUD-a Ubisoft je dokazao kako orijentacija na realnost ne treba biti mučenje, ovako je priznajemo, mnogo zabavnije.

Leveli na kojima se igra odvija otprilike su veoma slični, i to uvelike pridonosi linearnosti igre. Iako ovaj primjer nalazimo u mnogim igrama, neki su proizvođači našli načina kako da to izbjegnu. Ubisoft očito nije imao vremena. Još jedan od lošijih poteza proizvođača je sloboda, koja je u ovoj igri prilično ograničena. Iako su leveli ogromni, neki bi se složiti, taman za istraživanje, igra nam ustvari ne dopušta da idemo bilo gdje dalje od već predodređenog puta, što je za igru ovakvog tipa prilično loše. Sva će ta netaknuta priroda ostati neistražena… šmrc… Igra je vidljivo preodređena i za one casual gamere, što se uvelike očituje i kroz zagonetke. Nebi htio vrijeđati nikoga, ali citirao bi pismo jednog čitatelja ** časopisa ( hehe neću reklamirat ) koji je jednom prilikom rekao sljedeće ”onom koji zapne u King Kongu ne treba spasilačka služba nego umobolnica”. Sramota je da netko tko sebe naziva gamerom zapne u ovoj igri. Zašto? Stvar je u tome da u igri postoje 2 vrste zagonetki. Prva je zagonetka sa vratima. Nađi odgovarajući štap ( koji je inače u krugu od 10m od vrata ) i upotrijebi ga da njime otvoriš vrata. Zagonetka broj 2, zapali suhu travu koja stoji na putu. Vjerovali ili ne jednostavnije nisu mogli… ili jednostavno nisu htjeli.

Dio koji igramo sa Jackom možemo nazvati ozbiljnijim djelom, jer ono što ćemo iskusiti kad budemo igrali u ulozi konga je možemo reći, prilično zabavno. Ponovno kretanje sa kongom izvedeno je na još ograničeniji način nego sa Jackom, pa ćemo se u ovom djelu praktički micati po ravnoj crti, i skakati malo prije nego tlo nestane pod nama. No Ubisoft je to uspio veoma dobro prikriti pa se u nekim trenutcima uistinu čini kako smo mi ti koji u pravo vrijeme uspijevaju savladati sve prepreke, pogoditi svaki skok, uhvatiti se za svaki granu. I ne samo da je zabava u tome, zabava je i u ubijanju. Dinosaura, onih ogromnih… Da… Kad ga izšaketamo, podignemo i slomimo mu sve kosti treskom od tlo, ili ga pak uhvatimo za usta i počnemo razvlačit. I čuje se kvrc, a mi zadovoljno skupljamo djevojku i nastavljamo. Nego, sjećate se kraja filma? Hehe, nema spojlanja. Samo upalite pjesmu Rado ide srbin u vojnike na 1.15 minuti i sve će vam bit jasno. Već sam spomenuo linearnost, pa vas vjerojatno zanima koliko igra traje u prosjeku. Traje 6-7 sati, iako se mnogima čini premalo, mislim da bi igranje dulje od 10h postalo mučenje, jer linearnost se može prihvatit samo određeni broj sati, a za ovu igru 7 sati i više je nego dovoljno. Multiplayera nema, nekoliko trailera i making off moguće je otključati nakon završetka, i to bi otprilike bilo to što se vašeg druženja sa ovom igrom tiče.

Kao što ste sami mogli zaključiti iz ove recenzije, ova igra ima mnogo dobrih strana, no isti toliko i loših. Ipak King Konga doživljavam kao jednu od boljih igara rađenih po filmu, možda upravo iz razloga jer sam izgubio svako povjerenje u “takve” igre. Još uvijek imam noćne more od nedavno odigranih Pirata sa Kariba, King Kong je došao kao melem na ranu. Nažalost kratko je trajao. Vrijedi ga odigrati, iako sumnjam da će ga itko preći više od jednom, ovo je ipak jedna od igara koju sam uspio odigrati do kraja ovo ljeto. Ili da se bolje izrazim, ovo je jedna od rijetkih igara koje sam ovo ljeto uopće pokrenuo. Tko uopće ima vremena za divovske majmune kad vani djevojke traže banane. BTW nisam vidio konga da ih jede tijekom igre. Maybe je prekinuo ugovor sa Krašom. Da, mora da je tako.

Službena igra istoimenog filma stvorenog pod redateljskom palicom Petera Jacksona nije razočarala, no ni oduševila.