Pirates of Black Cove [PC]

Gusarske igre oduvijek imaju nekakvu posebnu čar. Karibi i njihova atmosfera, borba brodova, topovska paljba, mačevanje ili traženje virtualnog blaga? Sami odaberite što vam je od navedenih elemenata najdraže, no sigurni smo da ćete se složiti da je najbolje da jedna gusarska igra ima sve te elemente u paketu zajedno sa zanimljivim gameplayom. Pirates of Black Cove, nova RTS/RPG pa u neku ruku i avanturistička igra iz Nitro Gamesa sadržava gotovo sve nabrojane piratske elemente, ali u ponešto jednostavnijem smislu. Sada, je li to dobro ili loše, zapravo ovisi o samom igraču, odnosno o onome što isti traži te što očekuje od svoje gusarske igre. Želite li dobru gusarsku zabavu na kraće staze? Ova igra to svakako ima, no oni željni malo više kompleksnosti u gameplayu svoj vrč groga mogli bi potražiti u nekom drugom naslovu.

Lagano opijeni grogom, u video recenziji objašnjavamo ukratko sve što morate znati o igri, no za više detalja nastavite čitati standardno bogatiji tekst.

Igra vam na početku nudi izbor između tri lika, a bez obzira kojeg odaberete, misije će uvijek biti iste. Nakon što ste izabrali heroja i specijalno mu oružje kreće vaša gusarska avantura. Već na prvi pogled igra bi vas mogla podsjetiti na Sid Meier’s Pirates, ali odmah da kažemo – samo podsjetiti, jer iako je ta igra vjerovatno bila uzor developerima u Nitro Gamesu, nakon malo igranja ove igre ubrzo ćete shvatiti da su dodirne točke s Meierovim piratima zapravo jedva vidljive.

Drugačiji je ovo konpcet igre. Pirates of Black Cove uvelike se oslanja na radnju što znači da ne dopušta previše istraživanja koja donose nekakve posebne bonuse. Kroz cijelu priču upoznati ćemo tri različita klana koja ćete vi, naravno, morati ujediniti da bi ste pobijedili neprijatelja i na kraju, neizbježno, postali ultimativni kralj pirata. Očekivana i poprilično predvidiva radnja kojoj fali inspiracije, rekli bi smo. Iako priča nije ništa posebno, prezentacija iste je simpatična. To se prvenstveno odnosi na glasove likova u igri i pisanje dijaloga. Na tome se polju vidi da su se dečki i cure iz Nitro Gamesa potrudili napraviti svoj naslov što više simpatičnim i opuštenim.

Naravno to nije jedini razlog zašto ove igra ostavlja dojam simpatičnosti. Grafika, dizajn, atmosfera i glazba su jednako zaslužni za taj osjećaj. Kada smo kod radnje, onda se ova igra ističe i time što ovdje kolonijalne sile, koje na neki način srećete u igri, nemaju nikakav utjecaj. Postoje naime brodovi koji nose Englesku, Francusku, Španjolsku i Nizozemsku zastavu, no to je sve što ćete vidjeti od tih država. Da se razumijemo – uvijek se možete boriti protiv njih i potapati im brodove, ali to neće imati nikakvog utjecaja na igrin svijet, odnosno priču.

Same misije su već viđene u ostalim igrama slične ili iste tematike. Uništi ili uhvati taj i taj brod, eliminiraj tog i tog neprijatelja, spasi tu i tu osobu… uglavnom, shvaćate poantu. Iako misije nisu originalne, nisu zapravo niti dosadne. Igra sadrži takav koncept da uz glavnu, odnosno story misiju, imate i one sporedne misije. Sporedne možda i nije najsretnija riječ budući da se te misije moraju završiti, htjeli vi to ili ne. Rješavanjem misija za određeni klan dobivate tri stvari: iskustvo za lika, novac koji služi za kupnju jedinica, dodataka i brodova, te popularnost koja je bitna za nastavak radnje. Možete vi ploviti po Karibima te “istraživati”, ali ne postoji mnogo zanimljivog sadržaja izvan misija kojima se linearno napreduje kroz igru.

Gotovo svaka gusarska igra ima isti ili koncept sličan ovome – imate dio igre na brodu, pa dio na zemlji, odnosno nogama. Dok u drugim igrama poput ove imate opcije različitih vrsta kugli za svoje topove, morate paziti na utjecaj vjetra, svoju posadu i tome slično, ovdje toga nema. Kada smo spomenuli tu jednostavnost, upravo smo na ovo mislili. No zbog nedostatka tih elemenata igra nije ništa manje zanimljiva, samo je ponešto jednostavnija i manje komplicirana. Štoviše borba brodovima i dalje je zabavna te je prisutan onaj osjećaj zadovoljstva i postignuća kada potopite neprijateljski brod.

Dijelovi igre koje prolazite po zemlji također igraju na tu kartu jednostavnosti. Imate svoga lika koji može unajmljivati jedinice koje će ga pratiti, a borba se svodi na to da označite jedinice, kliknete na neprijatelja te čekate da ga vaši neutraliziraju. Naravno nisu to mogli napraviti baš toliko jednostavnim, ne bi imalo smisla, pa tako postoje različite vrste jedinica koje možete voditi s vama, no iako bi to trebalo dati privid da imate nekakve taktičke mogućnosti, ovdje to zapravo nije slučaj. Naravno, u kasnijim dijelovima igre gdje susrećete jače neprijatelje poželjno je imati uz sebe jedinice za blisku borbu, jedinice koje pucaju iz daljine, sporije jedinice koje nanose veću štetu i slično, ali neke stvarne i kompleksnije taktike ovdje nisu potrebne. Igra jednostavno ne dopušta da previše naprežete moždane vijuge već se profilira kao jednostavnija gusarska igra namijenjena opuštenom gameplayu.

Pirates of Black Cove je tako mješavina akcije, avanture i RPG elemenata, a osim tog uništavanja brodova na moru te borbe na zemlji imamo još nekoliko dodatnih mogućnosti. Prvenstveno tu je skupljanje dodatnih itema čijim kombiniranjem dobivate bonuse. Zatim gradnja građevina koja omogućuje unajmljivanje dodatnih jedinica, kao i skupljanje nacrta kojim otvarate nove brodove i specijalna oružja za iste. Opisano je zapravo sporedni dio igre koji je tu da bi barem dao privid nekakvog otvorenog svijeta i potaknuo kakvo-takvo istraživanje, a u tome uglavnom i uspjeva.

Sve gore opisano je dakle solidno, jednostavno ali i donekle izazovno, no najveći problem ove igre odnosi se na njenu tehničku stranu. Prije izlaska prvoga patcha igra se često znala rušiti, nekome više, nekome manje. Osim rušenja (koje je patchom više-manje riješeno), zabavu mogu pokvariti i manji bugovi unutar misija, a susreli smo se i s par pathfinding problema kod jedinica, no na svu sreću takvi problemi nikad nisu značajno utjecali na uspjeh završavanja misija. Svejedno, usljed takvih problema tehničke prirode dobije se osjećaj kao da igra nije ispolirana kako bi morala biti, što ostavlja loš osjećaj u želucu igrača. Nešto kao kad se napijete groga. Pretpostavljamo.

Pirates of Black Cove je omanja i jednostavna igra koja bi vam trebala dobro poslužiti za kraće opuštanje. Kada trebate ubiti sat ili dva, upalite ovaj naslov, malo uživate u piratskoj atmosferi i glazbi, završite koju misiju i tako idući dan ili kada god vam je dosadno, a neda vam se igrati neke kompliciranije naslove.
Trajnost same igre slična je većini naslova u zadnje vrijeme. Ako brzo igrate možete ju proći za oko četiri ili pet sati. No ako ćete igrati sporije, uživati, malo ploviti i potapati brodove, onda to možete razvući i do kojih osam do deset sati, što je sasvim solidno za igru ovog cjenovnog ranga.

Ako tražite jeftiniju, simpatičnu, ne previše ozbiljnu i jednostavniju gusarsku igru onda bi vas ovaj naslov mogao zaista privući i pružiti vam dobru zabavu. Pirates of Black Cove nema sve opcije koje nude ostale igre iste tematike, ali zato nije komplicirana te ima dosta elemenata da bude dovoljno zabavna dok traje. Jesmo rekli da neprijateljske brodove možete hvatati uz pomoć ljudskog katapulta i da možete imati navodeće rakete kao oružje… u gusarskoj igri? Jup, luckasta je malo.

VIDEO RECENZIJA – Fanovi igara s tematikom gusara sigurno su se razočarali kada je prošle godine otkazan naslov Armada of the Damned, no eto nam igre Pirates of Black Cove da spasi gusarsku situaciju.

• simpatičnost
  • cijena
  • tehnička strana igre