Pokemon Diamond/Pearl [NDS]

Matej Majcenović

Kako objasniti fenomen tzv. ”Džepnih Čudovišta”, u narodu poznatijih kao Pokemona? Možda kod nas u Hrvatskoj trenutno ne vlada ona atmosfera kao kad se crtić svojedobno prikazivao na TV-u, no u svijetu postoje mnogobrojni fanovi kojima će Pokemoni uvijek biti u srcu. A da je taj broj veći nego što mislite, dokazuje i činjenica da su Pokemoni jedna od franšiza koja na svim tržištima uspijeva zaraditi predviđen profit. Crtići, filmovi, karte, plišane igračke, kostimi, vibratori… No mi danas nećemo govoriti o nijednoj od navedenih stvari. HCL je gaming portal, a na gaming portalu se govori o igrama. Pa tako, prije par dana u Europu su nam stigle Pearl i Diamond verzije ove ultra popularne igre. I to premijerno na DS konzoli. Radi se o četvrtoj generaciji, s obzirom da je ovo četvrta Nintendova prijenosna konzola na kojoj se igra pojavljuje u ovakvom obliku. I, što nam novog donosi ta četvrta, touch screen generacija?

Opet ću se vratiti na to ime. Pokemoni – ili ih volite ili ne volite. Priznat ću vam odmah na početku. Ja spadam u onu skupinu ljudi koja ih ne voli. Govorim o pokemonima kao igri. Uvijek sam je smatrao previše repetativnom i linearnom. Nikad nisam kužio čemu sve te verzije sa minimalnim brojem novosti i poboljšanja. No, ne bih sada ulazio u to. Ušao bi malo dublje u Hayden… agh, ovaj, priču. Iako Pokemone možemo svrstati u skupinu RPG igara, ovdje nećete naići na nikakvu priču epskih razmjera. Vi ste (umetni ime). Ja sam (bio) Davor. Imate prijatelja (umetni ime). Davor (je) ima(o) prijatelja Lewisa. Davor i Lewis žive u gradu imena Sinnoh. U tom gradu ima puno pokemona. Ostatak ove zanimljive priče otkrijte sami!

Govorio sam o ovoj igri kao o predstavniku četvrte generacije. Fanovi neće imati previše razloga za veselje. Ili, kad bolje razmislim fanovi hoće, ali oni koji su od ove igre očekivali revoluciju u malom neće biti previše zadovoljni. Najveće je promjene doživjela grafička strana igre. Stabla izgledaju ljepše, građevine su većinom 3D (kao i još neke sitnice), no likovi i ono najvažnije – pokemoni, ostali su isti. Možda je mješavina dvodimenzionalnih likova i 3d svijeta bila očekivana i realna, no ja sam se ipak nadao nečem drukčijem. Podrazumijeva se da smo novim nastavkom dobili i nove pokemone (njih dvjestotinjak), pa ćemo prema navodima proizvođača u igri moći pronaći čak 493 vrste.

Ipak, ono što ovu igru čini toliko posebnom su one male stvari. Male stvari koje unijele malo svježine i originalnosti u serijal. Sve su te male stvari tu zahvaljujući Touch Screenu. Crtanje i pisanje po svojoj poke-lopti, stavljanje meda na stabla kako bi privukli pokemone, poboljšani i informativniji pokedex, izmjene dana i godišnjih doba po datumu i vremenu namještenom na vašoj DS konzoli, pa čak i Wii konzoli u vašoj kući, sitnice su po kojima se vidi da su se proizvođači trudili, ili da su bar pokušali biti originalni.

Što je s posebnostima DS konzole? Touch screen sam već spomenuo ali ću također i reći da se upotrebljava kod borbe. Dakle, umjesto davanja naredbi tipkama, pokemonima ćemo naređivati diranjem… Oh… Wi-fi konekcija predstavlja pravu malu revoluciju Pokemon igara. Online igranje se kao i većina igara na DS konzoli temelji na Friends Codes sistemu. Ono što su fanovi čekali još od kad su pokemoni nastali, u ovoj je igri konačno ostvareno. I začinjeno mogućnošću pričanja preko DS-ovog mikrofona. O popularnosti online moda u Americi i Japanu ne treba ni govoriti. Ne vjerujem ni da će Europljani uvelike zaostajati…

Diamond/Pearl verzija kažeš? U čemu je razlika? U sitnicama. A o sitnicama sad stvarno ne bi. Koju god kupili, budite bez brige. Budite sigurni da vam ona koju niste izabrali ne bi pružila više zabave i uzbuđenja od ove koju jeste. Mogu li si priuštiti završetak recenzije bez zaključka. Mogu. Znam da ste dovoljno pametni da zaključak donesete sami. Uostalom već sam rekao: Pokemoni – ili ih volite ili ne volite.

Svega par dana nakon Europske premijere dokopali smo se igre. Recenzija je tu. Da li su novi pokemoni uistinu revolucija u serijalu, ili je Touch Screen generacija zakazala?