Pokemon HeartGold – SoulSilver [DS]

Marko Babić

Prošlo je mnogo vremena od izlaska prvih Pokemona. Više od desetljeća, zapravo. Ipak, svakih nekoliko godina oni dobivaju neku vrstu nadogradnje, tako da smo sa 151 Pokemona skočili na njih 493. Pokemon Heart Gold i Pokemon Soul Silver prerade su verzija iz 2000. godine pod nazivom Pokemon Gold i Silver. Prije desetak godina te su dvije verzije bile druga generacija Pokemon igara te su donijele nekoliko noviteta. Dodano je stotinjak novih pokemona, dvije nove vrste, mnoštvo novih napada, izmjena dana i noći, radio, mobitel te još mnogo toga što je učinilo igru memorabilnom mnogim fanovima, među koje i sam spadam. Znam da to većini izgleda smiješno pa me smatraju retardiranim jer igram Pokemone, no iznenadili biste se koliko su ove igre tražene i koliki se hype diže oko njih. Vjerojatno sam idiot jer kupujem jedne te iste igre s nekoliko sitnih izmjena, a bičam po CoD fenbojima i ismijavam ih. Kakogod, Europljani po dobro starom “tko vas jebe” običaju, igre uvijek dobivaju posljednji, pa ovu recenziju ovog remakea objavljujemo s manjim zakašnjenjem (igra se u Japanu inače prodaje još od devetog mjeseca prošle godine).

Za one koje priča zanima (da, vama dvojici pričam), radnja se odvije tri godine nakon one u prvoj generaciji, a s njom ima veze… marginalno, u najmanju ruku. Kao i u svim igrama dosad, započinjete tako da vam neki lapan, tj. lokalni Pokemon stručnjak, objašnjava svijet Pokemona te vas pita za ime i spol. Krećete u igru, nakon nekoliko sekundi odaberete prvog Pokemona. Starter pokemoni su isti kao u originalu, dakle: Cyndaquil, Totodile i Chikorita. “Konačno neretardirani starter Pokemoni nakon toliko godina”, rekao je Babić sebi i uzeo Cyndaquila. Zatim se igrate potrčka svom lokalnom profesoru dok vas konačno ne uputi na skupljanje bedževa iz okolnih Pokemon dvorana.

I to ćete raditi prvih tridesetak – četrdesetak sati. Skupljati bedževe, hvatati Pokemone, povremeno nabasati na tim raketu, gazeći sve što vam je na putu. Ovaj je dio igre uvredljivo prelagan, no to je u redu, budući da je ovo otprilike trećina igre namijenjena mlađoj publici, zbog čega se osjećam osobito retardirano. Nakon što postanete prvak svijeta, dobivate jednu kartu za brod te putujete u dobru staru Kanto regiju, tj. regiju iz prve generacije. Borit ćete se s tamošnjim predstavnicima dvorana, hvatati nove pokemone i još mnogo lijepih stvari. Dakle, dvije regije u jednoj igri – dovoljno sadržaja za svakoga. Jedino što je i taj dio dovraga prelagan. Lakši čak i od prvoga.

Znači, ovo su igre RPG na poteze. Hodate okolo u dobrom starom JRPG stilu dok ne nabasate na random encounter ili na borbu s trenerom. Svaki Pokemon ima jednu vrstu kojoj pripada, a mnogi i dvije. Napadi također imaju vrsta koliko i Pokemoni, a kombinacija toga je ono što treba iskoristiti za nadmoć. Primjerice, vatreni napadi uzimaju dvostruko više HP-a biljnim Pokemonima, dok vodenim vrstama uzimaju dvostruko manje. Svaki napad ima i svoju kategoriju, tj. je li fizičke ili “special” naravi. Iz neke RPG perspektive, to je razumljivo. Bite ili tackle su fizički napadi, a flamethrower i hyper beam su oni drugi. Koje je bolje koristiti, ovisi o vašemu Pokemonu.

Pokedex je dobio značajniji redizajn te je mnogo lakši za upravljanje.

Pokemoni imaju svoje statse i kako napreduju, tj. pobjeđuju druge pokemone i dobivaju exp. bodove, tako će im statsi napredovati. Ne, ne možete sami odrediti koji statsi, no to se da manipulirati u neku ruku. Kako, pitate se? Svaki Pokemon ima svoju narav te mu ta narav smanjuje jedan stat za 10%, dok povećava neki drugi za isto toliko, a neki ništa ne mijenjaju. Statsi vašeg pokemona su klasični RPG statsi: HP, Attack (aka strength), Defense, Special Attack (aka intelligence), Special Defense (aka resist) i Speed. Ako ste igrali stare verzije, imat ćete blagi deja vu osjećaj kombiniran s nostalgijom. Priča je identična, dvorane i lige su iste, itd. Uvedeno je eventualno nekoliko novih likova, Pokegear je isti kao prije, uz neke sitne izmjene. Pokedex i navigacija itemima su dobili malo značajniji redizajn u odnosu na prethodne generacije i sad su, nakon malo navikavanja, mnogo lakši za upravljanje.

Uz igru ćete dobiti još i tzv. “Pokewalker”. Pokewalker izgleda sasvim kao Tamagotchi, a ni funkcija mu nije bitno drugačija. Bilo je dosta hajpanja oko toga, no ja ne vidim neku korisnu funkciju. Povezan je s igrom putem infracrvenih signala i mjeri vam korake. Kako hodate, Pokemon vam dobiva exp. bodove, a vi tzv. “Watts” koje možete koristiti za kojekakve gluposti. Ne vidim previše zabave ni potrebe za tim uređajem, tako da se pitam zbog čega je uopće izmišljen. Uostalom, trebate suludi broj koraka da uopće išta postignete, a osim ako ne prošećete pet kilometara na dan, ne znam zašto bi ga uopće koristili.

Grafika je, kao i uvijek do sada, vrlo ugodna oku i crpi maksimum iz konzole, tj. ista kao i u prethodnim igrama. Naposljetku, koristi modificirani engine iz Platinuma. Zvuk? Pa, manje više identičan onom iz prethodne DS generacije Pokemona, a to znači da postaje naporno i monotono slušati iste melodije kod random encountera, a to je svaka četiri metra. Zgodno je još napomenuti kako su tu još uvijek sve one gluposti za umrežavanje, uključujući GTS, tj. terminal na kojem se možete trejdati s trenerima diljem cijelog svijeta iz svih DS pokemon igara. To će vam biti potrebno ako se želite dokopati svih 493 Pokemona. Na kraju, jesu li ove igre zabavne? Jesu. Jesmo li dobili običan copy / paste? Jesmo i, realno gledajući, ne propuštate ništa što već niste odigrali. Isplati li se kupiti igru? Ako niste igrali Pokemone dosad ili barem originale ovih verzija – da. Također ako ste fan serijala, inače slobodno zaobiđite.

Jednog dana ovaj će se serijal pretvoriti u nešto kao EA-ove sportske igre, ako već nije. Koje su razlike između ove dvije verzije i koju bi trebali kupiti? Svejedno. Apsolutno svejedno. Igre se ne razlikuju baš ni po čemu. Jedna razlika jest u tome što nekoliko Pokemona možete uhvatiti u jednoj verziji, dok u drugoj ne možete, što vam ionako ništa ne znači jer postoji trejdanje i GTS. Druga razlika jest što u jednoj pokupite jednog legendarnog mnogo prije onog drugog, tj. nikakva. Treća razlika je cover. Koju god verziju odaberete, na isto vam dođe, stoga uzmite onu koja vam ima ljepši cover. Ultimativni ste idiot ako kupite obje verzije na čemu bih vam osobno čestitao. Uglavnom, ako ste veliki fan serijala, dodajte ocjeni još 5%, a ako ste odigrali prijašnje verzije i ne oduševljava vas deja vu, skinite 10%.

Pokemon treneri, gdje ste? Zadovoljni ovom preradom? Ima li mjesta napretku ili je ste od serijala odustali još od dana kada je Poke-mania polako utihnula? Sve nas zanima, zato se registrirajte kako bi nam mogli ostaviti svoju ocjenu i komentar.

Konačno je prošlo tih pola godine kaskanja za Japancima. Pokemon HeartGold i SoulSilver konačno su stigli do nas. Što je drugačije i vrijedi li kupiti ove igre, reći će vam naša recenzija.

82 Naša ocjena
  • dugotrajnost