Pokemon X i Y

Dominik Bošnjak

Pokemon serijal RPG-ova za Nintendove prijenosnike nije potrebno posebno predstavljati, a čak i oni koji se inače ne svrstavaju u poklonike “džepnih čudovišta” su zasigurno barem ponešto načuli o debitantskom tandemu Pokemon naslova na 3DS konzoli. Naslovljene Pokemon X i Y, ove dvije igre neće samo ostati zapamćene po tome što su svijetu predstavile šestu generaciju Pokemona, već i zato što su unijele prijeko potreban dašak noviteta u inače krajnje konzervativan serijal.

Naravno, to ne znači da su Pokemon X i Y napravili žanrovski zaokret; u suštini, ove dvije igre su i dalje klasični proizvodi mozgova iz Game Freaka, a borbe na poteze između šarolikih čudovišta koje funkcioniraju na “kamen-škare-papir” principu, levelanje i kreacija ultimativnog tima džepnih čudovišta i dalje predstavljaju okosnicu njihova gameplaya. Što je onda novo, pitate se? Pa, za početak, život Pokemon trenera je u X i Y dočaran vjernije nego ikada prije. Bilo da se želite baviti timarenjem Pokemona, hodočastiti po buticima u potrazi za savršenim odjevnim predmetom, otići na frizuru, družiti se s prijateljima, ili naslikavati impresivnu arhitekturu Francuske Kalos regije, ove će vam igre dati mogućnost da iskusite sve te i još mnogo drugih aktivnosti. Ono što je bitno naglasiti jest kako je implementacija većine sporednog sadržaja izvedena organski, te su rijetke situacije u kojima će igrač pomisliti kako je neki dio igre forsiran i suvišan.

Nadalje, i sama borba je napokon doživjela neke preinake: iako se sukobljavanje s divljim Pokemonima i drugim trenerima i dalje svodi na navigiranje po menijima i izmjene napada na poteze, Game Freak je u X i Y ubacio i dva nova tipa borbe – “Sky” i “Horde”. Kao što im i samo ime sugerira, Sky bitke se odvijaju u zraku i u njima mogu sudjelovati samo leteći Pokemoni ili oni s mogućnošću levitacije (npr. Hunter), dok Horde borbe podrazumijevaju pet slabijih protivnika sukobljenih s jednim od vaših mezimaca. Obje vrste bitki su osjetno različite i puno dinamičnije od klasičnih sukoba, a jedini je problem što su nedovoljno iskorištene tijekom četrdesetak sati duge kampanje, što je pogotovo osjetno na rutama krcatim ratobornim trenerima kada ćete se nakon dvadesetak sličnih borbi početi lagano dosađivati.

Ubrzo ćete shvatiti da mega evoluiranje čini jednu ne previše zahtjevnu igru u potpunosti prelaganom.

Još jedan novitet ubačen u Pokemon X i Y su tzv. “Mega Evolucije”. Ova mehanika privremenog transformiranja Pokemona tijekom bitki je dizajnirana s ciljem oplemenjivanja gameplaya, no o njenoj efikasnosti bi se itekako dalo raspravljati. Naime, iako na prvi pogled djeluje jako intrigantno te zaista daje borbama jednu novu dimenziju, ubrzo ćete shvatiti da mega evoluiranje čini jednu ne previše zahtjevnu igru u potpunosti prelaganom. Naravno da malo tko igra Pokemon naslove radi izazova, no smatram da su developeri ipak trebali osmisliti barem jednu negativnu stranu, tj. penal ove mehanike, s obzirom da se većina online bitki ovako svodi na jednostavno spammanje mega evolucija. Dio o borbama završavam s opaskom da su meniji u Pokemon X i Y-u prošli kroz manji redizajnerski proces u odnosu na Black 2 i White 2 te da je rezultat toga izvrsna preglednost i nikada intuitivnija i lakša navigacija.

Šopingiranje, naslikavanje, mega evolucije i nove tipove borbi na stranu, najočitija novost i definitivna nadogradnja u odnosu na prethodne naslove koju donose Pokemon X i Y jesu vizualije, tj. činjenica da su ovo prve Pokemon igre iz glavnog handheld serijala u potpunosti renderirane u 3D-u. Cel-shaded grafika izvrsno pristaje tematici igara, a 3D mogućnosti 3DS konzole su inteligentno iskorištene te trodimenzionalni efekti ne sugeriraju nikakvo forsiranje, što je prava rijetkost kod igara za Nintendov najnoviji prijenosnik. Nažalost, skok u potpuni 3D popraćen je nekim tehničkim problemima poput povremenog pada frame ratea, no iako nije sporno da je hardver 3DS-a relativno zastario u kontekstu 2013. godine, vizualno impresivnije Monster Hunter igre su nepobitni dokaz da je Game Freak ipak mogao odraditi puno bolji posao po pitanju optimizacije. Što se tiče soundtracka, prilično je dug i razigran, što je sukladno očekivanjima, a to što su se developeri nakon godina recikliranja niskokvalitetnog materijala napokon odlučili na produkciju novih zvučnih efekata je krajnje ugodno iznenađenje

Game Freak je uspio značajno unaprijediti svaki aspekt online igre.

Online komponenta novih Pokemon X i Y-a se najlakše može opisati kao multiplayer iz prijašnje dvije igre na steroidima. Game Freak je uspio značajno unaprijediti svaki aspekt online igre te nam dao priliku da uživamo u preglednom novom sučelju i robusnom alatu za pretragu igrača, kao i opciji da trgujemo sa gotovo svakim igračem na planeti, neovisno o tome baratamo li njegovim Friend Codeom ili ne. Dodamo li tome funkcije nadolazeće Poke Transporter aplikacije i Poke Bank servis koji bi trebao zaživjeti krajem sljedećega mjeseca, dolazimo do zaključka da će multiplayer držati Pokemon X i Y na životu dugo nakon što igrači završe svoje pohode na elitnu četvorku Pokemon lige i zaustave tim Flare u njihovom zločinačkom naumu da… učine nešto što ovdje neću spoilati.

Mehanika koju također valja napomenuti jest i tzv. Amie sistem. Kao što se može zaključiti iz njegova imena, radi se o dodatku Friendship/Happiness sustavu iz prijašnjih Pokemon RPG-ova, s time da isti u X i Y-u napokon ima praktične primjene zahvaljujući upravo gore spomenutom sistemu koji povećava privrženost Pokemona njihovom treneru. Naime, uz dovoljno pažnje, ljubavi, hranjenja i četkanja u maniri kultnih Tamagotchi igara, vaša će vam simpatična čudovišta postajati sve odanija te će svoju bezuvjetnu ljubav prema vašoj malenkosti rado pokazivati u borbama. Konkretno, dovoljno visoki stupanj lojalnosti povećat će njihove sposobnosti zadavanja i izbjegavanja critical hitova, postotak EXP-a koje stječu poslije svake bitke, otpornosti na razne specijalne i “statusne” napade te još mnoštvo toga.

Uz dovoljno pažnje, ljubavi i hranjenja u maniri kultnih Tamagotchi igara, vaša će vam simpatična čudovišta postajati sve odanija.

Iako ova novina na prvi pogled ne djeluje previše bitno, promatrajući je u kontekstu cijele franšize nije teško zaključiti kako je Game Freak napokon odlučio dodatno približiti filozofiju svojih video igara onoj animirane serije. Naravno, govorim o Ashovom “prijateljstvo prevladava sve” svjetonazoru, a činjenica da Pokemon igre sada promoviraju ove pozitivne morale i kroz sam gameplay je bitna prekretnica serijala i dodatan plus za sve roditelje koji razmišljaju o nabavci ovih naslova za svoje klince i klinceze.

Iako ne revolucionarni, Pokemon X i Y predstavljaju nužnu evoluciju serijala u gotovo svakom pogledu i na kvalitetan način uvode ove megapopularne prijenosne RPG-ove u novu eru na Nintendovoj 3DS konzoli; eru cel-shaded grafike, iznimno raznolikog gameplaya i fantastičnog multiplayera. Usprkos postojanju nekolicine manjih problema, sve osim tehničkih poteškoća je i više nego lako oprostiti kada shvatite da ste ulupali 50 sati u igru u manje od tjedan dana, a osjećate da prava ovisnost tek počinje.

Neovisno o tome imate li 5 ili 95 godina, pišete li elaborate na temu Pokemona ili ste živjeli ispod mlinskog kamena zadnja dva desetljeća te jeste li iskusni gaming veteran ili totalni početnik, Pokemon X i Y će zabaviti, šarmirati i relaksirati gotovo svakoga, dok će najmlađi iz njih izvući i čisto solidnu edukativnu lekciju o moralu i prijateljstvu. Ukratko, X i Y su uvjerljivo dva najkvalitetnija Pokemon RPG-a te obavezna lektira za praktički svakog vlasnika 3DS-a, a oni koji to još nisu su upravo dobili odličan razlog za nabavu Nintendove džepne konzole.

Iako ne revolucionarni, Pokemon X i Y predstavljaju nužnu evoluciju serijala u gotovo svakom pogledu i na kvalitetan način uvode ove megapopularne prijenosne RPG-ove u novu eru na Nintendovoj 3DS konzoli.

91 Naša ocjena
  • Raznovrstan gameplay
  • sadržaj