Portal

Matej Majcenović

Dame i gospodo. Dopustite mi da vam predstavim igru čiji je koncept u osnovi nešto poprilično jednostavno. Dopustite mi da vam predstavim igru koja je od tog naoko jednostavnog koncepta stvorila nešto toliko igrivo i zarazno da se malo koja igra izašla u zadnje vrijeme može na tim poljima mjeriti s dotičnom. Dopustite mi da vam predstavim jedan jedini i neponovljivi – Portal.

Dvije riječi. Portal Gun. To je jedino ”oružje” u igri. Oružje pod navodnicima? � to sve čovjeku može biti oružje? Mišljenja će vjerojatno biti različita, no većina će se vjerojatno složiti sa tvrdnjom da je najjače oružje svakog čovjeka upravo njegov um. Njegova sposobnost razmišljanja i snalaženja u različitim životnim situacijama. Portal je igra koju ćete proći upotrebljavajući pritom samo jedno oružje. Ono najvažnije. Ono već spomenuto.

Iako je sama radnja igre smještena u Half Life svijet, ne očekujte Gordona, Alex, G-mana i ostalu ekipu. Jedina živa osoba koju ćete vidjeti u igri ste upravo vi. Djevojče nepoznate prošlosti i neizvjesne budućnosti. Uz sve te probleme, imate i ”usrano” ime – Chell. GLaDOS, primjerak računalnom upravljane umjetne inteligencije biti će vaš vodič od početka do samog kraja i ujedno jedini glas koji ćete čuti tijekom čitave igre. Zanimljivo je kako je GLaDOS-u glas posudila američka operna pjevačica imena Ellen McLain. Budite spremni i na posebnu vrstu humora koja se možda neće svidjeti svakome što ne znači da ostatak igrača neće uvidjeti kako su se proizvođači uistinu trudili.

Koncept. � to je tako genijalno u svemu tome? Dakle, posjedujete Portal Gun. Spomenuti ima mogućnost stvoriti portal na većini zidova unutar igre ( izuzev onih metalnih ). Dotično oružje ima mogućnost stvoriti 2 portala. Plavi i narančasti. U jedan uvijek ulazite, na drugi izlazite. To je sve što ću reći. Onu spomenutu originalnost, zaraznost i igrivost uvidjeti možete samo ukoliko zaigrate ovaj naslov…

Zašto? Zašto sve što je dobro kratko traje? Za gotovo sve elemente igre nabrojane do sad mogu reći da su iznadprosječni, no nikako se ne mogu pomiriti sa činjenicom da ćete za prvi prelazak trebati nešto manje od tri sata igranja. Stvar je još gora kad uvidite da će vam ta tri sata proći veoma brzo, ponajprije zahvaljujući svim hvalospjevima gore navedenim. Ipak, Portal uistinu je najveće iznenađenje Orange Box-a, i jedna od igara za koje bi voljeli da što prije dobije ”punu” verziju. Verziju koja će nas zadovoljavati nešto duže nego ova, tzv. probna verzija.

Ako vam nešto nije jasno oko ove igre, imate kakvo pitanje ili jednostavno želite raspravljati o igri dođite na HCL forum i pridružite nam se.

Kratka recenzija kratke igre. Portal nas je oduševio svojim jednostavnim i inovativnim konceptom i pružio toliko zabave. � teta što je toliko kratak.