HCL.HR

Iz SCE Japan Studija stigao nam je Puppeteer – unikatni, magični i svakako zabavni platformer koji će pretvoriti vaš PlayStation 3 u virtualni teatar u čijoj će predstavi podjednako uživati mladi i stari. Iskusni developeri iz Japan studija pustili su mašti na volju i postigli da svaka scena izgleda magično i bogato raznolikim detaljima koji brzo i lako uvlače igrača u igrin lutkarski svijet.

Puppeteer je u svojoj srži čistokrvni platformer u kojemu skačemo, izbjegavamo prepreke i eliminiramo neprijatelje, ali tu je još nekoliko stvari koje se ne viđaju često u ovome žanru, a upravo to ga i izdvaja od konkurencije. Za početak, igra ima uistinu raskošnu radnju koja je bajkovita, ali i pomalo Burtonovski mračna, no opet dovoljno simpatična da će se svidjeti mladim gamerima.

Osobnosti likova su fantastično napisane i dočarane. Bilo da se radi o glavnom negativcu Moon Bear Kingu, ludoj vještici Ezmi Potts, naratoru ili različitim generalima koji rade za medvjeda, svi su neodoljivo simpatični zbog dobrog vizualnog dizajna, odličnog scenarija i još bolje glasovne glume koja je ponekada pretjerana, ali u dobrome smislu. Čak i Pikarina koja ostavlja dojam umišljene princeze Sunca gdje sve mora biti po njezinome, ima svoj specifični šarm.


Igra nas stavlja u ulogu Kutara, dječaka kojeg je Moon Bear King pretvorio u lutku, otkinuo mu glavu te ga bacio u tamnicu gdje zapravo počinje njegova avantura. Već od samog početka vidi se koliko su developeri uložili vremena u kreiranje ove predstave; tijekom igre odnosno prezentacije radnje, može se dobiti dojam kao da smo zbilja u kazalištu. To uključuje podizanje crvenog zastora, reflektore koji su usmjereni na zvijezdu ove predstave i njegovog pomagača pa čak i publiku koja reagira na događaje pljeskanjem, uzvicima ili uzdasima kada se dogodi nešto loše. Cijeli ovaj segment je na vrhunskoj razini. Sony zaista nije štedio u produkciji, odnosno na želji da igraču pruži unikatno i teatralno vizualno iskustvo. Ipak, za jedan platformer, igra ima malo previše cut-scena koje su ponekad preduge. Srećom, postoji i opcija preskakanja istih, no time se, naravno, gubi na priči.

Budući da je glavni lik junak bez vlastite glave, u igri se nalaze različite zamjenske glave koje će Kutaro “zašiljiti” na svoj vrat. U tamnici koja je početak igre, upoznajemo se s mačkom imena Ying Yang, a koji će nam pronaći prvu zamjensku glavu. Isti taj mačak te nešto kasnije spomenuta Pikarina, djeluju kao aktivni pomagači našem protagonistu. Njih se kontrolira s desnim analogom te se tako pretražuje scenska pozadina gdje se osim glava, kriju i važni kristali. Sto prikupljenih kristala Kutaru daje dodatni život kojeg izgubi kada ostane bez zamjenskih glava. Tijekom igre se može pokupiti poprilična količina kristala ako se temeljito pretražuju pozadine pa igra gubi malo na izazovnosti jer se doista lako može doći do doslovno previše života.

Glave osim što služe kao pokazatelj zdravlja imaju i jednu malo značajniju ulogu. Ovisno o mjestu gdje se upotrijebe, one mogu izmijeniti izgled scene, otvoriti neki alternativni prolaz, odvesti Kutara u bonus level ili aktivirati kotač koji našoj lutki može dobaciti neke dodatne glave, kristale za život ili pak pokrenuti zamke. No, upravo zbog toga što se glave mogu upotrijebiti samo na točno predodređenim mjestima, ovaj gameplay element ponekad djeluje kao da nije u potpunosti iskorišten kako je možda mogao biti. Tome u prilog ide i činjenica da Kutaro može nositi samo tri glave odjednom pa većinu onih koje nosite nećete moći uvijek iskoristiti, odnosno morat ćete promisliti koje glave bi mogli pokupiti, a koje valja preskočiti. Primjerice, ako na glavi nosite hamburger, raketu i bubanj glavu u levelu Halloween tematike, Kutaro neće od njih imati previše koristi – i to zna frustrirati, jer se ponekad radi o igri pogađanja. No zato kada nađete mjesto gdje možete upotrijebiti glavu koju nosite, simpatična animacije aktiviranja će vam redovito izmamiti osmjeh na lice.


Kroz napredak u igri Kutaro će dobiti i Calibrus, odnosno magične škare koje će služiti kao korisno oružje, ali i za kretanje po zraku. Škarama se može rezati sve što je od papira i tkanine, a budući da se nalazi u jednoj lutkarskoj predstavi, naš junak će mnogo toga sjeckati na svom putu. I to je stvarno dobra vijest jer je taj element rezanja zabavno izveden i odlično ukomponiran u ostatak gameplaya te dizajn levela. Naći će se tu i nekolicina on-rails dijelova u kojima morate brzinski skretati ili preskakati preko nekih objekata, dok će pojedini dijelovi razina tražiti brzo i precizno rezanje.

Uz magične škare, Kutaro će tijekom igre pronaći još četiri različite moći koje će mu pomagati u avanturi. Radi se o štitu, bombama, kuki te mogućnošću snažnog udaranja od pod odnosno guranja različitih predmeta. Svaka od ovih mogućnosti odlično se uklapa u levele te se međusobno nadopunjuju u određenim dijelovima igre ili u borbi s bossovima, odnosno generalima. Iako je kod svakog bossa princip borbe isti – prvo ga oslabiti, pa ga s Calibrusom rezati ili se transportirati do određene lokacije i završiti s Quick Time Eventom, svaki od njih predstavlja jedinstven i vrlo zabavan izazov. Primjerice, prije borbe s generalima Horse i Bull morat ćete se utrkivati, a prije sukoba lice u lice protiv fizički velikog generala imena Snake, morat ćete prvo platformirati na njegovim leđima.


Za završavanje Puppeteera, čija se radnja proteže kroz sedam činova po tri zastora, odnosno 21 level i još toliko bonus levela, trebat će vam oko osam sati igranja, što je prilično zadovoljavajuća brojka. U prvome prelasku nije moguće pronaći sve glave jer u početnim levelima nemate sve moći, a to će perfekcionistima biti dovoljno dobar razlog za ponovni prelazak. Ipak, ako ne spadate u klasu perfekcionista imat ćete problema s traženjem opravdanog razloga da se vratite igri čak i ako ne pronađete odmah sve bonus razine. Možda bi dobar poticaj za ponovno igranje bio dublje razvijeniji element s glavama, ali ovako će to ostati samo vrlo interesantna zamisao koja je mogla biti i bolje iskorištena. S druge strane tu je Calibrus koji unosi određenu svježinu u žanr i čiji je gameplay dizajn savršeno pogođen s dizajnom samih levela.

Da predstava bude potpuna, Japan Studio omogućio je i kooperativno igranje. Drugi igrač može bilo kada preuzeti ulogu Ying Yanga odnosno Pikarine te postati aktivni pomagač u potrazi za kristalima i zamjenskim glavama. Naravno, kada dvije osobe vuku konce zabavnije je igrati jer je potrebno i malo dogovora da Kutaro ne bi promašio ono što mu pomagač nađe.

Zbog svega toga Puppeteer je jedan od najunikatnijih platformera koji su trenutno dostupni na tržištu i što je najbitnije, zabavan je tijekom cijelog svog trajanja. Bilo da se radi o priči, likovima, grafici, zvučnoj strani, kontrolama, suptilnim referencama na igre i filmove ili samim levelima koji su bogati detaljima, sve je baš onako kako treba biti – maštovito i jedinstveno, a čak i nakon nekoliko sati igranja, opet se može pronaći nešto što će vas jednostavno oduševiti.

Odličan scenski prikaz, zanimljivi likovi i malo eksperimentiranja u platformerskom žanru rezultira magičnim lutkarskim teatrom koji će biti zabavan mlađima i starijima.

89 Naša ocjena
  • zabavno
  • magično
  • Calibrus
  • element s glavama nedovoljno iskorišten
  • slab replay value

Stjepan Fikter

Jedini u redakciji s DDR 2 memorijom. Prvi će pisati o manje poznatim, čudnim i drugačijim igrama. Jednako preferira PC i konzolaške naslove te je druga osoba jednog od najstarijih hrvatskih klanova, a suborcima poznatiji kao mili vođa.

Komentari (2)

  • CroDruid

    28.09.2013 - 14:42

    Isprobao sam demo, fora je, ali ne namjeravam nabavljati.

  • Lazy

    09.10.2013 - 17:56

    Fck koji master pis,ovo kupujem sebi a ne sinu…jučer probao kod frenda,igra je vrh!
    Inače dečki,poslovično kvalitetna recenzija 😉

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!