Puzzle Quest 2 [PC, X360, NDS, IP]

Ako se s Puzzle Questom susrećete po prvi puta, njegov koncept može vam zvučati kao loša ideja. Međutim, treba znati da se radi o iznimno zaraznoj mehanici igre. Najjednostavniji opis iste bila bi usporedba s legendarnim naslovom zvanim Bejeweled. Naime Puzzle Quest svoju osnovu vuče upravo iz spomenute igre – riječ je o popularnom konceptu slaganja tri ista predmeta u horizontalni ili vertikalni niz. No kako je ovo u prvom redu RPG naslov, stvari su nešto drugačije.

Čitajte dalje i saznajte što nam se svidjelo, a što baš i nije u novom Puzzle Questu. Ili to jednostavno pogledajte u našoj novoj video recenziji.

Okosnicu igre čini borba na poteze. Cilj je dakako poraziti neprijatelja nanošenjem štete, a kako biste to mogli učiniti morate slagati nizove različitih elemenata. Uspješnim uparivanjem tri ista elementa dobivate bodove koju koristite za posebne napade i sposobnosti, a niz od četiri i više predmeta daje vam dodatni potez. Protivnike možete napadati oružjem, no kao i kod korištenja skillova, za to je potrebno skupiti određen broj action pointsa. U taj sustav integriran je RPG model, pa da biste u borbi uopće imali šanse za pobjedu potrebno je koristiti kojekakve oklope, posebne napitke i slično, a s vremena na vrijeme pametno ih je i nadograditi. Razvoj lika također je važna stavka igre. Na raspolaganju su nam četiri klase, svaka specifična po svojim sposobnostima. Naravno, neprijatelji su također različiti – neki su slabiji na pojedine elemente, neki imaju opako moćne sposobnosti itd.

Upravo iz tog razloga borba nikad nije jednolična. Baš suprotno – na višim postavkama težine od igrača se zahtijeva pažljivo promišljanje, planiranje i taktiziranje. Najbliži primjer tome bila bi partija šaha u kojoj za svaki novi korak morate predvidjeti barem tri sljedeća, kako svoja tako i protivnička poteza. Slična logika veže se i uz razne mini igre otključavanja ili prikupljanja blaga u igri. Naime, već pojašnjena mehanika ovdje nosi veće restrikcije. Primjerice, ukoliko želite doći do bonusa, potrebno je složiti što duži niz predmeta i to u limitiranom broju poteza. Ipak, omjer zabave i izazova nije narušen – upornošću možete doći do pobjede i kada niste dorasli protivniku, a svaki poraz daje vam razlog da pokušate ponovno. Po tom pitanju Puzzle Quest 2 je izuzetno pristupačna igra zaraznog gameplaya, no nažalost, kvaliteta gameplaya nema pravu podlogu u vidu jednog vrlo bitnog elementa za RPG igre.

Običaj je da priču kroz zaplet prezentiramo kao uvod u samu igru. Međutim, u slučaju novog Puzzle Questa priča je zanemariva, pa shodno tome nije vrijedna opisivanja. Treba reći kako je prava šteta što se na njoj nije poradilo kad je jasno da igra ima ogroman potencijal. Ovako smo dobili stereotip-problematiku koja nikoga ne zanima, a igrin svijet popunjen je ispraznim likovima i lokacijama. Istina je da originalne fabule ne rastu na drveću, ali ovakav naslov zaslužio je bolje – ako već ne na priči, onda na dizajnu svijeta svakako da. Naime, razine po kojima se krećemo tipično su oličenje reciklaže. Možemo preći preko tematskog štiha, no kada je riječ o konkretnom izgledu, nedostatak raznolikosti ipak je previše očit da bi se mogao tek tako ignorirati.

Srećom, kada pogledamo cjelokupnu situaciju, Puzzle Questu 2 u prilog svakako ide trajnost igre (minimalno dvadesetak sati za kampanju) i brojnost dostupnih modova. Bez obzira koju inačicu igre zaigrali, svaka bi vam trebala ponuditi dugotrajnu zabavu. Ako je riječ o verzijama za PC ili Xbox moći ćete se okušati u online mečevima, no i bez njih je moguće naći novi izazov u vidu tournament i enduarance modova. Zaključak je stoga poprilično jednostavan – ako od igre ne tražite nekakvu mudrost već samo dobru zabavu, Puzzle Quest 2 je naslov za vas. Izostanak smislenije priče možda jest nedostatak, ali u ovom formatu to vam vjerojatno neće biti ni važno.

Ukoliko ste Puzzle Quest 2 već probali, ili to namjeravate učiniti u skorije vrijeme, ne zaboravite nam ostaviti svoju ocjenu i komentar na igru i/ili recenziju.

VIDEO RECENZIJA: Puzzle Quest 2 pokušava provjerenu simbiozu RPG-a i puzzle elemenata iz prethodnika ponovno predstaviti, u još boljem ruhu.

• zarazan gameplay