Rachet & Clank 3 [PS2]

Grga Petrović

Već treću godinu zaredom, platformerski geniji Insomniac Games na tržište izbacuju nastavak odličnog Ratchet & Clank(R&C)serijala.Kao i prošli nastavci, i ovaj uspješno sjedinjuje standarnu platformsku akciju sa mnoštvom različitog oružja i napucavanja, teće se svidjeti svim pravim obožavateljima dobrih platformera.

Za one koji nemaju pojma o R&C, u igri igrate u ulozi Ratcheta, pripadnika alienske rase Lombax, i Clanka, njegovog robotskog pomoćnika. U večini vremena upravljate isključivo s Ratchetom, dok je Clank svezan na vaša leđa te ima nekakav raketni pogon koji vam pomaže u skakanju.Ipak, ponekad, dvojac će se razdvojiti te ćete moći upravljati Clankom, što je izvedeno mnogo jednostavnije pošto nemate sva oružja koja posjeduje Ratchet, ali nije ni izbliza tako zabavno.

Oružja u ovoj igri zaslužuju posebnu pozornost, jer su jedno od najvažnijih djelova igre. Na početku jedino oružje koje imate je futuristička vrsta francuskog ključa. To je vrlo jednostavno oružje.osim sto s njime možete udarati, možete ga bacati kao bumerang, iako nije baš učinkovito. Ali naravno, to nije jedino oružje. Naime, na svakoj mapi su rasuti štandovi na kojima možete kupovati mnogo egzotičnija oružja, naravno ako imate dosta para. Novac u ovoj igri predstavljaju maleni šarafi koje dobivate ako prikoljete protivnika, za uspješno obavljenu misiju itd. Uglavnom nijihovo skupljanje nije veliki problem. A sad da se vratim na oružja. Naime, iako ima puno konvencionalnih oružja tipa Shotgun, Machine gun itd., u igri ćete naći i mnoga oružja koja nisu toliko «konvencionalna». Tu su Qwack-o-Blitzer, koji pretvara neprijatelje u patke, Rift ripper, koji radi male crne rupe, te suck cannon, koji usisava male protivnike te vam daje da ih ispucavate kao metke. No najzanimljiviji element je nabrijavanje oružja. Svako oružje se može nabrijati do petog levela, a to činite tako da sa tim oružje ubijate što više simpatičnih neprijatelja. Kada dođete do 5. levela, oružje mjenja ime te dobiva specijalne sposobnosti. Tako Shotgun na levelu 5 dobiva «val smrti», jaki val energije koji vaporizira gomile protivnika odjednom. U igri postoji 20 oružja, no na prvim djelovima igre, shvatit cete da su ona najkonvencionalnija oružja i najkorisnija.

Priča koju prati single player kampanja vrti se oko zlog robota, Dr. Nafariusa, koji želi pretvoriti sve žive organizme u robote. Tijekom priče sastajat ćete mnoge živopisne likove, smiješne protivnike i velike bossove koji vas žele zaustaviti na putu do vašeg cilja. Priča, iako vrlo jednostavna, popraćena je vrhunskim animacijama koje su napravljene vrlo kvalitetno, te vas uvijek uspiju nasmijati.

Gameplay u igri je vrlo jednostavan. Uglavnom ćete skakati i pucati na sve što se miče, no ponekad ćete i voziti svemirski brod i buggye, rješavati jednostavne zagonetke, otkrivati secret iteme i područja, Igrati zabavnu 2D miniigru i još mnogo stvari. Igra u principu nije teška, iako nije ni za malu djecu. Osim oružja možete i nabrijavati i zdravlje te sa početnih 20 Hpa doći do 100 maksimlnih. Ako i umrete, ne oduzimaju vam se nikakvi životi nego jednostavno nastavljate s zadnjeg checkpointa(kojih ima u izobilju).Bossova u igri nema puno i nisu preteški, te ćete ih, sa nekim malo jačim oružjima,bez problema razvaliti.

Da prvi put odigrate igru trebat će vam 15-20 sati bez obavljanja brojnih side-misija. S njima se trajnost produžava za još dobrih 4-5 sati. No ako vam je i to premalo, nakon što ju prvi put završit pružit će vam se opcija da nastavite igu u challenge modu. U tom modu počinjete igru ispočetka, no zadržavate sve što ste skupili, a ona oružja koja ste nabrijali do petog levela će imati svoju Mega verziju koju ćete moći kupiti. Također, neprijatelji su puno jači i izdržljiviji, no HP sada možete nabrijati do 200.

Grafika u igri je vrhunac onoga što hardver PS2 može ponuditi. Svjetlosni efekti su fantastični, eksplozije preljepe a modeli likova detaljni i raznovrsni. Iako dobra, grafika zna zatrzati ako se na ekranu u isto vrijeme nađu gomile protivnika i eksplozija, no to je vrlo rijetko. Zvuk je također vrhunski, počevši od profesionalnog voice-actinga do raznih zvukova oružja i neprijatelja. Tehnička strana igre, sve u svemu, zaslužuje vrlo visoke ocjene.Ratchet & Clank 3 odlična je igra platformerskog tipa, i dobar izbor za bilo koga kome je dosta sumornih pucačina i želi se zabaviti sa jednostavnom, ali vrlo zabavnom igrom. Svakako najbolji izbor svoje vrste na PS2.

Na tržištu se nedavno pojavio treći nastavak R&C serijala, a kroz igru ćemo opet pratiti dogodovštine Ratcheta, i naravno njegova robota Clanka. Pročitajte recenziju ove simpatične platformske igre.