Real Madrid: The Game [PC, PS2, PSP, Wii Trash]

U trenutku dok ovi redci bivaju tipkani, najveći španjolski derbi, raji poznatiji kao El Classico, privodi se kraju. Napuhanim Realovim igračima demonstrirana je moć timske igre i Barcelona vodi s dva prema nula. A ta nula nasred Santiago Bernabeua baš je simbolična, jer mene je zapala mučna zadaća da se pozabavim trash igrom koja začudo nosi ime navodno najvećeg nogometnog kluba na svijetu. A đe’ baš mene koji Real Madrid zbog čiste antipatije poistovjećujem upravo s tom nulom? No uvjeravam te cijenjeni čitaoče da je ovakav rasplet događaja sasvim slučajan – Real Madrid: The Game nametnuo mi se kao Paris Hilton Christianu Ronaldu. I eto kao da je u ovome tekstu odjednom nemoguće osmisliti šalu koja na ovaj ili onaj način nije vezana za bahatu skupinu kapitalističkih narcisa koji se nazivaju Realom iz Madrida.

No pravi sarkazam zapravo je ova igra. I to čak iz dva razloga. Prvi dakako već znate jer čitate trash recenziju. No drugi je pomalo čudan – ovo zapravo nije službena igra kraljevskog kluba. Iako su imena igrača i stadiona uz popratne logotipe i reklame vjerodostojno prikazani, nigdje se ne vidi da su zaštićeni ili da su vlasništvo Real Madrida. Pravo je pitanje znaju li Madriđani uopće za ovu igru, pošto je ista izdana pod sumnjivim okolnostima. Naime, razvojni tim Atomic Planet raspao se prije nego je RM: The Game dospio na tržište. Stoga je situacija dosta maglovita, ali iskreno rečeno – nije kao da nas je briga za to. Ovdje smo da bi Real putem ove recenzije ponizili gore nego Messi i Pedro u zadnjem derbiju.

Srećom, ne trebamo se mnogo trudili kako bismo to postigli – The Game sasvim dostojno sramoti Real i bez naše pomoći. Ali red je pojasniti o čemu se tu točno radi. E pa, riječ je o specifičnoj igri koja nije u potpunosti simulacija nogometa. Jerbo Real je više od nogometnog kluba – to je tradicija, niz šminkerskih generacija, san svakog nadobudnog Madridskog klinca. Ili barem onog čiji roditelji nisu u protivničkom kampu Atletica iz Madrida. Kakogod, upravo u patike jednog takvog klipana igrač sjeda u ovoj igri. Sa svojim mega kul frendom Nickom, naša buduća RM zvijezda kurči se po ulici dok mu ne priđe neki sportski direktor najvećeg šampiona u Španjolskoj. Poslije Barcelone.

Kao prilazi čiča govoreći: “Hej čuj momak, vidio sam kako šutiraš, nanjušio sam Becksove krvi u tebi. Ti si taj potencijal, ti si blistavi temelj kraljevskog kluba. Ajd’ zamnom”. I junačina pođe, a za njim frend Nick i cura Anja koja ima sise. Ni pet ni šest, eto našeg imaginarnog Kristiana u drugom timu slavnog Reala gdje zarađuje prebijenu paru koju će potrošiti na kurve, aute, frizeraje i kopačke. Zapravo ne baš na kurve, treba i stan platiti kaže direktor. Ta Real je ozbiljan klub, nema tu glamura – samo nogometna atmosfera. I tako, situirani i spremni, upuštamo se u karijeru velikog “fudbalera”. Prije nego nagazimo sveti travnjak Bernabeua, dnevna relacija bit će nam stan-teretana-frizeraj-stan. Drugim riječima, “kuća poso, poso kuća“.

Real je ozbiljan klub, nema tu glamura – samo nogometna atmosfera

A poso’ se svodi na mini igre. Cilj je dakako napredovati u svakom pogledu, kako biste što brže dospjeli do prvog tima. No igrač nikako ne smije zapustiti curu Anju, pa s njom mora izaći na večeru gdje će ona provjeravati njegovo poznavanje povijesti Reala. San svakog muškarca? Više kao pakao seksualne apstinencije. U teretani je zato bolje – tamo barem svira Abba – Take a chance on me. Zapravo nije baš Abba već neke karaoke, ali u svakom slučaju barem ti nitko ne dosađuje pitanjima tko je Realov najbolji strijelac svih vremena. Tkogod da bio, kao da je bitno – Becks je daleko najveća ikona kad je upecao Posh Spice.

I tako kad smo posjetili frizeraj, trgovinu odjeće, klupskih suvenira i auta koje nikad nećemo voziti, red je na prvu utakmicu. A može li se to uopće tekmom zvati? Pa ovaj, nagledali smo se svega i svačega tokom svih ovih godina, no ovakvo što još nismo vidjeli. Real Madrid: The Game na terenu djeluje kao interaktivna reklama. Vaš igrač kreće se automatski prema golu, a kada lopta nije u njegovu posjedu vi gledate sekvence na koje većim dijelom ne možete utjecati. Stvar je toliko loša da nepostojana fizika i katastrofalan AI jednostavno bivaju zasjenjeni. Osobno sam pretrpio bizarnosti kao što su Tecmo Cup Soccer Game te Sven-Goran Eriksson’s World Cup Challenge, no za RM: The Game morao sam izmisliti zasebnu kategoriju jer nogomet u ovoj igri nije bizaran već morbidan.

A čudna li čuda – grafika u svakom pogledu pogoduje toj činjenici. Zapravo ne zamjeramo nedostatak grafičkih postavki (forsiranje 800×600 rezolucije) koliko sramotni prikaz tekstura niske razlučivosti. Modeli likova priča su za sebe – toliko malo poligona nismo vidjeli još od prvih 3D igara. Možda najbolji primjer grafičkog apsurda ovog naslova je brada na igračima. Naime, kad vaš lik otvori usta poput robota brada ostaje na svom mjestu. Toliko je loše da zapinje za oko i kad ne gledate. A kad smo već kod otvaranja usta, ono što dolazi iz njih (a nije povraćanje uzrokovano ovom igrom) milozvučni je španjolski naglasak koji atmosferu podiže na sasvim novu razinu. I to razinu katastrofe – sva sreća pa vas Radio Marca u svakom trenutku izvještava o uspjesima matičnog kluba, inače ne biste ni znali da ste plaćenik najtrofejnijeg nogometnog kluba.

A jednom kad vas ta činjenica pogodi, štoviše pokosi, polako počinjete shvaćati da ste zalutali u usranu igru. Jer bolje je čobanu na obroncima Dinare nego onome tko igra Real Madrid: The Game. Stoga ako vam netko jednom priđe i upita vas želite li igrati za nekadašnjeg španjolskog prvaka pljusnite mu šamar ili nešto. Ništa drugo nije ni zaslužio, kao i studio Atomic Planet koji se raspao. Naplaćivati nekome 250 kn za ovakvu nesvjesnu travestiju čisti je kriminal. Sram vas bilo gospodo, sve odreda – od izdavača do prodavača, od Reala pa do vječnosti.

Oh da, molio bih sve vjerne navijače Reala da probaju ovu igru i da nakon toga ostave svoj komentar ovdje. Nije da im želim nauditi ili slično, čisto me zanima imaju li što reći na ovu temu.

Mislili ste da je prošlogodišnji PES bio loš? Da je FIFA razočarala? Onda se definitivno niste susreli s uvjerljivo najgorom simulacijom nogometa – Real Madrid: The Game.

19 Naša ocjena