Rebel Galaxy

FRKA U SVEMIRU

Da igra bude zabavna ne mora uvijek predstaviti nešto novo, nešto divlje. Ponekada je sasvim dovoljno slijediti gameplay elemente za koje se zna da funkcioniraju uz vlastiti prepoznatljivi štih s kojim će zaokupiti pažnju igrača. Rebel Galaxy je jedan od takvih naslova koji se drži napisanih pravila svemirskog žanra od prije 15 i više godina, a cijeli dojam zaokružuje malo neobičnijim načinom kretanja broda po svemirskim prostranstvima uz kvalitetan vizualni stil koji je toliko hardverski nezahtjevan da bi se igra mogla vrtjeti i na kalkulatoru.

O čemu se ovdje zapravo radi? Pa ukratko, riječ je o svemirskoj avanturi koja je u potpunosti orijentirana na singleplayer iskustvo gdje se uz rješavanje misija unutar glavne priče, pruža mogućnost istraživanja, trgovanja, rudarenja ili pljačkanja s vašim svemirskim brodom.

Osim toga, ne treba zaboraviti niti hrpe sporednih misija koje samo čekaju da ih se preuzme na mnogobrojnim svemirskim stanicama radi podebljanja bankovnog računa. Upravo na tim mogućnostima počiva cijeli smisao igre. Odradi se nekoliko misija vezanih za radnju, kada se primijeti da su neprijatelji jači od trenutačnog broda treba skupiti novce za bolju opremu i tako u krug. Sad je pitanje zašto bi itko zaigrao ovakvo nešto što na prvi dojam može zvučati ne baš previše maštovito? Pa iako je igra donekle repetitivna zbog svojih temelja, sve ono što što možete pronaći u njenom šarenom svemiru je razlog za ostati duže vrijeme pred ekranom.

Naime, Rebel Galaxy je drugačiji od ostalih naslova iz žanra po tome što iako se radnja odvija u svemiru, kretanje je kao da se brod nalazi na moru. Nema gore ili dolje, samo naprijed, nazad te lijevo i desno. Ovo može zvučati vrlo neobično budući da je riječ ipak o svemiru, ali zapravo ovakav način kontroliranja broda je implementiran zbog toga što su i same borbe inspirirane onima kada su jedrenjaci dominirali plavom površinom. Samim time, veliki značaj imaju oružja sa strane broda, samo što ovdje nije riječ o starim topovima što ispaljuju masivne kugle, već laseri, rakete i drugo naoružanje budućnosti.

Iako je naš brod postavljen kao da se nalazi na 2D plohi, protivnički brodovi ovisno o njihovoj klasi se ipak mogu kretati u sve tri dimenzije. Upravo je to razlog zbog čega postoji i pomoć pri ciljanju, pogotovo ako se radi o oružju sa strane broda pa čak i da se manji te brži brod nalazi u daljini iznad našeg vlastitog, dovoljno je naciljati u tome smjeru i automatika će odraditi ostatak. Zanimljiva je stvar i to da se može preuzeti kontrola nad svakim turretom koji se nalazi na brodu, ali u žaru bitke to se uglavnom prepušta umjetnoj inteligenciji s time da se može odrediti kako će se koje oružje ponašati u borbi.

No prije nego saznate još koji detalj o svemirskim bitkama, treba spomenuti i zbog čega ovdje uopće uništavate sve te različite brodove. Kako je to uglavnom i običaj u igrama, uvijek postoji ta jedna prijetnja koja može uništiti galaksiju, a mi smo se ni krivi ni dužni našli u toj avanturi gdje postoji i nekakav drevni artefakt u obliku umjetne inteligencije. Daleko od toga da Rebel Galaxy ima radnju koja će oduševiti, ali same misije su dosta zanimljive, pogotovo one u kojima se sudjeluje s ostatkom prijateljske flote u napadima na protivnike. Developeri su čak i stavili nekoliko opcija s kojima se tijekom razgovora u jednu ruku može utjecati na vlastitu sudbinu, no kako radnja odmiče to pada u drugi plan. U početku to izgleda dosta zanimljivo jer pruža dojam da igrač aktivno sudjeluje u radnji samo da bi se na kraju shvatilo kako se već napisan scenarij ne može promijeniti.

U pauzama između glavnih misija igrač je slobodan zaraditi novce na način na koji želi. Momci u Double Damage Gamesu su se potrudili da imamo nekoliko mogućnosti, ali na kraju, sporedne misije su zapravo glavni izvor financija. Netko će možda uživati u tome da ide istraživati galaksiju za rudama bogatim poljima asteroida ili posjećivati svemirske stanice da sazna gdje je najbolje kupiti jeftino, a prodati skupo. Čak i da se upustite u pljačkanje konvoja u kojima možete naletjeti na zaista vrijednu robu, u kasnijem stadiju igre takve sporedne aktivnosti ne mogu biti ni približno dovoljno unosne kada jedan komad opreme može koštati preko dva milijuna kredita. To je pogotovo šteta jer se stvarno vidi trud uložen u stvaranje živog svemira budući da se čitanjem vijesti na stanicama može ponekada utjecati na to što se događa na potpuno drugom kraju galaksije.

Da putovanja između stanica i zadataka ne budu dosadna, pobrinut će se i različiti događaji koji dodaju još malo života u cijeli taj virtualni svemir. Možete se primjerice odazvati na SOS signal gdje konvoji traže pomoć u obrani od gusara, a protivnici mogu iznenada izbaciti brod iz nadsvjetlosnog pogona što u početku može biti i kobno budući da malo veća grupa protivnika s lovcima bez problema napravi švicarski sir od vašeg broda. Tu su još i minska polja, krhotine od bitaka i drugi slični elementi s kojima je svemir obogaćen samo da bi se ostavio što bolji dojam da se zbilja nalazimo na putovanju kroz galaksiju. I može se reći da to funkcionira poprilično dobro, iako ponekada može malo i frustrirati jer čim se brod približi većoj masi, automatski izlazi iz warpa.

Rebel Galaxy screenshots

Kada se već spominje živi svemir, opet se treba vratiti na sporedne misije. Ovisno o tome kojoj se frakciji priklonite, kod one druge će vam reputacija padati. Ako želite biti dobar momak i surađivati s vlastima te se boriti protiv gusara, tada nećete moći trgovati na stanicama koje su pod kontrolom zloglasnih pirata. Isto vrijedi i za obrnuti izbor, ali postoje i neutralne stanice na kojima možete obaviti posao bez obzira na reputaciju. Unutar igre ima još sitnih detalja koje je najbolje pustiti da sami otkrijete, ali taj živi svemir je zaista jedan od najačih aduta Rebel Galaxya.

I sad se opet vraćamo na bitke koje su u suštini igrin glavni element. Kada dobijete pristup snažnijoj opremi i brodovima koji mogu nositi više naoružanja, onda ovaj element u cijelosti dolazi do izražaja. Zahvaljujući različitoj opremi mogu se složiti zanimljive kombinacije za napad i obranu, jer kao što je spomenuto, postoji više klasa protivničkih brodova.

Kapitalci obično nose masivno naoružanje i hrpu raketa, a manji brodovi uglavnom imaju oružje s kojima uništavaju štitove pa ta kombinacija zna biti fatalna ako se ne fokusirate na krivu stvar. Stvar je u tome da treba paziti na položaj broda jer postoje prednji i stražnji te štitovi sa strane, a umjetna inteligencija protivnika nije baš uvijek za baciti. U svakom slučaju, borbe su i više nego zanimljive te je u potpunosti jasno zašto je ovaj element dobio najviše pažnje.

Rebel Galaxy nije igra koja želi redefinirati žanr, ali je zabavna unatoč tome što ima repetitivnih radnji. Developeri su ovdje pametno odigrali na kartu akcije koja je kvalitetno odrađena i uz to odlično izgleda jer eksplozija i krhotina ne nedostaje, a postoje i jasno vidljiva vizualna oštećenja na vašem brodu.

Netko će možda biti razočaran što je borba neizbježna pa sporedne aktivnosti na kraju baš i nemaju previše smisla jer biti samo trgovac je praktički nemoguće. No niti to nije najveći problem. Jednom kada završite glavnu radnju više zaista nemate razloga za ponovno pokretanje igre. Rijetko tko će nastaviti skupljati novce za stvaranje najboljeg broda ikada kada ga se nema gdje koristiti osim u sporednim misijama, ali tada zarađeni krediti nisu bitni jer sadržaja poslije kraja priče jednostavno nema.

Tu je još i čudni sustav snimanja pozicije gdje se ne može koristiti više mjesta za snimanje, a funkcionira samo kod svemirskih stanica što znači da nema snimanja tijekom misija. S druge strane, pozitivna stvar je što do tog završnog dijela igre postoji dosta toga za vidjeti i otkriti, a zahvaljujući odličnoj atmosferi tijekom igranja, svi zaljubljenici u svemirsko istraživanje i napucavanje bi mogli biti zadovoljni s onim što Rebel Galaxy pruža.

Uz odličan vizualni stil i zabavnu borbu, Rebel Galaxy je mali dragulj svemirskog žanra kojeg fanovi ne bi trebali propustiti.

78 Naša ocjena
  • vizualni stil