HCL.HR

Recenzija

Red Steel 2 [Wii]

Paolo Rajko

Kauboji i ninje kombinirane u jednu igru. Zvuči dobro? Zamislite samo… jedan tren vješto sjekuckate ninju iz protivničkog klana, a na sam pogled nadolazećeg protivnika vadite sačmaricu te ubijate i njega. Dok ne isprobate, nećete vjerovati koliko je prirodan taj osjećaj u virtualnom okruženju Red Steela 2 sa priključenim Wii Motion Plus dodatkom. Wii napokon pokazuje ono što može. Istina, trebalo je to biti tako i prije četiri godine i to bez nadoplate od 200 kn za nekakav dodatak. No eto, tako je kako je i nemamo se što buniti.

Zato zavitlajmo mačem u ulozi bezimenog heroja koji je zadnji pripadnik izumrlog Kusaragi klana u potrazi za osvetom. U tome će mu pomagati prijateljica njegovog klana, lokalni šerif te njegov sensei, odnosno učitelj borilačkih vještina. Na svom putu osvete boriti će se protiv gradskih huligana, ninja, pokojih luđaka sa strojnicom i nezaobilaznih bossova.

Gradski huligani koje srećemo pri početku igre najlakši su za potamaniti, no kako se igra prelazi tako dolaze i očekivano teži protivnici koji su brži te imaju oklop. „Pero je jače od mača“, kažu, no u ovom slučaju nema pera pa vrijedi pravilo „Mač je jači od pištolja“. Dobro, katana je, ali nećemo sad cjepidlačiti. Bilo kako bilo, jačim protivnicima ćete prvo morati skinuti štit pomoću mača ako ih želite onda dokrajčiti metkom. No kako su protivnici već tu, još jedan zamah Wiimoteom neće škoditi.

Dakle, koliko je to mahanje i pucanje prirodno i funkcionalno? Što se tiče mahanja, da, još uvijek možete trznuti zglobom i biti će kao da ste napravili širok zamah koliko god vas igra uvjerava da „budete sigurni koliko ste široko zamahnuli“. Ali istina je da je sistem poboljšan i u većini slučajeva ćete morati barem malo jače zamahnuti negoli prije za željeni efekt. Sa Wii Motion Plusom, koji je usput rečeno potreban da bi mogli uopće igrati Red Steel 2, pokreti koji činite mnogo se preciznije i prirodnije hvataju i prenose u igru.


Je li savršen sada? Nije… ali što je? U svakom slučaju je dovoljno dobar pomak ka poboljšanoj detekciji pokreta da ga se isplati nabaviti. Kako nebi sve bilo na mahanju, dodani su i mnogi comboi koji igru čine zanimljivijom i produbljuju joj gameplay. Te kombinacije ćete učiti kroz cijelu igru, pa ćete svakim novim levelom upotrebljavati nove, upravo naučene poteze.

S druge strane, imamo izvrsni pucački dio igre, za koji se može reći da je čak blizu savršenstva. Ako ste igrali Metroid Prime 3, onda znate o čemu pričam. Postoje četiri vrste oružja koja se kupuju i nadograđuju. Inače, novac kojim se kupuje i nadograđuje štit, energija, katana, novi potezi, itd. se dobiva izvršavanjem misija ili uništavanjem raznih kutija, bačvi, stolica, kovčega… zapravo svega! Ono što ovu igru čini još zanimljivijom je činjenica da gotovo svaki objekt, od male pivske boce do velikih ormara, će uništavanjem rezultirati keširanjem novca. Dobro, logiku da se u pivskoj boci ili barelu nafte nalaze novčići ćemo sad zanemariti i uživiti se u mahnito razbijanje svega što se ističe oko nas.


Gotovo sam se razočarao kad bih naišao na koji rijetki objekt koji umjesto da se poslušno rastvori u stotine komadića, ispusti tupi zvuk neuništivog. Osim novca, iz uništenih objekata će vas povremeno ugodno iznenaditi i koji paket streljiva. Ono što nam se također svidjelo je što tog streljiva baš i nema previše, no ipak nećemo, kao primjerice u Resident Evilu, previše štedjeti, jer čak i da ostanemo suhi, tu uvijek postoji svemoćna katana namještena na “fino sjeckanje”.

U igri čak i postoji par RPG elemenata u obliku kupovanja i nadograđivanja vatrenog oružja, katane i comboa. To se plaća novcem koji se, kao što smo već spomenuli, nalazi u svakom uništivom objektu. Do kraja igre, teško da ćete skupiti svako oružje i nadogradnju koja postoji, a nakon završetka glavne priče ne možete igrati ispočetka, recimo na većoj razini, s već skupljenim nadogradnjama što smanjuje repetitivnost igre.

Što se grafike tiče, upotrijebljena je cell-shading tehnologija koja je u ovoj igri, uz hardverska ograničenja Wii konzole, uistinu dovedena do maksimuma. No, lijepa grafika ima svoju cijenu, a ta cijena se očituje u obliku loadinga nakon otvaranja vrata. Iako je prostor i općenito gameplay u igri linearan, učitavanje naravno ipak postoji, a događa se pri ulasku na drugo područje kroz raznorazna vrata. Developeri su taj loading probali zamaskirati tako da naš junak spomenuta vrata otvara s određenim poteškoćama, odnosno, vrata “zapinju” pri otvaranju, a da se radi o loadingu najbolje upućuje sam Wii koji počne mahnito učitavati sadržaj sa igrinog diska i krene rondati k’o da pokreće simulaciju lansiranja NASA-ine rakete na Mars.


Ipak, ovo ćemo igri oprostiti, jer je to razumna cijena za jedan naslov koji ima uistinu lijepu grafiku i prikazuje ju bez onog iritantnog in-game trzanja. O glazbi i zvučnim efektima se nema što puno govoriti. Glazba nije osobito impresivna, ali je svakako prikladna igri u svome kaubojsko-ninja štihu, nije repetativna i na koncu djeluje ugodno na naše uši i uvijek ćemo po njoj vidjeti da se sprema borba. Zvučni efekti su solidno izvedeni i sinkronizirani s igrom. Tu je i također onaj kul zvuk koji dolazi iz Wii Remotea pri zamahu.

Sve u svemu, igra nas je odmah podsjetila na svojevrsnu kombinaciju MadWorlda i No More Heroesa. Naravno, moglo je biti i bolje izvedeno, nešto kao da je falilo. Možda je mogla biti mrvicu duža, iako ruke već bole od silnih zamaha. Ipak preporučili bi je svakom Wii vlasniku koji posjeduje Wii Motion Plus. Ukoliko pak nemate Wii Motion Plus, razmislite o nabavci ovoga dodatka, nije pretjerano skup, a isplati ga se imati. Pogotovo uz ovakve odlične naslove koji ga zahtjevaju (istini na volju, moglo bi ih biti i više).

A što vi mislite o novome Red Steelu? Ako smo vas inspirirali da igru nabavite zahvalite nam u komentarima ispod. Ako pak niste zadovoljni pročitanim, vaš bijes također očekujemo u komentarima. Ne budite stranci i prokomentirajte ovu igru sa nama.

Prvi Red Steel bio je jedna od prvih igara za Wii i po većini, podbacio je. Četiri godine kasnije dolazi Red Steel 2, nastavak koji je jedna od prvih igara koja podržava Wii Motion Plus. Također podbačaj? Saznajte…

87 Naša ocjena
  • Katana
  • pljuce
  • grafika
  • destrukcija svega i svačega
  • repetitivnost
  • učitavanje
  • rondanje Wii-a

Komentari (4)

  • theEbom5o

    21.06.2010 - 12:52

    malo kasnite

  • Ementaler

    21.06.2010 - 14:24

    Ah znamo znamo, ipak je prošlih mjesec dana bilo zaista puno kvalitetnih igara koje smo sve morali pokriti, a onda je stigao E3 sajam koji smo također pokrili u detalje, a Red Steel recenziju našalost stavili na čekanje.

    Ali eto, sada je tu pa reci kako ti se sviđa igra…

  • demigod

    22.06.2010 - 09:39

    nice…:D

  • smigl

    16.07.2010 - 09:52

    Oprobao sam igru i moram priznati da sam zadovoljan s onim što sam dobio (ako uzmemo u obzir da ne očekujem toliko puno od wii.a) Kontrole su glatke i pruzaju jedan lijep asortiman poteza, sto u pokretima sto u katani ili pistolju te kombinaciji svega navedenog. Ako pogodite protivnika pistoljem (kuburom) recimo u koljeno on ce kleknuti i pruziti savrsenu priliku za jedan brzi fatality. Dolaze uvijek u grupicama i kasnije u igri razlicitih tipova tak da se moram malo i takticki razmisljati oko rijesavanja situacije. Boss fajtovi su lijepi i ne cine se ponavljajuci (osim naravno starog slashanja bossa kad se za to ukaze prilika). Losa strana igre mi je nacin na koji se ulazi u nivo i sam dizajn nivoa mi je nekako isprazan (nije da se ima vremena zujati okolo ali fali dasak detalja). Pokupis quest s ploca i otvoris vrata, rijesis bossa ili grupu koja ti je zadatak i onda sve ispocetka i tak u krug. Dizajn nivoa je totalno isti (nisam dosao daleko pa se mozda kasnije i mijenja) i tu i tamo se ode do svog mastera i nauci par novih combo poteza na lutki). Svidja mi se nacin na koji je izvedena obrana (block) s katanom koja ide u tolike detalje da je bitno pod kojim kutem se okrene ostrica za blok napada, nije presudno ali je lijepo vidjeti ak se totalno promasi kut kak mac protivnika klizne samo kraj blocka do nas. Def jedna od boljih igara za wii koju sam imao probati.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!