Resident Evil: Degeneration [mobile]

Predrag Kukić

Resident Evil. Samo ime govori štogod o igri. Ima nečeg rezidentnog i nečeg zlog. Pretežno zlog. I trulog. Naime, za one koji ne znaju, Resident Evil je serijal igara koji pripada žanru survival horrora u kojima tamanite zombije i alotropske modifikacije istih u selima, gradovima, na aerodromima, u školama, manje više svugdje gdje se prosječno ljudsko biće može zavući. Sve je počelo sa Umbrella (ella-ella-ella) korporacijom i njihovim eksperimentiranjem sa virusima kojima su željeli produljiti vijek trajanja ljudskog roda. To im je i donekle uspjelo jer su primjerci tog istog roda slučajno zaraženi T-virusom (virus na kojem je Umbrella (ella-ella-ella) radila) ostajali živi mnogo dulje od standardnih testnih primjeraka. Koje bi rastrgali. No, nastavimo sa pričom.

Dakle, početak Resident Evil sage zbio se u Racoon Cityju gdje je Umbrella radila na gorespomenutim eksperimentima. Stvari su postale dlakave nakon što je u njihovom laboratoriju ispušten uzorak virusa koji se proširio na znanstvenike, a zatim je prešao u sam grad. Izbila je pandemija, populacija je zatvorena unutar zidova koji su podignuti oko velebnog grada te je sam višemilijunski grad razrušen i zatim pretvoren u karantenu. No, kako trenutno imamo serijal, pretpostavljate da priča nije završila tamo. Daklem, vidjevši kako im franšiza ide, Capcom ju je proširio na 4 podfranšize – glavna serija, Survivor serija, Outbreak serija i Portable serija u koju spada i Degeneration. Sam Degeneration je rađen po istoimenom CGI filmu koji je za razliku od prethodna 3 ispljuvka smješten u glavnoj seriji i zapravo nije loš. Sam Bog zna što je gđici Jovovich prolazilo kroz glavu kad je pristala glumiti u RE filmovima. Dakle, Resident Evil: Degeneration je razvijen za Symbian platformu, točnije za N-Gage gaming klijent kojim Nokia kontrolira tržište mobilnih igara (iPhone App Store, eat your heart out…).

Resident Evil: Degeneration prati radnju iz istoimenog filma (why thank you, Captain Obvious) i igrača smješta na aerodrom u gradiću Harvardvilleu u kojem se događa nešto neobično i pritom ne mislim na Vucin koncert. Naime, T-virus je ispušten u javnost od strane nekakve bio-terorističke organizacije i da stvar bude gora, pao je avion na isti taj aerodrom. Avion pun zaraženih ljudi koji su nakon pada proširili virus po ostalima koji su se tamo našli. No, naš glavni junak, koji usput budi rečeno, svoju ulogu drži kroz gotovo cijeli RE serijal, Leon Kennedy biva poslan na taj aerodrom kako bi spasio senatora koji se tamo našao. No, kako su tvorci igre shvatili da nitko ne bi igrao igru u kojoj mora spasiti političara, tu je i avion sa uključenim autopilotom i putnicima koji su također zaraženi te ga Leon mora zaustaviti prije nego što bude prekasno i avion poleti šireći virus. Neloša priča.

Sama radnja je smještena između Resident Evila 4 i 5 što stvara određeni kontinuitet bez obzira na platformu i dodatno diže kvalitetu priče. Tehnička strana igre je na izvrsnoj razini. Igra ima apsolutno savršen zvuk. Točka. Glazba u igri je među najatmosferičnijim uracima u povijesti gaminga. Primjerice, šetate se hodnikom, a dlačice na vratu vam se polako dižu dok svira lagana, tiha glazba koja pojačava osjećaj tihe jeze i iščekivanja dok napokon odnekud do vaših ušiju ne dopre zombijevsko glasanje popraćeno naglom promjenom u glazbi koja odjednom prerasta u akcijom nabijeni zvuk koji panično pucanje po zombijima diže na sasvim novu razinu. Osim glazbe i sam zvuk briljira. Ambijentalni zvukovi su apsolutno savršeni. Zujanje strojeva na aerodromu, pucketanje vatre, mumljanje zombija koji su upravo u prevelikom broju probili vrata ispred vas, a imate samo četiri metka i nož, zvuk koji ta četiri metka rade prilikom ispaljivanja…zvuk je fenomenalan i iskreno bih preporučio spajanje nekog kvalitetnog headseta na vaš mobilni uređaj kako bi užitak bio potpun.

Grafička strana igre ostavlja bez daha. High-poly modeli, teksture prilično visoke rezolucije, izrazito glatko izvođenje na N95, fluidna kamera iz trećeg lica koja po potrebi prelazi u over-the-shoulder kameru radi ciljanja, brzo učitavanje nivoa. Igra koristi hardverski ubrzanu grafiku na novijim smartphone uređajima najbolje što može.

Sam gameplay je priča za sebe. Naime, igra je svojevrstan RPG, samo što unaprijeđivanja Leonovih atributa i skillova, pojačavamo naoružanje i inventar. Isti taj inventar možete koristiti za spremanje stvari koje nađete na svom pohodu kroz aerodrom, a koje ostavljaju tragično stradali zombiji. Naime, kako je svaki od zombija nekad bio nečija mama, baka i slično, isto tako će njihovo truplo koje ponovno ubijete iza sebe ostavljati razne dragocjenosti (iako ne shvaćam zašto bi zombificirana baka iza sebe ostavljala metke za pumpericu). Te dragocjenosti možete preprodavati i zarađivati novac za municiju, granate ili unaprijeđivanje oružja na ukupno tri polja – količina municije, brzina reloada i razorna moć.

Navedene upgradeove obavljate kod wannabe merchanta – pripadnika vojnih snaga koje su odaslane na aerodrom no pobunili su se i odlučili zaraditi prodavajući oružje, lijekove i slično preživjelima. Dečki imaju nos za posao. Samih oružja ima poprilično, od pištolja, preko automata, do napadačkih pušaka i pumperica. Svako od njih različito utječe na zombije. Primjerice, jedan potpuno nadograđeni Penetrator će probušiti zombificiranog S.W.A.T. pripadnika u pancirki i njegovog kolegu iza njega dok će jedna standardna pumperica morati biti korištena u bliskoj borbi jer je na daljinu izrazito neučinkovita. Merchante, kao i ostatak informacija možete pronaći preko menija u igri koji sadržava log, interaktivnu kartu i inventar (kartu također možete nadograditi). Također bih preporučio pametno korištenje municije jer je zna nestati baš kad ne treba.

Igre poput RE: Degenerationa predstavljaju značajan pomak u svijetu mobilnog gaminga. Evolucija su onih jednostavnih side scrollera, varijacija Snakea, Tetrisa, 2,5D avantura i sličnih koje su se do nedavno vrtjele po mobilnim telefonima. Od izvrsne priče, preko maestralnog tehničkog dijela do fenomenalno izvedenog gameplaya, Capcom je pokazao da mobilni gaming može biti daleko više od prolazne zabave kojom ubijamo vrijeme u vlaku i sličnim situacijama. Mobilni gaming očito prerasta u polje interaktivne zabave koje počinje konkurirati i velikim igračima. RE: Degeneration je primjer takve igre, igre koja je pun pogodak i svakako vrijedi 9,99€ koliko za nju traže na N-Gage storeu.

Ako vam se svidjela recenzija i ako ste registrirani HCL-aš bacite nam koji komentar u boxu za komentare ispod, a tu je i naš forum i na njemu podforum za handheld i mobile igre u kojemo očekujemo vaše postove.

Nikad se nismo ovoliko preplašili gledajući u mali ekran naše Nokie N95. Resident Evil: Degeneration zlatni je primjer odlične mobile igre. Pročitajte recenziju i saznjate zašto.

96 Naša ocjena
  • Izgled