HCL.HR

Recenzija

Resident Evil Revelations 2

Zoran Žalac
Trenutna recenzija ove igre odnosi se na iskustvo i sadržaj njezine prve epizode, od četiri planirane. Dojmovi nakon prve epizode ne moraju nužno predstavljati dojmove cjelokupne igre, stoga ćemo recenziju nadopuniti dodatnim komentarom kada posljednja epizoda bude dostupna od 18. ožujka ove godine.

Novi Resident Evil voli citirati Kafku, što je u isto vrijeme prigodno, ali i ironično. Prigodno je jer i Resi i Kafka obrađuju temu abnormalnog, a ironično… pa, blago rečeno, Resident Evil već duži niz godina doživljava „Preobražaj“, a s Revelationsom 2 ušao je u završnu fazu transformacije. Da nema dva poznata lika i nekoliko njihovih referenci na događanja iz prijašnjih igara, te famozne zelene/crvene biljke, ovu bi se igru bez problema moglo nazvati nekim drugim imenom i ja prvi ne bih znao da je riječ o još jednom Resident Evilu.

Naravno, i da ne znate kako se zove, kad-tad biste posumnjali da je riječ o Residentu jer vas napadaju čudovišta, a meci su luksuz. Međutim, i ta čudovišta bila bi vam sumnjiva. Na stranu to što nisu zombiji, bilo bi vam sumnjivo jer znate da su čudovišta u Resiju uglavnom originalno dizajnirana, specifična i pamtljiva, a ova koja vidite u Revelationsu 2 djeluju toliko generično i poznato kao da ste ih već vidjeli u Outlastu i drugim horor igrama.


Nažalost, isto je i okruženjem u koje je radnja smještena. Claire Redfield i njezina partnerica Moira Burton otete su i odvedene na nekakav otok gdje su rađeni nekakvi eksperimenti. U akciju spašavanja dolazi im Moirin tata Barry, koji će proći istim sobama i hodnicima kao i gornji duo da biste se dodatno uvjerili kako je okruženje nemaštovito dizajnirano. Da sama epizoda ne nosi naziv Penal Colony, osobno ne bih ni shvatio na kakvom su se otoku likovi našli.

Igra će vas dvaput provesti kroz svoje monotone hodnike i prostorije kako biste se uvjerili da im fali maštovitosti.

Mislim, zatvori nisu strani Resident Evilu – Code Veronica imala je jako sličan početak igre, a četvorka u završnom dijelu slične dionice. A opet, u tim ste igrama imali prostorije koje su bile detaljno dizajnirane i za koje ste okvirno znali čemu služe. U Revelationsu 2 sve je toliko isprazno da me podsjeća na onaj nezapamćeni horor Daylight, jer i ovdje možete naletjeti na prostoriju u kojoj doslovno nema ničega osim četiri zida. A kad na nešto i naiđete onda su to obično stol, stolica i jedna polica.


Rijetku iznimku dobro dizajniranog levela čini otvorenija šumska dionica u Barryjevoj kampanji. To je jedini dio igre na kojemu vas baš može uhvatiti panika jer ste u opasnosti sa svih strana. Ipak, ni u tom trenutku horora ja se nisam mogao otrgnuti osjećaja kako sam doslovno istu situaciju vidio već prije tri godine u Alanu Wakeu, tako da ni to okruženje nije naročito originalno. Možda se u preostalim epizodama situacija s dosadnim dizajnom popravi, ali nisam baš optimističan oko toga. Epizode dolaze u razmaku od tjedan dana, što znači da je igra već dovršena te da Capcom neće mijenjati nešto u njoj na temelju feedbacka o uvodnoj epizodi.

Znače li navedeni prigovori da je riječ o lošoj igri? Začudo – ne. Još jednom ironično, po pitanju gameplay mehanike ovo je dosad najrafiniraniji i najfunkcionalniji Resident Evil otkako je serijal prešao na OTS pogled i akcijski pristup. Kontrole su izvrsne (pogotovo na PC-u), a u igru je ubačeno nekoliko novih mehanika koje vrijedi pohvaliti. U prvom redu, tu je opcija šuljanja, odnosno čučanja, s kojim se osim stealth elementa (s Barryjem) dobiva i bonus kod preciznosti pri pucanju oružjem. Najzanimljiviji novitet prisutan je u vidu djevojčice Natalije koja je Barryjev suputnik. Naime, ona može osjetiti prisutnost čudovišta kroz zidove te upozoriti Barryja na njih.


To se fino uklapa u kooperativno igranje jer za razliku od dosadašnjih igara u serijalu ovdje dva igrača u co-opu ovdje nemaju jednake sposobnosti. Ako igrate s Moirom ili Natalijom imate ulogu „podrške“ jer ti likovi ne koriste vatrena oružja. Stoga umjesto da pucate po neprijatelju, s njima ga morate ometati kako bi drugi igrač imao priliku za preciznije ciljanje i nanošenje veće štete. Također, s Moirom ili Natalijom otkrivate i predmete koji su inače skriveni drugom igraču. Dakako, napucavanje je još uvijek zanimljivije, ali lijepo je vidjeti da je kooperativni mod tu da donese različita iskustva igranja.

Kooperativno igranje donosi različite zadatke za svakog igrača.

Ako igrate solo, možete se u svakom trenutku prebacivati između dva lika, s tim da kada dođe do borbe, soliranje je inferioran način igranja. Od računalno upravljanog lika gotovo da nema nikakve koristi jer ga neprijatelji najčešće ignoriraju, a sam im ne zna nanositi štetu dok vaš lik nije u opasnosti. Dovoljno govori i to da prvo morate otključati posebnu vještinu da bi AI lik znao koristiti vatrena oružja, što je van svake pameti.


Same vještine su tu da vas potaknu na što bolje igranje i nešto malo istraživanja. U prvoj epizodi toga nema baš mnogo jer se obje kampanje završe za manje od sat vremena – zajedno. Srećom, tu na scenu onda nastupa Raid mod u kojemu vještine imaju više smisla, a i trajnost igre je deseterostruko veća. U Raid modu igrate solo ili uz još jednog igrača – birate svog lika, idete na misije i tako zarađujete iskustvo za vještine, a novac za oružja i ostale nadogradnje. Misije u Raidu svode se na ubijanje čudovišta uz neke sitne varijacije – nekad s vremenskim ograničenjima, nekad uz držanje točke na mapi itd.

Raid mod spašava Resident Evil Revelations 2 jer po cijeni od šest eura nudi dosta sadržaja i onima koji kupe samo prvu epizodu. Treba jedino imati na umu kako je ovaj mod ipak osmišljen za dodatnu zaradu. Napredovanje u njemu ide sporo, a ako želite brže, onda to više nije samo šest eura za jednu epizodu nego čitav niz DLC dodataka u vrijednosti do tridesetak eura. Većina tih sadržaja su bezvezni kostimi, ali prodaju se i tzv. Life kristali za respawnanje. Njih možete zaraditi i bez plaćanja – ali samo jedan dnevno. Ako vam to nije dosta – 0,99€ za pet kristala, molit ću lijepo! Ako nemate novca – tko vam je kriv što ste smotani pa vas ubiju.


Unatoč svojim skupim potraživanjima, Revelations 2 izgleda prilično jeftino. U dotičnom Raid modu koriste se materijali Resident Evila 6 i vizualno to ne izgleda nimalo dobro. Nisam fan tehničke strane nedavnog The Evil Withina, no vidjevši Revelations 2 mogu potvrditi kako je ovo čitavu klasu niže od spomenutog. Teksture su prilično loše i muljave, a efekti gotovo nikakvi. I dok je to za prvi Revelations bilo donekle opravdano jer je izvorno bio igra za 3DS, ovdje to nije slučaj. Možda bih preko toga prešao da nije već spomenutog nemaštovitog dizajna levela, ali baš u takvoj situaciji slabašna prezentacija izlazi na vidjelo.

Resident Evil Revelations 2 je čudan proizvod. Nije to loša igra, ako je suditi po prvoj epizodi. Ali isto tako nije ni igra koju je Resident Evil serijal trebao. Nije ni naslov kojemu se nadate ako ste Resi fanatik. Stoga je njegovo postojanje jednako teško opravdati koliko i osporiti. Po nešto nižoj cijeni prije bih vam preporučio nedavni Resident Evil HD Remaster, a kad vam radije preporučam 13 godina stariju igru onda znate da je Revelations 2 izgubio ono što je njegov prethodnik serijalu nastojao vratiti.

Ako je prvi Revelations Resident Evil serijalu vratio malo stare čari, drugi ga je odveo u nekom sasvim trećem, ako ne i suprotnom smjeru.

65 Naša ocjena
  • Raid mod
  • co-op
  • nemaštovito okruženje
  • slabašna prezentacija

Zoran Žalac

Dežurni urednik. Voli kad igre filozofiraju, gunđa oko estetskih rješenja u sučeljima. Preferira fantaziju nad fikcijom, framerate nad rezolucijom.

Komentari (5)

  • adycro

    26.02.2015 - 18:00

    Osobno mu ne bih dao tako slabasnu ocjenu osim za uzasnu optimizaciju igre koja je u ha mogu reci 40% korisnika doslovno i ne igriva. Stuttering lag i te slicne stvari koje definitivno onemugucuju normalan gameplay.FPS varira od 60 pa do blijedih 2FPS a i smrznutom slikom. Iako sam presao dvaput Kampanju kao i raid mod ipak se ceka nekakav update. Sto se tice graficke strane slazem se da je daleko ispod razine proslogodisnjih igara a kamoli Nekog NextGen a no osobno meni je to sasvim u redu i dovoljno, posto story line i pomalo inovativan nacin gameplay a uz Raid mod to dovodi do zanemarive cinjenice. Prostorni okolis je blijed istina ali opet meni osobno daleko bolji nego li je to bio u RE6, sasvim dovoljno ugodan dizajn koji mjesa Silent Hill i Alan Wake nekakv ugodjaj. Ako zanemarim optimizaciju osobno bih dao ovoj igri 78/100. Mislim da ne treba ocjenjivati igre po optimizaciji jer ako budu popravljen s iducim update om onda to nema potrebe da im recimo spusta ocjenu kao sto je to bilo s Unity em koji je definitivno jedna odlicna igra. Ali da definitivno ovo je naslov koji je mogao da izadje ili ne nece ostati sigurno upecatljiv.

    • cwenda123

      @adycro, 26.02.2015 - 20:56

      Na ps4 isti problem,nakon što me ubiju,kad krenem sa checkpointa igri treba jedno 5 sec da se skulira,ajd rekao bih nešto da igra izgleda tipa The order pa da treba duže da očita teksture,ali ovo brate …

  • cwenda123

    26.02.2015 - 20:54

    Od mene 80,bolje opet nego RE 5 I 6,ali nije to TO,igru izvlači zanimljiv Raid mode,što se tiče grafičkog izgleda,prosjecno …

  • Ovcaodnovca

    27.02.2015 - 08:21

    inače su druge "horror" igre kopirale RE, sad RE kopira druge horror igre…. mislim te survival…. il kako već. sramota

  • HCLemy

    01.03.2015 - 19:48

    Ne znam kakva je sama igra, jer sam ju zbog loše optimizacije odmah pogasio. Šteta.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?