Resistance: Burning Skies

Otpora nije moglo biti – Sonyev Resistance kad-tad se morao pojaviti na PS Viti jer je taj serijal ionako već probio led s Retributionom na PSP-u. Ovoga puta prijenosna platforma mu je naklonjenija time što može iskoristiti dvije analogne palice kako bi vjernije dočarala napucavanje u prvom licu. Resistance: Burning Skies naslov je koji dolazi u pravoj post-launch suši Vita igara, no možemo li ga smatrati hitom samo na temelju imena koje dijeli s uspješnom PS3 braćom?

Burning Skies radnjom je smješten točno za vrijeme invazije poznate nam vanzemaljske vrste Chimera. U naslovnoj ulozi je Tom Riley, običan vatrogasac koji usred kaosa invazije pokušava spasiti svoju obitelj. No pri tom spašavanju Tom otkriva i neke neželjene informacije koje je američka vlada odlučila zatajiti te tako stavila svoje građane u neposrednu opasnost. Taj dio priče nosi poveznicu s dosadašnjim igrama iz serijala, ali općenito gledano nije pretjerano važan za sam serijal. Priča sama po sebi i nije izrazito napeta iako ima zanimljiv platonski odnos između protagonista i njegove pomoćnice pod imenom Ellie. Najveći minus zapravo je kratkoća SP kampanje koja sadrži svega šest nivoa, odnosno najviše šest sati igranja.

Također je razočaravajuće što je tih šest sati praktički natrpano recikliranim sadržajem dosadašnjih Resistance igara. Svi su neprijatelji u igri tako već viđeni, a sva oružja već korištena. Ponavlja se također i „retro štih“ iz trojke, s razlikom da Vita nije u stanju prikazati ga na istoj vizualnoj razini. Doduše, iako su reciklirana, oružja su i dalje jako zanimljiva. Svako od njih ima specifične mogućnosti, a skupljanjem skrivenih kocki po levelima moguće ih je i nadograditi na dvije razine.

Ono što pak iritira u svemu tome jest to da se sekundarni napadi oružjem uvijek izvode pomoću touchscreen komandi. Kako to nije jedina akcija koja zahtijeva dodir ekrana, događa se primjerice da dragocjeno sekundarno streljivo potrošite uzalud samo zato jer vam igra pri otvaranju vrata nije registrirala dodir nego pokret na ekranu. Kontrole su inače fino pogođene pa forsiranje touchscreena djeluje kao nepotrebna stvar koju je trebalo izbjeći.

Osim singleplayer kampanje tu je i kompetitivni online multiplayer za osmero igrača. Lijep je to dodatak, pogotovo jer se vrti oko klasičnog sustava napredovanja i otključavanja novog oružja. Međutim, jasno je kako handheld igra u ovakvom obliku ne može ponuditi istu razinu zabave u multiplayeru kao jedan FPS na „nepomičnim“ platformama. Šest mapa je malen broj, a same mape su još manje. Na raspolaganju su svega tri moda – klasični DM i TDM, te Survival u kojemu igrači iz jednog tima prelaze u drugi kad su ubijeni. Sve u svemu, prilično simplificiran multiplayer koji nikoga neće zadržati na duže vrijeme, a već je i sada problem naći sedmero igrača pa matchmaking sustav u očaju spaja igrače i do dvadeset levela razlike.

Prezentacija igre je osrednja. Pohvalno je što nema nikakvih usporavanja pri izvođenju, no istovremeno nema ni nekih impresivnih prizora koji bi bacili pozitivno svijetlo na isprazan level dizajn. Likovi su dosta ukočeni i za vrijeme ponekih scena štede na otvaranju usta dok govore. Glazba je solidna, no većinu vremena tijekom igranja provest ćete u tišini.

Dakle, je li Resistance: Burning Skies igra za koju vrijedi izdvojiti tristotinjak kuna? Pa i nije baš. U prvom FPS-u na Viti može se uživati na kraće vrijeme, no za taj iznos moguće je nabaviti dvije ili tri igre uz koje se može zabaviti na duže staze. Ovaj Resistance nije loša igra, ali je osrednji naslov koji će se pamtiti samo kao debitantski naslov FPS žanra na Viti. Kako stara uzrečica kaže: prvi se mačići u vodu bacaju.

Zaigrali Burning Skies? Ostavite nam svoje ocjene i javite nam jeste li i vi razočarani prvim FPS-om za Vitu dolje u komentarima ili u temi na forumu.

FORUM: Resistance Burning Skies rasprava

Resistance: Burning Skies kao prvo FPS iskustvo na PlayStation Viti pokazuje potencijal, ali i opću nemaštovitost po pitanju priče i dizajna.