Return to Mysterious Island

Davor Igrić
Misteriozni otok…Samoća….A jel?

Kad pročitate naslov ove igre, možda će vam se nad glavom pojaviti mnogo WTF znakova. Pa osobno, dok ju nisam primio u ruke ni sam nisam znao što me očekuje. Iskreno, nikad čuo za igru. Ali, nakon instalacije i prvog pokretanja iznenadilo me nešto sasvim drugo. Pogled iz prvog lica ( malo čudno za jednu avanturu ). Nadalje, igra nije 3D, nego se krećete po svojevrsnim «slikama» nekog krajolika ( da, da, misterioznog otoka, vidi čuda ). Dakle, ako spadate među one kojima ne smeta kretanje po (većinu igre) statičnim 2D slikama i pogled iz prvog lica, slobodno nastavite čitati dalje jer ono što slijedi samo postaje bolje. U prvoj sceni, vi se budite na nekoj plaži. Prekrasna ste mlada žena, ime vam je Mina i očigledno ste preživjeli brodolom. Prva stvar koju trebate napraviti jest sakupiti dovoljno hrane dok ne ojačate. I to je ono po čemu se ova avantura razlikuje od većine ostalih. Vaš zadatak kroz većinu igre neće biti spariti robotskog hiperaktivnog majmuna sa devet odbjeglih mačića da bi dobili shake od vanilije. Zadaci će biti logični, zanimljivi i nadasve primjereni svakom, nevažno o njegovom znanju iz kombinatorike, logike ili pak IQu.

I`m a survivor, I`m gonna make it…

Na početku ćete imati zadatak dobro se najesti, a sve što ćete oko sebe viđati je hrana (školjke, ribe, kokosi). I sami možete zaključiti da vam takve zagonetke neće predstavljati previše problema. Sastojat će se od onih tipa, «uzmi nož i otvori kokos», te «zapali vatru koja će svojom toplinom otvorit kamenicu». Ali, opet, što ćete ići dalje to će zagonetke postajati sve teže, da bi vas pred sam kraj igre dočekao pravi mukotrpni trening za vaše moždane stanice u obliku logičkih slagalica i sličnog. Priča je inspirirana istoimenim romanom J. Vernea, a poneki poznati likovi ili stvari o kojima je pisao stanoviti pisac pojavljivat će se u igri, i nanovo vas iznenađivati. Jedina loša strana igre ujedno je i najlošija. Njena kratkoća. Taman kad se u potpunosti zapalite za nju, sve će završiti. Brzo i kratko, jednako kao što je i započelo. Osim toga, s obzirom da se nalazite na pustom otoku u igri nećete nailaziti na puno dijaloga ili čitanja manuskripata, knjiga i ostalog pisanog štiva. Očekuje vas samo akcija, i na svakom novom ekranu, nove zagonetke, nove kombinacije. Kad već spominjem kombinacije moram spomenuti ono što ovu igru uzdiže iznad svih ostalih. Znate kako ste u ostalim avanturama limitirani brojem kombinacija i količinom stvari koje možete pokupiti? U RtMI-u možete pokupiti skoro sve što vam srce želi. Ubrzo ćete svoj inventar ispuniti toliko da vam 2 slota po 20 stvari u svakom neće biti dovoljna. To, s druge strane, povlači jednu zanimljivu činjenicu. Neke zagonetke moguće je prijeći kombinacijom više različitih stvari, tj. iskorištavanjem i do pet sličnih, ali drugačijih objekata iz inventorija. Npr. želite napraviti udicu. Uzet ćete štap, uže, udicu i mamac. Ali, kakav štap. Bambusov, dugi, kratki ili srednji. Ili obični, nađen na plaži, krhotinu vašeg broda. Uže. Dugo, kratko, od kokosovih vlakana, ili možda životinjskih žila. Ili neka čvrsta lijana. Udica. Možda ćete poželjeti uzeti oštre dikobrazove bodlje ili trnje akacije. Na vama je izbor. Što god uzeli rezultat će većinom biti isti. Jedino što će se promijeniti je score koji vam igra broji. Igra pamti načine na koji ste razmišljali i na temelju vaše ingenioznosti dodjeljuje vam određen broj bodova. Ako ste za rješavanje neke zagonetke učinili očito dobit ćete i toliko bodova. Ali ako ste malo zaobišli klasična pravila i odabrali neki drugačiji, teži, kompliciraniji, no nimalo manje logičniji način, igra će vam dodijeliti broj bodova koji ste zaslužili. I sve to možete vidjeti na kraju.

Pejsaži su stvarno lijepi…Šteta što nema više razgovora

Ovoga se neću posebice doticati. Grafika tj. te 2D slike su prekrasne i osobno ne smetaju. Baš zbog toga ova avantura ima donekle brži ritam jer nema dosadnog hodanja do drugog kraja ekrana. Ali, shvaćam da netko više voli klasične avanture pa bi im ova mogla biti malo čudna. Što se tiče zvuka on je izveden poprilično dobro. Ništa bolje, ništa gore. Kad se približava neka akcijska scena glazba će se malo pojačati, ubrzati i učiniti vas napetijim. Glas Mine je također sasvim solidan, iako kao što sam već prije napomenuo, nećete ga čuti previše puta u igri (samo kod komentiranja itema, ili pričanja sa majmunom, hehe).

Svi na kraju pobjegnu sa otoka…Ili možda ne

Ovo je avantura koja zaslužuje vašu pažnju. Zanimljiva je, brza, i nelinearna. Svako novo igranje nudi milijun drugih načina za prelaženje zagonetki. S obzirom da je nešto starija i ne zahtjevna zaigrat će ju i vlasnici slabijih konfi. A za zabavu tokom jednog kišnog vikenda i više je nego dobro došla. Btw. moj score na kraju je 298. Nadam se da ćete vi postići i više. Za sami kraj sam odlučio odati vam jednu tajnu. Giant Oyster otvorite pomoću noža, a ne vatre. Učinit ćete si veliku uslugu na kraju.

Zar ne mrzite dane kada vam se sasvim bezveze, bez ikakvog očekivanja, u rukama nađe igra za koju nikad niste čuli, ali vam je od trenutka instalacije pa do njenog završetka pojela sve one skupe sate vašeg slobodnog vremena. RtMI je jedna od njih