Recenzija

RiME

ZA IMITACIJU - VRLO DOBAR (4)

Zoran Žalac

Jednostavnost je vještina s kojom se može lako pretjerati. Na prvu se može činiti da je lako napraviti igru poput Journeya u kojoj su krajolici isprazni, mehanike svedene na dvije akcije, a priča ispričana bez ijedne riječi. Međutim, današnja istraživačka puzzle avantura RiME primjer je kako jednostavnost sama po sebi nije recept za uspjeh. Ponekad je jednostavnost supstanca koja daje imidž igri, no nekada ostavlja i mlak dojam tijekom igranja.

Doduše, kad kažem da je RiME mlak u usporedbi s konkurencijom, treba naglasiti da ta konkurencija nije uvijek dostupna na svim platformama, pa ako ovu igru igrate na PC-u ili Xboxu, možda i niste iskusili ništa bolje od nje. U tom slučaju RiME bi vam mogao biti jako ugodno iskustvo, pod uvjetom da prijeđete preko nekih sitnijih minusa.

rime-screenshoti (3)

Već od samoga starta igra postavlja intrigantnu premisu. Igrate kao dječak koji se nađe na otoku s čudnom arhitekturom i još čudnijim bićima. Polako otkrivate da je s tim otokom nekako povezan, no istovremeno mu pomažete da prekine te poveznice i pobjegne s tog mjesta. Njegova avantura je pustolovina preživljavanja, prožeta reminiscencijom i istraživanjem magične pozadine otoka. Ispričana je uglavnom vizualno – bez naracije i bilo kakve druge verbalne ili pismene komunikacije. Većinu vremena to funkcionira dosta dobro te vam dopušta da na miru otkrivate svojevrsni „jezik igre“.

Isključivo vizualna naracija priče tjera vas da otkrivate svojevrsni jezik igre.

Doduše, jedna je stvar kod ovakve naracije u potpunosti prepuštena igraču, što baš i nije najsretnija pripovjedačka metoda. Naime, u tumačenju priče više vam pomažu sličice koje skupite kao opcionalne dodatke skrivene po čitavom otoku, nego praćenje same radnje. Njih je lako promašiti, a ujedno izgubiti i ključne detalje priče. S obzirom da je kretanje otokom linearno, jednom kad ih promašite više nema povratka po njih.

rime-screenshoti (4)

Ovakva odluka očito je donesena kako bi se povećala trajnost igre, odnosno kako bi se igri dao povod za ponovno odigravanje. RiME, naime, traje otprilike šest sati, što baš i nije idealno za igru koja po redovnoj cijeni košta trideset eura. Trajnost je, doduše, sasvim ok izvan tog konteksta cijene jer igra traje taman toliko da vam ne dosadi. Zagonetke se uglavnom ne ponavljaju i sve teče ugodnim tempom od početka do kraja.

Trajnost igre od šest sati je sasvim pristojna, izvan konteksta cijene od trideset eura.

Postoje dionice koje sadrže nepotrebnu iritaciju, iako u igri tehnički ne možete vidjeti game over ekran. Jedina kazna vam je vraćanje nekoliko koraka unatrag, ali i to zna biti malo naporno kad nastradate bez da imate priliku ispraviti svoju grešku, odnosno izvući se iz škripca. Srećom, pri kraju igre to se ipak popravlja te se pojavljuju zanimljivije prijetnje i izazovi.

rime-screenshoti (2)

Ono što se ne mijenja kroz čitavu igru jest prilično nespretan model kontrole nad glavnim likom. Situacija nije kaotična kao u Shadow of the Colossusu, ali je daleko od ugodnosti koju bi igre s fokusom na platformerske elemente trebale imati. Često se tako događa da su kontrole kretanja preosjetljive te da se lik ne zaustavlja kad pustite analognu gljivu.

S druge strane, nekad je izazov kontrolirati njegovo trčanje kad je kamera fiksirana, ili pak odrediti kut pod kojim biste trebali držati palicu na kontroleru da se ovaj kreće dok visi na rubu nekog zida. Takve stvari bacaju mrlju na inače vrlo solidnu mehaniku gameplaya.

RiME nije kao igre koje izgledaju ljepše na promotivnim materijalima. U ovom slučaju igra uživo izgleda bolje nego na slikama.

Više nego solidna je audiovizualna strana koja ne odaje kako se ovdje radi o igri nezavisne produkcije. Znate onaj slučaj kad igra izgleda ljepše na promotivnim materijalima nego u stvarnosti? E pa kod RiMEa je baš suprotno – ta igra izgleda bolje nego na statičnim screenshotima.

rime-screenshoti (5)

Nažalost, na konzolama se ne vrti baš najbolje, a na PC-u je zahtjevnija nego što bi zapravo trebala biti. No, pod uvjetom da imate pošten hardver i da nekim slučajem ovo možete vrtjeti čak i u 4K rezoluciji, vjerujte da se isplati. Ako ništa, ljubitelji orkestralne glazbe mogli bi si naći novi najbolji soundtrack iz igre nakon Wintoryjevog Journeyja.

Kad podvučemo crtu ispod svega rečenoga, RiME je jedna od onih igara koje se definitivno isplati odigrati barem jednom ako ste ljubitelj refleksivnih iskustava. Ne vjerujem da će ju itko za nekoliko godina spominjati kao kultni naslov u žanru istraživačkih avantura, ali preporuku će vjerojatno zaslužiti usprkos nekim tehničkim problemima u izvedbi.

Ostaje samo pitanje strpljenja – koliko dugo čekati na sniženje cijene i u kojem ga trenutku prihvatiti.

Označeno sa: ,

Nesavršeni dijamant među bajkovitim igrama dobro dođe za opuštanje od slojevitih mehanika drugih igara, ali si sami određujete po kojoj cijeni opravdava svoju trajnost od šest sati.

77 Naša ocjena
  • izgleda i zvuči predivno
  • priča je interesantna
  • traje taman toliko da ne dosadi
  • za razumijevanje priče nije dovoljno pratiti glavni put u igri
  • kontroliranje lika je malo nezgrapno

Zoran Žalac

Dežurno čangrizalo. Primarno je na PC-u, no konzolaškog je porijekla. Voli kad igre filozofiraju, gunđa kad ne idu u 60 frejmova. Najtekstualniji recenzent HCL portala, a u slobodno vrijeme magistar opskurne znanosti koja se naziva kulturologijom. Nije isključiv, ali...

Komentari (9)

  • Darcoolio

    26.06.2017 - 21:49

    85 jer me je naterala da preskočim sve što trenutno imam na računaru i dva sparna popodneva provedem uz RiME :)

    • pleto

      @Darcoolio, 30.06.2017 - 12:36

      Necu ocijenjivat dok ne odigram, ali mislim da je 85 realna ocijena, bas me zanima ocu promijenit misljenje nakon igranja.
      Najvise smeta onaj minus sto je Zoran naveo “za razumijevanje priče nije dovoljno pratiti glavni put u igri” jer ne volim kad imam rupe u prici zato sto sam slucajno nest preskocio. Trebali su mozda pricu vezat samo za “glavni put u igri”… I malo da je duža

  • Veblar

    26.06.2017 - 22:54

    samo bih napomenuo da se nakon prelaska može birati chapter tako da ponovni prelazak za skupljanje svega nije u pravom smislu prelazak svega. Meni je igra trajala 8-10 sati zbog istraživanja i guštao sam u svakom trenutku. povlačim što sam prije igranja rekao da su zagonetke prelagane. Mislim, jesu, ali ugođaj je predobar da bi to zasmetalo :)

    • metalshegy

      @Veblar, 27.06.2017 - 00:12

      al glavni lik je taman pa 1/10 xD

  • 1oR

    27.06.2017 - 02:12

    Imam 10min u ovoj igri lol. Probao da vidim tu ”strahovitu zahtjevnost” i vise nikad nisam usao u nju ponovo. Mada na prvu djeluje lijepo

  • JuraPC

    27.06.2017 - 08:24

    1/10 jer ne prikazuju dok lik padne..ragdoll kako vec

  • pleto

    27.06.2017 - 08:31

    Nisam probao al mi se sviđa ovako kad gledam, mislim da bi se i mojoj djeci svidjelo, morat cu kupit pa probat.

  • trulex

    27.06.2017 - 11:17

    Ja sam je prešo i meni je pravo sjela.

  • Filip Jakus

    27.06.2017 - 21:44

    Ja čekam verziju za Switch

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!