HCL.HR

Recenzija

Risen 3: Titan Lords

Zoran Žalac

Situaciju s Risen serijalom koji je upravo dobio svoj treći dio pondasljoven Titan Lords možemo slobodno nazvati fenomenom Piranha Bytesa. Naime, taj njemački studio ima čudnu naviku da uprska stvari kada se trudi donijeti nešto novo, a kad s druge strane igra na sigurno onda to izgleda kao da igru rade copy-paste metodom.

Prvi Risen praktički je bio kopija Gothica, zatim je uslijedio obećavajući Risen 2 koji je promijenio okružje, ali ga zabrljao bugovima, a sada je na redu Risen 3 koji je po toj logici sličan svojim prethodnicima i ne unosi naročite novitete u serijal. To je istovremeno dobra i loša stvar. Dobra jer Risen ima neke svoje specifičnosti zbog kojih je jednako privlačan kao i drugi hitovi RPG žanra. A loša jer smo sve te specifičnosti već vidjeli prije pet godina, ili čak i ranije s Gothic serijalom.


Opravdanje za tu reciklažu kod Risena se zove oslanjanje na tradiciju. To znači da se igra ponosi elementima koji su svojstveni serijalu, u prvom redu velikim mapama, zanimljivo dizajniranim okolišem i slobodom istraživanja. Kako je sve navedeno dobro realizirano, Risen 3 je zapravo vrlo zabavna i zarazna igra, pod uvjetom da ignorirate neke njegove bedastoće koje isto tako pripadaju tradiciji iliti svojstvenim elementima.

Priča u igri nije budalaština u punom smislu riječi jer ima neku logiku iza sebe. Vaš lik izgubi dušu, ali ne umre nego ju nastoji vratiti, a jedini način da to napravi je da pomogne svijetu koji je pod invazijom demona i pritom rastrgan među tri frakcije. To mu je zadatak, ali vi imate slobodu da u nekim questovima budete malo zločesti i ubrzate svoj proces postajanja demonom. Doduše, to utječe tek na to koje ćete suborce moći povesti sa sobom jer ako ste zločesti jedni će otići od vas, a drugi vam pohrliti u susret, i suprotno.

Imate slobodu da u nekim questovima budete malo zločesti i ubrzate svoj proces postajanja demonom.

Najbolji trenutci u Risenu 3, međutim, nemaju izravne veze s pričom. Avanturu si ovdje stvarate sami kad vas obuzme znatiželja da zavirite iza svakog ćoška i skočite u prvi bunar na koji naiđete. Naime, svijet koji se sastoji od pet otoka savršeno je dizajniran za istraživanje. Bolje rečeno, vidi se da je developer ručno postavio svako drvo i svaki kamenčić na mapi. Ništa nije nasumično postavljeno nekom skriptom pa već po izgledu okoliša možete prepoznati kad ste zalutali u neko opasno područje. Ta čar istraživanja može se usporediti s onom u Dark Souls igrama, premda ovdje ne morate stalno strahovati, jer kad neprijatelje jednom ubijete više se ne vraćaju.


Dark Souls jednim je dijelom i inspiracija za sustav napredovanja utoliko što u Risenu 3 nema levela nego si statistike povećavate kad za njih imate dosta iskustva iliti slave. Tu slavu možete i izgubiti ako vas na primjer netko uhvati dok kradete, što nije lijepo ali je ponekad nužno jer opremu u igri ne nalazite baš na svakom koraku. Sustav je pametno osmišljen, jer vam oprema treba da biste zaradili novac prodajom, a novac vam treba kako biste platili drugima da vas nauče posebnim vještinama poput alkemije, šuljanja, zastrašivanja govorom itd.

Ima tu i nekoliko unikatnih vještina poput voodoo magije s kojom se možete pretvoriti u pticu i tako doletjeti na inače nedostupna područja; ili pak treniranja majmuna s kojim se možete zavući u uske nedostupne prostore. Gledajući u odnosu na druge RPG igre, takve stvari su zanimljiva nadoknada za izostanak nekih drugih, kao što je primjerice odabir klasa. Međutim, većinu toga već smo imali prilike vidjeti u Risenu 2 koji se trudio biti inovativan.

Voodoo magijom možete se pretvoriti u pticu i tako doletjeti na inače nedostupna područja, a treniranjem majmuna možete se zavući u inače preuske prostore.

Isto nažalost vrijedi i za sustav borbe koji je i dalje vrlo loš. I da nismo vidjeli na desetke igara koje imaju bolje riješenu borbu, opet bi bio loš jer je doslovno precrtan iz prvog Risena, a i tamo smo prigovarali zbog njega, na što su se developeri oglušili. Borba traje pretjerano dugo – za rješavanje jednog neprijatelja treba vam u prosjeku pola minute, a kada se nađete među više njih dolazi do toga da se dobacuju vama između sebe i uopće vam ne daju prostora ni prilike za napad. Istina, kad kasnije malo razvijete brzinu i otključate protunapade, to donekle postane podnošljivo, ali dok do toga dođete većinu vremena samo je iritantno. Uostalom, veću prednost nad neprijateljem stječete kad ga stjerate u kut i kad se nema kamo izmaknuti nego kad nabavite neko novo oružje ili pak povećate atribute.


Ironično, i taj sustav borbe spada pod tradiciju serijala. Očito je stoga da je treći dio zapeo negdje u vremenu, a da smo mi nastavili dalje pa nam povratak na već viđeno bez ikakvog napretka u ovom slučaju znači korak unazad. Igračima koji su upoznati s igrama Piranha Bytesa, Risen 3 bit će veliki deja vu čim se zapitaju nisu li još u Gothicu 2 imali identičan quest provjeravanja rudnika. S druge strane, nove će igrače vjerojatno odbiti zastarjela tehnička strana igre i taj tragično loš sustav bobe. Ne znači to automatski da se ovdje radi o lošoj igri, ali jasno pokazuje kako su neke stvari trebale biti bolje odrađene da bi Risen 3 bio ozbiljna konkurencija velikim imenima RPG žanra.

Najbolji scenarij za Risen 3 bio bi da se prethodne dvije igre nisu ni dogodile. Ovako smo dobili zabavan RPG koji se nije uspio maknuti s početne točke na kojoj je bio prije pet godina.

73 Naša ocjena
  • velik
  • bogat i zanimljiv svijet
  • sustav borbe
  • sve je već viđeno

Zoran Žalac

Dežurno čangrizalo. Primarno je na PC-u, no konzolaškog je porijekla. Voli kad igre filozofiraju, gunđa kad ne idu u 60 frejmova. Najtekstualniji recenzent HCL portala, a u slobodno vrijeme magistar opskurne znanosti koja se naziva kulturologijom. Nije isključiv, ali...

Komentari (17)

  • TessaraVejgan

    19.08.2014 - 18:19

    Čovjeće koje je ovo smeće od igre. "velik, bogat i zanimljiv svijet" moš si mislit hahahahaha.

  • LedenaAvet

    19.08.2014 - 18:49

    O
    va igra bi bila zanimljiva prije nekih 10 godina.

  • maxim.x

    19.08.2014 - 18:52

    Mislim da je ovo prilično darežljiva ocjena :)

  • danijel0009

    19.08.2014 - 19:34

    haha ja čim sam je počeo igrat odma sam izašo i izbriso je

  • goldfinger

    19.08.2014 - 21:48

    Dobra reca,a ovo i je next gen,ali u rikverc…

  • MoGaming

    19.08.2014 - 22:30

    stari engine,izlazi na stare konzole,šta ste očekivali? igra je očito ciljana na publiku fanova predhodnih dijelova te njima sličnim igrama

  • madkikot

    19.08.2014 - 23:09

    Dosta ste grubi po pitanju kritika gledate samo lose strane zaboravili ste da je gothic trebao da bude sve ovo sto je risen i risen 2 nije tako los samo je promasaj serijala dok risen 3 je ustvari mix oba djela jer fanovi tako nesto vole i svidja im se meni je po mojoj procjeni i kao i vi sto kazete dosta los engine i nije nesto napredan ali zato je graficki dosta lijepa i bogata igra svijet za istrazivanje velik kao i manja zahtjevnost hardvera.Ali stvarno pogledajte kako je sve tamo ovamo lijepo rasporedjeno izgle i ostalo pa tu su i oni bagici zbog kojih dosta toga mozete da uradite.risen nije skyrim ali je zat dostojna zamjena za razliku od gothica kojeg su unistili.

    • Ementaler

      @madkikot, 20.08.2014 - 11:49

      Zaboravili smo da je gothic trebao da bude sve ovo sto je risen i risen 2 nije tako loš? Šta si ti sad uopće napisao? :) ozbiljno, koristi zareze ako želiš da te ljudi razumiju i shvate ozbiljno.

    • matijab123

      @madkikot, 01.09.2014 - 06:07

      da, od rijeci do rijeci!
      makar tu ima brdo ''gresaka'' a.k.a. nelogicnosti u recenicama i u zelji da se izrazi misljenje i nametanju onog starog nacina razmisljanja (pomalo i buntovnog tinejderskog), ak' ne kuis kaj pisem,procitaj ponovo ili ono jos gore, nismo na istoj valnoj 😀

      nhf

  • Lopov

    20.08.2014 - 06:23

    Copy-paste od Gothica jedinice pa nadalje,

  • gamelaker

    20.08.2014 - 07:05

    Od svih ovih što komentiraju tu na portalu dao bih lijevu ruku da vas pola nije ni pokrenulo igru a pljujete ju bezveze

    • drazensi

      @gamelaker, 20.08.2014 - 08:28

      evo ja sam je pokrenuo…cak sam joj dao i vise od 3h svojeg dragocjenog vremena..i to je bilo 3h uzalud bacenog vremena..
      moze on imati raznolik svijet, sto samo po sebi bas i nije neka istina, ali gameplay je zivi uzas, sustav borbi katastrofa nad katastrofama..
      tako da ljudi ne pljuju bezveze po igri definitivno..
      igra je jednostavno losa..
      pored svih rpg-a slicnih ovome ovo je jedan od najlosijih..

    • TessaraVejgan

      @gamelaker, 20.08.2014 - 09:49

      dobar si, ja sam spiskao 10h a mogao sam ih potrošit na recimo Legend of Heroes, daleko bolju igru.

  • brko1

    20.08.2014 - 12:13

    Ovo je prosjčna igra , niti loša niti dobra nego sredina i ocjena je potpuno zaslužena, Ovi koji seru da ja sranje i da ništa ne valja nisu je ni igrali ili lažu da su igrali.

    • wyzard

      @brko1, 20.08.2014 - 12:32

      Mislim da je problem u dosta lošem startu. Imao sam kudikamo lošiji dojam u prvih sat vremena igre. Kasnije me uspjela priljepit za ekran. Uglavnom, start je spor i ne ide u prilog ostatku igre.

    • divljaceljust

      @brko1, 28.08.2014 - 09:36

      slažem se s tobom da igra ima dosta loš start a ustvari što ju duže i duže igraš pocinješ shvaćat da je igra sve gora i gora.

  • aspirant

    02.09.2014 - 13:59

    Sve stoji osim ovog za "inspiraciju" koju je Dark Souls dao sustavu levelanja jer su ti principi postavljeni još davne 2001. s prvim Gothicom.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!