Rising Storm 2: Vietnam

MIRIS NAPALMA

Rano je za reći kako se Drugi svjetski rat vraća na gaming scenu, no nije rano zaključiti kako jedno bojište nikada nije bilo previše popularno u FPS žanru, pogotovo za multiplayer okršaje. Riječ je, naravno, o Vijetnamu. O razlozima zbog čega taj teatar ratovanja nije nikada previše zainteresirao razvojne studije nećemo pričati jer je to neka druga tema, ali slobodno ostavite svoje mišljenje u komentarima. Srećom po nas igrače, Antimatter i Tripwire su prepoznali kako je upravo ovo bojište najbolji iskorak za Red Orchestra serijal prema modernom napucavanju.

Baš kao što je prvi Rising Storm predstavio pacifički teatar Drugog svjetskog rata, njegov nastavak zadržavajući sve ono što čini Red Orchestru odvodi nas u još jedno asimetrično napucavanje između američke vojske i marinaca te Viet Conga i NVA. Odmah treba naglasiti kako su developeri uspješno prenijeli atmosferu bitaka koje su se odvijale na području te azijske države, no svi oni koji očekuju nešto slično prema filmovima te tematike, mogli bi malo smanjiti očekivanja. Naime, Rising Storm 2: Vietnam ima malo blaži prikaz strahota rata od njegovih prethodnika, no i dalje pokazuje koliko zapravo traumatičan život vojnika na bojištu može biti.

rising-storm-2 (3)

Ovo može zvučati kao pretjerivanje, ali developeri su doktorirali prikaz atmosfere kaotičnog napucavanja. Meci lete oko igrača i pri tome se zvuk okoline prigušava, a vidokrug smanjuje. Zaklon je tada jedini prijatelj uz malo vjere kako će netko od suboraca uspjeti eliminirati protivnika i omogućiti daljnje ratovanje bez odlaska na točku za novi život. Tu je već vidljiva prva razlika između ovog i prijašnja dva naslova – više nema mehanike odlaska u zaklon i mogućnosti virenja preko objekata, nego je sada klasično trčanje i saginjanje.

Za razlliku od prijašnjih igara, sada više nema mehanike automatiziranog odlaska u zaklon.

U početku to može biti malo čudno ako dolazite s prethodnih naslova, no vrlo brzo se može naviknuti na “novi” sustav. Štoviše, kako su u Vijetnamu helikopteri imali značaju ulogu za transport vojnika, mape su sada veće nego inače, pa su i vojnici poradili na kondiciji jer imaju puno više snage za trčanje. To je druga razlika koja se osjeti u samome gameplayju pa iako se igrači brže kreću, prelaženje preko različitih prepreka je sada ponešto sporije što u početku često zna voditi dva metra pod zemlju. Barem dok se ne naviknete kako vojnicima treba vremena za skok kroz prozor ili kada se penje van iz rova.

rising-storm-2 (1)

S druge strane, osjećaj napucavanja je ostao i dalje na vrlo visokoj razini. Sustav klasa koji smo viđali ranije prisutan je i ovdje s time kako je jedna od novih uloga vezista. Upravo uz već ranije spomenuti veći teren, vezist je zapravo mobilni radio za zapovjednika kada treba pozvati kišu metaka. Ostale klase su poprilično standardne pa neovisno o strani, oboje imaju pristup automatskom naoružanju što uvelike mijenja gameplay za razliku od prethodnika. Ovdje svakako može ići pohvala razvojnom studiju za osjećaj pucanja jer je svako oružje dovoljno različito i traži drugačiji pristup prema protivniku ovisno o terenu.

Svako oružje je dovoljno različito i traži drugačiji pristup protivniku ovisno o terenu.

Iako ovo može zvučati kao promicanje virtualnog nasilja, ali osjećaj kada se napravi čisti pogodak u glavu je toliko dobar da jednostavno tjera na daljnje igranje. Još kada se kasnije svladaju oružja pa pogodci na 70 i više metara postanu normalna stvar, tada igra praktički još više nagrađuje vještinu igrača jer se može stvoriti kompletna slika koliko je pucanje kvalitetno odrađeno. Baš kao što je balans između strana jednako kvalitetan.

Amerikanci možda imaju malo preciznije naoružanje iako to sve ovisi o preferencijama samog igrača, plus bacač granata i bacač plamena, no ono po čemu se najviše izdvajaju jest tehnologija za podršku vojnika na tlu. To se manifestira kroz šarolike opcije za zapovjednika koji osim artiljerije, na raspolaganju ima napalm, Spookya i avione za uništavanje neprijateljskih snaga na tlu pa se praktički može rekreirati i scena iz filma “Bili smo vojnici” gdje Mel Gibson zove Broken Arrow.

rising-storm-2 (6)

Viet Conga i NVA zapovjednici imaju malo drugačije opcije pa mogu uz artiljerijski napad zvati i protuzračnu podršku te skratiti vrijeme potrebno za ponovni ulazak u bitku. Njihovi vojnici također imaju mogućnost korištenja okoline na posebnim mjestima pa se mogu penjati po rinama na krovove ili po raslinju preko zidova. Osim toga, vođa grupe vojnika ima opciju kopanja tunela koji služi kao točka za spawn, dok Amerikanci imaju stari princip oživljavanja na njihovom vođi grupe. Samim time, gameplay za obje strane je dovoljno različiti za unikatne strategije jer jedni moraju štititi svog vođu, a drugi moraju samo pametno sakriti izlaz iz tunela.

Gameplay za obje zaraćene strane dopušta unikatne strategije jer jedni moraju štititi svog vođu, a drugi moraju pametno sakriti izlaz iz tunela.

Za dodatno osvježavanje serijala zaslužan je i novi mod Supremacy gdje su za Amerikance predstavljena tri tipa helikoptera, a suprotna strana za brže prelaženje bojišta ima tunele. No ono što je posebno zanimljivog kod ovoga moda je sustav bodovanja gdje obje strane moraju povezivati točke po mapama, ali bodovi idu tek ako su sve osvojene točke povezane s početnom. Upravom tim pristupom otvoren je poziv za gerilsko ratovanje gdje Vijetnamci mogu imati prednost ako s druge strane nedostaje kvalitetnih pilota.

rising-storm-2 (5)

Nažalost, Rising Storm 2: Vietnam nije savršena pucačina unatoč vrhunskom gameplayju. Pomalo je neshvatljivo kako su developeri izbacili igru s manje od šest mapa i pri tome nisu ni sve dostupne u Supremacy i Teritory modovima. Iako je Tripwire poznat po organiziranju natjecanja za kreiranje novih mapa pa će to vjerojatno u budućnosti popraviti situaciju, svi oni igrači koji se brzo zasite s dostupnim sadržajem mogli bi već nakon nekih 15-20 sati uzeti pauzu dok ne dođu nova bojna polja. S jedne strane se to može opravdati nižom cijenom igre, ali i dalje ostaje gorak okus u ustima. Još kada se na to nadodaju već standardne tehničke nesavršenosti među kojima je i problem sa zvukovima aviona kada Amerikanci zovu podršku, tada iskustvo napucavanja može biti malo slabije, no ništa što bi u potpunosti otjeralo virtualne vojnike.

Ne znam koliko ima smisla spominjati ako tražite nešto drugačije bla, bla, bla; jer svakome tko prati scenu već je jasno kako ovaj serijal nije nikada naišao na masovnu popularnost, nego je uvijek ciljao na onu nišu igrača koji traže dovoljno realističnu i pri tome zabavnu borbu. Mogao bih reći kako je RS2: Vietnam vrhunski primjer kompromisa između realizma i arkadnih elemenata koji se ponajviše očituju kroz količinu snage za trčanje, pa je samim time igra uspješno zacementirala svoje mjesto na tržištu. Dok Arma, Squad ili Insurgency ciljaju prema realističnim elementima, svi su dovoljno različiti kako mehanikama tako i opsegom ponuđenog polja za pucanje, ali samo Rising Storm 2: Vietnam prezentira bojište koje dugo nismo vidjeli na FPS sceni.

Označeno sa: ,

Baš kao što je bilo očekivano od prve najave, Rising Storm 2: Vietnam još jednom pokazuje kako je Red Orchestra serijal među najboljim naslovima kada je pucanje u pitanju, a s odlaskom u džungle i rižina polja, dobili smo okruženje i atmosferu koje ne viđamo često.

• osjećaj pucanja i ugođaj Vijetnama
  • balans gameplayja
  • Supremacy mod