Romans In My Carpet!

Dominik Bošnjak

Što se dogodi kada veterani razvoja strategija za pametne telefone i tablete shvate da su im vlastite kreacije dosadile i da bi se taj nedostatak strasti uskoro mogao odraziti na njihovu vjernu publiku? Dogodi se Romans In My Carpet! (op. ur. uskličnik je ovdje dio naziva igre, ne pokazatelj autorova entuzijazma). Ovu simpatična retro strategiju na poteze potpisuje singapurski Witching Hour, najpoznatiji po fantastičnom Ravenmark serijalu. Iako su upravo te prijašnje kreacije singapurskog tandema poslužile kao temelj za Romans In My Carpet!, potonji se od njih razlikuje u značajnoj mjeri te je rađen za drugi tip publike.

Konkretno, ova je igra bez imalo sumnje usmjerena na ne tako ozbiljne i zahtjevne igrače koji sa strategijama samo koketiraju. Od pojednostavljenog sustava borbe i nedostatka pozadinske političke intrige koja je igrala veliku ulogu u Ravenmarku do banalnog sučelja i relativno površnog svijeta, svaki element dotičnog naslova je osmišljen s pristupačnošću na umu. Romans In My Carpet! vas stavlja u ulogu zapovjednika minijaturnih legija rimljana te pred vas postavlja cilj osvajanja spavaće sobe. Stanovnik te sobe je, nimalo slučajno, neuredni pretili tinejdžer koji dane provodi prežderavajući se i igrajući videoigre.

Ovaj stereotip služi kao objašnjenje blesavim mapama kao što su unutrašnjost igraće konzole, kutija od pizze, pod preliven čokoladom i (naravno) prašnjavi tepih. Na tim i mnogim drugim lokacijama ćete se sukobljavati sa netipičnim neprijateljima poput grinja, žohara, gusjenica i majušnih britanskih plemena s ne pretjerano visokim mišljenjem o Rimskom carstvu. Drugim riječima, Romans In My Carpet! djeluje kao prerada Army Men igara s drugačijom mehanikom borbe.

Kada sam već spomenuo borbu, njena su pravila prilično laka za shvatiti. Romans In My Carpet! se odvija na poteze, s time da je jedan potez u biti krug u kojemu sve jedinice izvršavaju unaprijed dobivene zapovjedi. To se ne događa simultano, već postoji određen redoslijed po kojemu se svaka minijaturna četa na mapi kreće. Redoslijed, kao i sve karakteristike svojih vojnika možete uvijek provjeriti pritiskom na tipku. To u kombinaciji s opcijom “chase” kojom naređujete svojoj jedinici da ganja određenog neprijatelja svodi situacije u kojima se sukobljene strane “promaše” na minimum.

Iako tipova jedinica ima mnogo, njihova se efikasnost protiv neprijatelja primarno određuje na kamen-škare-papir principu, a stvar je toliko pojednostavljena da čak ne postoji ni na naredba za bliski napad. Umjesto nje, dovoljno je samo primaknuti se neprijatelju te će borba uslijediti automatski. U slučaju da ste okruženi s više tipova protivnika, vaši će vojnici napasti one kojima će nanijeti najviše štete.

Ova banalnost u izvedbi znači da je Romans In My Carpet! naslov kojemu je izuzetno lako pristupiti te ga igrati na kratke staze, s obzirom da ne traži od vas da vodite računa o moru raznoraznih statistika. Naravno da se to neće svidjeti ozbiljnijim poklonicima strategija, no realno – za njih ovaj uradak nije ni rađen. Još jedan dokaz tome jest i nimalo impresivna umjetna (ne)inteligencija, kao i činjenica da najveći broj sadržaja igra nudi upravo kroz multiplayer modove.

Inače, asinkroni multiplayer je naprosto fantastičan te omogućuje vođenje desetak bitki protiv različitih igrača u isto vrijeme uz glatku izvedbu i izuzetno kratka vremena učitavanja. S druge strane, iako je single player kampanja dugačka oko 12 sati te je prepuna dobrog, univerzalnog humora, nećete joj moći pristupiti bez konstantne internet konekcije. Razlog tome leži u činjenici da se AI igre vrti na developerovom serveru. S obzirom da je umjetna inteligencija protivnika na razini autisičnog pavijana te stoga vjerojatno ne sadrži nekoliko milijuna linija koda teškog milijarde bajtova, ne vidim razlog zbog kojega nismo u mogućnosti istu pohraniti lokalno.

Neovisno o tome, ne može se osporiti kako je Witching Hour s Romans In My Carpet! demonstrirao kako je ne samo sposoban za privlačenje široke publike, već i da itekako ima smisla za humor. Sve je to učinio ostajući vjeran svojoj tradiciji razvoja neuobičajenih mobilnih strategija, a iako se završni proizvod neće svidjeti svima, teško ga je ne ocijeniti pozitivno. Pa, ako vam zahtjev za konstantnom vezom na internet ne predstavlja problem i voljni ste isprobati pomalo blesavu strategiju s fokusom na multiplayer, cijena od petnaestak kuna ne bi trebala biti nikakva prepreka na tom putu.

Je li sučeljavanje starih rimljana s kućnim grinjama dovoljan razlog za kupnju još jedne jednostavne strategije na poteze?

• sjajan humor
  • originala tema