Sam and Max: The Devil’s Playhouse [PC, PS3]

Marko Babić

Nakon što smo se u prošloj sezoni sreli sa samim vragom, koji to interdimenzionalni majmun mora predstaviti veći izazov? Pa, general Skun’ka’pe ilitiga Skunkape za frendove. Igru počinjete in medias res ili u centru zbivanja. Na nekom ste vanzemaljskom brodu, neki vam narator pojašnjava neke gluposti i osnove igre. Nakon što pobijedite Skunkapea, igra se vraća na sam početak. Max je pronašao neke psihičke moći kao pogled u budućnost, Skunkape je došao na Zemlju nudeći mir, dobro i ostale pošasti. Tko će ga spriječiti ako ne naši omiljeni dlakavi detektivi.

Najprije ćete uočiti kako čitava igra ima malo drukčiji layout, što je logično za novu sezonu. Glavni izbornik nije bitno izmijenjen, snaći ćete se na svemu. Sama igra, s druge strane, ima nekoliko sitnih izmjena. Primjerice, nema više redova dijaloških opcija, već je sve u nekom okruglom izborniku. Zgodno za preglednost i na screenshotima možete vidjeti kako izgleda, kao i ostale grafičke izmjene. Imate i poseban izbornik za korištenje Maxa i njegovih psihičkih moći, itd. Sam grafički engine ostao je nepromijenjen, tako da igru mogu bez problema igrati i oni s nešto starijim računalnim konfiguracijama.

Na koncept igre ne treba trošiti previše riječi. Point and click, razgovori, korištenje itema, korištenje Maxovih psihičkih moći… Znači, sve po starom. Mislio sam da će mi treća sezona dojaditi, budući da je sve isto kao prije, no eto, zagonetke su i dalje zabavne, komentari likova (naročito Maxa) su i dalje zabavni i svježi kao i prije, a ima i tih nekoliko sitnih izmjena koje doprinose raznovrsnosti ma koliko minimalno. Gomila referenci na popularnu kulturu, sprdanje na Apple, lolcatse i još mnogo toga.

Konačni sud jest da je ovo dobra igra, a nije ni skupa s obzirom na sadržaj. Traje svega nekoliko sati, no na to smo navikli iz prijašnjih epizoda. Ako su vam se svidjele prošle sezone, nema razloga zašto ne bi i ova. Nešto sitnije izmjene, jednako dobar humor kao prije, uvrnuti likovi, simpatična grafika, nezahtjevnost… Ako vam kronično nedostaje point and click avantura, a niste odigrali prijašnje sezone, slobodno odigrajte. Osim nekoliko referenci, igra nije pretjerano povezana s prijašnjim nastavcima. Sve u svemu, dobar naslov. Preporuka.

Jeste li se zasitili ovog detektivskog dvojca ili ih još uvijek radije pratite nego policajce s autoceste? Slobodno nam recite koristeći blagodati davanja ocijene i ostavljanja komentara.

Sam & Max: The Devil’s Playhouse treća je sezona inkarnacije kultnog point’n’click serijala. Prva epizoda, The Penal Zone, donosi nam u uvid promjene (ili nedostatak istih) i novu priču.

• humor