Savage Moon [PS3/PSN]

Zanemarite moj pokušaj dočaravanja Starship Troopers atmosfere u uvodu. Iako će vas igra vrlo lagano settingom i neprijateljima podsjetit na spomenuti film. Barem mene je. No krenimo mi prema samoj igri. Ako volite tower defense igre onda je Savage Moon pravi pogodak za vas. Igra predstavlja ono najbolje u žarnu kojem pripada. Zanimljivost gameplaya je na visokom nivou, različite taktike, istraživanje i podizanje levela tornjevima, sve je tu.

Pa počnimo sa kratkom pričom o igri. Kao što u uvodu piše nalazimo se na udaljenim asteroidima gdje se nalaze rudarske kolonije ili baze. Kako to obično biva s ljudima, nakon što smo potrošili resurse na našem matičnom planetu vrijeme je za kolonizaciju i novu eskplotaciju resursa. Kako su se ljudi razišli po galaktici tako su otkrili i Imoon asteroide. Upravo te lokacije sadrže resurse koji su potrebni ljudima. Naravno nije sve ni tako jednostavno, naime Imooni su živući asteroidi koji neće dopustit da se resursi troše i pokušat će se obraniti.

Upravo na tim asteroidima odvija se i radnja igre. Savage Moon ima četiri nebule sa po četiri Imoona. Ako malo pročitate imena nebula i levela vidjeti će te da imaju imena iz mitologije i povijesti. Također možete primjetit da su Imooni abecedno poredani. To je čisto jedna mala sitnica koju vrijedi spomenuti ako vas interesiraju takve stvari… No dobro, vrijeme je za opis igre.

Vjerujem da je većina ljudi upoznata sa konceptom tower defense igara. Strateški postavljanje tornjeva da se spriječi neprijatelja da dođe na određeno mjesto. No naravno nije ni sve tako jednostavno kako se čini. Naravno, ne možete graditi koliko hoćete jer vas u tome naumu sprječavaju dvije stvari. Prva je novac kojeg dobivate ubijanjem Insectocyteda, a druga je to što imate ograničen broj tornjeva po valu.

Prva nebula sadrži levele koji vas upoznaju sa igrom i gdje ćete saznati osnove. Tako da tek u drugoj nebuli dolazite do pravog izazova. Kako napredujete kroz igru tako otključavate nove tornjeve i upoznajete nove neprijatelje, te naravno razvijate svoju strategiju. U igri ima ukupno 12 tornjeva koji se dijele na napadačke i tornjeve za podršku. Tako imate tornjeve sa strojnicama i laserima, pa sve do zadnjeg koji ima vezu sa satelitom, gdje onda dolazi uništenje iz orbite.

Što se neprijatelja tiče, njih ima različitih vrsta: mali i brzi, normalnih veličina, „tenkova“ koji jednim udarcem mogu uništit vaše tornjeve, pa sve do letećih koji mogu ispaljivati nekakve projektile. Za svakog neprijatelja ima odgovarajuća obrana. I tu sada dolazimo do strateškog dijela. U igri imate commander opciju, odnosno možete odredit tornjevima hoće li biti snažniji, imati jači oklop ili donosit više novaca svakim ubojstvom Insectocyteda. To možete određivati tako da pogledate koji val neprijatelja dolazi i tome se prilagodite.

Prilagođavanje će vam trebati jer svaki Imoon se razlikuje po terenu. Bio on brdovit, ravan ili prekriven sa puno lave gdje ne možete graditi tornjeve. Odgovarajuće taktike za razne situacije ćete saznati metodom pokušaja i pogreške.

Na vama je da se odlučite kojim pristupom želite proći određeni level. Možete staviti da svakim ubojstvom bube dobivate više novaca za istraživanje novih tornjeva ili da od početka nanosite najveću moguću štetu. To će vam također dobro doći i u Vengenance modu. Naime kada završite svih 12 Imoon levela, možete početi igrati dotični mod. Zapravo možete ga odmah igrati, ne mora se otključavati, ali bolje je prvo skupit iskustvo sa kampanjom. Cilj Vengenance je da što duže izdržite na levelu. Odaberete jedan od Imoona koje ste odigrali i krenete sa obranom. Ako odaberete recimo prvi Imoon onda samo imate oružja koja ste imali tamo. Isto to vrijedi i za neprijatelje. Ako vam se čitajući ovo učinilo da je Savage Moon kratka igra varate se. Pogotovo zato jer Vengenance može bit pravi gutač vremena.

Naravno svaka igra ima svoje lošije strane, pa tako ni ova nije iznimka. Najveći problem u igri zna biti upravo sa njenim glavnim elementom, odnosno sa tornjevima. Točnije, mislim na nemogućnost da mi imamo utjecaja na to koje će se jedinice prvo ubijati. Tako će vam se često znati dogoditi da vam tornjevi dovedu neprijatelja pred smrt ali neće više po njemu pucati nego se fokusiraju na nadolazeće neprijatelje. Onda vi morate postavljati toranj na put gdje se neprijatelj kreće da ga skrenete i naravno ubijete. Ovaj problem zna nekad dosta iritirati jer zbog jedne male gluposti vama može propast cilj da završite level bez da vam je neprijatelj došao do baze. Još jedan problem sa turretima je kada odu „spavati“, odnosno prestanu skenirati na kratko, onda se probude i opet počnu skenirati. To također zna bit pogubno kada tornjevi počnu prekasno pucati ili su okrenuti za 180 stupnjeva od neprijatelja.

Za bube se može reći da nisu odveć pametne. Imaju svoje zacrtane putanje kojima se kreću i koje vi možete blokirati. Možete koristiti i jedan eksploit da natjerate bube da praktički stoje na mjestu, ali to ovisi o konfiguraciji terena.

Prezentacijski dio odrađen je sasvim solidno. Grafički igra nije nešto posebno, no nije niti loša. Bube su lijepo dizajnirane, kao i tornjevi koji imaju svoje male detalje. Zvuk je isto solidan, kao i glazba koja je nenametljiva ali se dobro uklapa. Kontrole su kvalitetne i neće vam pravit probleme. Jedino ponekad kamera zna bit mali problem pa morate odzumirati i rotirati da dobijete željeni pregled.

Na kraju svega za Savage Moon se može reći da je jako dobra igra. Za sve ljubitelje tower defense strategija ovo je vrlo dobar izbor. Za ljubitelje dobre zabave ovo je također dobar izbor. Iako igra nije savršena zbog tornjeva koji neće najbolje pratit neprijatelja i mogućnosti eksploita, ipak se itekako isplati odigrati. Tri nebule sa po četiri Imoon asteroida nisu puno, ali ako volite samo ubijati bube onda Vengenance nadoknađuje broj levela i povećava replay value poprilično. Moja je preporuka da probate odigrati ako ste u mogućnosti. Za sam kraj recenzije samo da spomenem kako je izašao Waldgeist dodatak koji sadrži novu nebulu, no nažalost nismo bili u prilici da odigramo dodatni sadržaj.

Ukoliko ste odigrali igru ili vas je ova recenzija potakla na to da ju nabavite, svakako nam ostavite komentar ispod i recite kako vam se igra čini.

Savage Moon, igra u kojoj morate obraniti rudarske kolonije od nemilosrdnih buba zvanih Insectocytes, stigla je u naše recenzentske ruke. Pročitajte kako nam se svidjela ova PSN igra.

• zarazno