HCL.HR

Recenzija

Shadow of the Beast

JUDI, ZVIRI I BEŠTIMJE

Žarko Ćurić

Krajem 80-ih godina prošlog stoljeća na Amigi je izašao Shadow of the Beast, dvodimenzionalni side-scrolling akcijski naslov koji je prema riječima iskusnije (da ne kažem starije) generacije gamera tada imao vrhunsku grafiku te odličan soundtrack. Osobno se nisam imao prilike susresti s ovom zvijeri sve do 2013. godine i najave remakea na Gamescomu kao PlayStation 4 ekskluzive iz razvojnog tima Heavy Spectrum, a nešto manje od tri godine nakon toga sjena beštije je prošetala kroz urede HCL-a za potrebe recenzije.

Shadow of the Beast za PS4 i dalje pripada istom žanru kao original s Amige – mješavina je to akcijske igre prilikom čega od neprijatelja radimo gulaš te platformerskih dionica. Odmah vam u startu mogu reći da ćete zasigurno više uživati u borbama, budući da je skakanje po levelima odrađeno u vjernom duhu originala iz prošlog stoljeća, što podrazumijeva i užasno loše kontrole, puno propadanja i općenito dosta asinkron proces između pritiska tipke na kontroleru te onoga što se zaista dogodi na ekranu. Ni nakon par sati igranja nećete imati onaj fini dodir da znate gdje će vaš pritisak odvesti lika na ekranu.

Nisam siguran je li razvojni tim želio ostati vjeran originalu ili su jednostavno bili lijeni, no u današnje vrijeme skokovi a la originalni Prince of Persia nisu nimalo in. Heavy Spectrum, pratite malo trendove, kupite novi Vogue ili nešto slično, ovo je tako 80-e.

shadow-of-the-beast-7

Srećom, borba je mnogo zanimljivija te ima dosta prirodniji slijed u odnosu na platformerske dijelove. Možda će vas igra malo i zatrpati raznim vrstama napada koje možete otključati, no jednom kada uhvatite tok izmjene udaraca, blokiranja, pariranja, specijalnih napada te to sve povežete s dobrim tajmingom, na ekranu ćete gledati vrhunsku predstavu, svojevrsnu kombinaciju elegancije Labuđeg jezera pomiješanu s iznutricama naših neprijatelja.

Dužim i povezanim napadima te efikasnim završetcima dobivaju se dodatni bodovi, a nakon prijeđenog levela isti će biti uspoređeni s vašim prijateljima te ostalim igračima na ljestvicama svakog levela. Osim toga, dodatni bodovi donose i veći broj novca kojim se mogu kupiti novi razorne napadi, otvoriti originalne skice ili čak otključati emulator koji vrti originalnu igru. Ovo je možda savršena prilika da iskušate originalni Shadow of the Beast iz 1989. te usporedite koliko je zaista novi nastavak napredovao, ali usput i da cijenite napredak industrije videoigara, budući da je Shadow of the Beast jednom postavljao vrh audio-vizualne prezentacije.

Što se tiče nove, unaprijeđene verzije, ista trenutno ne pomiče granice grafike kao njen prethodnik, no ne može se reći da remake nije dobio potrebnu pažnju; kompletan svijet prebačen je u 3D grafiku koja ne prati slijepo original nego sama uvodi novi, malo drugačiji vizualni stil, a stabilnih 60 sličica po sekundi te fini efekti za vrijeme borbe samo su neki od argumenata da se razvojni tim s tehničke strane itekako potrudio.

shadow-of-the-beast-3

Ipak, u neke stvari se nije diralo, a pri tome primarno mislim na priču koja je ostala vjerna originalu. Cijela radnja se vrti oko naše zvjerke Aarbrona koji je kao dijete otet od strane čarobnjaka Maletotha i pretvoren u stroj za ubijanje. Ipak, nakon što krene u još jedan krvi pohod, ubija svog oca te mu se prilikom toga vraćaju njegova sjećanja te u njemu bude želju za osvetom.

Priča nije ništa pretjerano kompleksna te je ispričana kroz kratke scene između levela, no barem je kompaktna u cjelini te nam daje neke mogućnosti da sami odlučimo o onome kako je želimo doživjeti kroz više različitih završetaka. Ipak, ono što me se najviše dojmilo kod Shadow of the Beasta, kao i kod Another World remakea, je maštovitost svijeta u kojem se radnja odvija.

shadow-of-the-beast-6

Shadow of the Beast se ne trudi uklopiti u neke postojeće ideje i fantazijske arhetipove koji se danas toliko recikliraju, već traži svoj vlastiti kutak na gaming sceni, uz vlastitu civilizaciju, unikatne likove i jedinstven univerzum. Ovdje ćete vidjeti malo drugačije neprijatelje za koje nećete osjetiti da zapravo pripadaju standardnom Tolkien univerzumu kojeg sada 90% drugih igara iskorištava. Pravo je osvježenje ući u fantasy svijet bez vilenjaka, patuljaka, goblina, orkova i ostalih poznatih neprijatelja koji trenutno vire iz svake kutije videoigara na polici.

Shadow of the Beast neće vam dosaditi dok traje, ali to je samo zato jer traje vrlo kratko. Moj prvi prelazak trajao je nešto više od tri sata. Naravno da sam se kasnije vratio u potragu za nekim sitnicama kako bi otključao sve što se otključati može, pa je to potrajalo još par sati, no ne računajte da će vam igra ponuditi 20 sati sadržaja. Ipak je ovo u suštini naslov iz 80-ih godina. Doduše, kratko trajanje je odraženo i na cijeni malo višoj od 100 kuna pa će ovo izvrsno doći malo starijim ljubiteljima gaminga, odnosno ekipi koja ima svega sat vremena dnevno da nabaci nešto poslije posla.

Cijeli remake moguće je ocijeniti kao dosta uspješan jer staru igru vjerno prenosi na jednu modernu konzolu, no pitanje je koliko je igra kao igra dobra za današnje standarde općenito. Bilo bi super da su neke stvari ostale u prošlosti gdje im je i mjesto, poput loših kontrola i prekratke radnje, no borba je prilično zabavna te dovoljno kompleksna, a sami svijet napokon izvan granica standardnog te zapravo pravo osvježenje u odnosu na današnji često viđeni copy-paste.

Označeno sa:

Shadow of the Beast za PS4 je pohvalan remake klasika s Amige, no neki elementi trebali su ostati o prošlosti.

71 Naša ocjena
  • Izvrstan i unikatan svijet radnje
  • Zabavna borba
  • Tehnički i grafički dostojan nasljednik
  • Kriminalno loše kontrole za platformerske dijelove
  • kratkoća

Žarko Ćurić

Štovatelj japanske kulture i energetskih pića. Njegova gaming utočišta su čudni RPG naslovi u kojima likovi imaju šiljaste frizure. Ne nosi šiljastu frizuru, ali jednoga dana želio bi napraviti jRPG igru.

Komentari (5)

  • don5pro

    28.05.2016 - 21:45

    Meni se sviđa.

  • lucho-CRO

    28.05.2016 - 22:54

    Kontrole uzas po svemu viđenom i procitanom od mene bi dobila i manju ocjenu..nekih 60 max

  • Darcoolio

    29.05.2016 - 00:51

    Koliko sam samo vremena i živaca izgubio sa originalnim SOTB, sećam se da sam ga prešao tek nakon godinu dana.

  • tomohorvat

    29.05.2016 - 10:17

    Frustrirajuće.

  • Grand theft Auto V

    29.05.2016 - 10:39

    Prića mu je malo dosadna.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?